Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2022

ΚΥΡΙΑΚΗ Ι' ΛΟΥΚΑ- ΤΗΝ ΚΡΑΤΟΥΣΕ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΣΤΗΝ ΓΗΝ Ο ΣΑΤΑΝΑΣ



  Μέ τήν χειροπιαστήν εὐλογία Του, ὁ Κύριος -κατά τήν ἡμέρα τοῦ Σαββάτου- στήν «Συγκύπτουσαν καί μή δυναμένην ἀνακεῖψαι εἰς τό παντελές», ἡ ὁποία ἦτο δεσμευμένη ἀπό τά πονηρά πνεύματα ἐπί δεκαοκτώ ὁλόκληρα χρόνια, πάσχουσα ἀπό κύφωση -σκυφτή τόσο- πού δέν μποροῦσε νά σηκώσῃ τό σῶμα της καθόλου...
  Μας αποτύπωσε πατρικώς το μέτρο της επικοινωνίας μας που είναι η αγάπη.   Αυτήν που δίδαξε Εκείνος -η Σαρκωμένη και Σταυρωμένη αγάπη όπως συχνά πυκνά τόνιζε ο αλήστου μνήμης Μητροπολίτης Χίου Ψαρών και Οινουσσών Χρυσόστομος Γιαλούρης-, η αγάπη στην πράξη. 

  Το μέτρο της απολύτου αγάπης είναι ο Σταυρός ο οποίος με το σχήμα του δείχνει τις δύο διαστάσεις της αγάπης την οριζοντία και την κατακόρυφη. 
 Ήτοι, για να αγαπήσουμε σωστά τον Θεό ( κατακόρυφη διάσταση) πρέπει να αγαπήσουμε σωστά τον συνάνθρωπον (οριζοντία)!.. 
 Να μη λησμονούμε, φίλες και φίλοι, ότι η λέξις αγαπώ αρχίζει με το άλφα και καταλήγει στο ωμέγα, με ό,τι σημαίνει αυτό!.. Δίδαξε το πραγματικό νόημα, την πραγματική σημασία της ημέρας αυτής που είναι η αγαθοεργία, η Λατρεία του Θεού.

  Το Σάββατο για τους Ισραηλίτες ήτο η επίσημη ημέρα, η απολύτως αφιερωμένη στον Θεό ημέρα, όπως για μας η Κυριακή. Η ημέρα της Κυριακής είναι αφιερωμένη στην Ανάσταση του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού. Είναι μία θαυμάσια ευκαιρία αυτή, να τονίσω στην αγάπη σας πως όταν λέμε «Κυριώνυμος ημέρα» εννοούμε την Κυριακή και μόνον αυτή, την ημέρα δηλαδή που έχει το όνομα του Κυρίου. 
 Συχνά παρερμηνεύεται η συγκεκριμένη σημασία και χαρακτηρίζεται ως Κυριώνυμος η χι ημέρα της εβδομάδος που γιορτάζει ο τάδε άγιος. Είναι λάθος. Αυτή είναι αγιώνυμος ημέρα. Κυριώνυμος είναι μόνον η Κυριακή. Από τους πρώτους χριστιανικούς χρόνους –από την εποχή ακόμη των Αγίων Αποστόλων – οι πιστοί σταματούσαν από κάθε εργασία συγκεντρώνονταν στους ναούς και τελούσαν τη Θ. Λειτουργία. Με την Θ. Λειτουργίαν ο χριστιανός μετέχει, κοινωνεί του υπερτάτου Μυστηρίου της Θ. Ευχαριστίας. Συμμετέχει ενεργώς στην αναίμακτο θυσία του Κυρίου που τελέσθηκε στο ικρίωμα του Γολγοθά και θα συνεχίζετε μέχρι της συντελείας του αιώνος. Κάθε φορά που τελείται το Μυστήριο των Μυστηρίων προσφέρει και προσφέρεται ο ίδιος ο Χριστός. Λειτουργεί και θυσιάζεται για τη δική μας σωτηρία.

  Την εθεράπευσε ο Κύριος, για να δεχθή τα αρνητικά σχόλια λόγω της ημέρας που πραγματοποίησε η λύση του δράματός της. Ο Ευαγγελιστής Λουκάς μας ενημερώνει ότι ο υπεύθυνος της εκεί λατρευτικής συνάξεως δεν χαίρεται τη μεγάλη αυτή πράξη απαλλαγής διότι παραμένει αγκυλωμένος στον τύπο στο «γράμμα του νόμου». Ο Κύριος αποκαλύπτει την κοντόφθαλμη προσέγγιση, φανερώνοντας τον καταρράκτη της αγάπης. Η υποκρισία βασανίζει με την σατραπική κυριαρχία της πολλούς ανθρώπους. Μας ακινητοποιεί πνευματικά, μας δεσμεύει. Εμείς οι άνθρωποι μπορούμε να παραποιήσουμε αλήθειες, να παραχαράξουμε αξίες, να στρέψουμε τον ρου της πραγματικότητος. Ο άνθρωπος μπορεί να κοροϊδέψη τον συνάνθρωπο. Όμως «Θεός ου μυκτηρίζεται»(Γαλ. στ 7).

 Ας μην αυταπατώμεθα. Ο Θεός γνωρίζει για μας τους ιδίους αυτά που και μεις οι ίδιοι πολλές φορές δε γνωρίζουμε για τους εαυτούς μας. Η αγάπη Του για είναι έκαστον εξ ημών δεν τον αφήνει να μας ξεσκεπάσει ενώπιον των συνανθρώπων. Απύθμενον το πέλαγος της πατρικής αγάπης του Θεού, της διακρίσεως, της λεπτότητός Του!..
Θεολόγος Συγγραφεύς
Διευθυντής τῆς Βιβλιοθήκης
τῆς Ἱερᾶς Συνόδου
τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου