Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012

Γιατί ωρισμένοι τι­μωρούνται σαν μεγάλοι αμαρτωλοί, πριν ακόμη αποκτήσουν την γνώση του καλού και του κακού;(Αγ.Ιωάννη Χρυσοστόμου) ;



Από τον λόγο του αγίου Ιωάννη Χρυσοστόμου προς τον Σταγείριο.
 Και ερωτά κανείς: «Γιατί πολλοί από την αρχή μέχρι το τέλος της ζωής τους έπεσαν σε πολλές συμφορές;» Διότι κατά πρώτο λόγο ο Θεός τους τιμωρεί για την κακία τους, ενώ κατά δεύτερο, για να ωφεληθούν και άλλοι από τα κακά που τους συμβαίνουν. Αν όμως δεν βρίσκη τούτο εφαρμογή σε όλους, αυτό οφείλεται στο ότι δεν ήλθε ακόμη ο καιρός της κρίσεως.
 «Γιατί λοιπόν, λέγει, ωρισμένοι τι­μωρούνται σαν μεγάλοι αμαρτωλοί, πριν ακόμη αποκτήσουν την γνώσι του καλού και του κακού;» Η αιτία που συμβαίνει αυτό δεν είναι μία, αλλά πολλές και διά­φορες. Διότι αυτό θα μπορούσε να οφείλεται και στην αδιαφορία των γονέων που τους ανέθρεψαν και στο κακό περιβάλλον μέσα στο οποίο μεγάλωσαν και σε πολ­λές άλλες αιτίες. Επιπλέον δε, ο Θεός γνωρίζει ότι πολλοί από αυτούς θα γίνουν κακοί και έτσι τους συγκρατεί με αυτές τις τιμωρίες, σαν με κάποιες χειροπέδες....

3 σχόλια:

  1. Και τον ηρώτησαν οι μαθηταί του, λέγοντες• “Διδάσκαλε, ποιός ημάρτησε, αυτός η οι γονείς του, δια να γεννηθή τυφλός; Απήντησεν ο Ιησούς• “ούτε αυτός ημάρτησε ούτε οι γονείς του. Αλλά εγεννήθη τυφλός, δια να φανερωθούν, με την θαυματουργικήν θεραπείαν, τα έργα του Θεού.(Ιωαν. 9.3)……Άραγε τι να εννοεί???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πάντα ο άνθρωπος προσπαθεί να βρει μία αιτία σε κάθε δοκιμασία.Πιστεύει ότι το κακό που τον βασανίζει είναι συνέπεια μίας δικής του παράβασης.Έτσι δικαιολογειται το ερωτημα των μαυητων για το πιος φταιει.Σε ποιανου αμαρτημα οφειλεται η τυφλωση του;Το αισθημα της δικαιοσυνης ειναι βαθια ριζωμενο μέσα στην ανθρωπινη ψυχή.Στον παραμικρο πόνο το παραπονο«Τι έκανα Θεε μου και βασανίζομαι;Ειναι και αυτό μία πλευρα της αλήθειας όπως την διατυπώνει η Αγ.Γραφή.«πασα παραβασις και παρακοή έλαβεν ένδικον μισθαποδοσίαν(Εβρ,β,2).Μολονοτι δεν υπηρχε ως αιτια η παραβαση των θεικων εντολων,η σκέψη των μαθητων μονο ετσι μπορουσε να δικαιολογησει τον βαθυ πονο του τυφλού.
    Ερχεται λοιπον ο Κυριος και λεειΣκοπος της δοκιμασιας του ανθρωπου είναι η δόξα του Θεού.Είτε αιτία είναι η άσχημη συμπεριφορά του ανθρώπου προς τον Θεό,είτε όχι,η Δόξα του Θεου είναι συνυφασμένη με του ανθρωπου την ευτυχία.Σε αυτό αποβλέπει ο πόνος και η δοκιμασία.Και πρώτο αποτέλεσμα η σωτηρία του ανθρωπου.Βαθύτερη συνέπεια η Δόξα του Θεού

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευχαριστώ πολύ .Αν κατάλαβα καλά το αίσθημα της δικαιοσύνης μπορεί να οδηγήσει το άνθρωπο σε λάθος συμπεράσματα ,και ως προς τον πλησίον του και ως προς τον εαυτό του

    ΑπάντησηΔιαγραφή