Έχουμε περάσει σε άλλη εποχή. Στην εποχή που ο κόσμος κλείνει την τηλεόραση σιγά σιγά και για την ενημέρωση του καθημερινά «μπαίνει» σε κάποιο ή κάποια ιστολόγια που βρίσκει ο ίδιος πιο αντικειμενικά ή πιο κοντά σε εκείνο που πιστεύει.
Με θεματολογία από πολιτική, θρησκευτικότητα, αθλητικά, κοινωνικά, τα blogs έχουνε καλύψει όλο το φάσμα της ενημέρωσης και αρθρογραφίας και διαμορφώνουν τις τάσεις στην Ελληνική κοινωνία. Αυτό δεν είναι απαραίτητα και κακό όταν απαιτείται μια αλλαγή πορείας από μια λιμνάζουσα κατάσταση. Ωστόσο παρόλο που η ενημέρωση από ανώνυμα ιστολόγια μπορεί να είναι έγκυρη, θα σταθώ κυρίως στα ιστολόγια που αντλούν τη θεματολογία τους από την Ορθοδοξία και μιλούν πατριωτικά.
Σίγουρα υπάρχει πλειάδα ιστολογίων που στις αρχειοθήκες τους μπορεί να βρει κάποιος Ορθόδοξα πατερικά κείμενα, φωτογραφίες ακόμα και βίντεο, ομιλίες από Γέροντες και πνευματικούς ποιμένες που δεν φοβούνται και βγαίνουν επώνυμα να ομολογήσουν τα πιστεύω τους, μέσα στην τρικυμία της σύγχυσης της εποχής μας.
Σε εποχή κρίσιμη για το Έθνος ωστόσο αρκετά από τα ιστολόγια αυτής της θεματολογίας χρησιμοποιούν την ανωνυμία για να περάσουν στον κόσμο μια ανούσια και ατέρμονη προφητολογία, χρησιμοποιώντας προρρήσεις Αγίων και για να επιβεβαιώσουν την επισκεψιμότητά τους περάσανε στις ανώνυμες τουφεκιές από ανώνυμους, που "προβλέπουν" σύντομα γεγονότα.
Σίγουρα βρισκόμαστε σε εποχή μεγάλων ανατροπών και αλλαγών και όσοι έχουν λίγο ασχοληθεί με τους Προφήτες και τους Αγίους καταλαβαίνουν σε ποια κρίσιμη περίοδο βρισκόμαστε.
Ωστόσο υπάρχει και ένα σαράκι που μας τρώει να θέλουμε να μάθουμε το μέλλον κοιτώντας από την κλειδαρότρυπα. Εκεί βρίσκουν κάποιοι το πάτημα.
Χωρίς να θέλω να κάνω τον κριτή απλά να επισημάνω με μορφή διαπίστωσης.
Διαβάζω σε ιστολόγιο «Εκείνος ο γέροντας από εκεί, είπε εκείνο, αλλά είπε να μην πούμε το όνομά του, λόγω ταπεινοφροσύνης».
Και αναρωτιέμαι. Δεν θυμάμαι περίπτωση Αγίου ανθρώπου μέσα από την εκκλησία να προειδοποιεί ανώνυμα. Έιτε πρόκειται για Προφήτες, είτε πρόκειται για Αγίους γέροντες του βεληνεκούς του Παϊσίου, Πορφυρίου, Ιακώβου και Ιωσήφ, είτε από τον Άγιο Κοσμά και τις προφητείες του για την εποχή μας, όλοι τους ήταν επώνυμοι, συγκεκριμένοι, μεστοί και το κυριότερο αναλάμβαναν την ευθύνη των λόγων τους .
"Θα πέσει πείνα σύντομα"
http://ioannis-kapodistrias.blogspot.comΔιαβάζω σε ιστολόγιο «Εκείνος ο γέροντας από εκεί, είπε εκείνο, αλλά είπε να μην πούμε το όνομά του, λόγω ταπεινοφροσύνης».
Και αναρωτιέμαι. Δεν θυμάμαι περίπτωση Αγίου ανθρώπου μέσα από την εκκλησία να προειδοποιεί ανώνυμα. Έιτε πρόκειται για Προφήτες, είτε πρόκειται για Αγίους γέροντες του βεληνεκούς του Παϊσίου, Πορφυρίου, Ιακώβου και Ιωσήφ, είτε από τον Άγιο Κοσμά και τις προφητείες του για την εποχή μας, όλοι τους ήταν επώνυμοι, συγκεκριμένοι, μεστοί και το κυριότερο αναλάμβαναν την ευθύνη των λόγων τους .
"Θα πέσει πείνα σύντομα"
είπε κάποια μοναχή διαβάζω αλλού. Φυσικά όνομα δεν γράφει. Για να μπορούμε να το πάρουμε και πίσω αν αργήσει η πείνα λίγο παραπάνω. Εύκολο να το γράφει κάποιος αυτό του οποίου η πείνα δεν του άγγιξε ακόμα την πόρτα.
Αλλά δεν πιστεύουμε τον γ. Παϊσιο που μίλησε για αυτά. Ναι, να έχουμε την καλή ανησυχία, τόνιζε ο γ.Παϊσιος .Εμείς όμως μάλλον περάσαμε σε άλλο επίπεδο. Θέλουμε και την επιβεβαίωσή μας από «έγκυρους» σύγχρονους ασκητές. Λες και δεν μας δόθηκαν αρκετά να ξέρουμε. Θέλουμε να σπείρουμε και λίγο το φόβο που φυλάει τα έρμα. Δυστυχώς. Και «ξύπνησαν» και οι φυλλάδες με τα ένθετα τους να συνεπικουρούν σε αυτό.
Υπάρχει η διάκριση για να έχουμε την καλή η κακή ανησυχία από όλα όσα συμβαίνουν; Δεν φαίνεται να υπάρχει καμία διάκριση. Γιατί αυτοί οι Άγιοι Γέροντες πρωτίστως μιλούσαν με διάκριση, με ευθύνη. Ήρθαν σε συγκεκριμένη εποχή για συγκεκριμένο λόγο. Προειδοποίησαν όχι τόσο για αυτά που θα συμβούν όσο για τα αίτια της κρίσης. Τελικά μια κρίση που οφείλεται στην αδιακρισία μας.
Διαβάζω αλλού πριν τις εκλογές.
Ουδέν σχόλιον επ’αυτού.
Θα αναθερθώ ελαχίστως με το θέμα της Χρυσής Αυγής που προβάλλεται από κάποια ιστολόγια που έχουν και την Ορθοδοξία στον τίτλο τους και πολλά ιστολόγια στη θεματολογία τους.
Παρακολούθησα τις θέσεις τους σε εκπομπή στην τηλεόραση και συμφώνησα στο ότι ζητούν επιτακτικά να εφαρμόζονται οι Νόμοι. Διαφώνησα στο «είμαστε Εθνικιστές γιατί αγαπούμε την πατρίδα» γιατί από όσο γνωρίζω υπάρχει σαφής διαχωρισμός ανάμεσα στον Εθνισμό και τον Εθνοφυλετισμό, ο οποίος έχει καταδικαστεί ως αίρεση από το Οικουμενικό Πατριαρχείο το 1872. Ο εθνοφυλετισμός είτε είναι ελληνικός, είτε τουρκικός , είτε βαλκανικός, είτε και ευρωπαϊκός είναι διάσπαση της Ρωμηοσύνης και αίρεση της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Δεν είναι δυνατόν η φυλή να τίθεται υπεράνω της ενότητος την οποία διασφαλίζει η ενέργεια του Αγίου Πνεύματος μέσα στην Εκκλησία.
Αυτή η ενότητα είναι που είχε δημιουργήσει τη Ρωμιοσύνη και είναι το ζητούμενο για το οποίο πολλοί «κόπτονται» στις μέρες μας.
Θέλει προσπάθεια τελικά όσοι επώνυμοι ή ανώνυμοι διαχειρίζονται κάποιο ιστολόγιο, να μην καταλήξουν σαν τα μέχρι πρότινος γνωστά ΜΜΕ που είναι μέρη του συστήματος. Γιατί αν γίνουν και αυτά, που είναι η τελευταία μορφή ενημέρωσης, μέρος του συστήματος, τότε θα γίνουν το ίδιο και αυτοί που τα διαβάζουν.
Κλείνοντας θα τονίσω για άλλη μία φορά τις προτροπές του Γέροντα Πορφυρίου προς όλους μας.
Όλοι πίσω. Όλοι πίσω. Πλανηθήκαμε, έλεγε ο Γέροντας
Και όσο συγχέουμε τα πάντα τόσο περισσότερο καταλαβαίνω τι εννοούσε ο Γέροντας.
Αλλά δεν πιστεύουμε τον γ. Παϊσιο που μίλησε για αυτά. Ναι, να έχουμε την καλή ανησυχία, τόνιζε ο γ.Παϊσιος .Εμείς όμως μάλλον περάσαμε σε άλλο επίπεδο. Θέλουμε και την επιβεβαίωσή μας από «έγκυρους» σύγχρονους ασκητές. Λες και δεν μας δόθηκαν αρκετά να ξέρουμε. Θέλουμε να σπείρουμε και λίγο το φόβο που φυλάει τα έρμα. Δυστυχώς. Και «ξύπνησαν» και οι φυλλάδες με τα ένθετα τους να συνεπικουρούν σε αυτό.
Υπάρχει η διάκριση για να έχουμε την καλή η κακή ανησυχία από όλα όσα συμβαίνουν; Δεν φαίνεται να υπάρχει καμία διάκριση. Γιατί αυτοί οι Άγιοι Γέροντες πρωτίστως μιλούσαν με διάκριση, με ευθύνη. Ήρθαν σε συγκεκριμένη εποχή για συγκεκριμένο λόγο. Προειδοποίησαν όχι τόσο για αυτά που θα συμβούν όσο για τα αίτια της κρίσης. Τελικά μια κρίση που οφείλεται στην αδιακρισία μας.
Διαβάζω αλλού πριν τις εκλογές.
"Πολλοί γέροντες από το Άγιον Όρος μιλούν για τον Σύνδεσμο Εθνικής Ενότητας, ότι είναι καλοί και έχουν ευλογία".
0.6% στις εκλογές ο ΣΕΕ και ξαφνικά το ξέχασαν αυτοί που το έγραφαν αυτό. Τι έγινε έπεσε κάποιος «πνευματικός» έξω που τα λέει αυτά; Η μήπως συνεχίζουμε να προβάλουμε την αδιακρισία μας;
Συνεχίζω να διαβάζω πάλι πριν τι εκλογές για "υποστήριξη" γνωστού χαρισματικού αγιορείτη γέροντα καθώς και πολλών αγιορειτών στην προσπάθεια του Πάνου Καμμένου.. "Ο Καμμένος και οι Ανεξ. Έλληνες δεν χρειάζονται προβολη λένε απ ΄το Όρος γιατί ο κόσμος θα τον ψηφίζει από μόνος του"….
Συνεχίζω να διαβάζω πάλι πριν τι εκλογές για "υποστήριξη" γνωστού χαρισματικού αγιορείτη γέροντα καθώς και πολλών αγιορειτών στην προσπάθεια του Πάνου Καμμένου.. "Ο Καμμένος και οι Ανεξ. Έλληνες δεν χρειάζονται προβολη λένε απ ΄το Όρος γιατί ο κόσμος θα τον ψηφίζει από μόνος του"….
Ποια τα κίνητρα να χρησιμοποιούν κάποιοι συνεχώς το Άγιον Όρος ως επιβεβαίωση;
Ουδέν σχόλιον επ’αυτού.
Θα αναθερθώ ελαχίστως με το θέμα της Χρυσής Αυγής που προβάλλεται από κάποια ιστολόγια που έχουν και την Ορθοδοξία στον τίτλο τους και πολλά ιστολόγια στη θεματολογία τους.
Παρακολούθησα τις θέσεις τους σε εκπομπή στην τηλεόραση και συμφώνησα στο ότι ζητούν επιτακτικά να εφαρμόζονται οι Νόμοι. Διαφώνησα στο «είμαστε Εθνικιστές γιατί αγαπούμε την πατρίδα» γιατί από όσο γνωρίζω υπάρχει σαφής διαχωρισμός ανάμεσα στον Εθνισμό και τον Εθνοφυλετισμό, ο οποίος έχει καταδικαστεί ως αίρεση από το Οικουμενικό Πατριαρχείο το 1872. Ο εθνοφυλετισμός είτε είναι ελληνικός, είτε τουρκικός , είτε βαλκανικός, είτε και ευρωπαϊκός είναι διάσπαση της Ρωμηοσύνης και αίρεση της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Δεν είναι δυνατόν η φυλή να τίθεται υπεράνω της ενότητος την οποία διασφαλίζει η ενέργεια του Αγίου Πνεύματος μέσα στην Εκκλησία.
Αυτή η ενότητα είναι που είχε δημιουργήσει τη Ρωμιοσύνη και είναι το ζητούμενο για το οποίο πολλοί «κόπτονται» στις μέρες μας.
Θέλει προσπάθεια τελικά όσοι επώνυμοι ή ανώνυμοι διαχειρίζονται κάποιο ιστολόγιο, να μην καταλήξουν σαν τα μέχρι πρότινος γνωστά ΜΜΕ που είναι μέρη του συστήματος. Γιατί αν γίνουν και αυτά, που είναι η τελευταία μορφή ενημέρωσης, μέρος του συστήματος, τότε θα γίνουν το ίδιο και αυτοί που τα διαβάζουν.
Κλείνοντας θα τονίσω για άλλη μία φορά τις προτροπές του Γέροντα Πορφυρίου προς όλους μας.
Όλοι πίσω. Όλοι πίσω. Πλανηθήκαμε, έλεγε ο Γέροντας
Και όσο συγχέουμε τα πάντα τόσο περισσότερο καταλαβαίνω τι εννοούσε ο Γέροντας.
Κωστούλας Βασίλειος
Συμφωνώ απολύτως!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξαίρετο κείμενο και καλογραμμένο. Με νόημα και ουσία. Λιτό και διακριτικό στην κριτική του και μας διδάσκει και εμάς τους υπόλοιπους να έχουμε νου και κρίση. Πράγματι το παρακάναμε με τις προφητείες και κάνουμε τους δασκάλους με αυτές, αναλύοντάς τες όπως θέλουμε και συχνά πετώντας υπονοούμενα περί επικείμενων καταστροφών. Πράγματι, αυτό το κείμενο πρέπει να διαδοθεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην ευχή σας, πάτερ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜόλις σημερα γνώρισα το πολύ καλό ενδιαφέρον και νηφάλιο ιστολόγιό σας. Και θα ήθελα να καταθέσω κάποια σχετικά με το θέμα σας:
Γνώρισα τον π. Παΐσιο το 1975. Έκτοτε τον συνάντησα 30-40 φορές, σχεδόν όλες κατά μόνας. Ποτέ δεν τον άκουσα να λέει "προφητείες", για το πότε θα γίνει πόλεμος, πότε θα πάρουμε την Πόλη, ποιος θα είναι ο τότε αρχιστράτηγος, κλπ. Μετά θάνατον είδα πολλές τέτοιες "προφητείες" δημοσιευόμενες σε περιοδικά και βιβλία ή διαδιδόμενες από τα ΜΜΕ. Σκέφτηκα πως ίσως πράγματι να είπε τέτοια πράγματα, αλλ' όχι σε μένα. Ώσπου πριν από ένα μήνα άκουσα από φίλο που την προηγουμένη είχε επισκεφτεί το Άγιο Όρος ότι ο π. Ησαΐας, ο υποτακτικός του Γέροντα που τώρα μένει στο κελλί του, του είπε πως ποτέ ο Γέροντας δεν έχει εκστομίσει τέτοιες "προφητείες", ποτέ δεν έχει αναφερθεί στο πότε θα γίνει πόλεμος, κλπ.
Όσο για τους πολιτικούς που "χρησιμοποιούν" το όνομά του, την τελευταία φορά που τον συνάντησα, μαζί μέ άλλους, στις 9-10-1993, μέρα εκλογών, μας είπε με αγανάκτηση για πολιτικούς και από τα δύο τότε μεγάλα κόμματα που εκμεταλλεύονταν το όνομά του (φυσικά αυτός ποτέ δεν σύστησε κάποιον πολιτικό, να τον ψηφίσει ο λαός) προς άγραν ψήφων και πώς "στόλισε" τον ένα απ' αυτούς όταν τον συνάντησε.
Τα παραπάνω αποδεικνύουν την αήθη εκμετάλλευση κάποιων οσιακών μορφών και του Αγίου Όρους από κάποιους "καλοθελητές". Μορφές σαν τον π. Παΐσιο στόχευαν στο βάθος της ψυχής μας, σ' αυτά που μένουν και μας οδηγούν στον Χριστό και στην αιωνιότητα, όχι σε διάφορα επιπόλαια και πρόσκαιρα.
Ας προσέχουν λοιπόν όσοι διαβάζουν τέτοιου είδους "προφητείες" και συστάσεις, να μην τις αποδέχονται και τις διαδίδουν τόσο εύκολα.
Πολύ ενδιαφέρον.Θα το δημοσιεύσω ως αυτοτελές άρθρο.Ευχαριστώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήπ. Γεώργιος Αλευράς μήπως. Της πλανεμένης "ΕΛΑΙΑΣ" όπως κι ο συγγραφέας του άρθρου και κολαούζο σας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΗΤΑΝ ΕΝΑ ΠΑΙΔΑΚΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ. ΗΤΑΝ ΑΡΧΕΣ ΙΟΥΛΙΟΥ, ΤΟΥ ΕΛΕΓΕ Η ΜΑΝΑ ΤΟΥ “ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΜΗΝ ΠΑΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ ΣΤΟΝ Α…..” ΤΟΥ ΤΟ ΕΙΠΕ ΑΡΚΕΤΕΣ ΦΟΡΕΣ. ΠΑΡΑΔΟΞΗ ΕΝΤΟΛΗ, ΜΑ ΓΙΑΤΙ; ΤΟ ΠΑΙΔΑΚΙ ΕΠΕΙΔΗ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΠΑΡΕΙΚΟΥΣΕ ΚΑΙ ΠΗΓΕ!
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ ΕΙΔΕ ΜΙΑ ΚΟΠΕΛΙΤΣΑ. ΤΟΥ ΑΡΕΣΕ ΚΑΙ ΑΜΕΣΩΣ ΤΗΝ ΕΚΑΝΕ ΦΙΛΗ ΤΟΥ.
ΣΤΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΜΟΙΡΑΙΟ ΛΑΘΟΣ ΝΑ ΤΗΝ Φ…..!
ΟΛΩΣ ΑΝΑΠΑΝΤΕΧΑ ΕΠΙΑΣΕ ΤΟ ΠΑΙΔΑΚΙ ΕΝΑΣ ΦΟΒΕΡΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ, ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΤΑΝ ΟΤΙ ΠΗΓΑΙΝΕ ΝΑ ΠΕΘΑΝΗ!
ΤΟ ΕΒΑΛΕ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ. ΤΟ ΙΔΙΟ ΒΡΑΔΥ ΕΜΕΙΝΕ Ο ΜΙΣΟΣ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΣ! 1) ΕΧΑΣΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΒΛΕΠΕ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΘΑΜΠΟ ΤΖΑΜΙ ΠΛΕΟΝ 2) ΕΧΑΣΕ ΤΗΝ ΜΙΣΗ ΤΟΥ ΑΚΟΗ 3) ΑΠΕΚΤΗΣΕ ΤΡΑΥΛΙΣΜΑ ΣΤΗΝ ΦΩΝΗ.
Η ΑΠΕΙΛΗ ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ ΔΕΝ ΕΔΕΙΞΕ ΤΥΧΑΙΑ!
ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΗΝ ΦΩΤΙΣΕ! ΜΑ ΠΟΙΟΣ;
ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΟΥ ΤΗ ΖΩΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΕ ΝΑ ΤΑ ΞΕΠΕΡΑΣΗ!
ΜΗΜΠΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΟΥΤΕ ΤΙΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΟΣΜΑ ΤΟΥ ΑΙΤΩΛΟΥ ???
ΑπάντησηΔιαγραφή@ΑΙΤΩΛΟ
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είμαστε σίγουροι για τον αν οι αποδιδόμενες προφητείες του αγίου Κοσμά ανήκουν όντως σ᾿ αυτόν.
Οι ομιλίες του Αγίου καταγράφηκαν από μαθητές του κατά ή λίγο μετά την εκφώνησή τους και εκδόθηκαν με άκρα φιλολογική επιμέλεια από τον Ιω. Μενούνο, ως διδακτορική διατριβή, που ενέκρινε το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, το 1979.
Οι προφητείες του, όμως, απ᾿ όσο γνωρίζω -κι έχω ψάξει αρκετά-, δεν υπάρχουν σε κανένα χειρόγραφο καταγραμμένες. Πρώτη φορά κάποιες προφητείες εκδόθηκαν το 1917 ή 1919. Όσες δημοσιεύθηκαν τον 20ό αιώνα προέρχονται από την προφορική παράδοση, από στόμα σε στόμα, μέ όλα τα ενδεχόμενα πιθανά: παραφθορά, αλλοίωση, εισαγωγή "προφητειών" που έγραψαν άλλοι και τις παρουσίασαν σαν του αγίου Κοσμά, κλπ.