Ένας άνθρωπος όμως δεν ολοκληρώνεται μόνο με τις υλικές επιτυχίες και κατακτήσεις αλλά και πνευματικά.
Βλέπεις το όμορφο δώρο χαρακτηρίζεται έτσι ως όμορφο από το περιεχόμενο του και όχι από το περιτύλιγμα, έτσι ένας άνθρωπος χαρακτηρίζεται όμορφος όχι από την εξωτερική εφήμερη ομορφιά του αλλά από την ψυχική ομορφιά και πλούτο που περιέχει η πνευματική του υπόσταση.
Όλη αυτή η ομορφιά η εσωτερική πώς γίνεται;
Δεν γίνεται με αγώνα, με αγάπη, με στερήσεις, με κόπο και θυσίες;
Η πνευματική καλλιέργεια ενός ανθρώπου δεν εμπεριέχει στοιχεία νηστείας;
Για παράδειγμα για να μορφωθεί ο άνθρωπος θυσιάζει ώρες ελεύθερες οι οποίες θα ήταν ίσως για την ψυχαγωγία του αλλά επιλέγει να στερήσει τον εαυτό του από αυτό ώστε να μορφώσει την διάνοιά του.
Άλλο παράδειγμα.
Για να αγαπήσει και να αγαπηθεί ο άνθρωπος δεν πρέπει να κάνει υπομονή στα άσχημα του άλλου, να υποχωρήσει, να αλλάξει τα κακώς κείμενα του εαυτού του, να ξέρει να σέβεται τα όρια της ελευθερίας του άλλου, να μάθει να χωρά τον άλλον στην ψυχή του με αγάπη;
Για να μεγαλώσει κάποιος μια εργασία ή μια επιτυχία του πάλι δεν πρέπει να στερηθεί ελεύθερο χρόνο ώστε να επενδύσει και να συντηρήσει την επιτυχία του;
Όλα στην ζωή χρειάζονται έναν τρόπο νηστείας ώστε να επιτευχθούν.
Αν λοιπόν εκ νεότητος μάθεις να κάνεις αυτή την μικρή και απλή νηστεία των παθών, των τροφών δεν θα έχεις αρχίσει να εκπαιδεύεις τον εαυτό σου να ελέγχει το εγώ, να ελέγχει το θέλω, να ελέγχει τα λόγια, τα μάτια και τα αυτιά;
Με αυτόν τον τρόπο αρχίζεις να γίνεσαι εσύ οδηγός και όχι το κάθε συναίσθημα που γεννιέται από τα ερεθίσματα της ζωής.
Βάζεις στόχο, ορίζεις διαδρομή και επιλέγεις τα βήματα σου.
Αν μπορείς να καταφέρεις το στάδιο της νηστείας που η εκκλησία μας έχει δώσει ως όπλο κατά των παθών θα είναι η πρώτη νίκη σου, η πρώτη επιτυχία σου στην ζωή και τότε πραγματικά γίνεσαι όντως ελεύθερος άνθρωπος μακρυά από τις δεσμεύσεις της σάρκας, της κοιλίας ή των αγαθών.
Η νηστεία είναι ελευθερία, είναι επανάσταση κατά της δουλείας των παθών και οι νέοι είναι οι πιο δυνατοί στρατιώτες Του Χριστού τους οποίους όταν τον καλούν και τον βάζουν στην ζωή τους Εκείνος τους σώζει.
Θυμίσου τον πρώτο Αναβαθμό του δ' ήχου:
“Ἐκ νεότητός μου πολλά πολεμεῖ με πάθη.ἀλλ' αὐτός ἀντιλαβοῦ, καί σῶσον Σωτήρ μου»
π. Σπυρίδων Μεγαρχιώτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου