Ήδη από το 13ο αι. οι Κυθήριοι μετέτρεψαν τον προθάλαμο του σπηλαίου σε χώρο εκκλησιαστικής λατρείας, ενώ οι ξένοι περιηγητές που καταφτάνουν στο νησί από το 17ο αι. αποτυπώνουν στις μαρτυρίες τους το δέος που προκαλούσε αυτό το σκοτεινό βάραθρο της γης. Μέσα στο σπήλαιο, τα παλιά χαράγματα με ονόματα και ημερομηνίες υπενθυμίζουν στο σημερινό επισκέπτη ότι πριν από αυτόν προηγήθηκαν και άλλοι πολλοί, όπως ο Άγγλος περιηγητής του 1810, αλλά και οι ίδιοι οι Κυθήριοι που αναζήτησαν καταφύγιο στο σπήλαιο στη διάρκεια της Κατοχής. Η πρώτη συστηματική εξερεύνηση του σπηλαίου του Μυλοποτάμου, όπως και των υπολοίπων του νησιού, έγινε τη δεκαετία του `30 από τους κορυφαίους σπηλαιολόγους της χώρας μας Ιωάννη Πετρόχειλο και τη σύζυγό του Άννα.
Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2015
Στο σπήλαιο της Αγίας Σοφίας στα Κύθηρα
Ήδη από το 13ο αι. οι Κυθήριοι μετέτρεψαν τον προθάλαμο του σπηλαίου σε χώρο εκκλησιαστικής λατρείας, ενώ οι ξένοι περιηγητές που καταφτάνουν στο νησί από το 17ο αι. αποτυπώνουν στις μαρτυρίες τους το δέος που προκαλούσε αυτό το σκοτεινό βάραθρο της γης. Μέσα στο σπήλαιο, τα παλιά χαράγματα με ονόματα και ημερομηνίες υπενθυμίζουν στο σημερινό επισκέπτη ότι πριν από αυτόν προηγήθηκαν και άλλοι πολλοί, όπως ο Άγγλος περιηγητής του 1810, αλλά και οι ίδιοι οι Κυθήριοι που αναζήτησαν καταφύγιο στο σπήλαιο στη διάρκεια της Κατοχής. Η πρώτη συστηματική εξερεύνηση του σπηλαίου του Μυλοποτάμου, όπως και των υπολοίπων του νησιού, έγινε τη δεκαετία του `30 από τους κορυφαίους σπηλαιολόγους της χώρας μας Ιωάννη Πετρόχειλο και τη σύζυγό του Άννα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου