Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2024

Κράτα όλα τα πράγματα στην κατάλληλη απόσταση, μόνο την ψυχή σου πλησίασε όσο περισσότερο στον Θεό.

Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς

  Κράτα όλα τα πράγματα στην κατάλληλη απόσταση, μόνο την ψυχή σου πλησίασε όσο περισσότερο στον Θεό. 
Εάν χύσεις νερό στην φωτιά, δεν θα έχεις ούτε νερό ούτε φωτιά. 
Εάν επιθυμήσεις το ξένο, θα μισήσεις το δικό σου και θα χάσεις και τα δυο. 
Εάν πλησιάσεις την υπηρέτρια όσο και την γυναίκα σου, δεν θα έχεις ούτε υπηρέτρια ούτε γυναίκα. 
Εάν πίνεις συχνά στην υγεία του άλλου, θα χάσεις τη δική σου. 
Εάν ασταμάτητα μετράς χρήματα του άλλου, όλο και λιγότερο θα έχεις δικά σου. 
Εάν ασταμάτητα μετράς τις αμαρτίας του άλλου, οι δικές σου θα αυξάνονται!

Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2024

ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΗΓΑΔΑ ΤΟΥ ΜΕΛΙΓΑΛΑ. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 1945. ΕΓΙΝΕ Η ΑΝΑΚΟΜΙΔΗ ΤΩΝ ΠΤΩΜΑΤΩΝ


  Ένα απόσπασμα από τη μαγνητοφωνημένη μαρτυρία της Κωστούλας Παπαδοπούλου*, συζύγου του Ναούμ Αγγελόπουλου από το Κοπανάκι, η οποία ήρθε πρόσφατα στην κατοχή μου. Στην Πηγάδα είναι ο πατέρας της Χρήστος Παπαδόπουλος, ετών 65, και τα αδέλφια της Μενέλαος ετών 22 και Δημήτριος ετών 24.

 Και οι τρεις ήσαν άμαχοι πολίτες από το Κοπανάκι και είχαν καταφύγει στον Μελιγαλά πριν τη μάχη για ασφάλεια, όπως και χιλιάδες άλλοι πατριώτες της Μεσσηνίας! Δεν είχαν αναμειχθεί σε οργανώσεις, ούτε ήσαν στα Τ.Α.
Και η κ. Παπαδοπούλου βρισκόταν στον Μελιγαλά τις ημέρες της Μάχης , και επίσης ήταν παρούσα τον Σεπτέμβριο του 1945 όταν οι Βρετανοί και οι ιατροδικαστές της Αθήνας ανέσυραν έναν αριθμό πτωμάτων θυμάτων (περίπου 550) από την Πηγάδα. Ήταν εκεί αναζητώντας τους νεκρούς της, τους οποίους τελικά βρήκε και είδε την κατάστασή τους. Η μαρτυρία της πιστοποιεί αυτό που έχει λεχθεί αόριστα από κάποιους, ότι δηλαδή οι σφαγείς του ΕΛΑΣ και της ΟΠΛΑ είχαν εκεί έναν οι περισσότερους κορμούς δένδρων επάνω στους οποίους ξάπλωναν επιλεκτικά κάποια από τα θύματα και τα αποκεφάλιζαν ή τους έκοβαν και τα άκρα.

Λέει λοπόν η κ. Παπαδοπούλου: «...Εγώ είδα τον αδελφό μου τον Μενέλη δεμένον από το χέρι με έναν άλλον και τους πήγαιναν για την Πηγάδα (σ.σ. τον Σεπτέμβριο του 1944)
. Τους είδαμε και στην Πηγάδα, όταν τους είχαν βγάλει (σ.σ. τον Σεπτέμβριο του 1945).
Χρήστος Παπαδόπουλος και τα παιδιάτου Δημήτριος και Μενέλαος

Στην Πηγάδα είχαν ένα κούτσουρο (σ.σ. τεμάχιο κορμού δένδρου) και τους κόβανε.
-Τον Μήτση τον δικό μας τον είχαν κάνει κομμάτια .
-Του Λιακοστέλιου του κόψανε τα (γεννητικά) όργανα.
-Του Τάσου του Γκότση τούχανε πάρει το κεφάλι.
-Έναν τον είδα εγώ στον λαιμό, τον είχαν σφάξει, και έναν τον είδα με όλο το κορμί του μαχαιριές.
-‘Εψαχναν οι γυναίκες τα πτώματα όπως οι κότες τις ακαθαρσίες, για να βρουν τους ανθρώπους τους κλαίγοντας.
- Κοίταζαν οι Εγγλέζοι από πάνω μέχρι να φύγουν οι γυναίκες που έψαχναν.
Στην Πηγάδα (οι σφαγείς) έριξαν στο τέλος σπίρτο
(σ.σ. καυστική ποτάσα) και χορίδι (σ.σ. πέτρες ασβέστη) και τα πτώματα δεν είχαν λυώσει. (σ.σ. αυτό το έκαναν οι σφαγείς κομμουνιστές για να σταματήσουν την μυρωδιά των πτωμάτων που κατέκλυζε την περιοχή)

Μέσα στο εκκλησάκι της Αγίας Σοφίας, στο Παίδων....


  Κοιτάζω την εικόνα και από κάτω τα τάματα, τα καλτσακια, τα ρουχαλακια, τα παιχνίδια, τις σαλιαρες και πονάω που αναπνέω. Είμαι εκεί. Μέσα στο εκκλησάκι της Αγίας Σοφίας, στο Παίδων. 

Οι προσευχές μου υπάρχουν στον αέρα. Τα δάκρυα μου έχουν τρυπήσει το πάτωμα. Δεν έχω φύγει ποτέ.

Ο Καλός Θεός οικονομάει για τον κάθε άνθρωπο έναν σταυρό ανάλογο με την αντοχή του, όχι για να βασανιστή, αλλά για να ανεβή από τον σταυρό στον Ουρανό – γιατί στην ουσία ο σταυρός είναι σκάλα προς τον Ουρανό. 

Αν καταλάβουμε τι θησαυρό αποταμιεύουμε από τον πόνο των δοκιμασιών, δεν θα γογγύζουμε, αλλά θα δοξολογούμε τον Θεό σηκώνοντας το σταυρουδάκι που μας χάρισε, οπότε και σε τούτη την ζωή θα χαιρώμαστε, και στην άλλη θα έχουμε να λάβουμε και σύνταξη και «εφάπαξ». Ο Θεός μας έχει εξασφαλισμένα κτήματα εκεί στον Ουρανό. Όταν όμως ζητούμε να μας απαλλάξη από μια δοκιμασία, δίνει αυτά τα κτήματα σε άλλους και τα χάνουμε. Ενώ, αν κάνουμε υπομονή, θα μας δώση και τόκο.

Είναι μακάριος αυτός που βασανίζεται εδώ, γιατί, όσο πιο πολύ παιδεύεται σ’ αυτήν την ζωή, τόσο περισσότερο βοηθιέται για την άλλη, επειδή εξοφλά αμαρτίες. Οι σταυροί των δοκιμασιών είναι ανώτεροι από τα «τάλαντα», από τα χαρίσματα, που μας δίνει ο Θεός. Είναι μακάριος εκείνος που έχει όχι έναν σταυρό αλλά πέντε. Μια ταλαιπωρία ή ένας θάνατος μαρτυρικός είναι και καθαρός μισθός. Γι’ αυτό σε κάθε δοκιμασία να λέμε:
 «Σ’ ευχαριστώ, Θεέ μου, γιατί αυτό χρειαζόταν για την σωτηρία μου».

Αγίου Παϊσίου Αγιορείτου-"Πάθη και Αρετές. Λόγοι Ε΄ Ι. Ησυχαστήριον ” Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος” Σουρωτή Θεσσαλονίκης)

ΠΑΝΑΓΙΑ ΓΛΥΚΟΦΙΛΟΥΣΑ -14ος αιώνας


Π Α Ν Α Γ Ι Α   Γ Λ Υ Κ Ο Φ Ι Λ Ο Υ Σ Α
14ος αιώνας-Βυζαντινό Μουσείο Βέροιας


ΓΙΑ ΤΑ ΚΙΝΗΤΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ


Μια απόφαση που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον έλαβε το Υπουργείο Παιδείας για τη νέα σχολική χρονιά: τα κινητά να είναι στις τσάντες των μαθητών και να τιμωρούνται όσοι και όσες τα κρατούν στα χέρια τους στις ώρες των μαθημάτων και στα διαλείμματα. Ο πρωθυπουργός της χώρας δήλωσε ότι η απόφαση στηρίχτηκε στο ότι «τα επιστημονικά δεδομένα πια για το πώς η χρήση του κινητού κατά τη διάρκεια της ημέρας στο σχολείο επηρεάζει την ίδια τη μαθησιακή διαδικασία είναι καταλυτικά. Από την διάσπαση προσοχής μέχρι άλλα σημαντικά ζητήματα είναι σαφές ότι το κινητό δεν έχει θέση στο σχολείο την ώρα της ημέρας».

Η απόφαση αυτή προκάλεσε αντιδράσεις σε γονείς και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έσπευσαν να κατηγορήσουν την πολιτεία για έλλειψη επαφής με την πραγματικότητα, για αδυναμία ενσωμάτωσης της χρήσης της τεχνολογίας στη μαθητική ζωή, για οπισθοδρομικές αντιλήψεις. Αυτές οι αντιδράσεις όμως δείχνουν συνειδητή αδιαφορία για στοιχεία της μαθητικής πραγματικότητας, τα οποία υφίστανται χωρίς να σχετίζονται κατ’ ανάγκην με τα επιστημονικά δεδομένα που η πολιτεία επικαλείται.

Στοχεύουν στό νά ἔχουν ἀνθρώπους μέ διαλυμένες προσωπικότητες...


Εἶναι γεγονός, μοῦ τό ἔχουνε πεῖ μητέρες, γυναῖκες γενικῶς, ὅτι ἀπό τή στιγμή πού πέταξαν τά παντελόνια, αἰσθάνονται γυναῖκες. Ἐνῶ μέχρι τότε, πού φοροῦσαν παντελόνια, δέν αἰσθανόντουσαν ἔτσι. Ἀπόδειξη ὅτι τό περιβάλλον μᾶς ἐπηρεάζει πάρα πολύ. Καί τό πιό ἄμεσο περιβάλλον, πού μᾶς περιβάλλει, εἶναι τά ροῦχα μας.
Ἄν λοιπόν τά ροῦχα σου, σέ μπερδεύουν ὡς πρός τό φύλο, καί δέν ξέρεις τί εἶσαι, ἄνδρας ἤ γυναίκα, φαντάζεστε τί μεγάλη καταστροφή γίνεται στήν προσωπικότητα τοῦ ἀνθρώπου.
Καί νά ξέρετε, ὅλοι αὐτοί πού προωθοῦν ὅλα αὐτά τά νομοσχέδια περί ἀλλαγῆς φύλου, ὁμοφυλοφιλίας κ.λ.π. σ’ αὐτό στοχεύουν, στό νά ἔχουν ἀνθρώπους μέ διαλυμένες προσωπικότητες. 
Ὁπότε, νά ἔχουν ἀνθρώπους«χρησιμοποιήσιμους», νά μποροῦν νά τούς κάνουν ὅ,τι θέλουν. Καί ὄχι ἀνθρώπους πού θά ἔχουν προσωπικότητα καί πυγμή καί ἀντίσταση στό κακό.
 Ἱερομονάχου Σάββα Ἁγιορείτου (Ὁμιλία 3 – 7 – 2018)

Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2024

Αποκλείστηκε Σέρβος τζουντόκα επειδή έκανε το σταυρό του στους Ολυμπιακούς Αγώνες

                         

Μπροστά σε μία δυσάρεστη έκπληξη βρέθηκε ο Νεμάνια Μαζντόφ, πριν από περίπου δύο εβδομάδες, όταν ενημερώθηκε επίσημα από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Τζούντο για ποινή αποκλεισμού 5 μηνών για παραβίαση των θρησκευτικών της κανόνων.

Συγκεκριμένα, ο Σέρβος αθλητής, Νο2 του κόσμου, πριν από την αναμέτρηση με τον Θοδωρή Τσελίδη στους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι, για τη φάση των «16», έκανε τον σταυρό του και πάτησε τατάμι, αντιμετωπίζοντας τον Έλληνα μετέπειτα «χάλκινο» Ολυμπιονίκη.
Όμως, αυτή η κίνησή του, θεωρήθηκε παραβίαση των θρησκευτικών κανόνων της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Τζούντο, η οποία απέκλεισε τον Σέρβο για πέντε μήνες από κάθε επίσημη ή ανεπίσημη αγωνιστική υποχρέωση.

Ωστόσο, ο Νεμάνια Μαζντόφ δεν φάνηκε να… ενοχλείται με την εν λόγω απόφαση, αφού όπως τόνισε το πιο σημαντικό για τον ίδιο είναι ο Θεός και όσα του έχει προσφέρει, τονίζοντας πως θα περιμένει να περάσει το διάστημα της ποινής του και στην συνέχεια θα επιστρέψει σε νέες νίκες.


Συγκεκριμένα, στο μήνυμα του Σέρβου τζουντόκα αναφέρεται:

  «Πριν από 15 μέρες έλαβα την απόφαση με την οποία έχω αποκλειστεί για 5 μήνες από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Τζούντο για παραβίαση των θρησκευτικών της κανόνων. Συγκεκριμένα, επειδή έκανα τον σταυρό μου πριν μπω σε παιχνίδι στους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Τα ανυποψίαστα fashion street αρνάκια ….


Εκατοντάδες , κυριολεκτικά εκατοντάδες περπατούν , συρρέουν στα νεανικά στέκια , αράζουν χαρούμενα , ενθουσιασμένα και ψιλό αγχωμένα ταυτόχρονα , ντυμένα όλα με τη στολή τους σαν υπάκουα αρνάκια…
Μετρήσαμε πάνω από 100 κουκλίτσες 12-20 χρόνων σε μισή ωρίτσα περπάτημα : Δυό-δυο , τρία ή τέσσερα μαζί , όλα βαμμένα , όλα με τα γνωστά νυχια και τα μακριά μαλλιά , όλα με το υποχρεωτικό look «αν θες να είσαι trendy» πολύ κοντό σορτσάκι και crop top …
Διότι όπως διάβασα κάνοντας μια πρόχειρη έρευνα οι fashionistas εξηγούν στα αρνάκια ότι : « Για να παίξετε με το sexyness, μη διστάσετε να συνδυάσετε τα σορτς σας με crop ή bra tops. Το μαύρισμα μας, καθώς και τα πιο δυνατά σημεία του σώματός σας, θα αναδειχθούν στο
έπακρο.»
Και επειδή σε αυτές τις ηλικίες ισχύει ακριβώς ότι έχει πει ο Quentin Crisp «Η μόδα είναι αυτό που υιοθετείς, όταν δεν ξέρεις ποιος είσαι.» τα αρνάκια νομίζουν ότι αναδεικνύουν στο έπακρο την ομορφιά τους .

Σαν σήμερα έφυγε ένας μεγάλος ιεράρχης -Ο Κεφαλληνίας κυρός Προκόπιος

Του Αποστόλη Χαλικιόπουλου

 16 Σεπτεμβρίου 2003: Φεύγει από την ζωή, αδικημένος και λησμονημένος από τους πάντες, ο Μακαριστός Μητροπολίτης Κεφαλληνίας κυρός Προκόπιος.

 Ο αείδημος ιεράρχης, κατά κόσμον Δημήτριος Μενούτης, γεννήθηκε εν έτει 1917, στο Γύθειο Λακωνίας. Χειροτονήθηκε διάκονος το 1945, ενώ το 1950, απεφοίτησε από την Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Το 1954 χειροτονήθηκε πρεσβύτερος. Διετέλεσε Πρωθιερεύς του τότε Βασιλικού Ναυτικού επί δεκαετία. Μητροπολίτης Κεφαλληνίας χειροτονήθηκε στις 21 Νοεμβρίου 1965, και παρέμεινε στην θέση αυτή μέχρι τις 19 Φεβρουαρίου 1982.

 Από όσους τόν έζησαν, γίνεται λόγος για έναν καλοπροαίρετο και άκακο ιεράρχη, επί των ημερών του οποίου οι εκκλησίες του νησιού έσφιζαν από πιστούς. Δυστυχώς όμως, η άκρα ευσυνειδησία του και το αδιάφθορον της διοικήσεώς του, τόν έκαναν στόχο των επιτήδειων πολιτικάντηδων της εποχής (1979), και μιας διεφθαρμένης μερίδας του τοπικού κλήρου.

Πως θα χαρακτηρίζαμε σήμερα την Αγία Σοφία.....;


Είναι ωφέλιμο να προσέξουμε σήμερα μία λεπτομέρεια από το βίο της Αγίας Σοφίας.
Έδωσε στις θυγατέρες της ως ονόματα τα ονόματα τριών κορυφαίων χριστιανικών αρετών. Και τούτο διότι για αυτήν η ευσέβεια ήταν τρόπος ζωής!

Σήμερα, απορούμε και δεν το καταλαβαίνουμε διότι φθάσαμε στο σημείο να μιλάμε για ...ατομικά θρησκευτικά δικαιώματα... Η ευσέβεια έχει καταντήσει ιδεολόγημα και ο τρόπος ζωής του Σταυρού και της Ευχαριστίας χλευάζεται και απορρίπτεται.
Πόσοι από τους χριστιανούς γονείς έχουν διδάξει την ευσέβεια στα παιδιά τους σε τέτοιο βαθμό ώστε αν προκληθούν να αρνηθούν τον Χριστό για χρήματα, δόξα κι αξιώματα, αυτά να προτιμούν να θυσιάσουν την ζωή τους;

Πως θα χαρακτηρίζαμε σήμερα την Αγία Σοφία; Πρότυπο ευσεβείας και χριστιανικής βιοτής ή μία φονταμενταλίστρια και οπισθοδρομική που άφησε τα παιδιά της να σφαγούν μπροστά στα μάτια της;
Μητροπολίτης Χονγκ-Κόνγκ Νεκτάριος Τσίλης

40 σπάνιες φωτογραφίες από την καταστροφή της Σμύρνης.



Μέσα από τη συγκλονιστική αφήγηση μιας νεαρής Σμυρνιάς και με τη βοήθεια του Φωτογραφικού Αρχείου του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου, αναβιώνει την πιο σκοτεινή σελίδα του ελληνισμού της Μικράς Ασίας, 94 χρόνια μετά τη σφαγή και την πυρπόληση της Σμύρνης το Σεπτέμβριο του 1922

«Οι γονείς μου κατοικούσαν στη Σμύρνη και ωνομάζοντο Ανδρομάχη και Κωνσταντίνος Χατζημάρκου. Ο πατέρας μου είχε ξενοδοχείο ύπνου, καφενείο και ηλεκτροκίνητο καφετριβείο “η Μόκα” στην προκυμαία της Σμύρνης. Γεννήθηκα στη Σμύρνη, στο ξενοδοχείο μας, στες 15 Μαρτίου του 1909.

Επειδή οι αδελφές μου μεγάλωσαν και δεν ήθελε ο πατέρας μου να ζούμε στο ξενοδοχείο, κατοικήσαμε σ’ άλλο προάστειο, τον Κιός Τεπέ. Το σπίτι μας ήταν μία ωραία έπαυλις σ’ένα ύψωμα, από όπου εφαίνετο ωραία η κίνησις του κόλπου…

Η ζωή μας κυλούσε ήρεμη και ανέφελη, την ευτυχία μας δε τη μεγάλωσε ο Ελληνικός στρατός, που κατέλαβε τη Σμύρνη. Θυμούμε μάλιστα με τι λαχτάρα στες 2 Μαΐου 1919 τους υποδεχθήκαμε στο σπίτι μας, τον χορό που έδωσε ο πατέρας μου στον 1ον λόχο των ευζώνων, που ήλθε στο χωριό καθώς και τον Εθνικόν Ύμνον που για πρώτη φορά έπαιξα στο πιάνο με την αδελφούλα μου. Έτσι πέρασαν τρία χρόνια γεμάτα χαρά και ευτυχία, που βλέπαμε τη Σμύρνη μας γαλανόλευκη.

Η ευτυχία μας όμως δεν βάσταξε πολύ· και μια μέρα του 1922, στες 14 Αυγούστου, μάθαμε την οπισθοχώρησι του Ελληνικού στρατού. Στην αρχή μας φάνηκε απίστευτο, γιατί ο εγωϊσμός μας δεν μας άφινε να το πιστέψωμε.
Και όμως ένα Σάββατο… ακούστηκε ο φοβερός ερχομός των Τούρκων…»

Η συνέχεια ΕΔΩ

ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΔΙΩΓΜΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ


Υπάρχει αυτή η οργάνωση που παρακολουθεί και καταγράφει καθημερινά τις διώξεις τον Χριστιανών παγκοσμίως (όσα, τέλος πάντων, περιστατικά έρχονται στο φως), και για να είμαι ειλικρινής, εκτός από τον Σεμπάστιαν Κουρτζ δεν θυμάμαι άλλον Ευρωπαίο πολιτικό να δραστηριοποιείται κάπως με βάση αυτά τα στοιχεία. Σε αυτές τις χώρες κινδυνεύουν λόγω της πίστης τους 365 εκατομμύρια άνθρωποι. Στο μεταξύ ας δούμε ποιός φιγουράρει εν έτει 2024 μεταξύ των κρατών που, ναι, ακόμη και σήμερα ασκεί το αγαπημένο του χόμπι

«Πίστις η πανεύφημος, και η Αγάπη η ένδοξος, και Ελπίς η θεόσοφος, αρετών επώνυμοι, των φαεινοτάτων, αναδεδειγμέναι»


  «Οι άγιες αυτές έζησαν επί Ανδριανού αυτοκράτορος. Η αγία Σοφία χήρεψε από νωρίς και αναγκάστηκε να μετοικήσει μαζί με τις τρεις κόρες της, την Πίστη, την Ελπίδα και την Αγάπη, στη Ρώμη. 
 Ο αυτοκράτορας πληροφορήθηκε ότι οι τέσσερις αυτές γυναίκες ήταν χριστιανές, γι’ αυτό και έστειλε να τις συλλάβουν.
  Πρώτη κάλεσε σε απολογία τη μεγαλύτερη αδελφή Πίστη, που ήταν δώδεκα ετών. Προσπάθησε στην αρχή με δελεαστικούς λόγους να τη μεταπείσει, ώστε να αρνηθεί τον Χριστό, πράγμα βεβαίως που δεν κατώρθωσε, οπότε οργισμένος διέταξε τον αποκεφαλισμό της. 
 Την ίδια τύχη είχε ο βασιλιάς και με τις δύο άλλες, τη δεκάχρονη Ελπίδα και την εννιάχρονη Αγάπη. Μπροστά στη σταθερότητα και αυτών, διέταξε και πάλι να τις αποκεφαλίσουν. 
 Η αγία Σοφία όχι μόνο δεν στενοχωρήθηκε γι’ αυτό που συνέβη, αλλά ένιωσε και ιδιαίτερη υπερηφάνεια για την πίστη των θυγατέρων της, γι’ αυτό και τις ενταφίασε με τιμές, ενώ παρέμεινε τρεις ημέρες στους τάφους τους, παρακαλώντας θερμά τον Κύριο να παραλάβει και εκείνην στη Βασιλεία Του. Ο Θεός εισάκουσε την προσευχή της και έτσι η αγία Σοφία παρέδωσε το πνεύμα της δίπλα στα παιδιά της».

 Η αγία Σοφία δεν ανήκει στους μάρτυρες της Εκκλησίας μας, με τον τρόπο που τους γνωρίζουμε, ως εκείνους δηλαδή που έδωσαν και το αίμα τους από πίστη και αγάπη προς τον Χριστό. Δεν σημαίνει όμως ότι το μαρτύριο που υπέστη ήταν μικρότερο από αυτό των άλλων μαρτύρων. Και τούτο διότι πέραν του γεγονότος ότι ζούσε ως «μάρτυς τη συνειδήσει», αγωνιζόταν δηλαδή να τηρεί τις εντολές του Χριστού και μάλιστα την αγάπη και προς τους εχθρούς, το μαρτύριο να μετέχει ως θεατής στα βάσανα των θυγατέρων της και μάλιστα στον αποκεφαλισμό τους, είναι από τα μεγαλύτερα μαρτύρια που μπορεί να περάσει ένας άνθρωπος, και μάλιστα μία μάνα, στον κόσμο τούτο. 

 Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει ότι και η ίδια η Παναγία μας δεν υπέστη μαρτύριο

Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2024

Αρσένι Ταρκόφσκι-Ονειρευόμουν

  Ο Αρσένι Ταρκόφσκι γεννήθηκε στις 25 Ιουνίου 1907 στο Ελισάβετγκραντ της Ουκρανίας από γονείς που ανήκαν σε παλιά ρουσική οικογένεια διανοουμένων. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Λογοτεχνίας (1925-1929) και λόγω της κριτικής που δέχτηκε για το μυστικισμό του, αποσύρθηκε στην ποίηση και στη μετάφραση ξένης λογοτεχνίας. Το Φεβρουάριο του 1929 παντρεύτηκε τη Μαρία Ιβάνοβνα Βισνιγιάκοβα, με την οποία απέκτησε δύο παιδιά: τον Αντρέι (1932) και τη Μαρίνα (1934). Ο γάμος τους διήρκησε οκτώ χρόνια. Δεύτερη γυναίκα του γίνεται η Τόνια Μποχόνοβα, με την οποία επίσης χωρίζει. Το υπόλοιπο της ζωής του θα το περάσει με τη σύντροφο του Τατιάνα Αζέρσκαγια.


   Στη διάρκεια του πολέμου έχασε το ένα πόδι του και αποστρατεύτηκε. Επί χρόνια ολόκληρα ήταν ο μοναδικός μάρτυρας και κριτής της δουλείας του. Αρνούμενος να συμβιβαστεί, να υποκύψει, "πούλησε τα καλύτερά του χρόνια για τους ξένους στίχους", όπως αναφέρει ο ίδιος στο ποίημα "Μεταφραστής". Έχει μεταφράσει Εβραίους, Γεωργιανούς, Αρμένιους, Τουρκμένιους ποιητές. Επί δεκαετίες ο σοβιετικός αναγνώστης τον γνώριζε μόνο ως μεταφραστή ξένων ποιητών. Μοίρα την οποία δεν απέφυγαν οι μεγάλοι ρώσοι ποιητές: Πάστερνακ, Τσβετάγιεβα, Αχμάτοβα. Ο Ταρκόφσκι έπρεπε να περιμένει 20 ολόκληρα χρόνια έως ότου να επιτραπεί η έκδοση της πρώτης του συλλογής με τίτλο "Πριν το χιόνι" (1962), η οποία εξαντλήθηκε πολύ γρήγορα. Η επίσημη κριτική σιωπούσε ακόμα, αλλά η Άννα Αχμάτοβα, με την οποία τον συνέδεε βαθιά φιλία, έγραψε: "Τα ποιήματα αυτά, που περίμεναν πολλά χρόνια στο συρτάρι ώσπου να δημοσιευτούν, μας ξαφνιάζουν με τις σπάνιες ιδιότητες τους. Η πιο φανερή από αυτές είναι πως λέξεις καθημερινές ηχούν σαν να τις ακούμε για πρώτη φορά, περικλείοντας ένα μυστικό, ένα μυστήριο. Πιστεύω πως αυτή η μυστικιστική φωνή της ρωσικής ποίησης θα ηχεί για πάρα πολύ μεγάλο διάστημα στο μέλλον"

Αντίσταση..(Πραγματική....)


Στις 14 Σεπτεμβρίου 1943 ισχυρές γερμανικές δυνάμεις περικύκλωσαν το χωριό Σκαλούλα Δωρίδας, 7χλμ. νοτιοδυτικά του Λιδορικίου. Συγκέντρωσαν όλους τους κατοίκους του χωριού στην Εκκλησία και ξεκίνησαν τον εμπρησμό του χωριού.
Ωστόσο δεν πρόλαβαν. Ο Υπολοχαγός Γεώργιος Καϊμάρας "Αρχηγός Βορείου Γκιώνας" (μετέπειτα Αντιστράτηγος-φωτογραφία) με ένα λόχο ανταρτών του 5/42 Συντάγματος ειδοποιήθηκε εγκαίρως και επενέβη άμεσα. Η μάχη ήταν άγρια και σφοδρή. Οι Γερμανοί υποχώρησαν έχοντας σοβαρές απώλειες. Το χωριό σώθηκε ενώ μόλις 5-6 σπίτια του πρόλαβαν να καούν. Οι Γερμανοί που αν προλάβαιναν θα σκότωναν και τους κατοίκους του χωριού, δεν ξανατόλμησαν να επιτεθούν στο εν λόγω χωριό.
Τρεις μέρες αργότερα οι ίδιες δυνάμεις και πάλι υπό τον Λοχαγό Καϊμάρα αιφνιδίασαν τις γερμανικές δυνάμεις στη Γέφυρα του Τσακορέματος βάλλοντας εναντίον των Γερμανών από απόσταση 50-200 μέτρων. Ύστερα από μάχη έξι ωρών οι Γερμανοί υποχώρησαν προς Άμφισσα μετρώντας ακόμα και νεκρούς αξιωματικούς. Μετά τη νίκη του ο Καϊμάρας προήχθη από τη διοίκηση του 5/42 σε λοχαγό.

Έκανε ότι ακριβώς δεν έκαναν οι Κομμουνιστές, οι οποίοι έβλεπαν από ψηλά τα αντίποινα που επιχειρούσαν οι Γερμανοί και δεν έριχναν εναντίον τους ούτε μια σφαίρα.σ.σ.(όπως πάντα...)

Μή φεύγετε, παιδιά μου, ἀπό τίς ἐκκλησίες.


Μὴ φεύγετε, παιδιὰ μου, ἀπὸ τὶς ἐκκλησίες.
Μὴν ἀκοῦτε αὐτούς ποὺ λένε: «Τί, ἐκκλησίες τώρα, ἐκκλησίες καὶ παπάδες».Αὐτοὺς μὲ συγχωρεῖτε, παιδιὰ μου, τοὺς βάζει ὁ διάβολος.
Ξέρετε τὶ εἶπε τὸ δαιμόνιο, ξέρετε τὶ μοῦ εἶπε ;
«Προτιμῶ βρὲ Ἰάκωβε, ἕναν ἀπό σᾶς τοὺς Μοναχούς, τοὺς Ἱερομονάχους, τοὺς παπάδες παρὰ πεντακόσιους κοσμικούς.Τους κοσμικοὺς τοὺς ἔχω στὸ χέρι·
Ἀλλά νὰ πιάσω ἐσᾶς, ἕναν ἀπό σᾶς προτιμοῦμε, παρὰ πεντακόσιους κοσμικούς».

Ἅγιος Ἰάκωβος Τσαλίκης

Και όταν λέμε ότι ομολογούμε τον Χριστόν, δεν σημαίνει τίποτε άλλο παρά ότι ομολογούμε την Ορθοδοξία.


 Και όταν λέμε ότι ομολογούμε τον Χριστόν, δεν σημαίνει τίποτε άλλο παρά ότι ομολογούμε την Ορθοδοξία. Ή αν ομολογούμε την Ορθοδοξία, ομολογούμε τον Χριστό. Γιατί, απλούστατα, Χριστός και Ορθοδοξία ταυτίζονται. 

 Τι είναι η Ορθοδοξία; Ο ορθόδοξος τρόπος αναφοράς εις το θεανθρώπινον πρόσωπον του Ιησού Χριστού. Η ορθόδοξος ερμηνεία του θεανθρωπίνου προσώπου του Ιησού Χριστού. Αυτό είναι Ορθοδοξία. 
Σημαίνει λοιπόν ομολογία της ανθρωπίνης και της θείας φύσεως του Ιησού Χριστού· με ό,τι μας αποκαλύπτεται στο θεανθρώπινο πρόσωπό Του μέσα στον λόγο του Θεού, μέσα στην Αγία Γραφή. Και η ομολογία προϋποθέτει κάποια γνώση, βεβαίως, του θεανθρωπίνου προσώπου του Χριστού. Αν δεν έχουμε αυτήν την γνώση, τι θα ομολογήσουμε; Τι θα δείξουμε;

Όταν ερωτήθηκε εκείνος ο τυφλός, που τον θεράπευσε ο Κύριος, αν πιστεύει εις τον Χριστόν, που ο Κύριος του το είπε αυτό, εκείνος είπε:
 «Ποιος είναι;». 
«Εγώ είμαι», λέει ο Κύριος, «Αυτός που σου άνοιξα τα μάτια». 
Κι εκείνος είπε: «Πιστεύω Κύριε. Πιστεύω.» και προσεκύνησε αυτόν. 
Τον προσεκύνησε τον Κύριο. Την ίδια στιγμή γίνεται ομολογητής του Χριστού.

« Κύριε, έλα όσο τό δυνατόν νωρίτερα»…


Μπροστά μας είναι οί μέρες τών μεγάλων γεγονότων.
Ό Χριστιανισμός δέν είπε ακόμη τήν τελευταία λέξη. Μέσα από εμάς θά διαδοθεί τό όνομα τού Χριστού.
Μέσα από εμάς θά γίνει καί τό τελευταίο φοβερό δικαστήριο. Εμείς θά κρίνουμε όχι μόνο τόν κόσμο, αλλά καί τά πεσμένα πνεύματα τών αιτίων κάθε κακού. Πότε; Όταν ό Κύριος γεμίσει τή βασιλεία Του μέ νέες ψυχές στή θέση τών ξεπεσμένων πνευμάτων, όπως είναι μέ σαφήνεια γραμμένο στούς Ψαλμούς τού Δαυίδ...
Κατά τή διάρκεια τών φοβερών γεγονότων,ό Κύριος θά κρύψει τούς πιστούς Του καί παρά τίς φοβερές διώξεις, θά τελείται κρυφά ή Θεία Λειτουργία καί ή μόνη προσευχή τότε θά είναι:
« Κύριε, έλα όσο τό δυνατόν νωρίτερα»…
Ό Κύριος δέν θά καθυστερήσει. Θά έρθει καί θά μεταφέρει τή γήινη αγωνιζόμενη Εκκλησία καί θά τήν ενώσει μέ τήν ουράνια θριαμβεύουσα καί ή βασιλεία δέν θά έχει τέλος...
Μακαριστός Γέροντας Στέφανος ό Σέρβος

Ημέ­ρα ποὺ θὰ πε­ρά­ση καὶ δὲν ἔνοιω­σες τὸν Χρι­στόν μας...

Όσιος Ιερώνυμος της Σιμωνόπετρας


Ημέ­ρα ποὺ θὰ πε­ρά­ση καὶ δὲν ἔνοιω­σες τὸν Χρι­στόν μας εἰς τὴν καρ­δία σου, διὰ τῆς προ­σευ­χῆς, ἀνα­γνώ­σε­ως Ψαλ­τη­ρί­ου, Εὐ­αγ­γε­λί­ου κλπ., νὰ θε­ω­ρῆς ὅτι ἀπώ­λε­σες αὐτὴ τὴν ἡμέ­ρα!
Νὰ πα­ρα­κα­λῆς μὲ δά­κρυα, ὅπως ἡ Μα­ρία Μα­γδα­λη­νὴ καὶ νὰ λέ­γης:
 Χρι­στέ μου, μὴ μὲ ἐγ­κα­τα­λεί­ψης!Χρι­στέ μου μὴ μὲ ἀφή­σης μόνο, Χρι­στέ μου γλυ­κύ­τα­τε, μὴ πά­ρης τὴν ψυ­χήν μου ἄν δὲν γίνω ὅλος Σου!

Βυζαντινή εικόνα της Κοιμήσεως της Θεοτόκου(11ος αιώνας)

Βυζαντινή εικόνα της Κοιμήσεως της Θεοτόκου(11ος αιώνας) 18Χ15 cm.


Sanctuary Basilica of Our Lady of Montallegro (Genoa)


Το άφθαρτο σκήνωμα της Αγίας Μεγαλομάρτυρος Ευφημίας...


Το άφθαρτο σκήνωμα της Αγίας Μεγαλομάρτυρος Ευφημίας φυλάσσεται στον Πατριαρχικό Ναό του Αγίου Γεωργίου Φαναρίου Κωνσταντινουπόλεως.
 Φυλάσσεται σε μία αργυρή λάρνακα στο παρεκκλήσιο της Παμμακαρίστου του Πατριαρχικού Ναού, επάνω σε μια μαρμάρινη βάση δίπλα στα σκηνώματα των αγίων Σολομονής και Θεοφάνους, της πρώτης συζύγου του Αυτοκράτορα Λέοντος ΣΤ´ του Σοφού.

Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2024

...''έτρεχεν'' εις τον όπισθεν της Αγίας Τραπέζης επί ξύλου κρεμάμενον Σωτήρα...


   Μόλις εσήμαινε το σήμαντρον εισήρχετο μετά σπουδής ο Άγιος Νεκτάριος εκ της θύρας του Ιερού και πρώτον έκαμε τρεις μετανοίας έμπροσθεν της Αγίας Τραπέζης, ησπάζετο το Ιερόν Ευαγγέλιον, την Αγίαν Τράπεζαν και κατόπιν ''έτρεχεν'' εις τον όπισθεν της Αγίας Τραπέζης επί ξύλου κρεμάμενον Σωτήρα και Λυτρωτήν ημών Κύριον Ιησούν Χριστόν και κλίνων τα της ψυχής και του σώματος γόνατα, ενηγκαλίζετο τον Σταυρόν και με στεναγμούς αλαλήτους, με λυγμούς και δάκρυα κατανύξεως ησπάζετο τον Τίμιον Σταυρόν και ως να έβλεπε τον Ίδιον τον Χριστόν τον Βασιλέα του παντός, συνωμίλει δια της προσευχής.

  Τας ιεράς και συγκινητικάς εκείνας στιγμάς ουδέποτε ελησμόνησα, ούτε θα λησμονήσω. Αι ολίγαι εκείναι στιγμαί ήσαν δι' εμέ μία διδασκαλία σπουδαιοτάτη, ψυχωφελεστάτη και ανωτέρα από όσας ήκουσα και εδιδάχθην από πολλούς διδασκάλους, καθηγητάς, θεολόγους, σοφολογιωτάτους και κήρυκας του Θείου λόγου. 
 Από τας βραχυτάτας εκείνας στιγμάς εγνώρισα και κατενόησα την ολόψυχον, την ολοκάρδιον, την ολόθερμον και τελείαν αγάπην, ην είχεν ο πνευματικός μου πατήρ προς τον Γλυκύτατόν μας Ιησούν Χριστόν, την Πηγήν της αγάπης, τον διά την άπειρον Αυτού αγάπην προς ημάς τους ανθρώπους τον επονείδιστον Σταυρικόν θάνατον υπομείναντα. Αυτή αύτη η αγάπη του Αγίου πατρός ημών Νεκταρίου τον ήνωσεν με τον Θεόν, καθώς λέγει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος: ''Ὁ Θεός ἀγάπη ἐστί, καί ὁ μένων ἐν τῇ ἀγάπῃ ἐν τῷ Θεῷ μένει καί ὁ Θεός ἐν αὐτῷ''(Α' Ἰωάννου 4,16).
Όσιος Φιλόθεος Ζερβάκος
(Από το βιβλίο του Αρχιμ. Τύχωνος Ανδρέου: Πώς εγνώρισα τον Άγιον Νεκτάριον Πενταπόλεως)

Ο νεαρός ξυλοκόπος!


Οι ξυλοκόποι του χωριού αποφάσισαν να εντάξουν στην ομάδα τους και τον νεαρό Μιχάλη, ένα γεροδεμένο παλικάρι, ίσαμε δυο μέτρα ψηλό!
Την πρώτη μέρα μάλιστα του χάρισαν ένα ολοκαίνουργιο τσεκούρι, του υπέδειξαν την περιοχή του δάσους που θα πάει να κόψει σημειωμένα από το Δασαρχείο δέντρα και του ευχήθηκαν να προκόψει στο νέο του επάγγελμα.
Ο νεαρός ξυλοκόπος, πολύ ενθουσιασμένος, έφυγε για να κόψει δέντρα.
Σε μία μόνο μέρα έκοψε δεκαοχτώ δέντρα!
“Τα συγχαρητήριά μου” του είπε ο γηραιότερος των ξυλοκόπων, ο παππούς ο Νίκος.
“Συνέχισε έτσι.”
Ενθαρρυμένος από τα λόγια του έμπειρου άνδρα, ο Μιχάλης αποφάσισε να βελτιωθεί την επόμενη μέρα. Έτσι, το βράδυ εκείνο πλάγιασε νωρίς.
Το επόμενο πρωί σηκώθηκε πρώτος απ’ όλους και πήγε στο δάσος.
Παρ’ όλη την προσπάθειά του δεν κατάφερε να κόψει πάνω από δεκαπέντε δέντρα.
«Μάλλον είμαι κουρασμένος», σκέφτηκε.
Και αποφάσισε να πέσει για ύπνο με τη δύση του ήλιου.

π. Σάββας Αχιλλέως και η μετάνοια της αστρολόγου


  Στο περιοδικό “Ρομάντζο” κάποτε διαφημιζόταν μιά αστρολόγος ξακουστή στον Πειραιά. Για να έχει επιτυχία έδωσε όρκο στον αρχηγό της κολάσεως να μην κάνει στον σταυρό της, να μην εκκλησιάζεται και να μουτζώνει όταν συναντά ιερέα.
  Ο μακρόθυμος Κύριος επέτρεψε να σκοντάψει ο ηλικιωμένος πατέρας της και να σπάσει το χέρι του. Αυτή μόλις το έμαθε, ασυναίσθητα έκανε τον σταυρό της κι επικαλέστηκε την Παναγία.
Εκείνη τη στιγμή ξεράθηκε το χέρι της κι άρχισε να τραυλίζει. Ο “αρχηγός” δεν μπόρεσε να της προσφέρει τίποτα – ο δικός της αρχηγός. Οι φυσιοθεραπείες δεν απέδωσαν κι όπως της είχαν πει οι γιατροί θα έμενε ανάπηρο το χέρι της.

  Κάποτε διαβάζοντας ένα δημοσίευμα εφημερίδας για τον Άγ. Γεώργιο Καρέα, ότι γίνονται θαύματα, ήρθε στον π. Σάββα, ο οποίος, αφού την εξομολόγησε, την προέτρεψε να φέρει τα εργαλεία της μαγείας προκειμένου να τα καταστρέψουμε και με τις πρεσβείες της Παναγίας και του Αγ. Γεωργίου να γινόταν καλά. 

Συντήρηση» η μοναδική πνευματική επανάσταση, που προβλημάτισε και προβληματίζει όλα τα μεγάλα πνεύματα της ιστορίας ;;;

Είναι, φίλοι αναγνώστες, να μην απορεί κανείς, για τον όγκο της προκατάληψης ή της άγνοιας, που υπάρχει στις μέρες μας; Να υπάρχουν άνθρωποι που υποστηρίζουν σοβαρά πως ο Χριστιανισμός είναι αντιπροοδευτικός ή έστω μια απλή συντήρηση; «Συντήρηση» η μοναδική πνευματική επανάσταση, που προβλημάτισε και προβληματίζει όλα τα μεγάλα πνεύματα της ιστορίας και συγκλόνισε με την εμφάνισή της όλον τον τότε κόσμο, Ιουδαίους και Εθνικούς; Τουλάχιστον δεν έχουν το μυαλό να εξετάσουν τα πράγματα, πριν αερολογίσουν; Ή έστω να είναι επιφυλακτικοί στις επιπόλαιες κρίσεις τους;

Μιλάμε για πρόοδο, για άνοιγμα, για κατακτήσεις. Και χωρίς να εξετάσει κανείς τα επιτεύγματα είκοσι και πλέον αιώνων, μια ματιά μόνον στην πρώτη εμφάνιση του χριστιανισμού, αρκεί να πείσει και τον πιο απαιτητικό ή και κακόπιστο ερευνητή.
Εχθρός της προόδου ο Χριστιανισμός, που πήρε από τις ψαρόβαρκες και τα δίχτυα, από τα τελωνεία και την ασημότητα δώδεκα φτωχούς ψαράδες και τους ανέδειξε πνευματικούς και ηθικούς ανακαινιστές της ανθρωπότητας;

Στείρα συντήρηση αυτός που πήρε ένα διώκτη, τον Παύλο, προσκολλημένο στη στενότητα του Ιουδαϊκού γράμματος, για να του διευρύνει την σκέψη και να τον αναδείξει σε αληθινή μεγαλοφυία, να του ανοίξει νέους πνευματικούς ορίζοντες και να τον μεταβάλει σε πρωτοφανή εστία ηθικής ακτινοβολίας σ’ ολόκληρο τον κόσμο; Ο φανατικός «ζηλωτής» των πατρικών παραδόσεων, που γίνεται Απόστολος των Εθνών, το πιο ευρύ πνεύμα, ο πρώτος επαναστάτης κατά των φυλετικών διακρίσεων και φλογερός κήρυκας της κοινωνικής δικαιοσύνης.
Ήταν ποτέ δυνατόν, αυτός ο πνευματικός αναμορφωτής, από τη στιγμή που γνώρισε το Χριστό και την αλήθεια Του, να είναι εχθρός της προόδου; Σε όλη την πολυτάραχη ζωή του θα βαδίζει συνεχώς μπροστά, χωρίς να γνωρίζει σταμάτημα. Αυτός θα κάνει παγκόσμιο σύνθημα την αγωνιστική αλήθεια, την ειλικρίνεια, την τιμιότητα, την πρόοδο. Σήμα του η αδιάκοπη προσπάθεια, που δε υπερηφανεύεται με τις επιτυχίες του παρελθόντος, αλλά διαρκώς ανοίγεται και επιδιώκει την τελείωση: 

Ιστορικοί και θαυματουργοί σταυροί στο Ρέθυμνο

Θεόδωρος Ι. Ρηγινιώτης

Στην 14 Σεπτεμβρίου η Ορθόδοξη Εκκλησία γιορτάζει την Παγκόσμια Ύψωση του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού. Αυτή η ημέρα είναι αντίστοιχη με τη Μεγάλη Παρασκευή, γι’ αυτό οι χριστιανοί νηστεύουν και το λάδι (τρώνε μόνο φυτική τροφή, αλάδωτη), εκτός αν πέσει Σάββατο ή Κυριακή, ημέρες που δεν νηστεύεται το λάδι (εκτός από το Μέγα Σάββατο, το μόνο Σάββατο που νηστεύεται το λάδι).

Η γιορτή αυτή τιμά δυο γεγονότα: την πρώτη ύψωση του Τιμίου Σταυρού (δηλαδή του σταυρού, στον οποίο σταυρώθηκε ο Ιησούς Χριστός), από την αγία Ελένη, στα Ιεροσόλυμα, όταν τον βρήκε μετά από ανασκαφές στον 4ο αιώνα μ.Χ., και τη δεύτερη ύψωση, από τον αυτοκράτορα Ηράκλειο, τον 7ο αιώνα μ.Χ., πάλι στα Ιεροσόλυμα, όταν τον πήρε πίσω από τους Πέρσες, που τον είχα πάρει με επιδρομή τους.
Ο σταυρός αυτός δεν υπάρχει ολόκληρος σήμερα, γιατί έχει κοπεί και το ξύλο του (το «τίμιο ξύλο») έχει μοιραστεί ήδη από τα βυζαντινά χρόνια σε πολλές εκκλησίες και μοναστήρια σε όλο το χριστιανικό κόσμο.

Θαυματουργοί σταυροί στο Ρέθυμνο

Στον τόπο μας υπάρχουν σταυροί με τίμιο ξύλο, όπως και θαυματουργοί σταυροί γενικότερα. Μερικοί από αυτούς είναι:

 Α) Ο σταυρός της Στεφάναινας (Κατίνας Βασιλάκη), που φυλάσσεται στο γνωστό εκκλησάκι του Τιμίου Σταυρού (στο λόφο πάνω από το νοσοκομείο της πόλης μας), όπου κάθε χρόνο το πρώτο μισό του Σεπτέμβρη γίνονται κάθε πρωί και βράδυ λειτουργίες, παρακλήσεις και εσπερινοί (ανάλογα με την ώρα) και όπου την παραμονή και ανήμερα του Τιμίου Σταυρού (13 και 14 Σεπτέμβρη) όλη η πόλη έρχεται να προσκυνήσει (αν δεν έχεις πάει, πήγαινε). Ο σταυρός αυτός έχει κάνει πάρα πολλά θαύματα, αλλά έχει χρησιμοποιηθεί και σε πολλούς εξορκισμούς, με κυριότερο τον τρομερό εξορκισμό στα Κεραμιά Χανίων τη δεκαετία του 1930 (μαζική και τρομερή περίπτωση δαιμονισμού, γνωστή στους παλαιότερους), όπου η Στεφάναινα συμμετείχε μαζί με τον τότε επίσκοπο Χανίων Αγαθάγγελο. Η περίπτωση αυτή, κατά τη γνώμη μου, είναι η τελική απάντηση σε όποιον νομίζει ότι ο δαιμονισμός «δεν υπάρχει» αλλά είναι απλώς ψυχική ασθένεια…

Η Στεφάναινα έχτισε αυτό το εκκλησάκι μετά από σειρά θαυμάτων και δώρισε το σταυρό στην Εκκλησία του Ρεθύμνου (τον είχε βρει, όταν ήταν μικρή, σε κάποιο χωράφι στο χωριό της και λέγανε πως πετάχτηκε εκεί με την ανατίναξη του Αρκαδίου). Υπάρχει ολόκληρο βιβλίο για την ιστορία του λόφου και τα θαύματα του Τιμίου Σταυρού. Αναζητήστε το στη βιβλιοθήκη της πόλης μας ή σε σπίτια χριστιανών της παλιάς γενιάς.

 Β) Ο σταυρός της Χατζίνας (Στυλιανής Τζαγκαράκη, και κατόπιν μοναχής Φιλοθέης), μητέρας του παπά Σταύρου Τζαγκαράκη. Είναι ο γνωστός θαυματουργός σταυρός, με τον οποίο ευλογεί τους χριστιανούς ο π. Σταύρος. Το πρώτο του θαύμα ήταν η ανάσταση του ίδιου του π. Σταύρου, που σε μικρή ηλικία σκοτώθηκε πέφτοντας από μεγάλο ύψος (πιστοποιήθηκε ο θάνατός του από γιατρό). Λόγω του θαύματος ονομάστηκε Σταύρος.

Ιερά Μονή Άγιου Νικόλαου Καλτεζών


Ὁ Ἅγιος Νικόλαος Καλτεζῶν ἀπέχει ἀπό τήν Τρίπολη 30 χιλιόμετρα, ἀπό τήν Κάτω Ἀσέα 11 χιλιόμετρα, ἐνῶ βρίσκεται σέ ἀπόσταση 2,5 χιλιομέτρων ἔξω ἀπό τό ὁμώνυμο χωριό Καλτεζές, πού στά σλάβικα σημαίνει «πηγάδια». Τό χωριό εἶναι κτισμένο σέ ὑψόμετρο 680 μέτρων, κοντά στά ἐρείπια μιᾶς ἀρχαίας πολιτείας, τῆς Παλιόχωρας, ὅπως ἄλλωστε μαρτυροῦν τά κατάλοιπα ἀρχαίας ὀχυρώσεως καί ἄφθονα λείψανα μεσαιωνικοῦ ὀργανωμένου βίου γύρω ἀπό τό φρούριο τοῦ Ἁγίου Γεωργίου, τό Κάστρο τῆς Παλιοχώρας, τά κατάλοιπα οἰκιῶν, ἱερῶν καί διάφορες ἐγκαταστάσεις. Ἀνατολικά τοῦ χωριοῦ ἔχει διατηρηθεῖ τό τοπωνύμιο «τῆς Ἑλένης τό Πηγάδι» καί πιθανολογεῖται ὅτι ἐκεῖ τελοῦνταν τά «Ἐλένεια», ἀγῶνες καλλιστείων.

Ἡ Μονή βρίσκεται κτισμένη στά νότια τοῦ Νομοῦ Ἀρκαδίας, σέ μικρό ὀροπέδιο καί σέ θέση μεγάλης στρατιωτικῆς σημασίας. Ἱδρύθηκε περί τά τέλη τοῦ 18ου αἰώνα καί ἀπό τό 1920 λειτουργεῖ ὡς γυναικεία Μονή ὑπό τήν Ἱερά Μητρόπολη Μαντινείας καί Κυνουρίας. Σήμερα, ἐγκαταβιοῦν στή Μονή τέσσερις μοναχές.

ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ – ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ

Ἡ ἵδρυση τῆς Μονῆς περιβάλλεται μέ λαϊκές ἀφηγήσεις τῶν περιοίκων, πού τήν ἀνάγουν σέ θαυματουργό ἐκδήλωση τοῦ τιμώμενου ἁγίου Νικολάου γιά τήν ἀποκάλυψη τῆς εἰκόνας του. Οἱ ἀφηγήσεις γιά τήν ἵδρυση τῆς Μονῆς δέν συμπίπτουν ἀπολύτως, οὔτε ὡς πρός τό βασικό τους περιεχόμενο, οὔτε ὡς πρός τή μορφή τῆς διατυπώσεως, γιατί εἶναι λαϊκές, θρησκευτικές καί λόγιες. Ἡ πλέον δημοφιλής ἐκδοχή εἶναι τοῦ Ἠλία Λυρώνη.

Η Παναγία της Ευρέσεως της Μονής Καλτεζών. Την βρήκε ο Κτίτωρ της Μονής μετά από εντολή του Αγίου Νικολάου."
Στην εικόνα δεσπόζει η μορφή της Παναγίας, του Αγίου Νικολάου, των Αγίων Γεωργίου και Δημητρίου ( και ενός ακόμη που δεν μπορώ να αναγνώσω την επιγραφή) ενώ υπάρχουν παραστάσεις από το Μυστικό Δείπνο, την προδοσία, τα πάθη του Χριστού, τη Σταύρωση, την Αποκαθήλωση, την Ταφή και την Ανάσταση.

Ὁ Λυρώνης καταγόταν ἀπό τίς Καλτεζές, ἀλλά διέμενε καί ἐργαζόταν στή Σμύρνη, ὅπου εἶχε μετοικήσει μαζί μέ τόν ἀδελφό του κατά τά μέσα τοῦ 18ου αἰώνα πρός ἀνεύρεση καλύτερης τύχης. Ἦταν μνηστευμένος, ἀλλά ἀνέβαλλε τήν τέλεση τοῦ γάμου του, γιατί τρεῖς φορές εἶδε στόν ὕπνο του τόν ἅγιο Νικόλαο, πού τοῦ ἔλεγε νά ἐπιστρέψει στήν πατρίδα του, νά μεταβεῖ σέ ἐρημικό Ἐκκλησάκι, νά κάνει ἀνασκαφή σέ ὁρισμένο σημεῖο, πού τοῦ ὑπεδείκνυε, νά βρεῖ τήν εἰκόνα του καί στό σημεῖο αὐτό νά κτίσει τήν Ἐκκλησία του καί νά γίνει μοναχός. Τό Ἐκκλησάκι αὐτό τοῦ θρύλου πιστεύεται ὅτι εἶχε σπουδαία ἀξία, ἀλλά δέν προσδιορίζεται ἡ θέση του καί δέν ἀποκλείεται νά πρόκειται γιά τόν Ἅγιο Χριστοφόρο – Αἰξιοφόρο, ὁ ὁποῖος ὀνοματοδοτεῖ ὁλόκληρη τήν περιοχή. 
Ὁ Λυρώνης ἀκολούθησε τήν ὑπόδειξη τοῦ Ἁγίου, ἐπέστρεψε στήν ἰδιαίτερη πατρίδα του καί μέ τή βοήθεια τῶν συγχωριανῶν του, τό 1696, βρῆκε μετά ἀπό ἀνασκαφή τήν εἰκόνα τοῦ ἁγίου Νικολάου καί τήν παρέλαβε μαζί του στή Σμύρνη γιά νά ἱδρύσει Ναό. Ἀλλά ὁ Ἅγιος ἀντέδρασε καί σταμάτησε τόν πλοῦ γιά τήν Σμύρνη. Ἔτσι, ἐπέστρεψε ὁ Λυρώνης στίς Καλτεζές, ἄρχισε ἔρανο καί ἵδρυσε τή Μονή, τῆς ὁποίας ἔγινε ὁ πρῶτος Ἡγούμενος.

Στήν ἀρχή ἔκτισε ἕνα Κελλί γιά νά διαμένει καί ἕνα μικρό Ναΰδιο «γιά νά καίει ἀκοίμητο καντήλι ἐμπρός στήν ἅγια εἰκόνα», στήν «Εὕρεση», ὅπως λέγεται, καί ἔγινε μοναχός μέ τό ὄνομα Ἀνανίας. Ἔζησε ὁσιακό βίο καί ἐργάστηκε μέ ζῆλο καί αὐτοθυσία, γι’ αὐτό καί ἡ τοπική παράδοση τόν μνημονεύει μέ τό ὄνομα «Ἁγιοπατέρας». Κτήτωρ καί Ἡγούμενος τοῦ Μοναστηριοῦ ὁ Λυρώνης γνώρισε καί δεύτερο θαῦμα τοῦ προστάτη του. Παραπονέθηκε στόν Ἅγιο, γιατί ὁ Τοῦρκος ἀγάς ἀτιμώρητος λεηλατοῦσε τή Μονή. Τότε ὁ Ἅγιος τόν καθήλωσε ἐπί τόπου, ἕως ὅτου ὁ Τοῦρκος ἀγάς ἀποζημίωσε τή Μονή, προσφέροντας διάφορα δῶρα καί λάδι γιά τό καντήλι τοῦ ἁγίου Νικολάου, ἐνῶ πάντα ὅταν τόν ρωτοῦσαν βεβαίωνε τό θαῦμα. Ἔτσι, οἱ Τοῦρκοι ἀπέφευγαν νά πλησιάσουν τό Μοναστήρι.

Σύμφωνα μέ ἄλλη ἐκδοχή, ἡ θεμελίωση τῆς Μονῆς ἀνάγεται στήν συγκεκριμένη ἡμερομηνία: 22 Ἀπριλίου 1719 ἀπό δύο ἐρημίτες, τόν Ἄνθιμο καί τόν Καλλίνικο, οἱ ὁποῖοι ἔκτισαν κοντά στήν καλύβα τους Ναό καί Κελλιά, ἀλλά ἡ προσπάθειά τους αὐτή ἀπαίτησε ὁλόκληρη 40ετία καί τήν συνδρομή τῶν γύρω χριστιανῶν καί ὁρισμένων ὀθωμανῶν.

ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ – ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ

Ἡ Μονή Καλτεζῶν, βρισκόμενη στό νοτιότερο ἄκρο τῆς ἐπαρχίας Μαντινείας, ἄρχισε νά κτίζεται τό 1719 ἀπό τούς Ἱερομόναχους ἐρημίτες Ἄνθιμο καί Καλλίνικο. Ἡ χρονολογία 1719 βρίσκεται κοντά στό ἔτος ἐπανεγκαταστάσεως τῶν Τούρκων μετά τήν ἐκδίωξη τῶν Ἐνετῶν (Β΄ Ἐνετοκρατία 1687-1715) καί μετά τήν ἀναστάτωση τῶν πρώτων ἐτῶν τῆς μεταβολῆς. Δέν ἀποκλείεται νά τοποθετηθεῖ στό ἔτος αὐτό ἡ ἵδρυση ἤ πιθανότερα ἡ ἀνακαίνιση παλαιότερης Μονῆς, πού ὑπέστη καταστροφές.

Τό 1720 ἀρχίζει νά κτίζεται ὁ Ναός τοῦ Ἁγίου Νικολάου καί γύρω του Κελλιά. Μέσα σέ σαράντα χρόνια οἱ μοναχοί ἔγιναν εἴκοσι καί τό Μοναστήρι ἀπέκτησε περιουσία μέ τά ἀφιερώματα τῶν πιστῶν. Βέβαιο εἶναι, ὅπως προκύπτει καί ἀπό μερικές ἐπιγραφές ἐντοιχισμένες στά κτίσματα τῆς Μονῆς Καλτεζῶν, ὅτι τό κτίσιμο πραγματοποιήθηκε μέσα στόν 18ο αἰώνα καί ὁλοκληρώθηκε τό 1795, πιθανόν πάνω σε ἐρείπια ἄλλου ἀρχαιότερου Ναοῦ ἤ Καθολικοῦ Μονῆς.

Ἀπό τό 1795 καί μέχρι τόν ἐρχομό τοῦ Ἰμπραήμ στήν Πελοπόννησο τό Μοναστήρι βρισκόταν σέ πολύ καλή οἰκονομική κατάσταση καί μάλιστα διέθετε καί ὑδραγωγεῖο.

Ἡ Μονή ἀποτελεῖ ἕνα ἀπό τά πιό φημισμένα Μοναστήρια τῆς Μαντινείας, καθώς ἐκεῖ συντελέστηκε ἕνα ἀπό τά σημαντικότερα ἱστορικά γεγονότα τοῦ Εἰκοσιένα: ἡ Πρώτη Συνέλευση καί ἡ σύσταση τῆς Πελοποννησιακῆς Γερουσίας, τόν Μάη τοῦ 1821. Μέ πρόεδρο τόν Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη, 37 Πρόκριτοι, πληρεξούσιοι – ἀντιπρόσωποι τῶν ἐπαρχιῶν, ὕστερα ἀπό συνεδριάσεις λίγων ἡμερῶν, συγκρότησαν τήν Πελοποννησιακή Γερουσία, ἐκλέγοντας ἕξι Ἐπιτρόπους: τόν Πετρόμπεη, τόν Ἐπίσκοπο Βρεσθένης Θεοδώρητο, τόν Σ. Χαραλάμπη, τόν Θ. Κανακάρη, τόν Ἀναγνώστη Δεληγιάννη καί τόν Ν. Πονηρόπουλο, μέ γραμματέα τόν Ρήγα Παλαμήδη. Ἡ ἑξαμελής αὐτή Ἐπιτροπή γινόταν ἔτσι ὁ πυρήνας ἑνός πρώτου Κυβερνητικοῦ Ὀργανισμοῦ, ἀναλαμβάνοντας τήν εὐθύνη τῆς πολεμικῆς ὀργάνωσης τῆς χώρας καί τόν ἐφοδιασμό της. Στίς 26 Μάη 1821 ὑπέγραψαν τό πρῶτο πρωτόκολλο, ὁρίζοντας ὡς ἑπόμενη ἕδρα τή Στεμνίτσα. Καί τήν 1η Ἰουνίου ὑπέγραψαν, πάλι στίς Καλτεζές, τήν πρώτη ἐγκύκλιο, πού ἔστειλαν στούς Προεστούς καί σέ ὅλα τά σημαίνοντα πρόσωπα τοῦ Μοριᾶ.

Δυό χρόνια πρίν, τόν Μάη τοῦ 1819, στήν ἴδια τή Μονή Καλτεζῶν εἶχε προηγηθεῖ ἡ πρώτη οὐσιαστικά συνέλευση τῶν Προεστῶν καί τῶν Ὁπλαρχηγῶν, μέ στόχο τήν ἀπελευθέρωση ἀπό τούς Τούρκους. Ἡ Συνέλευση αὐτή, πού διαλύθηκε χωρίς νά λάβει ἀποφάσεις συνῆλθε σέ ἕνα μικρό μυστικό Κελλί στή ΝΔ πτέρυγα τοῦ Μοναστηριοῦ, μέ διαστάσεις 3.00 x 5.00 μ., τό ὁποῖο ἀργότερα μετετράπη στόν Ἱ. Ναό τοῦ Ἁγίου Κάρπου.

Τό 1825 ἡ Μονή πυρπολεῖται καί πολιορκεῖται ἀπό τόν Ἰμπραήμ. Ὅλα τά βόρεια Κελλιά της κάηκαν, ἐνῶ καταστράφηκαν καί τά ἔγγραφα καί οἱ τίτλοι της. Τά χρόνια πού ἀκολούθησαν ὕστερα ἀπό τήν ἀπελευθέρωση, τήν ὁδήγησαν σέ οἰκονομική κατάπτωση καί ἀφάνεια. Ὡστόσο, ἡ Μονή Καλτεζῶν ὑπῆρξε καταφύγιο τοῦ γύρω πληθυσμοῦ ὅλα τά χρόνια τοῦ Ἀγώνα. Ἡ ὑπόγεια μυστική της διάβαση, πού ἔχει ἔξοδο στή νοτιοδυτική πλευρά τῆς Μονῆς καί διατηρεῖται ἕως καί σήμερα, εἶχε σώσει πολλούς καταδιωγμένους.

Στίς 20 Ἰανουαρίου τοῦ 1838 κηρύσσεται μέ Βασιλικό Διαταγμα «ἱστορικόν μνημεῖον», ἐνῶ στίς 25 Φεβρουαρίου τοῦ 1846, μέ ἄλλο Βασιλικό Διάταγμα, διαλύεται ἐξαιτίας τῆς ἔλλειψης Μοναχῶν καί ἑνώνεται ὡς Μετόχι μέ τή Μονή Τσιπιανῶν (Γοργοεπηκόου). Τό 1921 ἡ Μονή ἀπαλλάσσεται ἀπό τούς δεσμούς ἐξάρτησής της ἀπό τήν Τσιπιανῶν, ἀναγνωρίζεται ὡς γυναικεία κοινοβιακή καί αὐτοδιοίκητη καί ἀρχίζει ἡ ἀναδιοργάνωσή της.

Τότε γιόρτασε καί ἐπισήμως τήν ἑκατονταετηρίδα ἀπό τό 1821 καί τήν Α΄ Πελοποννησιακή Συνέλευση, ὁπότε καί μετετράπη ὁ χῶρος τῆς Συνελεύσεως σέ Ναό πρός τιμήν τοῦ ἀποστόλου Κάρπου, πού γιορτάζει τήν 26η Μαΐου, ἡμερομηνία κατά τήν ὁποία ἔγινε ἡ ὁρκομωσία τῆς Συνελεύσεως.

Τό 1921, ὁπότε καί ἐπανιδρύθηκε, ἄρχισε καί ἡ ἐκτεταμένη ἀνοικοδόμηση τοῦ Μοναστηριοῦ. Ἀπό τό 1925 ὡς τό 1932 στή Μονή λειτούργησε Ἐπαγγελματική Σχολή Θηλέων, μέ πρωτοβουλία τῆς τότε Ἡγουμένης Εὐφημίας Βαρουξάκη, τήν ὁποία διαδέχθηκε ἡ Ἀγάπη Ἀναγνωστοπούλου. Ἡ ἀνακαίνιση τῶν παλαιῶν καί ἡ προσθήκη ἄλλων ἀπαραίτητων κτισμάτων συνεχίσθηκαν καί στά ἑπόμενα χρόνια.

Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2024

Η ιερή δύναμη που εκπέμπει ο Σταυρός έχει αποτυπωθεί σε κάθε έκφανση του χριστιανικού κόσμου.


Η ιερή δύναμη που εκπέμπει ο Σταυρός έχει αποτυπωθεί σε κάθε έκφανση του χριστιανικού κόσμου.


Στη Ραβέννα (στη Β.Α. Ιταλία) μια μεγάλη αρχόντισσα, γγονή δύο αυτοκρατόρων, κόρη αυτοκράτορα, σύζυγος βασιλιά κι ύστερα σύζυγος αυτοκράτορα και μητέρα αυτοκράτορα, μια μεγάλη προσωπικότητα των πρώτων δεκαετιών του 5ου αιώνα, έχτισε ένα μικρό σταυρόσχημο κτίσμα του οποίου δεν είναι βέβαιη η χρήση: ίσως να ήταν μία εκκλησία αφιερωμένη στον άγιο Λαυρέντιο ή τον άγιο Βικέντιο, αλλά μπορεί να ήταν ένας συμπαγές κτίσμα στο σχήμα του Σταυρού που θα δεχόταν την ίδια, όταν θα άφηνε αυτόν τον μάταιο κόσμο.


Ήταν η ευγενεστάτη / νοβελίσσιμα Γκάλλα Πλακιδία, κόρη του Θεοδόσιου του Μεγάλου. Εσωτερικά, το τουβλόχτιστο μνημείο είναι ολόκληρο καλυμμένο με ψηφιδωτά εξαιρετικής πνευματικότητας.

Πρωτοχριστιανικοί συμβολισμοί, ακόμα και στα πολυσύνθετα γεωμετρικά και φυτικά θέματα.
 Ο Καλός Ποιμήν με τον Σταυρό.


Ο άγιος Λαυρέντιος, που σπεύδει στο μαρτύριό του κρατώντας τον Σταυρό.
 Σε όλο το μεγαλειώδες, αλλά μικρού μεγέθους και σφιχτοδεμένο μνημείο, ένα από τα κορυφαία μνημεία της Χριστιανοσύνης, κυριαρχεί ο Σταυρός. Ευχές για τη σημερινή ημέρα!

Τα παιδιά μας μπροστά στο Σταυρό και την Ανάσταση του Κυρίου


 Τα παιδιά μας πολλές φορές μας «αιφνιδιάζουν» με τις ερωτήσεις τους, που μπορεί να φαίνονται πολύ δύσκολες για την ηλικία τους. Τις ημέρες αυτές, που παρακολουθούν τις ακολουθίες της Εκκλησίας μας για ο Θείο Πάθος…γεννιούνται στις ψυχούλες τους ερωτηματικά που ζητούν από εμάς μια απάντηση. Κάθε υπεύθυνος γονιός ποτέ δεν θα αδιαφορήσει, όταν το παιδί του του θέτει μια ερώτηση, που ίσως να είναι δύσκολο να απαντηθεί θεολογικά. Ακόμα και να μην γνωρίζει, θα ενδιαφερθεί να μάθει ο ίδιος, για να μπορέσει να δώσει στο παιδί μια απάντηση κατάλληλη για την ηλικία του .

Από τους λόγους του Αγ.Παΐσιου , μεταφέρουμε ένα ανάλογο απόσπασμα:
 «-Γέροντα, κάποια παιδιά με ρώτησαν γιατί βάφουμε κόκκινα αυγά.
 -Τα παιδιά να μην τα αφήνετε να σκαλώνουν σε κάτι τέτοια, γιατί τα ενδιαφέροντά τους θα στρέφονται συνέχεια εκεί και δεν πηγαίνουν σε κάτι βαθύτερο.Πέστε τους μόνον ότι το κόκκινο αυγό , όπως είναι στρογγυλό, συμβολίζει τη γη που βάφτηκε με το Αίμα του Χριστού και λυτρώθηκε όλος ο κόσμος από την αμαρτία.»
 (Λόγοι Γ. Παΐσιου, τόμος ΣΤ, σ.203)

Επομένως, σε «κάτι βαθύτερο» συνιστά ο Γέροντας να οδηγούν οι γονείς τη σκέψη των παιδιών. Να μην μένουν σε πράγματα χωρίς ουσία, αλλά αναλόγως με την ηλικία τους, να προχωρεί η σκέψη τους στο πραγματικό νόημα των γεγονότων.

Ένα πολύ ωραίο απόσπασμα, σχετικό με τα παραπάνω, διάβασα στο βιβλίο της Αδελφής Μαγδαληνής του Έσσεξ: (Συνομιλίες με παιδιά, σ. 47-50) 
“Mερικοί Χριστιανοί γονείς αποφεύγουν να προβάλλουν το Σταυρό του Χριστού στα παιδιά, μην τυχόν προκαλέσουν υπερβολικό τρόμο, απέχθεια και προβληματισμό.
-Όταν ο Χριστός ήταν πάνω στο σταυρό, αιμορραγούσε; με ρώτησε ένα κορίτσι τεσσάρων ετών. Η καλύτερη λύση ήταν να της δείξω την τοιχογραφία στην τραπεζαρία τη Μονής και να αφήσω την εικόνα να μιλήσει στο παιδί με τον δικό της σωστό τρόπο. Οι ορθόδοξες εικόνες της Σταύρωσης δείχνουν πραγματικό πόνο, αλλά όχι τόσο τραγικά που να μας τσακίζει. Είναι ειλικρινείς αλλά ήρεμες, όπως η Ευαγγελική αφήγηση. Ο Χριστός δεν είναι τραγικό θύμα. Υποφέρει περισσότερο από κάθε άνθρωπο, αλλά με τη θέλησή Του και με αγάπη, για να νικήσει το κακό.

-Κοίταξε, της είπα δείχνοντας την εικόνα. Μπορείς να δεις τον Ιησού, τις τρύπες που έβαλαν τα καρφιά, καθώς και το αίμα. Αλλά δεν βλέπεις πολλά φρικιαστικά αίματα, γιατί τότε θα στεναχωριόμασταν πάρα πολύ. Δεν θα θυμόμασταν ότι Αυτός άφησε να Τον σταυρώσουν, επειδή αγαπάει όλους τους ανθρώπους. Βλέπεις ότι είναι ήρεμος. Και έπειτα θυμόμαστε τι συνέβη στη συνέχεια. Κοίταξε εδώ( την εικόνα της Ανάστασης). Τρεις μέρες μετά το θάνατό Του, γιορτάζουμε την Ανάστασή Του. Και είμαστε χαρούμενοι και ευχαριστούμε τον Χριστό, επειδή πόνεσε και πέθανε, για να μπορέσει να τους αναστήσει όλους (δείχνοντας τον Αδάμ και τη Εύα) μαζί Του.

Φάνηκε καθησυχασμένη και έτρεξε στον πατέρα της για να του πει: -Εντάξει, μπαμπά, η αδελφή μου είπε ότι ο Ιησούς αιμορραγούσε, αλλά Του το σκουπίσαμε το αίμα.
Το κάρφωμα του Χριστού στον σταυρό την είχε στεναχωρήσει , όμως είχε καταλάβει από τις εικόνες ότι η πίστη μας σε ό,τι ο Χριστός έκανε, εκπληρώνει το σκοπό του θανάτου Του. Πραγματικά,«σκουπίζουμε το αίμα Του» όταν δεχόμαστε το δώρο της Λύτρωσής Του και Του δίνουμε χαρά επιστρέφοντας σε Αυτόν.»

Τα παιδιά αγαπούν βαθεία, με την αθώα τους ψυχή τον Κύριο και ανησυχούν για το Πάθος Του. Στην Ορθόδοξη Εκκλησία, όμως, η Σταύρωση συνδέεται πάντα με το χαρμόσυνο γεγονός της Ανάστασης, εξηγεί η Αδελφή Μαγδαληνή.

Ας τελειώσουμε με την συχνή ερώτηση των παιδιών: -Γιατί σταυρώθηκε ο Χριστός; Η απάντηση, για την Α. Μαγδαληνή, είναι: Α. Γιατί οι άνθρωποι παρανόησαν την Βασιλεία Του και Τον φθονούσαν. Β.Ο Ίδιος διάλεξε το θάνατο, για να μας σώσει
https://www.vimaorthodoxias.gr/