Τετάρτη 7 Μαρτίου 2012

π.Σέργιος Ρίμπκο-Ένας ρόκερ -ιεραπόστολος!

Ο π.Σέργιος είναι ένας πολύ γνωστός ιερέας της ρωσικής εκκλησίας ο οποίος έχει βρει τον δικό του τρόπο για να κάνει ιεραποστολή μεταξύ των νέων.
Ο π.Σέργιος ο οποίος είναι δημοφιλής στους νέους και για τα αντισυμβατικά κυρήγματά του,έγινε μοναχός στην Όπτινα όταν ήταν 30 ετών(γενν.1960).
«Μέσα από την ρωσική ροκ μουσική ανακάλυψα τον δρόμο για την Ορθοδοξία.Στα νιάτα μου,όταν ζούσα πίσω από το ''σιδηρούν καταπέτασμα''όπου μας επιβαλλόνταν η φιλοσοφία της στασιμότητας,οι ροκ μουσικοί ήταν οι μόνοι που έλεγαν την αλήθεια μέσα από τα τραγούδια τους»είπε πρόσφατα ο π.Σέργιος στο στάδιο ''Λουζνίκι''με την ευκαιρία του εορτασμού των 30 χρόνων από την ίδρυση του ροκ συγκροτήματος Voskresenie(δηλαδή Κυριακή)
Ο π.Σέργιος πηγαίνει συχνά σε ροκ συναυλίες και μιλάει στους νέους.Ο ίδιος έχει ίδρυσει ένα ροκ κλάμπ,κοντα σε μία εκκλησία της Μόσχας το οποίο ονομάζεται ''Αγία Ξένια''(της Αγ.Πετρούπολης η δια Χριστόν σαλή).
Ως ορθόδοξος ιεραπόστολος ο π.Σέργιος συναντιέται συχνά με γνωστούς τραγουδιστές της ρωσικής και της διεθνούς ροκ μουσικής.Πρόσφατα δώρησε μίαν εικόνα της Παναγίας του Βλαδιμήρου στον γνωστό τραγουδιστή των Deep Purple,Ian Gillan,σ'ένα ροκ φεστιβάλ στην Σαμάρα.
Ο πατριάρχης της Ρωσίας αναγνώρισε την επιτυχή ιεραποστολική δραστηριότητα του π.Σεργίου(Ribko)μεταξύ των νέων.

5 σχόλια:

  1. Αυτή η μέθοδος ιεραποστολής γίνεται με το επιχείρημα ότι πρέπει να έρθουμε κοντά στους νέους. Έχει ήδη δοκιμαστεί στην Δύση και έφερε τα αντίθετα αποτελέσματα.
    Οι νέοι δεν θέλουν έναν παπά-cool-άτομο, αλλά ανθρώπους με Χάρη Θεού. Αν αυτό είναι δύσκολο, θέλουν τουλάχιστον κάποιον που να εφαρμόζει όσα λέει περί αγάπης, ταπείνωσης, πίστης. Αυτό βέβαια από μόνο του δεν πείθει, γιατί τέτοιου είδους ιεραποστολή θα μπορούσαν να κάνουν και οι εκπρόσωποι μιας θρησκείας που πιστεύει σε ψευδή πράγματα. Αλλά τουλάχιστον είναι κάτι και αυτό. Σε καμία περίπτωση όμως δε χρειάζονται μια τέτοιου είδους προσέγγιση.
    Δεν έχω πρόβλημα με έναν ιερέα που -ως παλιός ροκάς- θα έβγαινε σε ένα μπαράκι και θα έπινε ένα ποτό. Αλλά το να λογαριάζουμε την πράξη αυτή και ως ιεραποστολή, είναι γελοίο.

    Λυπάμαι που να μερικούς ορθόδοξους να κάνουν αυτά που κορόιδευα στους καθολικούς και στους προτεστάντες της Αμερικής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Βεβαια αυτό δεν σημαινει οτι ένας παπάς cool άτομο δεν μπορεί να έχει την χάρη του Θεού.Βεβαια αυτού του είδους την ''ιεραποστολή''(για να συμφωνήσω μαζί σας)δεν μπορεί να την κάνει ο οποιοσδήποτε ορθόδοξος ιερέας.Θέλει κότσια και ψυχική δύναμη,πνευματική κατάρτιση.Τωρα επειδη το κάνουν οι καθολικοί και οι προτεστάντες δεν μπορουμε να στειλουμε αυτο το είδος προσέγγισης στο ''πυρ το εξώτερον''
    Οπως πολυ σωστά λέτε και εσείς''κάτι είναι και αυτό''.Από εκεί και πέρα έχει ο Θεός

    Υ.Γ.Μπηκα στο μπλογκ σας και μου αρεσει πολύ πως γραφετε.Επειδη δεν εχετε ενεργοποιησει σχολια σας το λεω εδώ.Δεν ξερω για ποιον λογο δεν ενημερωνετε το μπλογκ σας,αλλα σας προτρεπω να το κάνετε συχνότερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θυμάμαι για παράδειγμα τον πάπα Ιωάννη Παύλο να κάνει σκι μήπως και με αυτόν τον τρόπο καταφέρει να πείσει την νεολαία ότι είναι "in". Δεν τα κατάφερε. Στην Ισπανία (παραδοσιακά καθολική χώρα) οι περισσότεροι νέοι είναι σήμερα άθεοι. Και αυτό είναι απολύτως λογικό επακόλουθο. Γιατί και αν ο πάπας να είναι "in", τούτο δεν είναι αρκετό για να πείσει έναν τίμιο άνθρωπο να ενστερνιστεί μια θρησκεία.
    Οι άνθρωποι πάνε στην εκκλησία ψάχνοντας τον Θεό. Δεν ψάχνουν κάποιο φοβερό άτομο που θα τους εκπλήξει με τ' αστεία του, ή με το πόσο ωραία τα λέει. Από τέτοια άτομα ο κόσμος είναι γεμάτος. Ωστόσο, όλοι ξέρουμε ότι αυτό δεν είναι αρκετό.
    Μια άλλη εικόνα που μου έρχεται συνειρμικά στο μυαλό μου είναι κάποια christian-metal συγκροτήματα που δήθεν με αυτήν την μέθοδο φέρνουν κόσμο. Αυτό μάλιστα φτάνει να γίνεται κάποιες φορές βέβηλο και ανίερο.
    Γενικώς, παίρνουμε κάποιους όρους μάρκετινγκ και τους χρησιμοποιούμε για την εκκλησία, λες και η τελευταία χρειάστηκε ποτέ αυτές τις μεθόδους. Ο Θεός έδωσε την Χάρη του σε αγράμματους ψαράδες και τους έκανε να αποστομώνουν τους πιο καταρτισμένους επιστήμονες της εποχής τους, χωρίς οι τελευταίοι να παριστάνουν πως είναι κάτι που δεν είναι. Και στις μέρες μας, βλέπεις ένα Παΐσιο, έναν Πορφύριο να παίρνουν ανθρώπους που δεν είχαν καμία σχέση με την εκκλησία και να τους φέρνουν κοντά της, χωρίς καλοπιάσματα και χωρίς να συμβιβάζονται στην εικόνα που παρουσιάζουν.

    Υ.Γ. Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Στο blog μου γράφω όταν βρίσκω κάτι ενδιαφέρον να πω που δεν έχω δει αλλού. Αυτόν τον καιρό είχαμε γεννητούρια, γεννήθηκε η δεύτερη κόρη μου. Μόλις γυρνώ από την δουλειά κάθομαι και προσέχω τα παιδιά για να βοηθήσω την γυναίκα μου. Έτσι δε μου μένει πολύς χρόνος για να σκεφτώ και να γράψω κάτι.
    Όσον αφορά τα σχόλια, τα έχω απενεργοποιήσει, γιατί ως μη έχων πολλές αναρτήσεις, δεν έχω και πολλές επισκέψεις, άρα, μου φαίνεται πως θα ήταν τζάμπα κόπος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ωστοσο ο π.Σέργιος δεν παίζει ροκ ή χέβι-μέταλ.Απλώς πηγαίνει εκεί και μιλαει Εχει μία διαφορά από αυτά που περιγράφεται.Σε καμία περίπτωση π.χ. δεν μου άρεσαν οι παπαροκάδες.Αυτό που κάνει ο π.Σέργιος όμως μου αρέσει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μάλλον έχετε δίκιο, το θέμα είναι πώς το κάνει αυτό που κάνει. Ας ελπίσουμε να έχει αποτέλεσμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή