-Ας προσέξουμε να μένουμε πιστοί στην παράδοση και να μην εκπίπτουμε στην εφεύρεση διαφόρων «έξυπνων» κόλπων για να αποφεύγουμε τον άγιο κόπο διότι θα την πάθουμε όπως ο Οζάς.
-Ποιος ήταν αυτός;
-Όπως αναφέρει η Παλαιά Διαθήκη (Α Παραλ. 13,7 )ήταν εκείνος που για να απαλλαχτεί ο ίδιος και οι άλλοι Ιερείς από το βάρος του να σηκώνουν την Κιβωτό της Διαθήκης στους ώμους, όπως όριζε ο νόμος, πρότεινε να την σύρουν τα βόδια πάνω σε μία άμαξα .Όμως σε πολύ λίγο ήταν αυτός που ακουμπώντας το κιβώριο με τις εντολές πέθανε ακαριαία και κόπηκε η ζωή του.
Μου είπανε πως κάποιοι Ιερείς αντί για την φυλλάδες έχουν κάτι κινητά και κάτι πως τα λένε να δεις; τάβλες (tablet) και τα ακουμπάνε κιόλας πάνω στην Αγία Τράπεζα .Λένε πως είναι πιο εξυπηρετικά.Μα ευλογημένε μου ,αν μέσα στην Λειτουργία πατήσεις κατά λάθος ένα άλλο κουμπί τι θα σου βγάλει, ξέρεις; Όλον τον Άδη.Αλλά και μετά σαν χαλάσει αυτό το μαραφέτι τι θα το κάμεις; Θα το κάψεις στο χωνευτήρι;
Σε μία Εκκλησία στην Βόρεια Ελλάδα έμαθα πως πέρυσι την Μεγάλη Εβδομάδα διεκόπη η ακολουθία επειδή δεν είχε δεδομένα ο ψάλτης στο κινητό του και έτσι δεν γροικούσε να ψάλλει.
Αφήστε κιόλας που έχοντας οι ψαλτάδες τέτοιους τυφλοσούρτες θα ξεχάσουν στο τέλος το τυπικό και δεν θα κατέχουν ούτε ένα εσπερινό να βγάλουν.
Και τι θα απολογηθούμε άραγες σε όλους ετούτους του παλαιούς Καλόγηρους που λογιάζανε τόν ἵδρωτα τούς ὡς μύρο σαν φτιάχνανε τό καταμεσήμερο πεζούλια γιά νά χαλιναγωγήσουν τόν ἔσω ἄνθρωπο και χτυπάγανε μέ κασμάδες τίς πέτρες,φτιάχνοντας καλντερίμια γιά νά τά’χοῦμε σήμερα ἐμεῖς καί νά περνᾶμε ξεκούραστα;
Ας αφήσουμε λοιπόν όλες αυτές τις «εξυπνάδες» και ας αγαπήσουμε τον ευλογημένο κάματο και ιδρώτα της Ορθοδόξου ασκητικότητας, διότι εκεί μέσα βρίσκεται όλη η γλύκα και ο παράδεισος της Θεϊκής αγάπης.
Εμένα προσωπικά με ελέγχει πολύ αυτή η ευλογημένη νουθεσία!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν τα βάζω βέβαια τα ρημάδια,πάνω στην Αγία Τράπεζα, αλλά πολλές φορές ...αφήνω ελεύθερο το "λυσσασμένο σκήλο" που θέλει σώνει και καλά να ..ψάλλει! Παραθέτω απόσπασμα Τυπικού ΣΙΝΑ 1313 (των μέσων ΙΣΤ΄ αι.), φφ. 307r-309v.: «Στιχερόν (sic) ψαλλόμενον εις την κοίμησιν της υπεραγίας Θεοτόκου• το αυτό ψάλλεται εις ήχον α΄. Και ει τις το ξεύρη ας το ψάλλει και απουδέν το ξεύρη μηδέν το αρχέψη και ποντίζηται και δαγκάνη τον ο σκήλλος (sic) •»
Δεν αφορά στο θέμα ακριβώς, αλλά ταιριάζει πολύ!
Δεν υπάρχει μοναχά το μαύρο και το άσπρο! Υπάρχουν άπειρα ενδιάμεσα χρώματα. Δεν αντικαθιστούμε τα βιβλία με τα tablets, αλλά κάποιες φορές χρειάζεται και ένα tablet που έχουμε αποθηκευμένο ένα μάθημα αντί να παράγουμε εκτυπώσεις και μετά να τις πετάμε πέρα δώθε και χαρτί να ξοδεύουμε κλπ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆρα, όποιος φαντάζεται αντικατάσταση των βιβλίων από τα tablets είναι πλανεμένος και σκορπά και την πλάνη του για να φέρει αναστάτωση.
Στην αγία τράπεζα δεν ακουμπάνε βάσεις μικροφώνων και ίσως και φωτιστικών σωμάτων; Μην τρελαθούμε! Αλλά, οπωσδήποτε και εγώ δεν είμαι υπέρ της τοποθέτησης τέτοιων συσκευών στην Αγία Τράπεζα, όχι διότι είναι του διαβόλου, αλλά διότι μπορεί να αποσπάσουν την προσοχή του ιερέα-λειτουργού κλπ.
Άλλο όμως η Αγία Τράπεζα και άλλο το αναλόγιο, στο οποίο υπάρχουν βιβλία, μολύβια, χαρτιά, χαρτούδια κλπ.
Εδώ χρησιμοποιούνται ισοκράτες που είναι ψηφιακές και άψυχες φωνές και δεν λέτε τίποτα. Θα μου πείτε βοηθούν. Όλα βοηθούν. Η χρήση τους χρειάζεται διάκριση.
Άρα, οι σαχλαμάρες περί αντικατάστασης να παραμείνουν στην σφαίρα της σαχλής σκέψης. Και όπως δεν υπάρχει άγιο χαρτί, έτσι ακριβώς δεν υπάρχει και άγιο tablet!