Είπε ο Όσιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης για τον Παλαιό Ημερολόγιο: "Αν πρόκειται να ζήσεις μέσα στον κόσμο, να ακολουθείς το ημερολόγιο που έχει η Εκκλησία, για να μη φέρνεις αναστάτωση στον κόσμο, εκτός και επιθυμείς να ζήσεις στο Άγιον Όρος".
Ακόμα όμως και στο Άγιον Όρος να ζεις, ο Όσιος γέροντας εννοούσε: Να έχεις κοινωνία με την Εκκλησία και τα μοναστήρια και όχι να ζεις στην πλάνη του "ζηλωτισμού", διότι δια του αδιάκριτου ζηλωτισμού σου υπάρχει διάσπαση μέσα στην Εκκλησία, ο καθένας σηκώνει δικό του μπαϊράκι, είναι ένδειξη εγωισμού και όχι ορθοδόξου φρονήματος το οποίο είναι στολισμένο με την ταπείνωση και την υπακοή...
Γι'αυτό και τόνιζε: "Για να διατηρήσουμε την ενότητά μας, θα πρέπει να κάνουμε υπακοή στην Εκκλησία, στους επισκόπους της. Υπακούοντας στην Εκκλησία, υπακούομε στον ίδιο το Χριστό. Να πονάμε για την Εκκλησία. Να μη δεχόμαστε να κατακρίνουν τους αντιπροσώπους της.
Στο Άγιο Όρος το πνεύμα που έμαθα ήταν ορθόδοξο, βαθύ, άγιο, σιωπηλό, χωρίς έριδες, χωρίς καυγάδες και κατακρίσεις. Να μην πιστεύουμε τους ιεροκατηγόρους. Και με τα μάτια μας να δούμε κάτι αρνητικό να γίνεται από κάποιον ιερωμένο, να μην το πιστεύομε, ούτε να το σκεπτόμαστε, ούτε να το μεταφέρουμε. Το ίδιο ισχύει και για τα λαϊκά μέλη της εκκλησίας και για κάθε άνθρωπο. Όλοι είμαστε Εκκλησία. Όσοι κατηγορούν την Εκκλησία για τα λάθη των εκπροσώπων της, με σκοπό δήθεν να βοηθήσουν για τη διόρθωση, κάνουν μεγάλο λάθος. Αυτοί δεν αγαπούν την Εκκλησία. Ούτε βέβαια το Χριστό. Τότε αγαπάμε την Εκκλησία, όταν με την προσευχή μας αγκαλιάζομε κάθε μέλος της και κάνομε ό,τι κάνει ο Χριστός. Θυσιαζόμαστε, αγρυπνούμε, κάνομε το παν, όπως εκείνος, ο οποίος «λοιδορούμενος ουκ αντελοιδόρει, πάσχων ουκ ηπείλει»
αδελφοι ο γερων Ιερωνυμος της Αιγινης αγια ψυχη ειχε κοψει κοινωνια με το νεο ημερολογιο και ζουσε στον κοσμο το θεμα του ημερολογιου θελει πολλη συζητηση μην εχουμε στεγανα και λεμε νεο εδω παλιο στο αγιον ορος..ετσι απλα και ακριτα....
ΑπάντησηΔιαγραφήκατι βαθυτερο θα εβλεπε ο αγιος Πορφυριος αλλα θα ειχε ομως υπ' οψιν του ως αγιος που ηταν και τον αγιο γεροντα Ιερωνυμο της Αιγινας που ενω ακολουθουσε το νεο μεσα στον κοσμο διεκοψε κοινωνια με αυτο και αρχισε να ακολουθει το παλαιο ειναι λεπτα τα θεματα μην εξαγετε ευκολα συμπερασματα και μπαινετε σε στεγανα οτι οσοι ακολουθουν το παλαιο στην ελλαδα ειναι σχισματικοι και αλλες φαντασιωσεις....ψαξτε το καλα απο δω ειναι μικρος ο χωρος να ειπωθουνε πολλα
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή ακριβώς είναι πολύ λεπτό το θέμα εγώ αφήνω αγιασμένες μορφές να μιλούν.Έτσι και άλλιως άκρη δεν πρόκειται να βρούμε
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ότι ένας άγιος άνθρωπος ακολούθησε το παλαιό ημερολόγιο δεν σημαίνει ότι είναι αλάθητος.Επιπλέον πρέπει να δούμε πως και γιατί το έκανε. Η Εκκλησία βλάπτεται απο τους φανατισμούς και την εγωιστική επένδυση του ζηλωτισμού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ & ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ : "ΚΙ ΑΝ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΟΛΟΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΤΕ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ" ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΣΑΣ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ"
ΑπάντησηΔιαγραφήτου Μητροπολίτου Αττικής και Βοιωτίας κ. Χρυσοστόμου
Ιστορικό του ναού της Ευαγγελιστρίας εις το Πυρί Θηβών, ο οποίος είναι χτισμένος κατ’ εντολήν τουΑγίου Νεκταρίου.
«Κι αν αλλάξουν όλοι να παραμείνετε στην παράδοση»
«Τα σπίτια σας να γίνουν Εκκλησίες»...
Βρισκόμαστε στη Θηβα το 1924 στην περιοχή του Πυρίου. Όλα κυλούν ήρεμα και καλά. Οι νοικοκυρές στολίζουν τα σπίτια τους με τα έργα των χεριών τους, οι πατεράδες αγωνίζονται για το καθημερινό αναλώνοντας τις περισσότερες ώρες τους στα χωράφια ενώ τα παιδιά ανέμελα τρέχουν από δω και από κει για να χορτάσουν το παιχνίδι τους. Ξαφνικά όμως μέσα σε αυτή την ηρεμία δύο άντρες ανεβασμένοι στα άλογά τους, γνωστοί στους περισσότερους των Θηβών, ο Κίμων ο Στεφανιώτης και ο Λουκάς ο Καλατζής, γυρίζουν αλαφιασμένοι και τρομαγμένοι φωνάζοντας, πάνω από τα άλογα που βρισκόντουσαν. «Μας ΦPAΓKEΨAN! Μας ΦPAΓKEΨAN!» Τι είχε συμβεί; Δυστυχώς είχαν πληροφορηθει πως η Ελλαδική Εκκλησία άλλαξε το ημερολόγιο χωρίς να γνωρίζει ο κόσμος, χωρίς να ρωτηθούν οι Αρχιερείς της Ελλάδος, εκτός από τους πέντε που το άλλαξαν.
«Μας φράγκεψαν! Μας φράγκεψαν!». Συνεχώς φώναζαν και ενημέρωναν τα γειτονικά χωριά των Θηβών.
Ναι, μα με ποιο δικαίωμα το έκαναν αυτό; Αφού αυτοί δεν ήταν κληρικοί, ήταν απλοί λαϊκοί. Από που πήραν το θάρρος αυτό; Τι γνώριζαν; Τι εντολή είχαν;
Οι δύο αυτοί άνδρες είχαν πνευματικό καθοδηγητή κάποιο επίσκοπο ο οποίος βρισκόταν σε ένα όμορφο νησί του Αργοσαρωνικού, την Αίγινα. Το όνομά του ήταν Νεκτάριος, Επίσκοπος Πενταπόλεως. Το 1918 είχαν πάει και οι δύο στο νησί να εξομολογηθούν και να πάρουν τη συμβουλή του για ένα θέμα το οποίο την εποχή εκείνη ήταν σε έξαρση. Το θέμα αυτό ήταν για την αλλαγή τουημερολογίου. Η ερώτησις των δύο ήταν κατά πόσο είναι εφικτή και επιτρεπτή η αλλαγή του ημερολογίου.Ο Άγιος Ιεράρχης όπως ήταν σοφός και πράος τούς απάντησε:
-Παιδιά μου, δεν πρέπει να γίνει η αλλαγή του ημερολογίου διότι βάσει αυτού έχουν θεσπισθεί όλες οι εορτές της Εκκλησίας μας και ιδιαιτέρως το αιώνιο Πασχάλιο.
- Μαλιστα Δέσποτα, εάν όμως η Εκκλησία δεχθεί τη μεταρρύθμιση τι γίνεται; Τι κάνουμε εμείς;
- Εσείς να παραμείνετε ως έχετε, δεν θα ακολουθήσετε τούς μεταρρυθμιστές διότι το Γρηγοριανό ημερολόγιο έχει καταδικασθεί από τρεις πανορθοδόξους συνόδους επί πατριαρχίας Ιερεμίου του Τρανού 1592-1593 και Ανθίμου το 1848. Είναι αδύνατον Ορθόδοξοι Χριστιανοί να δεχθούν την αλλαγή. Εγώ δε δέχομαι ούτε ακολουθώ κανέναν έστω κι αν μείνω μόνος μου. Ναι, Δέσποτα, αλλά εάν δεν έχουμε ιερείς τι θα κάνουμε;
- Παιδιά μου θα οικονομήσει ο Κύριος μας και θα σας στείλει.
- Κι αν δεν έχουμε εκκλησία και εχουν γυρίσει όλοι με το Γρηγοριανό εκεί, πως το αντιμετωπίζουμε;
- Γι’ αυτό προβληματίζεσθε; Δεν υπάρχει πρόβλημα, τα σπίτια σας να γίνουν Εκκλησίες. .- Μα, πως Δέσποτα; Πως μπορεί να γίνουν αυτά;
- Εγώ παιδιά μου απεύχομαι να γίνη η αλλαγή, αλλά εάν γίνει τότε πρέπει να αντισταθείτε. Να είστε σίγουροι πως ο Χριστός μας θα είναι μαζί σας όταν συνειδητά υπερασπισθείτε τα Ιερά και τα Όσια της Εκκλησίας μας. Εάν διαβάσατε την Ιστορία της Εκκλησίας μας θα δείτε και θα γνωρίσετε πως σε περίοδο ανταρσίας και ακαταστασίας στην Εκκλησία ότι πολλά σπίτια είχαν γίνει τόποι κοινής προσευχής»..
Όλα αυτά αλλά και πολλά άλλα είπε και τους έλεγε ο επίσκοπος Πενταπόλεως Νεκτάριος. Έπειτα από δύο χρόνια το 1920 ο Άγιος Ιεράρχης κοιμήθηκε.
Τό παλαιό ἡμερολόγιο διετήρησε τήν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας γιά 1600 χρόνια (!), ἀπό τήν Α΄ Οἰκουμενική σύνοδο μέχρι τό 1924. Ἡ Α΄ Οἰκουμενική σύνοδος (ἐκτός τῶν ἄλλων) θέσπισε τό παλαιό ἡμερολόγιο γιά νά ὑπάρχει ἑορτολογική καί ἐκκλησιαστική ἑνότητα σέ ὅλο τόν κόσμο, σέ ὅλους τούς Χριστιανούς! Αὐτό εἶναι πολύ βασικό!!! Δέν ἐνδιαφέρεται ἡ Ἐκκλησία γιά ἡμερολόγια, ἀλλά γιά τήν ἑνότητά της! Γιά τό πῶς ὅλοι οἱ Χριστιανοί θά ἑορτάζουν τήν ἴδια μέρα τό ἴδιο ἐκκλησιαστικό γεγονός, λ.χ. Χριστούγεννα, Εὐαγγελισμό, Δεκαπενταύγουστο κλπ. Δέν ἀπασχόλησε τούς Ἁγίους ἐκείνους Πατέρες τό γεγονός τῆς πτώσεως τῆς ἰσημερίας τό ὁποῖο καί γνώριζαν καλά, ἀλλά προσπάθησαν γιά τό μεῖζον, τήν ἐκκλησιαστική ἑνότητα! Ἔτσι λοιπόν, τό παλαιό ἡμερολόγιο ἦταν τό κατάλληλο ὄργανο γιά νά διατηρήσει αὐτήν τήν ἑνότητα, πού τόσο ἀγῶνα ἔκανε ἡ Ἐκκλησία διαχρονικά γιά νά τήν διατηρήσει, ὅπως καί ἔγινε, γιά 1600 χρόνια ὅπως εἴπαμε. Αὐτήν τήν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας στή Θεία Λατρεία (ὁμοιόμορφη τέλεση τῶν ἑορτῶν), τήν κατέλυσαν κάποιοι ἀσυνείδητοι τό 1924 μέ τήν ἀλλαγή τοῦ ἡμερολογίου, τό ὁποῖο, ἐπαναλαμβάνουμε, ὡς ὄργανο τήν διασφάλιζε ἐπί τόσους αἰῶνες. Ἔνοχοι, λοιπόν, γιά τήν πολυχρόνια διάσπαση καί τήν ἐκκλησιαστική ἀταξία πού ὑπάρχει στήν Ὀρθόδοξη Ἑλλάδα ἀπό τό 1924, ὅπου ἄλλοι γιορτάζουν, ἄλλοι ὄχι, ἄλλοι νηστεύουν καί ἄλλοι καταλύουν, ἄλλοι ἔχουν Χριστούγεννα καί ἄλλοι ὄχι κλπ. εἶναι οἱ τοῦ νέου ἡμερολογίου, ὄχι οἱ τοῦ παλαιοῦ!
ΑπάντησηΔιαγραφήφιλοι μου συγχωρεστε με για αυτο που θα πω! Πρεπει να ειμαστε πολυ προσεκτικοι για οσα εχουν γραφει για τον Αγιο Παισιο και τον Αγιο Πορφυριο γιατι ειναι πολυ γνωστο οτι διαφοροι πιστοι εχουν βαλει στο στομα τους κουβεντες που οι Αγιοι δεν τις ανεφεραν ποτε. Η Σωτηρια του ανθρωπου δεν ειναι θεμα ημερολογιου αλλα θεμα της κρισης του Χριστου. Το Ιουλιανο η αλλιως Πατριο εορτολογιο δεν ειναι λαθος αφου αυτο ακολουθουσε ολη η εκλλησια της Ελλαδος μεχρι το 1924. Ο τοτε οικουμενικος Πατριαρχης Μελετιος Μεταξακης ο οποιος ηταν οικουμενιστης και μασονος αλλαξε το ημερολογιο υστερα απο εντολες του παπα με μονο σκοπο να προκαλεσει διχασμο και εριδα μεταξυ των ορθοδοξων χριστιανων και δυστυχως το καταφερε. Η μεριδα του κληρου που αντεδρασε τοτε και κρατησε το παλαιο εορτολογιο ορθα επραξε αλλα δυστυχως αργοτερα διεσπαστηκαν σε 3 παραταξεις με 3 διαφορετικες συνοδους χωρις να εχουν κοινωνια μεταξυ τους. Το πατριαρχειο της Μοσχας οπως και το πατριαρχειο των Ιεροσολυμων, της Γιουγκοσλαβιας και το Αγιο Ορος Κρατουν το Παλαιο εορτολογιο αλλα βρισκονται σε κοινωνια μεταξυ τους. Πλεον για τους Ορθοδοξους που ακολουθουν το Ιουλιανο εορτολογιο το προβλημα δεν ειναι το ημερολογιο αυτο καθεαυτο αλλα το προβλημα του οικουμενισμου. Να υπενθυμισω σε ολους οτι οικουμενισμος εχει εισαχθει πολυ σταδιακα και υπουλα στο χωρο της ορθοδοξιας απο πολυ παλια. Ηδη απο την εποχη της τουρκοκρατιας εισηχθησαν μεσα στην ορθοδοξη διδασκαλια παπικες και προτεσταντικες διδασκαλιες με στοχο να νωθευσουν την καθαροτητα της ορθοδοξιας. Εκεινοι που καναν υπερανθρωπο αγωνα να κρατησουν ατοφια την Αγιοπατερικη παραδοση και τη δυναμη της θεραπευτικης μεθοδου του ησυχασμου ηταν ο Αγιος Αναστασιος ο Γορδιος, ο Αγιος Κοσμας ο Αιτωλος, ο Αγιος Νικοδημος ο Αγιορειτης και πολλοι Αλλοι Αγιοι και μοναχοι. Ωστοσο τα στοιχεια του παπισμου και του προτεσταντισμου βρηκαν διοδους να εισχωρησουν εντος της ορθοδοξιας εξαιτιας της αμελειας και της αδιαφοριας ανωτερων ορθοδοξων κληρικων. Να τονισω οτι οι εν λογω Αγιοι ηταν σε πληρη κοινωνια με το πληρωμα της Εκλλησιας. Στις περιπτωσεις εκεινες οπου γινοταν αποτειχιση ενας Αγιος σταματουσε να μνημονευει εναν αιρετικο επισκοπο αλλα δεν καταδικαζε ολη την εκλλησια ως αιρετικη. Ας θυμηθουμε την περιπτωση του Αγιου Νεκταριου Πενταπολεως. ο Αγιος Αυτος ειχε δεχθει τρομερο πολεμο απο τον Μελετιο Μεταξακη. Ειχε υποστει διωξεις απο αυτον τον ανθρωπο. Θεωρητικα ο Αγιος Νεκταριος δε γνωριζε τις οικουμεστικες τασεις αυτου του ανθρωπου και το αντιησηχαστικο φρονημα του? Δε φανταζομαι να μην ειχε γνωση αυτων των πραγματων. Ωστοσο ο Αγιος Νεκταριος δεν ειχε σταματησει ποτε να τον μνημονευει ουτε αποκοπηκε απο το σωμα της Εκλλησιας. Επισης ο Αγιος Νικολαος Πλανας ο οποιος ειχε προλαβει το ημερολογιακο σχισμα συνεχισε να λειτουργει με το παλαιο εορτολογιο αλλα δεν εκοψε κοινωνια με το σωμα της Εκλλησιας. Και ο Αγιος Γεροντας Φιλοθεος Ζερβακος ειχε πραξει το ιδιο. Οταν το καραβι μπαζει ρωγμες δε σημαινει οτι πρεπει να το εγκαταλειψεις προκειμενου να σωθεις. Εαν οντως το ειπε αυτο ο Αγιος Πορφυριος τοτε εχει δικιο. ΝΙΚΟΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι όταν η κατρακύλα συνεχίζεται τι κάνεις;βλέπε συμπροσευχες,Κολυμβάρι,Ουκρανία...μήπως για αυτό οι Άγιοι Πατέρες θέσπισαν την διακοπή μνημοσύνου;
ΔιαγραφήΣήμερα ομως αγαπητε μου εγιναν ολοφανερες και υπογραψιμες οι προθεσεις τους με τους παππικούς
ΔιαγραφήΕντονα ειναι τα σημαδια τους!!
Πως θα ακολουθω εναν αιρετικό Επισκοπο και να του μνημονευω το ονομα του? Οταν αυτος πρατει αιρετικα μεσα στον Ναό του ΘΕΟΥ?
ΟΙ Αγιοι Πατερες της εκκλησιας μας μας εχουν πει Αναθεματα για αυτους ολους που εχουν πεσει στην αιρεση του οικουμενισμου.
Βλεπε..
ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, ΑΓΙΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ, ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΤΟΥΔΙΤΗΣ, ΜΑΞΙΜΟΣ ΜΟΛΟΓΗΤΗΣ,ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΠΑΛΑΜΑΣ,
ΑΓΙΟΣ ΣΥΜΕΩΝ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ!
Ολοι αυτοι πολεμησαν την αιρεση και τους αιρετικους επισκοπους!
Επομεμενως φευγουμε και απεχουμε μακρυά από ολους αυτους που θα μας παρασυρουν στην κολαση!!
Αυτη την Στιγμη ο ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΚΑΙ Ο ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟΣ ΕΧΟΥΝ ΔΕΙΞΕΙ ΚΑΘΑΡΑ ΟΤΙ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΜΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΝΑΤΩΝ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΣΥΜΦΩΝΗΣΕΙ ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΩΘΟΥΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ!!
και αποκαλουν τους Εβραιους 《 ΑΔΕΛΦΙΑ ΜΑΣ!》
ΗΜΑΣΩΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΗΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ!
ΠΡΟΤΙΜΩ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΑΜΑΡΤΤΟΛΩΣ
ΠΑΡΑ 《 ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ!!!..》
Ποσο σωστα μιλας αδερφε μου κ να προσευγηθουμε ολοι η Εκκλησια της Ελλαδας να ρθει μια μερα που θα ναι παλι μια κ αδιαιρετη κ να λειψουν οι εγωισμοι κ οι μικροψυχιες μεταξυ κ του κληρου κ του λαου...Ο Θεος μεθ`ημων
ΑπάντησηΔιαγραφή