Επειδή, λοιπόν, είναι μακάριο το έργο του Ιωσήφ, ας το μιμηθούμε. Και πώς θα το μιμηθούμε; Ακούστε, αδελφές μου.
Κυριακή 30 Απριλίου 2023
Λόγος στην Κυριακή των Μυροφόρων και στον Ιωσήφ, που καταγόταν από την Αριμαθαία (Άγιος Θεόληπτος Φιλαδελφείας).
Επειδή, λοιπόν, είναι μακάριο το έργο του Ιωσήφ, ας το μιμηθούμε. Και πώς θα το μιμηθούμε; Ακούστε, αδελφές μου.
Η τελευταία λέξη που σφραγίζει τον κόσμο δεν είναι το «τετέλεσται» του Κυρίου επί του Σταυρού αλλά....
ΙΩΣΗΦ ο εὐσχήμων (αξιοσέβαστος) βουλευτής.Αποδείχτηκε παλληκάρι, για δύο κυρίως λόγους!
Ας δώσουμε για άλλη μια φορά την απαιτούμενη προσοχή στις λεπτομέρειες…
Αγιος Ἰγνάτιος Μπριαντσιανίνωφ Ἐπίσκοπος Σταυρουπόλεως(+30 Απριλίου)
Γεννήθηκε τό 1807 στήν ρωσική κωμόπολη Ποκρόφσκ στήν ἐπαρχία Βολογκντά. Οἱ γονεῖς του ἀνῆκαν σέ εὐγενῆ οἰκογένεια τῆς παλιᾶς ἀριστοκρατίας. Τό βαπτιστικό του ὄνομα ἦταν Δημήτριος. Οἱ εὐσεβεῖς γονεῖς του ἐνστάλαξαν στήν ψυχή του τήν εὐσέβεια καί τήν πίστη στό Θεό, ὥστε ἀπό μικρό παιδί ἄρχισε νά δείχνει σημάδια ὑπέρμετρης ἀγάπης γιά τήν Ἐκκλησία. Σύχναζε στό ναό τῆς πόλεως καί συχνά ἀποσύρονταν σέ γειτονικά δάση, ὅπου προσευχόταν μέ θέρμη στό Θεό καί διάβαζε, ἐκεῖ στήν ἡσυχία τη ἐρημιᾶς, βίους ἁγίων. Δέν εἶναι ἄλλωστε τυχαῖο τό γεγονός ὅτι γεννήθηκε σέ ἕναν εὐλογημένο τόπο, γεμᾶτο σκῆτες καί ἐρημητήρια ἁγίων ἀναχωρητῶν. Μάλιστα ἡ περιοχή αὐτή ἀποκαλοῦνταν ὡς ἡ «Θηβαΐδα τῆς Ρωσίας». Αὐτό τό πνευματικό κλίμα καί τό περιβάλλον ἐπέδρασε τά μέγιστα στήν ψυχή τοῦ νεαροῦ Δημητρίου.
Τά πρῶτα γράμματα τά ἔμαθε στήν πατρίδα του καί στή συνέχεια οἱ εὔποροι γονεῖς του τόν ἔστειλαν στήν Ἁγία Πετρούπολη, νά σπουδάσει στήν περίφημη Στρατιωτική Σχολή Μηχανικοῦ. Ἐκεῖ ὁ Δημήτριος ἔδειξε ἰδιαίτερη ἐπιμέλεια, ὥστε οἱ μαθησιακές του ἐπιδόσεις ἔγιναν γνωστές ἀπό τόν μελλοντικό τσάρο Νικόλαο A΄, ὁ ὁποῖος τόν πῆρε ὑπό τήν προστασία του, προορίζοντάς τον γιά λαμπρή στρατιωτική καριέρα.
Τα σύμβολα της αγίας αυτής τόλμης!
Σάββατο 29 Απριλίου 2023
Σφουγγαρίζοντας, το Σαββατόβραδο
Μα δεν είδα τηλεόραση, χρυσέ μου άνθρωπε! Με την σφουγγαρίστρα περνούσα και τους άκουγα. Έβλεπε ο άντρας μου ειδήσεις και κόντεψα να αδειάσω τον κουβά στην οθόνη....
Η σκηνή πληκτικά ίδια και εξοργιστική, για όλους τους υποψηφίους: Μπροστά πηγαίνει ο αρχηγός και πίσω του οι σκύλοι, που λέει και το άσμα....Στυλ "κοντά στον λαό" με πουκάμισο δίχως γραβάτα, φιλιά σε βαλτούς ή αφελείς "ενθουσιασμένους", χειραψίες και λόγια εικοσαετίας που μυρίζουν ναφθαλίνη και τον θάνατο που, χρόνια τώρα, πεθαίνουμε.
Οι ίδιοι είναι: Αυτοί που τέσσερα χρόνια δεν μας ήξεραν παρά μόνο για να που μας βάλουν σε καραντίνα, που έκλεισαν τις εκκλησιές, μας εμβολίασαν με... κατά σύμπτωση βιαστικά (το λιγότερο) εμβόλια, που κήδεψαν τους αγαπημένους μας... σε ζελατίνες, που αδειάζουν διαρκώς την καρδιά, τον χώρο των ονείρων και την τσέπη μας, φτωχαίνουν τις ελπίδες και δολοφονούν την Αλήθεια.
Επίσημοι, ψεύτες, θλιβεροί, θίασος περιοδεύων σε χώρα ιθαγενών, έμποροι προσδοκιών, αυριανοί κυρίαρχοι, σημερινά χαμόγελα άγνωστης και πανάκριβης οδοντόκρεμας που λευκαίνει δόντια που έφαγαν τα σωθικά μας.Δεν είναι ακριβώς θέμα κόμματος. Η νοοτροπία είναι κοινή.
Ίσως αυτοί που δεν φαίνονται στην τηλεόραση να αποτελούν μια κάποια προοπτική. Ίσως η δημοκρατία, υπερασπιζόμενη την έντιμη πτωχεία της, να κρύφτηκε από τις κάμερες..
Αγκομαχώντας, τελείωσα το σφουγγάρισμα...Δεν μπορούσα να του πω να μην βλέπει ειδήσεις (λέμε τώρα...)
Εις το μνήμα σε επεζήτησεν
''Γύναι τι κλαίεις;'' (Ιωάννου κ' 15).
Ο αναστημένος Ιησούς στη θρηνούσα Μαγδαληνή λέγει «τι κλαίεις;» και στις μυροφόραις γυναίκες απευθύνει το «χαίρετε». Η χαρά της γυναικός ήταν ένα από τα πρώτα δώρα, που επήγασαν από τον κενό τάφο του Ιησού.
Ολόκληρη η ιστορία του ανθρωπίνου γένους, μετά την πτώση, ήταν ζυμωμένη με τα δάκρυα της γυναικός. Η ζωή του ανθρώπου ήταν μία τραγωδία, που επαίζετο υπό τους ελεγειακούς ρυθμούς των γυναικείων θρήνων. Η γη είχε μεταβληθή σε μια φιάλη, που βάσταζε τα δάκρυα των γυναικών. Sunt Lacrimae Rerum …
O Ιησούς ήταν Εκείνος, που επρόκειτο να σταματήση την πηγή αυτή των δακρύων. Ήταν Εκείνος, που δέχθηκε και ικανοποίησε την ικεσία των γυναικείων δακρύων: «Δέξαι μου τας πηγάς των δακρύων ο νεφέλας διεξάγων της θαλάσσης τo ύδωρ».
«Εις το μνήμα σε επεζήτησεν, ελθούσα τη μιά των Σαββάτων, Μαρία η Μαγδαληνή. Μη ευρούσα δε ωλοφύρετο, κλαυθμώ βοώσα. Οίμοι Σωτήρ μου! Πώς εκλάπης πάντων Βασιλεύ; Ζεύγος δε ζωηφόρων Αγγέλων, ένδοθεν του μνημείου εβόα. Τί κλαίεις, ώ γύναι; Κλαίω, φησίν, ότι ήραν τον Κύριον μου του τάφου, και ουκ οίδα που έθηκαν αυτόν. Αυτή δε στραφείσα οπίσω, ως κατείδε σε, ευθέως εβόα. Ο κύριος μου και ο Θεός μου, δόξα σοι» (Στιχηρό των αναστάσιμων αίνων του γ΄ ήχου)
Μη μου άπτου (Ιωάννου κ' 17)
Ο αναστημένος Ιησούς αποκαλύπτει στην Μαγδαληνή μια πραγματικότητα. Δεν
Λέγοντας «Χαίρετε», γνώριζε ὅτι λέγεις «Χριστός ἀνέστη» μέ ἕνα ἄλλο τρόπο.
Δεν είναι βραβείο η Θεία Κοινωνία, βραβείο των καλών μας πράξεων.
Δεν είναι βραβείο η Θεία Κοινωνία, βραβείο των καλών μας πράξεων. Η Θεία Κοινωνία είναι φάρμακο. Είναι εφόδιο ζωής αιωνίου.
Είναι φάρμακο που θα θεραπεύσει την ασθενή ύπαρξή μας όταν δια της ταπεινώσεως και της μετανοίας το υποδεχθούμε.
Αν αυτό το προσέξουμε και βάλουμε σκοπό να κοινωνούμε τουλάχιστον κάθε Κυριακή, τότε σιγά-σιγά η καρδιά μας θα αποκτήσει μόνιμο ένοικο τον Χριστό μέσα της. Και όταν ο Χριστός κατοικεί στην καρδιά του ανθρώπου τότε φωτίζει, καθαρίζει, λαμπρύνει τον άνθρωπο και τότε ο άνθρωπος νικά όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω του: Νικά τις φοβίες του, τις ανασφάλειές του, το άγχος του, τις μοναξιές του και πάνω από όλα τον θάνατο.
Η ποιητική αποτύπωση των μετά την ΑΝΑΣΤΑΣΗ γεγονότων στα εὐλογητάρια του κυριακάτικου Ὄρθρου
Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν· το πιο χαρμόσυνο, ελπιδοφόρο και σωτήριο μήνυμα στον κόσμο! Θα περίμενε κανείς αυτή την είδηση να τη λάβουν πρώτοι οι έντεκα μαθητές του Κυρίου, αυτοί που τόσο Τον αγάπησαν και Εκείνος τόσο τους αγάπησε, που ήταν συνεχώς μαζί Του. Όμως, όχι· ο Κύριος επέλεξε να γνωστοποιήσει το πιο σπουδαίο γεγονός στις αφανείς και, λίγο ή πολύ, άγνωστες μαθήτριες Του, σε μερικές γυναίκες, όντα γενικώς καταφρονημένα από τους ανθρώπους.
Ήδη το πρώτο από τα εὐλογητάρια είναι δηλωτικό του αναστάσιμου μηνύματος: το σύνολο των Αγγέλων εξεπλάγη, όταν είδε τον Κύριο ανάμεσα στους νεκρούς.
Τρία από τα εὐλογητάρια αναφέρονται στις Μυροφόρες και έχουν αρκετά κοινά σημεία. Συγκεκριμένα, και τα τρία αναφέρονται στα δάκρυα και τον θρήνο των Μυροφόρων (θρηνολογοῦσαι· ἐνηχοῦντο) με το πρώτο να τονίζει την ανάμειξη των δακρύων με το μύρο[1]
ΤΑ ΜΥΡΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
Ἡ σημερινὴ εὐαγγελικὴ περικοπὴ τῆς Κυριακῆς τῶν Μυροφόρων εἶναι ἕνας ὕμνος λατρείας καὶ ἀγάπης πρὸς τὸν Κύριο. Οἱ μυροφόρες γυναῖκες, ὅπως ἀκούσαμε, ἔμειναν κοντά Του μέχρι τὸ τέλος, μέχρι τὴ Σταύρωση καὶ τὴν Ταφή του. Ἀλλὰ καὶ μετὰ τὰ συγκλονιστικὰ ἐκεῖνα γεγονότα ἦταν ἐκεῖνες ποὺ ἔσπευσαν μὲ τρόπο μοναδικὸ νὰ ἐκφράσουν τὴ λατρεία καὶ τὴν ἀγάπη τους πρὸς τὸν νεκρὸ Διδάσκαλό τους.
Ἂς δοῦμε λοιπὸν πῶς ἐκδήλωσαν τὴν ἀγάπη τους πρὸς τὸν Χριστὸ οἱ ἅγιες Μυροφόρες καὶ πῶς θὰ μιμηθοῦμε κι ἐμεῖς τὴν ἀγάπη τους αὐτή.
1. Ὁ πόθος τῶν Μυροφόρων
Οἱ ἀφοσιωμένες αὐτὲς μαθήτριες τοῦ Κυρίου παρακολούθησαν ὅλη τὴν πορεία τοῦ Διδασκάλου τους μέχρι τὸν Γολγοθᾶ. «Εἱστήκεισαν παρὰ τῷ σταυρῷ τοῦ Ἰησοῦ» (Ἰω. ιθ΄ 25), μᾶς πληροφορεῖ ὁ ἱερὸς εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης, ποὺ ἦταν αὐτόπτης μάρτυρας. Ἐνῶ οἱ ὑπόλοιποι μαθητὲς εἶχαν σκορπισθεῖ τὶς δύσκολες ἐκεῖνες ὧρες, οἱ Μυροφόρες ἦταν ἐκεῖ. Ἀντίκρισαν τὸν μόνο ἀναμάρτητο νὰ κατακρίνεται· τὸν Εὐεργέτη τῶν πάντων νὰ τιμωρεῖται· τὸν Χορηγὸ τῆς ζωῆς νὰ θανατώνεται.
῾'Θεέ του Ιάσονα και του Σωσιπάτρου, ελέησέ με᾽'
Οι απόστολοι αυτοί αφού ποίμαναν τις Εκκλησίες τους με καλό τρόπο πήγαν Δυτικά. Έφτασαν στη νήσο των Κερκυραίων και ανήγειραν περικαλλή ναό προς τιμήν του πρωτομάρτυρα Στεφάνου.
Ο βασιλιάς έβγαλε από τη φυλακή τους αγίους Ιάσονα και Σωσίπατρο και τους παρέδωσε στον έπαρχο Καρπιανό, προκειμένου να τους τιμωρήσει. Ο Καρπιανός τους εξέτασε και τους έριξε και πάλι δέσμιους στη φυλακή. Όταν τους είδε έτσι δεμένους η Κερκύρα, η κόρη του βασιλιά, και έμαθε ότι πάσχουν για τον Χριστό,
Eωθινό β΄. ΄΄Μετά Μύρων προσελθούσαις΄΄. Θανάσης Δασκαλοθανάσης
Ποίημα Λέοντος βασιλέως του σοφού.
Ήχος Β’
«Μετά μύρων προσελθούσαις, ταις περί την Μαριάμ Γυναιξί, και διαπορουμέναις, πώς έσται αυταίς τυχείν του εφετού, ωράθη ο λίθος μετηρμένος, και θείος Νεανίας, καταστέλλων τον θόρυβον αυτών της ψυχής’ Ηγέρθη γαρ φήσιν, Ιησούς ο Κύριος, διό κηρύξατε τοις κήρυξιν αυτού Μαθηταίς, εις την Γαλιλαίαν δραμείν, και όψεσθε αυτόν, αναστάντα εκ νεκρών, ώς ζωοδότην και Κύριον».
Παρασκευή 28 Απριλίου 2023
π. Εὐάγγελος Παπανικολάου "Τό βίωμά μου δίπλα στον Ὅσιο π. Τιμόθεο Τζαννή
Η υποδοχή του ήτανε ταπεινότατη! Με την προσφώνηση που με έλεγε από τότε, μέχρι που εκοιμήθη, με την ίδια προσφώνηση με έλεγε! Πώς με έλεγε; "Κύριε ιατρέ"!
- Γέροντά μου χρυσέ, άνθρωπέ μου καλέ, εγώ δεν... Μη με λες "Κύριε ιατρέ" δεν...
- Εγώ, λέει, "Κύριε ιατρέ" (θα σε λέω)!
Ευγενέστατος! Η ευγένειά του, η καλοσύνη του, το έλεός του... Τα μάτια του πραγματικά τεράστια [...], γιατί όλο το σώμα από την αρρώστια είχε σουφρώσει και είχε μείνει μόνο... Πόσο ήτανε; 58 χρονών όταν τον γνώρισα εγώ! Αλλά ήτανε σα να ήτανε γέρος πολλών ετών...
Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΘΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΑΦΗ ΤΟΥ ΘΕΙΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ, ΤΗ ΣΦΡΑΓΙΣΗ ΤΟΥ ΤΑΦΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΟΥΔΑΙΟΥΣ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΑΝΑΣΤΗΜΕΝΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΣΤΙΣ ΜΥΡΟΦΟΡΕΣ
Αυτός είναι ο Ιωσήφ, ο οποίος προηγουμένως κρυβόταν. Τώρα όμως, μετά τον θάνατο του Χριστού, έδειξε μεγάλη τόλμη. Διότι ούτε ασήμαντος ήταν, ούτε από εκείνους που μένουν απαρατήρητοι, αλλά ένας από τα μέλη του Συνεδρίου[πρβλ. Λουκ.23,51:
Από αυτό μάλιστα φαίνεται καθαρά η ανδρεία του. Διότι ουσιαστικά καταδίκασε σε θάνατο τον εαυτό του, τη στιγμή που διακήρυξε την απέχθειά του προς όλους, με την έκφραση-ομολογία της συμπάθειάς του προς τον Ιησού, και τόλμησε να ζητήσει το σώμα Του, και δεν απομακρύνθηκε παρά μόνο αφού πέτυχε αυτό που ήθελε. Την αγάπη μάλιστα και την ανδρεία του την δείχνει όχι μόνο με το ότι παρέλαβε το σώμα του Χριστού και το έθαψε με πολυτέλεια, αλλά και με το ότι Τον έθαψε στο δικό του καινούριο μνημείο. Και αυτό δεν έγινε έτσι στην τύχη, αλλά για να μην υπάρξει ούτε η παραμικρή υποψία ότι αναστήθηκε άλλος αντί άλλου.
«Ἦν δὲ ἐκεῖ Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ καὶ ἡ ἄλλη Μαρία, καθήμεναι ἀπέναντι τοῦ τάφου(:ήταν μάλιστα εκεί η Μαρία η Μαγδαληνή και η άλλη Μαρία, οι οποίες κάθονταν απέναντι από τον τάφο)»[Ματθ.27,61]. Γιατί αυτές κάθονται πλησίον του τάφου; Τίποτε ακόμη μεγάλο και υψηλό δεν γνώριζαν, όπως έπρεπε, περί Αυτού· γι’ αυτόν τον λόγο και μύρα έφεραν και παρέμεναν με καρτερία κοντά στον τάφο, ώστε, εάν κατασίγαζε η μανία των Ιουδαίων, να προσέρχονταν και να αλείψουν το Σώμα του Ιησού με αυτά.
Είδες την ανδρεία των γυναικών; Είδες την αγάπη; Είδες τη μεγαλοψυχία την έμπρακτη, η οποία φτάνει μέχρι θανάτου; Ας μιμηθούμε τις γυναίκες αυτές όλοι μας· ας μην εγκαταλείψουμε τον Ιησού στις δοκιμασίες Του· διότι εκείνες μεν, και όταν Εκείνος πέθανε, ξόδεψαν τόσα πολλά και έθεσαν σε κίνδυνο τη ζωή τους. Ενώ εμείς( πάλι τα ίδια θα επαναλάβω), ούτε όταν πεινά Τον τρέφουμε, ούτε όταν είναι γυμνός Τον ντύνουμε, αλλά αντιθέτως και όταν Τον βλέπουμε να ζητιανεύει, Τον προσπερνούμε. Είμαι βέβαιος ότι εάν βλέπατε τον ίδιο τον Κύριο, θα έδινε ο καθένας σας όλα τα υπάρχοντά Του. Αλλά και τώρα ο ίδιος είναι. Άλλωστε και Αυτός είπε ότι «Εγώ είμαι».
Στιχηρά εσπερινού- Αι μυροφόροι γυναίκες
Και κάπως έτσι, κάποια ποδαράκια έμειναν σκονισμένα και κάποια χείλια δροσίστηκαν....
Πρώτος χρόνος στη Μαύρη Ήπειρο.. Μεγάλη Εβδομάδα. Με αφελή ζήλο, με πίστη δυτικοευρωπαϊκού φολκλόρ, νόμιζα ότι η καλύτερη ιεραποστολική πράξη ήταν να πλύνω ως άλλος Χριστός, τα πόδια των παιδιών.
Και κάπως έτσι, ο ονειροπόλος ιεραπόστολος, έγινε ο τεχνίτης του εφικτού. Και κάπως έτσι η Μεγάλη Εβδομάδα αυτή, έγινε η προσωπική μου Πεντηκοστή...
Και κάπως έτσι, κάποια ποδαράκια έμειναν σκονισμένα και κάποια χείλια δροσίστηκαν. Και κάπως έτσι, ο λόγος του Κυρίου:
"Τούς πτωχούς γάρ πάντοτε ἔχετε μεθ' ἑαυτῶν", βουίζει στα αυτιά μου μέρα νύχτα, χρόνια τώρα....
Ο Άγιος ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ, το ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ και ο Γέροντας ΓΕΡΒΑΣΙΟΣ Παρασκευόπουλος
Μόλις έφυγαν οι Αιγινήτες, χτύπησε διακριτικά την πόρτα και βρέθηκε σιμά του ένας νέος ρασοφορεμένος μαθητής. Ήταν μάλλον μικρός στο ανάστημα, αδύνατος, με κατάμαυρα μακριά μαλλιά και γένια. Τα μεγάλα του μάτια τόξευαν πίστη, αγνότητα, καλοσύνη. Καθώς σήκωσε το πρόσωπό του από τα χαρτιά και τα χειρόγραφα, ευθύς αναγνώρισε τον Ιεροδιάκονο Γερβάσιο Παρασκευόπουλο, που ήταν εξαίρετος στα μαθήματα και θα΄παιρνε φέτος το απολυτήριό του με άριστα. Επειδή τον εκτιμούσε ιδιαίτερα, του είχε δώσει το δικαίωμα «ελευθέρας εισόδου» στο γραφείο του.
Αντεθνική προπαγάνδα στο βιβλίο Ιστορίας της Α΄Γυμνασίου
Ξεφυλλίζοντας το βιβλίο Ιστορίας της Α' γυμνασίου έπεσα πάνω σε αυτά τα δύο αποσπάσματα σχετικά με τον Μέγα Αλέξανδρο. Δείτε τώρα πώς βρίσκεται στο βιβλίο η λανθάνουσα προπαγάνδα της γνωστής ατζέντας και ενσταλάζεται στην ψυχή των παιδιών από μικρή ηλικία.
1) Ο Αλέξανδρος Γ' ο Μακεδών ονομάστηκε "Μέγας", όχι επειδή ήταν ένας από τους μεγαλύτερους στρατηλάτες όλων των εποχών, αν όχι ο μεγαλύτερος.
Να αγωνιζόμαστε να είμαστε αληθινά άνθρωποι, έτοιμοι να παραμείνουμε πρόβατα του Χριστού ακόμα και ανάμεσα σε λύκους.
Ο Θεός μας στέλνει λύκους να τους αγαπήσουμε και αυτούς, για να θελήσουν κι αυτοί, βλέποντας τη ζωή και την πίστη μας, να γίνουν πρόβατα του Χριστού. Αλλά, σε κάθε περίπτωση, το πιο σημαντικό είναι να μην γινόμαστε λύκοι. Αυτή η σκέψη θα μας κρατήσει σωματικά και ψυχικά.
Η «Συνείδηση»της Τεχνητής Νοημοσύνης και η θεωρία του Νου
Έγινε δύσκολη ἡ ζωή, ἐπειδή οἱ ἄνθρωποι τήν μπέρδεψαν μέ τά σοφίσματά τους...
"Έγινε δύσκολη ἡ ζωή, ἐπειδὴ οἱ ἄνθρωποι τὴν μπέρδεψαν μὲ τὰ σοφίσματά τους, ἐπειδὴ ἀντὶ νὰ ἀπευθύνονται στὴν βοήθεια τοῦ Θεοῦ, ἄρχισαν νὰ ἀπευθύνονται στὴν λογική τους καὶ νὰ βασίζονται σ’ αὐτὴν καὶ μόνο".
Πέμπτη 27 Απριλίου 2023
«Η παραστρατημένη και η Γερόντισσα Γαλακτία»
Πολλά τα περιστατικά… Θα αναφερθώ στην περίπτωση μιας παραστρατημένης που συγκέντρωνε πάνω της τις λοξές ματιές του «αμίαντου» κοινωνικού περίγυρου και την απαρέσκεια των ναρκισσιστών της τελειότητας. Δεν θα αναφέρω τόπο διαμονής, ηλικία, όνομα και οικογενειακά χαρακτηριστικά, γιατί σκοπός μου δεν είναι να καταδείξω πρόσωπα αλλά να διαζωγραφίσω το μέγεθος της αγάπης του Θεού, που αισθητοποιείται μέσω των ενσάρκων φορέων της παρουσίας Του, που είναι οι Άγιοι της Εκκλησίας μας…
Ήταν μια νεαρή γυναίκα με πολύπλαγκτη βιοτή από τα παιδικά της χρόνια. Ζούσε μέσα στην ορφάνια, την φτώχια, την κακουχία, την στέρηση, του καθημερινού βιοποριστικού έργου την οδύνη, αρκετών ανθρώπων την βαρβαρότητα, των πλουσίων τη βλοσυρότητα, των αφεντάδων την κακοήθεια και φυσικά των συγγενών και φίλων την λησμοσύνη…
Προς Θεού, δεν αμνηστεύουμε την αμαρτία που είναι θανασιμότατη, καθώς εντάσσει σε καθοδική πορεία το «κατ’ εικόνα» με το οποίο μας προικοδότησε ο Θεός και κοπροποιεί απόλυτα την ανθρώπινη αξία και προοπτική. Απλά, στιγματίζουμε την ανθρώπινη υποκρισία, που ενώ δημιουργεί την υποδομή τέτοιων νοσηρών καταστάσεων, καταλήγει και στην αποκαρδιωτική καταφορά των αιχμαλωτισμένων στα δυσώδη μπουντρούμια της παραβατικότητας και της διάβρωσης, αντί να τείνει χέρι βοηθείας, προκειμένου να αναπνεύσουν το ζείδωρο οξυγόνο της Χάριτος και να επιδιώξουν την άμεση αποδέσμευση από τα δόκανα της φρικιαστικής αυτής υποδούλωσης και ψυχοσωματικής αποδόμησης…
Δεν λέγεται, δεν περιγράφεται η αγαθή και σωτήρια αυτή συντυχία! Δεν μου τα είπαν, τα είδα, τα έζησα από πρώτο χέρι. Τα έβλεπα καθημερινά… Περίμενε η τραγική εκείνη ύπαρξη κάθε βράδυ να αδειάσει το σπίτι από ανθρώπινη παρουσία. Ερχόταν με το αυτοκίνητό της. Γονάτιζε και έβαζε το κεφάλι της πάνω στα πόδια της καθήμενης, ανήμπορης σωματικά Γερόντισσας… Δεν μιλούσε. Έκλαιγε μόνο, με κάτι δάκρυα ασταμάτητα, καυτά, θαλερά…
Κάποτε, μια θερινή βραδιά, καθόταν έξω στην αυλή. Το ίδιο σκηνικό. Αδιαφορούσαν για την έκπληξη ή και την επίκριση των διερχομένων που τις έβλεπαν. Η ευτέλειά μου ευρίσκετο μέσα στο δωμάτιο της Γερόντισσας. Κάτι
Είναι οι Άγιοί μας “Πανταχού παρόντες”;
Άγιοι του Θεού πρεσβεύσατε υπέρ ημών!
«Αι των Αγίων ψυχαί πανταχού ορώσι και ενεργούσιν», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Μέγας Βασίλιεος.
«Τα των Αγγέλων αναρίθμητα πλήθη. Καί μετά τούτων τα των Πατέρων άγια πνεύματα. Ουδείς γαρ τούτων εστίν ος ουχί πανταχού καθορά» (Λόγος περί παρθενίας ).
Επειδή λοιπόν οι ψυχές των Αγίων είναι ενωμένες με τον Πανταχού Υπάρχοντα Θεό και της πανταχού Χάριτος του Θεού, γι’ αυτό και αυτές ακριβώς με αυτήν την Χάρη είναι ενωμένες, πανταχού προφθάνουν και ενεργούν.
Όχι κατά φύση και ουσία, γιατί περιορισμένες είναι λόγω της ουσίας τους, αλλά «κατά χάριν και μέθεξιν θείαν».
Μέγας Βασίλειος
Τά πάντα στόν ὅσιο θύμιζαν πώς προέρχεται ἀπό ἀρχαία γενεά, πού ἔμβλημά της εἶχε τή φιλοθεΐα καί τή φιλανθρωπία.
Βασιλού Αυξεντίου, η σύζυγος του Γρήγορη Αυξεντίου
«Αγάπησα τον Γρηγόρη Αυξεντίου!»
Δήλωσε στη μοναδική της συνέντευξη η Βασιλική Αυξεντίου κι η ομολογία της αυτή αποτυπώθηκε μαζί με τη φωτογραφία της στο εξώφυλλο του περιοδικού: “Times of Cyprus”
της Αχειροποιήτου με κουμπάρες τους την παπαδιά και την Ελένη Κασσιανού, κουμπάρους τους, τον Ανδρέα Μαλέκο και τον Καραβιώτη Αγωνιστή Φιλή Χατζηδαμιανού.
Η χήρα του Αγωνιστή Ήρωα Αυξεντίου αγκαλιάστηκε ως νύφη και ως μία ακόμα θυγατέρα τους απο τους γονείς του Αυξεντίου κι απο την μοναδική του αδελφή Χρυσταλλού, έμπρακτα με την απέραντη αγάπη τους!
Το μικρότερο της βρέφος η αδελφή του Αυξεντίου, Χρυσταλλού το έδωσε στην νύφη και σύζυγο του αδελφού της βαφτίζοντάς το: «Γρηγορία» είς μνήμη και τιμή του Αγωνιστή!
Αιωνία να είναι η μνήμη της!Στου Παραδείσου το φως η ψυχή της!
Καλή της αντάμωση ψυχής με τον Σταυραετό του Μαχαιρά!
1. Η Βασιλική Αυξεντίου στο εξώφυλλο του περιοδικού και 2.Ο Πιερής Αυξεντίου με τη θυγατέρα του Χρυσταλλού και τα έξι της παιδάκια και δίπλα του η νύφη του Χρυσταλλού η οποία βαστά μες την αγκάλη της το μωρό Γρηγορία το οποίο της ανατέθηκε να μεγαλώσει ως παιδί δικό της και του Ήρωα!
Σαν σήμερα 146 χρόνια πριν, στις 27 Απριλίου 1877 γεννιέται ο Άγιος Λουκάς
Στη φωτογραφία η μητέρα του Αγίου με την εγγονή της Βέρα Προζορόφσκαγια (κόρη του Βλαδίμηρου, αδελφού του Αγίου Λουκά) στο Τσερκάσι.
Γέροντας Θεόκλητος Μπόλκας ~ Γνωριμία με τον Άγιο Παΐσιο
Ο άνθρωπος είναι σαν ένα ηλεκτρικό σκεύος, είναι δημιουργημένος για να λειτουργεί με την χάρη του Θεού
Όταν, λοιπόν, ο άνθρωπος παύει να είναι δεκτικός της χάρης του Θεού αχρηστεύεται. Όπως και το ηλεκτρικό σκεύος, όταν παύει να είναι δεκτικό του ηλεκτρικού ρεύματος αχρηστεύεται.
Μεγάλο πράγμα να έχεις φύγει από τη ζωή και να έχεις αφήσει πίσω κάποια λουλούδια στις έρημες καρδιές των ανθρώπων.
ΚΏΣΤΑΣ ΚΡΥΣΤΑΛΛΗΣ "Στο Σταυραητό".
"Στο Σταυραητό". ( Απόσπασμα)
..........
Ἀπὸ ἡμερόδεντρον ἀητέ, θέλω νὰ τρώω βαλάνια,
θέλω νὰ τρώω τυρὶ ἀλαφιοῦ καὶ γάλα ἀπ᾿ ἄγριο γίδι.
Θέλω ν᾿ ἀκούω τριγύρω μου πεῦκα κι ὀξιὲς νὰ σκούζουν,
θέλω νὰ περπατῶ γκρεμούς, ῥαϊδιά, ψηλὰ στεφάνια,
θέλω κρεμάμενα νερὰ δεξιὰ ζερβιὰ νὰ βλέπω.
Θέλω ν᾿ ἀκούω τὰ νύχια σου νὰ τὰ τροχᾶς στὰ βράχια,
ν᾿ ἀκούω τὴν ἄγρια σου κραυγή, τὸν ἴσκιο σου νὰ βλέπω.
Θέλω, μὰ δὲν ἔχω φτερά, δὲν ἔχω κλαπατάρια,
καὶ τυραννιέμαι, καὶ πονῶ, καὶ σβυιέμαι νύχτα μέρα.
Παρακαλῶ σε, σταυραητέ, γιὰ χαμηλώσου ὀλίγο
καὶ δῶσ᾿ μου τὲς φτεροῦγες σου καὶ πάρε με μαζί σου,
πάρε με ἀπάνου στὰ βουνά, τὶ θὰ μὲ φάῃ ὁ κάμπος!