- Να το σηκώσω αγόρι μου;
- Έ, σηκώστε το Γέροντα λέω, μπορεί να είναι καμιά ανάγκη, να πεθαίνει κανένας άνθρωπος, πάλι δεν θα σας ξανά βρώ;Το σηκώνει, ακούω μια γυναίκα, έκλαιγε, φώναζε, χτυπιότανε, τσίριζε.
Και έλεγε ο Γέροντας..- Είδες κορίτσι μου που σου τα έλε
γα εγώ, είδες που σου έλεγα να το κάνεις αυτό το πράγμα; Ναι κορίτσι μου δίκιο έχεις, ναι έτσι είναι.Έκλεισε το τηλέφωνο..
- Αν είναι (λέω) Γέροντα κάτι εξομολογητικό μην μου το πείτε, αν είναι κάτι άλλο, τι είχε και έκανε έτσι;
Ήταν μια δασκάλα από την Ήπειρο, ήταν παλαιοημερολογίτισσα και συνάντησε τον π.Εφραίμ, δεν ξέρω που και τον άρχισε, τον πήρε παραμάζωμα.
- Έχετε προδώσει τον Χριστιανισμό εσείς οι νεοημερολογίτες, έχετε πάει με τον Πάπα τον σατανά, ο Πατριάρχης είναι αιρετικός, δεν έχετε Χάρη Ιεροσύνης, το Άγιο Πνεύμα έχει φύγει από την Εκκλησία με το νέο ημερολόγιο.
- Όχι κορίτσι μου (να λέει αυτός) δεν είναι έτσι, οι ιερείς μας έχουν Ιεροσύνη.Και δεν μπορούσε να την πείσει. Τότε της λέει…- Πήγαινε κορίτσι μου σε μία Εκκλησία με το νέο ημερολόγιο να κοινωνήσεις και θα σου απαντήσει ο Κύριος.
Και επειδή ήταν ειλικρινής η κοπέλα το έκανε. Σου λέει τι έχω να χάσω, το πολύ, πολύ θα πιώ λιγο κρασί και θα φάω ένα κοματάκι ψωμί, δεν έχω να χάσω τίποτα. Πηγαίνει. Την ώρα που κοινωνούσε ο παπάς, ανοίγει το στόμα της, κοινωνάει ,φεύγει, μετά ο άλλος, ο άλλος και έφυγε από την πλευρά των γυναικών. Προσπαθούσε να μασίσει και λαστιχάριζε αυτό που είχε βάλει στο στόμα της ο παπάς.
Και επειδή ήταν ειλικρινής η κοπέλα το έκανε. Σου λέει τι έχω να χάσω, το πολύ, πολύ θα πιώ λιγο κρασί και θα φάω ένα κοματάκι ψωμί, δεν έχω να χάσω τίποτα. Πηγαίνει. Την ώρα που κοινωνούσε ο παπάς, ανοίγει το στόμα της, κοινωνάει ,φεύγει, μετά ο άλλος, ο άλλος και έφυγε από την πλευρά των γυναικών. Προσπαθούσε να μασίσει και λαστιχάριζε αυτό που είχε βάλει στο στόμα της ο παπάς.
- Τι μου έβαλε (λέει) στο στόμα, πήγε να το δαγκώσει, δεν δαγκωνώτανε, τι μου έκανε (λέει) ο παπάς.Βάζει στο στόμα τα δάχτυλά της και βγάζει τα δάχτυλά της γεμάτα αίμα και να κρατάει ένα κομάτι κρέας και να αρχίζει να φωνάζει..- Χριστέ μου, Παναγία μου, λυπήσου με, λυπήσου με Παναγία μου, λυπήσου με Χριστέ μου.
Την είδαν οί άλλες γυναίκες. Καταλάβανε τι θαύμα έγινε και της είχαν πιάσει το χέρι μην της πέσει κάτω. Εκείνη δεν μπορούσε. Το σπρωξανε με το ζόρι . Το έβαλε στο στόμα της και έγινε ψωμί και μπόρεσε και το κατάπιε. Και βγήκε το αίμα από τα δάχτυλά της με το κρασί, πήγαν και πλύναν τα δάχτυλά της. Έτσι ξέρουμε αν είναι σωστά αυτά που λέει η Εκκλησία ή όχι.
(Αυτό είναι ένα περιστατικό που διηγείται ο Γέροντας Νίκων από την Νέα Σκήτη του Αγίου Όρους και ο Γέροντας στον οποίο συνέβη είναι ό π. Εφραίμ ό Φιλοθεϊτης (Αριζόνα).Μπορείτε να την βρείτε στην ομιλία του Γέροντα Νίκων (http://www.youtube.com/ watch?v=Cc3x-gm5xss&feature=rel ated) /πηγή
Την είδαν οί άλλες γυναίκες. Καταλάβανε τι θαύμα έγινε και της είχαν πιάσει το χέρι μην της πέσει κάτω. Εκείνη δεν μπορούσε. Το σπρωξανε με το ζόρι . Το έβαλε στο στόμα της και έγινε ψωμί και μπόρεσε και το κατάπιε. Και βγήκε το αίμα από τα δάχτυλά της με το κρασί, πήγαν και πλύναν τα δάχτυλά της. Έτσι ξέρουμε αν είναι σωστά αυτά που λέει η Εκκλησία ή όχι.
(Αυτό είναι ένα περιστατικό που διηγείται ο Γέροντας Νίκων από την Νέα Σκήτη του Αγίου Όρους και ο Γέροντας στον οποίο συνέβη είναι ό π. Εφραίμ ό Φιλοθεϊτης (Αριζόνα).Μπορείτε να την βρείτε στην ομιλία του Γέροντα Νίκων (http://www.youtube.com/
Σωστό αυτό, οι παλαιοημερολογήτες κακώς μας θεωρούν αιρετικούς (και μάλιστα για έναν τόσο ανόητο λόγο).
ΑπάντησηΔιαγραφήΩστόσο θυμάμαι δύο πράγματα για το ζήτημα από το βιβλίο του Αγίου Νικολάου του Πλανά. Ο Άγιος έζησε στην περίοδο αυτής της αλλαγής, και μάλιστα έζησε σ' εκείνο το μεσοδιάστημα που υπήρξε η αλλαγή. Αυτή η αλλαγή δε βρήκε σύμφωνο μεγάλο μέρος του κλήρου, ο οποίος δεν υπάκουε στην νέα αυτή οδηγία.
Το πρώτο λοιπόν, είναι κάτι που είχε πει ο ίδιος ο Άγιος Νικόλαος. Δε συμφωνούσε με το νέο ημερολόγιο και πίστευε ότι θα έρθει μια μέρα που θα επιστρέψουμε στο παλιό.
Το δεύτερο είναι ότι στα κρυφά μνημόνευε και τους Αγίους σύμφωνα με το παλαιό ημερολόγιο. Προσέξτε: στα κρυφά! Ο λόγος ήταν ότι όσους ήταν με το παλαιό τους είχαν στο κυνήγι. Αναφέρεται μάλιστα κι ένα περιστατικό, στο οποίο ένας ιερέας έκανε την λειτουργία σύμφωνα με το παλαιό ημερολόγιο και μπήκε ένας αστυνόμος στο ιερό και χτύπησε με τα χέρια του την Αγία Τράπεζα και τον διέταξε να σταματήσει.
Νομίζω γενικώς ότι στο θέμα του παλαιού-νέου ημερολογίου έχουν γίνει φριχτά λάθη.
Κατ' αρχάς το γεγονός ότι η αλλαγή αυτή προετοιμάστηκε από τον αρχιεπίσκοπο Αθηνών Μελέτιο Μεταξάκη είναι κάτι που μιλάει από μόνο του. Όσοι ξέρουν για τον Μελέτιο Μεταξάκη λίγα πράγματα μπορούν να καταλάβουν.
Επιπλέον, το γεγονός ότι οι παλαιοημερολογήτες μας θεώρησαν αιρετικούς ήταν επίσης ένα μεγάλο λάθος. Δε μπορείς να θεωρήσεις αιρετικό κάποιον που έχει άλλο ημερολόγιο, όπως δε μπορείς να τον θεωρήσεις αιρετικό αν έχει διαφορετική ώρα. Μήπως οι παλαιοημερολογήτες χρησιμοποιούν και την αρχαϊκή ώρα;
Το αποτέλεσμα είναι φυσικά αυτό που έχουμε σήμερα.
Και οι δικοί μας όμως, πείσμωσαν για μια σαχλαμάρα. Αν βλέπεις ότι ένα τέτοιο απλό πράγμα προκαλεί τόσο πρόβλημα γιατί δεν συμβιβάζεσαι; Και άσε την πολιτεία να λέει ό,τι θέλει. Η πολιτεία δε θα μας πει πότε θα γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα. Η εκκλησία θα το πει.
Ελπίζω μια μέρα να γυρίσουμε στο παλαιό ημερολόγιο να τελειώσει αυτό το θέμα γιατί γίνονται και πολλά μπερδέματα. Θυμάμαι μια φορά, πήγα στο όρος κατά τις 12 Αυγούστου. Γύρισα στην πόλη μου κατά τις 16-17 Αυγούστου.
Το αποτέλεσμα ήταν ότι έκανα νηστεία περισσότερες μέρες από 15, ενώ τελικά δεν εόρτασα και την ημέρα της Παναγίας αφού στον Δεκαπενταύγουστο με το νέο ημερολόγιο ήμουν στο Όρος, ενώ στον Δεκαπενταύγουστο του παλαιού ήμουν έξω...
Μπορείτε να διαβάσετε το βιβλίο του Αθανασίου Κ. Σακαρελλου με τιτλο
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαληο και Νέο Ημερολογιο.
Ο συγγραφέας ειναι με το Νέο (ή ήταν δεν γνωριζω) και αυτά που λέει ειναι αποκαλυπτικά.
Μετά την επάνοδό μου στην Εκκλησία του Χριστού (45 χρόνια Κομμουνιστής , Αθεος, Αντίχριστος, Βλάσφημος) προσευχήθηκα στον Κ.Ι.Χριστό να μου υποδείξει με ποίο Ημερολόγιο (Εορτολόγιο δηλ.) να πάω , αυτό εγινε πρωινές ωρες, μετά τα μεσάνυχτα. Την επόμενη μέρα 10 π.μ."εντελώς τυχαία" συναντάει η γυναίκα μου εναν γνωστό της Παλιοημερολογίτη Αγιοταφίτη , μοναχό και Αγιογράφο, που ηλθε για λίγες μέρες στην Αθήνα και θα ξανάφευγε για Αγίους Τόπους. Μας κάλεσε για μεσημεριανό φαγητό "για ευλογία" οπως μας είπε και γιατί ηθελε να εκδόσει μιά Οικοδομική Αδεια , στο Αγιογραφικό κονάκι του στο Πέραμα (εγώ ημουν Πολιτικός Μηχανικός - συνταξιούχος σήμερα).
ΑπάντησηΔιαγραφήΠήγαμε και στη διάρκεια του φαγητού το μάτι μου επεσε στη βιβλιοθήκη του : "Συλλογή Αγιοπατερικών κειμένων για το ζήτημα του Ημερολογίου" . Του το ζήτησα να μου το δανείσει . Αυτός μου το χάρισε χωρίς δεύτερη συζήτηση . Τελικά Οικοδομική Αδεια ΔΕΝ ΕΒΓΑΛΕ αλλά εγώ βρήκα την απάντηση στο πρόβλημά μου "Παλαιό η Νέο Ημερολόγιο" . Ο Κύριος με απίθανο και αναπάντεχο τρόπο και πάρα πολύ "διακριτικά" μου εδωσε τη λύση. Μάθετε οτι "ούτε ολοι οι Νεοημερολογίτες θα σωθούν , ούτε ολοι οι Παλαιοημερολογίτες θα χαθούν" και το αντίστροφο.
Ο Κύριος επέτρεψε την διάσπαση της Εκκλησίας Του "για την σκληροκαρδία μας" . Αυτός θα σώσει οποιους (και από το Παλαιό και από το Νέο) ακολουθούν τις Εντολές Του. Βέβαια οι Παλαιοημερολογίτες απέφυγαν το μολυσμό του Οικουμενισμού , αλλά αμάρτησαν (κάποιοι) και θα κριθούν κι αυτοί. Ο Κύριος πάντως περιμένει την Μετάνοιά μας , και των μέν και των δέ.....
Ας το σκεφθούμε πλέον σοβαρά , οι καιροί ου μενετοί ...Παναγής Κολαίτης