Με υπερηφάνεια η πολιτεία υποχρέωσε τα παιδιά να αφήσουν τις τσάντες στο σχολείο και μάλιστα πολλοί δάσκαλοι, από υπερβάλλοντα ζήλο, από φόβο για συνέπειες, από μία νοοτροπία που κάποτε γίνεται ανεπίγνωστα ολοκληρωτική, απαγόρευσαν στους γονείς να πάρουν την τσάντα του παιδιού τους στο σπίτι. Σαν να είναι η τσάντα κτήμα του σχολείου ή του δασκάλου ή της πολιτείας και όχι του παιδιού ή των γονέων που την αγόρασαν. Μάλιστα, σε αρκετά σχολεία έγιναν φιλονικίες, δείχνοντας για μία ακόμη φορά την απώλεια του μέτρου στην οποία όσοι υπερασπίζονται «προοδευτικούς» θεσμούς εύκολα οδηγούνται. Διότι είναι άλλο το να μην βάλει ο δάσκαλος κάποια εργασία στα παιδιά για το Σαββατοκύριακο (λες και η γνώση είναι κακό) και άλλο να γίνεται υποχρεωτική «κατάσχεση» από το σχολείο, τους διευθυντές, τους δασκάλους, την πολιτεία αντικειμένων που δεν τους ανήκουν.
Την ίδια στιγμή τα Σαββατοκύριακα χωρίς τσάντα αποτυπώνουν την απίστευτη αντίληψη, που δυστυχώς είναι νοοτροπία, ότι η μάθηση, επειδή είναι κουραστική, οδηγεί σε καταπίεση τα παιδιά, σε άγχος, από το οποίο συμβολικά πρέπει να απαλλαγούν. Δεν είναι αρκετές οι αργίες, οι διακοπές, το ίδιο το Σαββατοκύριακο ως θεσμός για να ξεκουραστούν τα παιδιά. Το βάρος είναι η τσάντα, είναι τα βιβλία, είναι η μόρφωση. Αναλογικά, η ίδια νοοτροπία οδηγεί τους εφήβους στην καταστροφή των βιβλίων τους στο τέλος του σχολικού έτους, παρέχοντάς τους πλέον και άλλοθι.
Κανείς όμως από τους εισηγητές του προγράμματος αυτού δεν σκέφτηκε να απαιτήσει από τους γονείς να σταματήσουν τα παιδιά τα εξωσχολικά μαθήματα το Σαββατοκύριακο. Μόνο το σχολείο είναι καταπίεση.
Και η αφέλεια της «Ευτυχισμένης Παρασκευής» γίνεται ένα ακόμη σύμβολο της άρνησης της κοινωνίας μας να δει μερικές μεγάλες αλήθειες και με ευφυΐα να δώσει άλλο προσανατολισμό στην παιδεία. Τα γράμματα θέλουν κόπο και χρόνο. Ο δάσκαλος καθιστά την μόρφωση ελκυστική, αλλά ο κόπος δεν παύει να είναι προϋπόθεσή της. Το πρόβλημα δεν είναι μόνο τα βιβλία, τα προγράμματα, οι τσάντες, αλλά ότι μία ολόκληρη κοινωνία θεωρεί το σχολείο ανεπαρκές να προσφέρει τις απαραίτητες συμπληρωματικές γνώσεις και δεξιότητες στα παιδιά της, σε τομείς όπως οι ξένες γλώσσες, ο αθλητισμός, η μουσική, ο χορός, και πληρώνει σε χρήμα, χρόνο και κόπο για τα παιδιά της.
Η «Ευτυχισμένη Παρασκευή» είναι μία αφελής και κάπου αντιδημοκρατική και προβληματική έμπνευση, η οποία ακυρώνει τις προθέσεις όσων την σκέφτηκαν και την επέβαλαν.
Η «Ευτυχισμένη Παρασκευή» είναι μία αφελής και κάπου αντιδημοκρατική και προβληματική έμπνευση, η οποία ακυρώνει τις προθέσεις όσων την σκέφτηκαν και την επέβαλαν.
π. Θεμιστοκλής Μουρτζανός
Δημοσιεύθηκε στην «Ορθόδοξη Αλήθεια»
Στο φύλλο της Τετάρτης 7 Φεβρουαρίου 2018
Κάθε Παρασκευή πρέπει να είναι τα παιδιά ελεύθερα από τον διπλό και τριπλό φόρτο εργασιών που τα γεμίζουν οι δάσκαλοι τα σαββατοκύριακα, δίχως ίχνος σεβασμού και ειλικρινούς ενδιαφέροντος για την παιδική τους ηλικία και την ΑΝΑΓΚΗ τους να έχουν ελεύθερο χρόνο απλά να νιώσουν ΠΑΙΔΙΑ και να ΠΑΙΞΟΥΝ χωρίς πιέσεις απο γονείς και δασκάλους... Έλεος πια... Δεν γίνεται να τα βλέπουμε όλα με στραβό μάτι και να τα δημοσιεύουμε χωρίς δεύτερη σκέψη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε τις σχολικές τσάντες στα σχολεία δεν παραβιάζεται ούτε το παίδι ούτε τα δικαιώματά του και ούτε το ευρύτερο περιβάλλον της οικογένειας του, αλλά αντιθέτως λειτουργεί περιοριστικά σε αυτους τους δασκάλους που θα αγνόούσαν το νόμο να ΜΗ ΒΑΖΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ και θα έφταναν στο σημείο να φορτώνουν κρυφά τα παιδιά με εγασίες απλά για να βγάλουν την ύλη... Οι πιο σκληρά εργαζόμενοι σε αυτή τη χώρα είναι τα παίδιά εδώ και πολλες δεκαετίες όπου και το σαββατοκύριακό τους θα εχουν δουλειά στο σπίτι...
Δεν δίχνουμε κανένα έλεος γονείς και δάσκαλοι και μετά απορούμε γιατί οι νέες γενιές πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο...