Παρασκευή 11 Ιουνίου 2021

Πάνω από χίλια χρόνια πέρασαν από τότε που έγινε η Ζ' Οικουμενική Σύνοδος και δεν έχουν ξαναγίνει Οικουμενικές Σύνοδοι. Γιατί; (Αγ.Λουκάς)



   «Πάνω από χίλια χρόνια πέρασαν από τότε που έγινε η Ζ' Οικουμενική Σύνοδος και δεν έχουν ξαναγίνει Οικουμενικές Σύνοδοι. Γιατί; Οι λόγοι είναι πολιτικοί. Δεν υπήρχε δυνατότητα να συγκληθούν. Αλλά να μην λυπόμαστε που δεν έγιναν άλλες και δεν γίνονται σήμερα οι Οικουμενικές Σύνοδοι. Αυτές οι επτά που έχουμε, τακτοποίησαν όλα τα ζητήματα και έλυσαν όλα τα προβλήματα που είχε η Εκκλησία με τις αιρέσεις και στερέωσαν την ορθόδοξη πίστη. Θα πείτε πως σήμερα έχουμε πολλές καινούριες αιρέσεις και σχίσματα. Ναι, έχετε δίκαιο. Αλλά πρέπει να ξέρουμε πως οι καινούριες αυτές αιρέσεις δεν λένε τίποτε καινούριο αλλά επαναλαμβάνουν αυτά που ήδη έχουν πει οι παλαιοί αιρετικοί...»
Άγιος Λουκάς ο Ιατρός
(Λόγοι και Ομιλίες τόμος Α' σελ, 91) Εκδόσεις "Ορθόδοξος Κυψέλη)"

1 σχόλιο:

  1. Υπήρχε (μπορεί να υπάρχει ακόμα) ένα λογοτεχνικό κίνημα όπου γινόταν δεκτή η οποιαδήποτε ερμηνεία ενός έργου, με μόνη προϋπόθεση να υπάρχουν κάποια επιχειρήματα ώστε να την στηρίζουν. Δηλαδή δεν μετράει το τι εννοεί ο ποιητής αλλά το τι καταλαβαίνω, ο οποιοσδήποτε εγώ.
    Φοβάμαι ότι δεν ήμαστε λίγοι που διαβάζουμε και ερμηνεύουμε(;;;) την Αγία Γραφή. Το κακό δεν είναι ότι δεν μπορούμε να ερμηνεύσουμε την Αγία Γραφή. Αυτό είναι ανθρώπινο. Το κακό είναι ότι θεωρούμε πως μόνο εμείς την ερμηνεύουμε σωστά. Αυτό δεν περιορίζεται μόνο στους όποιος συνανθρώπους μας. Λίγο-πολύ, βγάζουμε λάθος ακόμα και τους θεοφόρους άγιους Πατέρες. Θα τολμήσω να γράψω, ακόμα και τον Χριστό. Κάποτε παρακολουθούσα κατηχητικά γνωστής αδελφότητας. Δύο φορές, από διαφορετικούς κατηχούμενους, σε διαφορετικά μαθήματα, ακούστηκε η φράση: «Αυτά που λέει το Ευαγγέλιο, δεν ισχύουν για εμάς. τα λέει για κάποιους, εκείνη την εποχή.» Και τις δύο φορές ο κατηχητής ...εσιώπα.
    Επίσης εσιώπα και σε μια άλλη περίπτωση. Να σημειώσουμε ότι και τα δύ πρόσωπα παρακολουθούσαν για χρόνια κατηχητικά. Δεν ήταν κάποιοι φρέσκοι στον εν Χριστώ αγώνα, που θα δικαιολογούνταν. Ένα από τα δύο πρόσωπα που είπαν το προαναφερόμενο είπε, σε άλλο μάθημα: «Τώρα τον Χειμώνα, εγκρατευόμαστε από τα...οφθαμόλουτρα,ώστε το Καλοκαίρι να μπορούμε να βλέπουμε στην παραλία τα σώματα των γυναικών.» Όταν του απάντησα: «Τον Χειμώνα από τι εγκρατευόμαστε; Σχεδόν όλα είναι καλυμμένα. Ίσα-ίσα, τώρα που είναι λίγα εκτεθειμένα, κάνουμε προπόνηση ώστε να αγωνιστούμε το Καλοκαίρι που υπάρχει πληθώρα τέτοιων πειρασμών» κανένας δε πήρε θέση.
    Δυστυχώς τέτοια κατηχητικά αναλώνονται σε κουραστικό πλάτος και βάθος ανάλυσης κάθε Ευαγγελικού χωρίου, χωρίς προσπάθεια προσέγγισης της καθημερινής ζωής του Χριστιανού μέσω αυτών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή