[…] Ὁ παπα-Γρηγόρης πῆγε κάποτε στὸ παζάρι στὶς Καρυὲς γιὰ πωλήση τὸ ἐργόχειρό του. Τὸ ἄφησε μπροστά του, κατέβασε τὸν σκοῦφο του καὶ σκύβοντας τὸ κεφάλι ἔλεγε τὴν εὐχή. Περνοῦσε τὀτε ἀπὸ κεῖ ὁ ἐξόριστος Πατριάρχης Ἰωακεὶμ ὁ Γ´. Εἶδε τὸν γέροντα στὸ ὑπόστεγο τοῦ Κοιμητηρίου νὰ κρατᾶ τὸ κομποσχοίνι του καὶ νὰ ἔχει προσηλωμένο τὸ βλέμμα του κάτω. Τοῦ ἔκανε ἐντύπωση καὶ ρώτησε νὰ μάθει ποιός εἶναι. Χάρηκε ποὺ ἔμαθε ὅτι ἦταν ὁ φημισμένος πνευματικὸς παπα-Γρηγόρης. Τὸν πλησίασε καὶ τοῦ εἶπε:
–Ἐσὺ πάτερ δὲν διαλαλεῖς τὸ ἐργόχειρό σου; Κοίταξε γύρω σου νὰ βρῆς κανένα πελάτη νὰ τὸ πωλήσης.
– Ὅποιος ἔχει ἀνάγκη, Παναγιώτατε, ἀπὸ τὸ ἐργόχειρό μου μπορεῖ νὰ τὸ δῆ καὶ νὰ τὸ πάρη. Δὲν χρειάζεται νὰ ψάχνω, ἀπάντησε χωρὶς νὰ κοιτάξη τὸν Πατριάρχη
– Δὲν ἦρθα , Πνευματικέ μου, νὰ σὲ πειράξω. Ἦρθα νὰ σοῦ πῶ ὅτι κάποια μέρα θὰ ἔρθω νὰ σὲ ἐπισκεφθῶ.
–Εὐχαριστῶ, ἀλλὰ μὴν κάνης τὸν κόπο, Παναγιώτατε, νὰ ἔρθης, διότι τὸ καλύβι μου εἶναι πολὺ μικρὸ καὶ χαμηλὸ καὶ δυστυχῶς δὲν χωράει Πατριάρχες.
– Ἂς εἶναι χαμηλό, Θὰ σκύψω καὶ θὰ χωρέσω.
– Ἂν ἔσκυβες, δὲν θὰ ἤσουν τώρα ἐδῶ ἐξόριστος. Θὰ ἤσουν στὴν Πόλη, στὸν θρόνο σου, ἐννοώντας τὸ ἀγέρωχο καὶ τὸ ἀσυμβίβαστο τοῦ μεγάλου αὐτοῦ Πατριάρχου.
. Ὁ Πατριάρχης θαύμασε γιὰ τὴν λακωνικὴ καὶ ἐπιτυχημένη ἀπάντηση τοῦ παπα-Γρηγόρη καὶ ἡ γνωριμία του μαζί του ἀπετέλεσε σταθμὸ στὴν ζωή του. Πράγματι τὸν ἐπισκέφθηκε στὴν Μικρὰ Ἁγία Ἄννα. Τὸν ἔκανε πνευματικό του καὶ πήγαινε συχνά. Ἔλεγε ὅτι ὁ παπα-Γρηγόρης εἶναι ὁ στῦλος τῆς ἀρετῆς καὶ τοῦ μοναχικοῦ βίου.[…]
Απόσπασμα από το βιβλίο«ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΚΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΗΣΥΧΑΣΤΙΚΗ ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ»Ἅγιον Ὄρος 2011,σελ. 38-39./christianvivliografia.wordpress.com
Πραγματικά Διδακτικό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌντως διδακτικό αν αναφερθεί η συνέχεια:
ΑπάντησηΔιαγραφήΎστερα από 12 χρόνια στο κελί μυλοποτάμου της Λαύρας του Αγίου Όρους επανεκλέχτηκε και αποδέχτηκε την εκλογή του. Το έτος έγραφε 1901.
Η νέα του πατριαρχεία
Δικά του έργα είναι οι εγκύκλιοι του 1902 και 1904 με τα οποία ξεκινά η εισαγωγή της παναίρεσης του Οικουμενισμού (θεωρία των κλάδων) στην ιστορία της Εκκλησίας και την ταλανίζει. Ακόμα, ο Ιωακείμ ο Γ είναι που ανοίγει το ημερολογιακό το οποίο αν και κλείστηκε προσωρινά από τους άλλους προκαθημένους, μόλις 10 χρόνια αργότερα επαναφέρθηκε και οδήγησε σε "σχίσμα" στην Ορθοδοξία.
Δικό του έργο επίσης θεωρείται η διείσδυση της μασωνίας στο Πατριαρχείο, αφού θεωρείται ο 1ος μασώνος Πατριάρχης. Κίνηση την οποία φαίνεται να έκανε, πιστεύοντας ότι έτσι θα ξανασυσταθεί το Βυζάντιο. Φαίνεται εκ του αποτελέσματος της Μικρασιατικής Καταστροφής και του ημερολογιακού σχίσματος, ότι τόσο οι εγκύκλιοι όσο και η εισχώρησή του σε (όπως φαίνεται) αντι-χριστιανικές ομάδες δεν ήταν έργα αγαθά.
Θεός να τον συγχωρέσει. Κι εμείς αμαρτωλοί είμαστε.
Διδακτικό λοιπόν γιατί καλό είναι να παραμένουμε σε μετάνοια και να εξασκούμε τη νοερά προσευχή, όποιος και αν μας απευθύνεται, ακόμα και ο ίδιος ο πατριάρχης!