Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2024

Αυθεντικό πορτραίτο της Οσίας Ξένιας της δια Χριστόν Σαλής!

                           
H EIKONA THΣ ΑΓΙΑΣ ΞΕΝΗΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ , ΟΤΑΝ ΖΟΥΣΕ .
Και όπως έλεγαν :
- Αυτό είναι το πρόσωπο από το οποίο γεννήθηκε η Αγία Πετρούπολη !
Το Πορτρέτο- Εικόνα της Αγίας Ξένιας της Αγίας Πετρούπολης, ζωγραφισμένο σε λάδι, καταγράφηκε στο Ερμιτάζ, όχι ως πορτρέτο της Αγίας Ξένιας , αλλά ως πορτρέτο της Ξένιας Γκριγκόριεβνα .


Την Εικόνα της Αγίας Ξένης την έφερε στο Ερμιτάζ το 1930 ένας αξιόλογος συλλέκτης, ο Μορόζοφ, ο οποίος έσωσε πολλά από έργα της θρησκευτικής τέχνης τις δεκαετίες του '20 και του '30. Η ιδιαιτερότητα του μουσειακού έργου ενίοτε έγκειται στο γεγονός ότι δεν είναι οι ερευνητές που βρίσκουν μνημεία, αλλά τα μνημεία τέχνης που ανήκουν στους ίδιους . Όλα τα πράγματα όταν είναι από τον Θεό έρχονται στην ώρα τους. Αν αυτό το πορτρέτο είχε βρεθεί στη δεκαετία του '60, απλά θα είχε πεταχτεί.
Κατά τη διάρκεια της ερευνητικής διαδικασίας, οι αναστηλωτές άρχισαν να συγκεντρώνουν πληροφορίες ότι το πορτρέτο ήταν πολύ αρχαίο. Ο σχεδιασμός του ίδιου του πλαισίου χρονολογείται από το πρώτο τρίτο του 19ου αιώνα και, η πιο σημαντική επιβεβαίωση, είναι η τεχνολογική τεχνογνωσία και τεχνοτροπία , η οποία επιβεβαίωσε τη σύνθεση της βάσης του πορτρέτου , η οποία ήταν χαρακτηριστική του τέλους του 18ου αιώνα. Και είναι γνωστό ότι η Αγία Ξένια της Αγίας Πετρούπολης πέρασε στην Αιωνιότητα το 1803.
Το πορτρέτο είναι πολύ ασυνήθιστο, είναι ένα πορτρέτο της Ρωσικής Αγιότητας.
Το πορτρέτο της Αγίας Ξένιας , έχει αποκατασταθεί πολλές φορές. Επιπλέον, ακόμη και πριν από το Ερμιτάζ και το Ρωσικό Μουσείο. Πρόκειται για αναπαλαιώσεις - αντίκες.
Οι αναστηλωτές στο Ερμιτάζ καθάρισαν προσεκτικά το πορτρέτο στρώμα-στρώμα. Όταν άρχισαν για πρώτη φορά να εργάζονται, αποδείχθηκε ότι υπήρχε ένα σημαντικό στρώμα αιθάλης κάτω από το επάνω στρώμα του χρώματος. Υπήρχαν πιθανώς κεριά ή λυχνάρια που έκαιγαν και έβγαζαν πολλή αιθάλη, από τα οποία προκύπτει ότι μπροστά στο πορτρέτο της Αγίας Ξένιας προσεύχονταν για πολλή ώρα και την τιμούσαν ως Αγία.
Και περαιτέρω κατά τη διάρκεια της εργασίας, αποδείχθηκε, όταν έκαναν πρόσθετη έρευνα και δοκιμαστικούς καθαρισμούς, ότι οι ώμοι ολοκληρώθηκαν και το πουκάμισο έγινε αργότερα, αφού αφαιρέθηκαν τα στρώματα της βαφής και εμφανίστηκαν γκρίζα μαλλιά.
Για τους αναστηλωτές, το πιο σημαντικό πράγμα κατά τη διαδικασία της εργασίας ήταν να διατηρηθεί όσο το δυνατόν περισσότερο το ιστορικό πορτρέτο. Οι συντηρητές δεν προσπάθησαν να κάνουν τον πίνακα ιδανικό, ιδανικά βερνικωμένο και ιδανικά χρωματισμένο. Δεν υπάρχει κάποια αναπαλαίωση, ούτε μπογιές, ούτε βερνίκι. Αυτό είναι ένα γνήσιο αντικείμενο από τα τέλη του 18ου ως στις αρχές του 19ου αιώνα.
Δυστυχώς, δεν είναι ακόμη δυνατό να μάθουμε την ιστορία του πορτρέτου, αλλά το γεγονός ότι πρόκειται για ένα αυθεντικό πορτρέτο της Αγίας Ξένιας της Πετρούπολης είναι αναμφισβήτητο .
Παρά το γεγονός ότι ο καλλιτέχνης δεν ήταν επαγγελματίας, κατάφερε να μεταφέρει το εσωτερικό Φως που πηγάζει από την Αγία Ξενία , την πνευματική συγκέντρωση.
Ωστόσο, το πορτρέτο δεν απεικονίζει μια εξιδανικευμένη εικόνα, καθώς στις εικόνες της Αγίας Ξένιας της Αγίας Πετρούπολης, απεικονίζει ένα συγκεκριμένο πρόσωπο.
Τώρα μπορούμε να κοιτάξουμε είπαν οι ειδικοί ερευνητές το πρόσωπό της : " υπάρχει καλοσύνη, αυστηρότητα, ταπεινοφροσύνη " . Όσο περισσότερο κοιτάζετε ένα πρόσωπο, τόσο ισχυρότερη είναι η πνευματική επαφή με αυτό το άτομο. Νιώθεις την Αγιότητά του.
Ήρθε η ώρα να μας εμφανιστεί αυτή η εικόνα, η ίδια διάλεξε την ώρα, γιατί η ώρα είναι η κατάλληλη, το μέρος είναι σωστό και πόσο σημαντικό θα είναι για τους ανθρώπους τώρα να κοιτάξουν στα μάτια της Αγίας Ξενίας και να σκεφτούν ξανά τη γήινη αγάπη, ουράνια αγάπη, για αγάπη για τον Θεό, αγάπη για τον άντρα της και αγάπη για την ανθρωπότητα. Αυτή είναι η αγάπη που συνδέει ουρανό και γη, τον Θεό και τον άνθρωπο.

Με πολύ συγκίνηση και αγάπη κατάφερα και μετέφρασα το πιό πάνω κείμενο στην αγάπη της Αγίας Ξενίας της Αγίας Πετρουπόλεως που με αξίωσε η Αγία να Την προσκυνήσω με δάκρυα στον τάφο Της , στην αναζήτηση μιάς τυφλής στη πίστη της και στη αγάπη σας σε όλους εσάς τους Αγιόφιλους φίλους μας που τιμούν την Αγία Ξενία σήμερα και να ξέρετε πόσα θαύματα επιτελεί μέχρι σήμερα η Αγία μας ιδιαιτέρως στις νέες και στους νέους , τους λιγοστούς έστω , που ψάχνουν σήμερα στη Πατρίδα μας με το καντήλι να βρούν το ταίρι τους το χριστιανικό για να ενώσουν τις ζωές τους σε έναν γάμο κατά Θεόν με τον Θεό .
Δειτε και στο βίντεο πιο πάνω , βάλετε στις ρυθμίσεις : Υπότιτλοι - Γλώσσα - Ελληνική και θα δείτε με πόση λαχτάρα οι νέοι εκει σε μία χώρα που η αθεία μέχρι σήμερα επικρατεί σε μεγάλο ποσοστό , εισέρχονται στο νεκροταφείο στο νησί Βασιλιέφσκυ μέσα στη Βαλτική θάλασσα ένα από τα τρία μεγαλύτερα νησιά , φυσικά και τεχνικά πάνω από 30 , της Αγίας Πετρούπολης με ένα λουλούδι στο χέρι, το αφήνουν στο πέτρινο κηροπήγιο που ακουμπά στο παρεκκλήσι της Αγίας , κάνουν τρείς γύρους από δεξιά και από αριστερά , πιάνουν λίγο χώμα για ευλογία και προσεύχονται και οι γονείς τους επίσης για έναν σύντροφο , για την υγεία και για όλα τα καθημερινά προβλήματα που έχουμε όλοι μας .
Χρόνια πολλά στη Ξένια και σε όλους , όσους σήμερα εορτάζουν ! Βοήθειά μας ! Η Αγία Ξενία της Αγίας Πετρούπολης να μας ευλογεί , Αμήν !

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου