Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2025
Το χριστοκεντρικό ήθος μέσα από τη ζωή ενός λαοφιλούς αγίου
Όμως τι σχέση υφίσταται μεταξύ του ήθους και της Εκκλησίας; Η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία μας διδάσκει το δικό της ήθος, το ορθόδοξο χριστιανικό ήθος. Πρώτος Διδάσκαλος αυτού του ήθους υπήρξε από τη στιγμή της Σάρκωσής Του μέχρι και την εις Ουρανούς Ανάληψή Του, ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός. Και βεβαίως το ήθος Του αντέγραψαν η Παναγία Μητέρα Του και οι αναρίθμητοι άγιοι μάρτυρες και όσιοι της Εκκλησίας μας. Αναζητώντας λοιπόν πρότυπα ορθόδοξου χριστιανικού ήθους, η εκκλησιαστική ιστορία βρίθει πολλών παραδειγμάτων.
Σε τι όμως συνίσταται το χριστιανικό ήθος; Σύμφωνα με τον άγιο Ιωάννη της Κρονστάνδης δεν είναι παρά "η εν Χριστώ ζωή", το χριστοβίωμα, το να ζει κάποιος τη ζωή του Θεανθρώπου Κυρίου.
Eπέθηκεν αὐτῇ τὰς χεῖρας(Κυριακή Ι'Λουκά)
«Ἰδὼν δὲ αὐτὴν ὁ ᾿Ιησοῦς προσεφώνησε καὶ εἶπεν αὐτῇ· Γύναι, ἀπολέλυσαι τῆς ἀσθενείας σου· καὶ ἐπέθηκεν αὐτῇ τὰς χεῖρας· καὶ παραχρῆμα ἀνωρθώθη καὶ ἐδόξαζε τὸν Θεόν» (Λουκ. 13, 12-13)Μια κίνηση τρυφερότητας, ευλογίας και μετάδοσης της δικής Του θεϊκής ενέργειας κάνει ο Χριστός στη συναγωγή των Ιουδαίων, ημέρα Σάββατο. Στο ακροατήριο της διδαχής Του ήταν και μια συγκύπτουσα, μια κυρτωμένη επί δεκαοκτώ χρόνια γυναίκα. Μπορεί να βίωνε το μαρτύριο της ασθένειας, όμως δεν έχασε την πίστη της στον Θεό. Γι’ αυτό και, παρά το οικτρό θέαμα της όψης της, το οποίο συνδυαζόταν με την πεποίθηση που είχαν οι πολλοί ότι κάποια αμαρτία έπρεπε να είχε κάνει για να τιμωρούνταν τόσο πολύ, η γυναίκα παραμένει στη συναγωγή, παραμένει κοντά στον Θεό. Και η παρουσία του Χριστού της δίνει την υγεία, τη λύτρωση, την αποκατάσταση. Δεν το ζήτησε από τον Χριστό. Ο Κύριος βλέπει τη δύναμη της πίστης της και την υπομονή της, το αγόγγυστο για τον Θεό, και θαυματουργεί.
«Ὅταν τὴν εἶδε ὁ ᾿Ιησοῦς, τὴ φώναξε καὶ τῆς εἶπε· «Γυναίκα, ἀπαλλάσσεσαι ἀπὸ τὴν ἀρρώστια σου».῎Εβαλε πάνω της τὰ χέρια του κι ἀμέσως ἐκείνη ὀρθώθηκε καὶ δόξαζε τὸν Θεό».
Κυριακή Ι΄ Λουκά-Ο εργάτης της αμαρτίας
Ο Χριστός ένα Σάββατο μπήκε σε μια εβραϊκή συναγωγή και δίδασκε. Μεταξύ των ακροατών του ήταν και μια άρρωστη γυναίκα. Επί δέκα οκτώ χρόνια ήταν «συγκύπτουσα». Διπλωμένη στη μέση, χωρίς να μπορεί να σηκώσει εντελώς το κεφάλι της. Χωρίς καν να το ζητήσει η ίδια, ο Χριστός τη θεράπευσε. Η γυναίκα αυτή δεν ήταν απλώς ασθενής. Είχε «πνεύμα ασθενείας». Ήταν άρρωστη από επήρεια δαιμονικού πνεύματος. Τη γυναίκα αυτή «έδησεν ο σατανάς δέκα και οκτώ έτη». Όμως ο Χριστός ήλθε στον κόσμο για ένα συγκεκριμένο λόγο. «Εις τούτο εφανερώθη ο Υιός του Θεού, ίνα λύση τα έργα του διαβόλου» (Α΄ Ιω. 3, 8). Γι’ αυτό και λύνει την θυγατέρα του Αβραάμ από τα δεσμά του σατανά θεραπεύοντάς την (Κυριακή Ι΄ Λουκά).Ώστε έχουμε και αρρώστιες που προκαλούνται από τον διάβολο; Καθόλου παράξενο. Εξ αρχής ο διάβολος στοχεύει αταλάντευτα στην καταστροφή του ανθρώπου. Δεν αντέχει να βλέπει δημιούργημα από ύλη, με σάρκα και οστά, να ζει στον Παράδεισο, από όπου αυτός, πνεύμα με πολύ ανώτερες προοπτικές, εξέπεσε. Με τη σατανική του μαεστρία λοιπόν σχεδιάζει την πτώση του ανθρώπου, την έξωσή του από τον Παράδεισο, για να οδηγήσει στη φθορά, την αρρώστια και τον θάνατο το θεόπλαστο και θεόμορφο σώμα του. Αίτιος λοιπόν για να αρρωσταίνουν τα ανθρώπινα σώματα «ο αλιτήριος γέγονε σατανάς» (αγ. Κύριλλος Αλεξανδρείας, Εξήγησις υπομνηματική εις το Κατά Λουκάν Ευαγγέλιον, εν ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ, Θεσ/νίκη 2005, τ. 26, σ. 26).
Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2025
Είναι μεγάλη ἁμαρτία ὅσοι τό λένε αὐτό.
Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2025
Στο ερώτημα το οποίο πλανάται αυτές τις μέρες: Χριστούγεννα με Χριστό ή με βιτρίνες,
Πρέπει να χαιρόμαστε επειδή ο ερχομός του Χριστού επηρεάζει έστω και επιφανειακά τον κόσμο και όλοι έχουν γιορτές και πάρτι και οχι να ειμαστε αυστηροί και επικριτικοί,ούτε να βλέπουμε την αμαρτία παντού.
Γιατι ο Χριστός ήρθε για όλους και οχι μονο γι' αυτους που μοιράζονται εν κλειστώ
Έτσι όμως συκοφαντείται από εμάς η ταπείνωση του Χριστού.
Επίσης όποιος βάζει προτεραιότητα τον Χριστό και γεμίζει από όλο αυτό, όλα τα βλέπει λαμπρά και καλά και δεν επηρεάζεται ούτε από τον καταναλωτισμο ούτε γνωρίζει από κατάθλιψη εορτών. Όλα γύρω του φαίνονται στην θέση που τους αρμόζει να είναι. Πανηγυρικά.
Οι Ρωμιοί πρόγονοι μας γνώριζαν να εορτάζουν συνδυαζοντας κόσμο και Εκκλησία. Εμείς όλα τα βάζουμε σε κουτάκια και σχήματα και σε δυαλισμούς. Είναι μια ασθένεια η οποία μας ήρθε από την πολιτική και το πνεύμα της ιδεολογικοποιημένης πίστης. Εμείς τέτοιες λεπτολογιες δεν γνωρίζαμε. Στενέψαμε...
Ο Μαρξ για την εξωτερική πολιτική επί Καποδίστρια
Γράφει ο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΚΛΑΒΟΥΝΟΣ
(Από την αποκήρυξη του Υψηλάντη… στο Καποδιστριακό τελεσίγραφο στον Σουλτάνο.(18/7/1821).Το πολεμικό τελεσίγραφο που έσωσε την επανάσταση και έμεινε στην ιστορία ως τελεσίγραφο Στρογγάνωφ. )
Οι θέσεις του Μαρξ για την Ρωσική εξωτερική πολιτική και την Ελληνική επανάσταση παραμένουν αναξιοποίητες από τους μελετητές του 21.
Παραμένουν θαμμένες στην λήθη ιδιαίτερα από τους παραδοσιακούς Έλληνες Μαρξιστές ( Σκληρό, Κορδάτο, Ζεύγο) αλλά και σύγχρονους Μαρξίζοντες μελετητές του 21 γενικά και του Καποδίστρια ιδιαίτερα. . Παραβλέπονται συνειδητά από τους καλλιεργητές του αφηγήματος του «αντεπαναστάτη», και «αυταρχικού» Καποδίστρια .
Στο βιβλίο των Μαρξ-‘Εγκελς <Η Ελλάδα η Τουρκία και το Ανατολικό ζήτημα.>(Εκδόσεις Γνωση1985,Εισαγωγή μετάφραση, υπομνηματισμός Παναγιώτη Κονδύλη), στο κείμενο 118 με τίτλο «Η Εξωτερική πολιτική του Ρώσικου Τσαρισμού», παρουσιάζεται αυτή η πολιτική «διαβολικά» υποστηρικτική των επαναστατικών κινημάτων στην Ευρώπη αλλά και φιλελληνική με τα ακόλουθα λόγια..
«..Για να στηριχτεί η Ελληνική εξέγερση έπρεπε να εμποδιστεί η ανάμειξη της Δύσης. Έπρεπε δηλ η Δύση να παραμένει απασχολημένη με τα εσωτερικά της προβλήματα. Για τον σκοπό αυτό είχε προσφέρει λαμπρή προεργασία ο κούφιος λόγος για την νομιμότητα. Οι νόμιμοι κύριοι είχαν γίνει παντού μισητοί, πέρα για πέρα
..Οι προσπάθειες παλινόρθωσης της προ επαναστατικής κατάστασης αναστάτωσαν την αστική τάξη σε ολόκληρη την Δύση. Στην Γαλλία και στη Γερμανία η κατάσταση βρισκόταν σε αναβρασμό. Στην Ισπανία και στην Ιταλία ξέσπασαν ανοιχτές εξεγέρσεις. Η τσαρική διπλωματία είχε βαλμένο το χέρι της σε όλες αυτές τις συνομωσίες και εξεγέρσεις. Όχι ότι τις έκαμε ή έστω τη συνέβαλε ουσιαστικά στη στιγμιαίες τους επιτυχίες τους, όμως με τους επίσημους εκπροσώπους της έκανε ότι μπορούσε για να σπείρει ταραχή στο εσωτερικό των νομίμων συμμάχων της. Όμως προστάτευε άμεσα τα επαναστατικά στοιχεία της Δύσης μόλις αυτά εμφανίζονταν με το προσωπείο του φιλελληνισμού. Και ποιοί άλλοι ήσαν οι φιλέλληνες που μάζευαν χρήματα και έστελναν ολόκληρα ένοπλα επικουρικά σώματα στην Ελλάδα αν όχι οι καρμπονάροι και άλλοι φιλελεύθεροι της Δύσης;
Όλα αυτά δεν εμπόδισαν τον πεφωτισμένο Τσάρο Αλέξανδρου να καλέσει τους νομίμους συναδέλφους του στα συνέδρια του Άαχεν, του Τροπάου, του Λαϊμπαχ και της Βερώνας να πάρουν τα πιο ενεργά μέτρα εναντίον των εξεγερμένων υπηκόων τους και να στείλουν στα 1821 τους αυστριακούς στην Ιταλία και στα 1823 τους Γάλλους στην Ισπανία για να καταστείλουν την επανάσταση και ακόμα και να καταδικάσουν φαινομενικά την εξέγερση των ελλήνων ενώ ταυτόχρονα την υποκινούσε ο ίδιος και έβαζε ανθρώπους του να ενημερώσει τους φιλέλληνες της δύσης ώστε να διπλασιάσουν τη δραστηριότητά τους…σελ 474.».
«Θεοβάδιστος»
Ἡ λέξη «Θεοβάδιστος» εἶναι πανέμορφη λέξη καὶ τὴν συσχετίζω πάρα πολὺ μὲ τὸ βιβλίο τῆς Γενέσεως στὰ πρῶτα του κεφάλαια,ποὺ ἀναφέρεται ὁ Θεὸς νὰ περπατᾶ στὸν Παράδεισο.
Ἀπὸ ἐκεῖ ἴσως ἔγινε καὶ τὸ ἀνάλογο,καταλαβαίνουμε βέβαια ὅτι πρόκειται γιὰ ἀνθρωπομορφικὲς ἐκφράσεις τοῦ θείου,γιατὶ ἄκουσε λέει ὁ Ἀδὰμ τὸν Θεὸ νὰ βαδίζει.
Εἶναι βέβαιο ὅτι εἶχαν παραμείνει αὐτὰ τὰ γεγονότα στὴν κοινὴ συνείδηση τῶν λαῶν,
ἂν προσθέσουμε δὲ καὶ τὸ κατάλληλο κλίμα τῆς ἐρήμου ποὺ ἥλκυε μιὰ ψυχὴ,
ἂς τὸ πῶ,ἐρωτευμένη μὲ τὸν Θεὸ,ποὺ δὲν ἤθελε νὰ διασπᾶται μὲ τίποτε ἄλλο
ἀλλὰ νὰ εἶναι ἐπικεντρωμένη ἐκεῖ.
Σεβασμιωτάτου Ἀρχιεπίσκοπου Σινᾶ, Φαρὰν καὶ Ραϊθῶ
καὶ Ἡγουμένου Ἱ. Μονῆς Ἁγ. Αικατερίνης Θεοβαδίστου Ὄρους Σινᾶ κ. Συμεών
Οἱ Ἅγιοι τοῦ Σινᾶ (ἀπόσπασμα)
Πειραϊκή Εκκλησίατεῦχος 383, Νοέμβριος 2025
Ας ποτίζετε και τις.... ρίζες της ψυχής με την Αγία Εξομολογηση.
-Πάτερ,πως να προσεύχομαι;
-Τι ρωτάς ευλογημένε;
Δηλαδή άμα είναι να φας εναν γύρο με τζατζίκι, ή μια τούρτα, θα με ρωτήσεις πως θα την φας;Βάλε την καρδιά σου μπροστά και ακόλουθα.
Άλλη μια μεσόκοπη κυρια τότε, ρωτά τον Ηγούμενο.
Και εμείς Γέροντα κάθε πότε πρέπει να εξομολογούμαστε;
-Εεε όποτε βγαίνει η ρίζα απο τα μαλλιά και θέλει βάψιμο ,τότε ας ποτίζετε και τις ρίζες της ψυχής με την Αγία Εξομολογηση.
Δυστυχώς ,ενώ για τα εφήμερα γινόμαστε πρόθυμοι, για τα πνευματικά είμαστε αδιάφοροι σε σημείο να απορούμε και να ρωτάμε για τα αυτονόητα.
Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025
Η ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ ΑΓΑΘΗ
Β.Μ.: Θεωρώ ιδιαίτερη ευλογία το γεγονός ότι, λίγα χρόνια μετά την κοίμηση της Γερόντισσας, μου δίνεται η ευκαιρία να μιλήσω για την αγία μορφή της, για το βίο της και την πολιτεία της.
Η Γερόντισσα Αγάθη στάθηκε για το νησί μας, την Κεφαλληνία, ένας πνευματικός φάρος. Ήταν Ηγουμένη και κτιτόρισσα συγχρόνως της ιεράς Μονής της Υπεραγίας Θεοτόκου Κορωνάτου ή Δακρυροούσσης, όπως λέγεται, διότι υπάρχει μια θαυματουργή εικόνα της Παναγίας εκεί.
Η Γερόντισσα, από μικρή ηλικία, σ' αυτή την, ερειπωμένη τότε, εκκλησία στράφηκε, διότι από μικρή είχε την κλίση και την κλήση ν' αφοσιωθεί στη μοναχική πολιτεία. Καταγόταν από απλή οικογένεια, που ζούσε σ' ένα χωριουδάκι λίγο έξω από το Ληξούρι της Κεφαλλονιάς. Γεννήθηκε το 1896, από τον Ανδρέα και την Αναστασία Μεγαλογένη.
Η μοναχή Αγάθη αναδείχθηκε πνευματική μητέρα και διδασκάλισσα και φωτιστής πάρα πολλών ανδρών και γυναικών στο νησί μας, όχι μόνο με το λόγο της, αλλά κυρίως με το παράδειγμα της. Σήμερα δε, που έχω κι εγώ μια κάποια ηλικία και με τη θεολογική κατάρτιση που απέκτησα στο μεταξύ, θαυμάζω πραγματικά πώς μια απλοϊκή χωριατοπούλα, μια γυναίκα που μόλις το δημοτικό σχολείο είχε τελειώσει, κατάφερε να γίνει, όπως είπα και προηγουμένως, πνευματικός φάρος και πνευματική μητέρα ανδρών και γυναικών. Πολλοί άνδρες, πνευματικά της τέκνα, διακρίθηκαν είτε μέσα στον Κλήρο είτε μέσα στον ιερό χώρο της θεολογίας μας, ενώ γυναίκες, που ήταν πνευματικές θυγατέρες της, διακρίθηκαν στο μοναχισμό ειδικά και στην πνευματική μας ζωή γενικά.
Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2025
Το θαύμα της Αγίας Μαρίνας και το ψευδοβάπτισμα των παπικών
Διήγηση: Ὁ Οἰκονόμος τοῦ Ἱεροῦ Μετοχίου νήσου Κυρᾶς Παναγιᾶς Ἱερομόναχος Ὀνούφριος Ἁγιαννανίτης.
Τό νησί Κυρά Παναγιά εἶναι ἀκατοίκητον ἀπό λαϊκούς, εἶναι ἕνα ἀμιγές «Καλογερονήσι» ἐδῶ καί 1030 ἔτη! Ὅμως τήν ἡμέρα αὐτῆς τῆς ἑορτῆς, τῆς Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου, προσέρχονται ἀρκετοί προσκυνηταί μέ τά ἰδιωτικά των σκάφη, ἱστιοφόρα καί ταχύπλοα, καί ἄλλα καΐκια, διά νά προσκυνήσουν στήν Ἱερά Μονή τήν «Κυρά Παναγιά», τήν ἐφέστιον εἰκόνα της καί νά προσευχηθοῦν.
Αὐτή δέ τή χρονιά, στό μικρό προαύλιο τῆς Μονῆς εἶχαν συγκεντρωθῆ περίπου 110 προσκυνηταί. Μετά τήν ὑπαίθριο ψαλμωδία τοῦ Παρακλητικοῦ Κανόνος, τήν παράθεσιν τοῦ παραδοσιακοῦ κεράσματος τῆς Μονῆς καί τήν σύντομον ξενάγησιν, ἕνα ζευγάρι μοῦ ζήτησε νά μέ ἀπασχολήση, εἰ δυνατόν, ἰδιαιτέρως. Ἔτσι ἀπομακρυνθήκαμε καί οἱ τρεῖς ὀλίγον ἀπό τό ὑπόλοιπον πλῆθος, διά νά τούς ἀκούσω. Ἐκεῖ, λοιπόν, μοῦ λέγει ἡ Ἰωάννα:
‒«Πάτερ, ἐγώ καί ὁ Ἰωάννης εἴμεθα μαζί ‒ζευγάρι‒ καί θέλουμε νά παντρευθοῦμε, ἀλλά ὁ Ἰωάννης εἶναι ἀβάπτιστος. Θέλουμε νά βαπτισθῇ ἐδῶ στήν Ἱ. Μονή, διά νά κάνουμε μετά τόν γάμο μας. Μπορεῖτε, εἶναι δυνατόν;»
Ἐγώ, βλέποντας τόν Ἰωάννη, ὁ ὁποῖος ἦταν ψηλός καί εὔσωμος, ἐσχημάτησα τήν ἐντύπωσιν περί τοῦ ὁρίου τῆς ἡλικίας του, τόν «ἔκοψα» διά «45άρη», κατόπιν, εἶδα στήν ταυτότητα, ὅτι ἦτο 46 ἐτῶν, καί μέ ἔκπληξη τόν ἐρώτησα:
‒Καλά, Ἰωάννη, σ’ αὐτήν τήν ἡλικία εἶσαι ἀκόμη ἀβάπτιστος;
Μοῦ ἀπαντᾶ:
‒Ὄχι πάτερ, εἶμαι βαπτισμένος, ἀλλά Καθολικός.
Καί ἐγώ μέ ἀπορία καί ἐνδιαφέρον τόν ἐρωτῶ:
‒Καί πῶς τώρα, διά ποιόν λόγο θέλης νά γίνῃς Ὀρθόδοξος;
‒Συνέβη ἕνα πολύ σημαντικό γεγονός στήν οἰκογένειά μας καί εἶμαι πεπεισμένος, ὅτι ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἔχει τήν Χάρι καί τήν ἀλήθεια καί διά τοῦτο ἀπεφάσισα νά βαπτισθῶ.
‒Ποιό γεγονός Ἰωάννη;
Τόν ἐρώτησα μέ ἐνδιαφέρον καί περιέργεια, καί μοῦ διηγήθη τά ἑξῆς θαυμαστά καί πρωτάκουστα!
‒Ἐμεῖς, Πάτερ, καταγόμεθα ἀπό τήν νῆσο Τῆνο, ἀλλά μετακομίσαμε στήν Ἡλιούπολι Ἀθηνῶν ἀπό μικρή ἡλικία καί ἐκεῖ μεγαλώσαμε. Ἔχω δέ μία ἀδελφή, τήν ὁποία λένε Χριστίνα, παντρεμένη μέ δύο παιδιά. Προσεβλήθη ἀπό τόν καρκῖνον τοῦ μαστοῦ. Ἐάν ὑπάρχουν 100 διαβαθμίσεις σ’ αὐτήν τήν ἀρρώστια, αὐτή εἶχε τήν 99η, μέ συνεχεῖς χημιοθεραπεῖες, μεταστάσεις κ.λπ. Ἔφθασε πλέον σ’ ὁριακά σημεῖα, ἦτο πολύ ἀδύναμη καί ἐξηντηλημμένη. Ὁ Ὀγκολόγος θεραπευτής της ἐδήλωνε, ὅτι δέν μποροῦμε νά κάνουμε κάτι ἄλλο καί νά ἑτοιμαζώμεθα νά ἀντιμετωπίσωμε τόν θάνατόν της!
Μόνο ο Θεός
Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2025
ΑΛΛΟ «μου αρέσει», ΑΛΛΟ «αγαπώ»!
Άλλο το μου αρέσει κάτι, και άλλο το αγαπώ...Αν σου αρέσει ένα λουλούδι,το κόβεις..
Άν το αγαπάς, το ποτίζεις κάθε μέρα...
Aγιος Παΐσιος Αγιορείτης
Για την ακρίβεια, οι άνθρωποι τείνουν να εκφράζονται (όσοι εκφράζονται) για την αγάπη με τέτοιον τρόπο, ώστε να μην υπάρχει δέσμευση. Λένε για παράδειγμα, αγαπώ τα παγωτά. Μα, πώς μπορείς να αγαπήσεις τα παγωτά; Μπορεί να σ’ αρέσουν, μα δεν μπορείς να τ’ αγαπήσεις! Το «αγαπώ» θέλει συναίσθημα, βάζεις συναίσθημα στο παγωτό;
Λένε αγαπώ το αυτοκίνητό μου, αγαπώ τούτο κι εκείνο...
Ἠδύνατο ἡ ἑνωτική πολιτική τῶν Παλαιολόγων νά διασώση τό Βυζάντιο;
Ὅπως ἀποδείχθηκε ἀπὸ τοὺς αἰῶνες ποὺ ἀκολούθησαν, ἀκόμα καὶ οἱ λατινοκρατούμενες ἑλληνικὲς περιοχὲς σταδιακὰ ὑπέκυψαν στὴν τουρκικὴ ἐπεκτατικότητα. Ἀλλὰ καὶ μετὰ τὴν ἅλωση, ἡ Δύση ποτὲ δὲν ἐπιχείρησε μία ἐκστρατεία γιὰ ἀπελευθέρωση τῆς Κωνσταντινούπολης ἀπὸ τοὺς Τούρκους. Ἔτσι ἀποδείχθηκε ὅτι ἡ σωτηρία τῆς Πόλης ἀπὸ τοὺς Δυτικοὺς δὲν ἀποτελοῦσε πραγματικὴ ἐλπίδα. Ἡ Δύση, στὴν ὁποία οἱ Παλαιολόγοι αὐτοκράτορες εἶχαν ἐναποθέσει τὶς τελευταῖες ἐλπίδες τους, ἦταν ἀπρόθυμη νὰ βοηθήσει. Ἡ φιλενωτικὴ-φιλοδυτικὴ στάση τῶν Παλαιολόγων αὐτοκρατόρων ἦταν μάταιη καὶ καταστρεπτική. Ὁ αὐτοκράτορας Ἰωάννης Η΄ Παλαιολόγος ἀντὶ νὰ συνεργαστεῖ μὲ τοὺς ἄλλους ὀρθόδοξους χριστιανικοὺς λαοὺς τῶν Βαλκανίων, κατὰ τῶν Ὀθωμανῶν, στὴν καθοριστικὴ μάχη τῆς Βάρνας ( 1444 ), προτίμησε νὰ ἐκλιπαρεῖ τὴ βοήθεια τῶν Φράγκων καὶ τοῦ πάπα, μὲ ἀντάλλαγμα τὴν ὑποταγὴ τῆς Ὀρθοδοξίας στὴ Δύση. Ἐπιπλέον ἡ πολιτικὴ αὐτὴ ἔγινε αἰτία νὰ διχαστοῦν οἱ Βυζαντινοὶ σὲ ἑνωτικοὺς καὶ ἀνθενωτικούς, τὴ στιγμὴ ποὺ θὰ ἔπρεπε νὰ ἦταν ὅλοι ἑνωμένοι.
Ἔτσι ἐνῶ ἄλλοτε ὁ πάπας ὀργάνωνε ὁλόκληρες σταυροφορίες, τώρα τὸ μόνο ποὺ ἔκανε, ἦταν νὰ στείλει 200 τοξότες, ποὺ ἔφτασαν μαζὶ μὲ τὸν καρδινάλιο Ἰσίδωρο γιὰ νά…ἑορτάσουν τὴν ἕνωση τῶν δύο Ἐκκλησιῶν ποὺ εἶχε ὑπογραφτεῖ τὸ 1439![1]
Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2025
Ἡ ἁμαρτία μου ἐνώπιόν μού ἐστι διαπαντός»
–Ὅταν ἔχω πονέσει πραγματικὰ γιὰ ἕνα σφάλμα ποὺ ἔκανα, δὲν μπορῶ νὰ τὸ ξεχάσω.
Μὲ ἐλέγχει ἡ συνείδησή μου, πονάει ἡ ψυχή μου καὶ τὸ θυμᾶμαι συνέχεια. Ὅσο διάστημα μεσολαβεῖ μέχρι νὰ τὸ ἐξομολογηθῶ, τόσο τὸ σφάλμα δουλεύει μέσα μου, κεντάει τὴν καρδιά μου, καὶ ἐλέγχομαι. Ὑποφέρω δηλαδή, ἀλλὰ καὶ ἀνταμείβομαι ἀπὸ τὸν Θεὸ ἀνάλογα.Ὅταν ὅμως κάνω ἕνα σφάλμα καὶ δὲν τὸ ξανασκέφτομαι, τότε τὸ σφάλμα δὲν μὲ κεντάει καθόλου· τὸ ξεχνάω καὶ μένω ἀδιόρθωτος.
Γι ̓ αὐτὸ μερικοί, ἐνῶ τοὺς κάνεις παρατήρηση γιὰ ἕνα σφάλμα ποὺ ἔκαναν, γελᾶνε, σὰν νὰ μὴ συμβαίνη τίποτε. Αὐτὸ ἔχει ἀναίδεια, ἀδιαφορία· εἶναι κάτι τελείως σατανικό. Εἶδες τί λέει ὁ Δαβίδ; «Τὴν ἀνομίαν μου ἐγὼ ἀναγγελῶ καὶ μεριμνήσω ὑπὲρ τῆς ἁμαρτίας μου»καὶ «ἡ ἁμαρτία μου ἐνώπιόν μού ἐστι διαπαντός.
Ἀντίστροφον σταύρωσιν Ἀνδρέας φέρει...
" Ἀντίστροφον σταύρωσιν Ἀνδρέας φέρει,
φανεὶς ἀληθῶς οὐ σκιώδης ἀντίπους.
Σταυρὸν κἀκκεφαλῆς τριακοστῇ Ἀνδρέας ἔτλη".
Ο τύπος "ἔτλη" στον τρίτο στίχο είναι Αόριστος του ρήματος "τλάω", που σημαίνει "υπομένω" (με τη σημασιολογική απόχρωση "υπομένω καρτερικά").
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η λέξη "κἀκκεφαλῆς", του ίδιου στίχου, που θα βρούμε στην Οδύσσεια του Ομήρου. Πρόκειται για σύνθεση της πρόθεσης "κατά" στη συγκεκομμένη ποιητική μορφή "κάτ", που γίνεται "κάκ" (με αφομοίωση τού "τ" προς το "κ" της λέξης που ακολουθεί) με τη γενική της λέξης "κεφαλή". Έχοντας υπόψη ότι η πρόθεση "κατά" συνοδευόμενη από γενική σήμαινε "κάτω" ή "με φορά προς τα κάτω", η λέξη "κἀκκεφαλῆς" θα πρέπει να αποδοθεί "με το κεφάλι προς τα κάτω".
Το τρίστιχο θα μπορούσε να αποδοθεί ως εξής:
"Ο Ανδρέας υπομένει αντίστροφη σταύρωση,
κάνοντας φανερό ότι πραγματικά, όχι φαινομενικά, τα πόδια του είναι στην αντίθετη (από την κανονική τους) θέση.
Την τριακοστή (του μηνός) ο Ανδρέας υπέμεινε καρτερικά σταύρωση με το κεφάλι προς τα κάτω".
Andreas Moratos
Το πέλμα του δεξιού ποδός του Απόστολου Ανδρέα στην Ιερά Μονή Αγίου Ανδρέα Μηλαπιδιάς.
Στην Ιερά Μονή αποθησαυρίζεται και το ιερό λείψανο του πέλματος του δεξιού ποδός του Απόστολου Ανδρέα, που δώρισε στην Ιερά Μονή η Πριγκίπ
"Η σωστή ψαλμωδία είναι το ξεχείλισμα της εσωτερικής πνευματικής καταστάσεως
Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2025
«Τάς τών Δυτικών διδασκάλων φωνάς ούτε αναγνωρίζω ούτε παραδέχομαι, τεκμαιρόμενος* ότι διεφθαρμέναι εισίν.»
~Κι αυτό διότι, καί αυτός, τοποθετήθηκε πολεμικός, προς ότι απατηλό μάς έρχεται από την Δύση γιά να μάς "σώσει",με περισσή μάλιστα και υποκριτική "ανιδιοτέλεια".
~Και όπως οι Τρεις, με την δράση τους και με την χάρη τους, προστάτευσαν τούς Έλληνες τής Επτανήσου από το να απαρνηθούν τον εαυτό τους,
και να γίνουν "των Ευρωπαΐων περίγελα" όπως το λέει ο Παλαμάς, στο ποίημα του "Γύριζε", έτσι,~άνοιξε και ο Μάρκος, ο Επίσκοπος Εφέσσου,
το στόμα του και μονομάχησε όντως, αυτός μόνος, εναντίον τής Δυτικής ανταρσίας,
τής "πολιτισμένης" και "ευγενίζουσας",τής που σε πνίγει με την "φροντίδα"και τον "ουμανισμό" της, αυτής που με αλαζονεία και εωσφορική έπαρση δηλώνει, "πρώτη" και "αλάθητη",-(βλέπε, Πάπα τής Ρώμης, που ανεδαφικά και ψυχοπαθολογικά δηλώνει, αιώνες τώρα, "πρώτος" και "αλάθητος")-που κρύβει η Δύση, τις άνομες κ αρπακτικές προθέσεις της, πίσω από μικρές στρογγυλεμένες, επινοημένες λέξεις,από τότε έως σήμερα...
"Ο Μάρκος υπέγραψε ;"και παίρνοντας αρνητική απάντηση, είπε :
"Ουδέν εποιήσαμεν !"
... ξέροντας πως,γνωρίζοντας το εκτόπισμα τού Μάρκου,το ίδιο θα ρώταγαν κι οι Έλληνες...καί όταν μάθαιναν το, όχι, που είχε αντιτάξει,θα ακύρωναν την “ένωση" στην πράξη.
~Επειδή η ανάρτηση μου, είναι έτσι κι αλλοιώς εξειδικευμένη, να πω και κάτι ακόμα, γι'αυτούς που γνωρίζουν :
Λέει ο Σοφρώνιος τού Έσσεξ , Ορθόδοξος Άγιος τής εποχής μας, πως όσοι συζητούν γιά "ένωση"...(με συμπαρομαρτούν, όλο το σαθρά αγαπολογικό, αδελφολογικό, ειρηνολογικό υλικό)...αφ'ενός δεν γνωρίζουν το δυσθεώρατο πνευματικό, γιά την Ανθρωπότητα, ύψος τής Ορθοδοξίας, αλλά αφ'ετέρου, ούτε και το απύθμενο βάθος πνευματικής παρακμής και διαστροφής τής Χριστιανικής διδασκαλίας εκ μέρους των Δυτικών**Των "κουλουκιών" (των κουλών δηλαδή,των πνευματικά ανάπηρων) όπως τους χαρακτηρίζει ο Άγιος Επίσκοπος Κεφαλληνίας Πατέρας μας Γεράσιμος Φωκάς, γιά όσους το θυμόμαστε.
~Επιτέλους φθάνει, με την πνευματική μειονεξία, που επιβάλλει ήττα και ατροφικότητα σε όλα τα επίπεδα.Οφείλουμε να συγκρουσθεί το ισχυρό αληθές με το ασθενικό πνευματικά, ψευδές.Μόνον έτσι θα βγούμε πέρα.
• Ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός,μάς το διασαλπίζει περίτρανα.
Καμμία "ενότητα" και καμμία "σωτηρία"δεν εξασφαλίζονται με σαθρή συγκολλητική ουσία, το ψεύδος καί την πλάνη.
...καί τό «ἑσπέρας Προκείμενον», ἀναγνῶναι ἀνέδραμες εἰς οὐράνια δώματα!
ΔΙΔΑΣΚΑΛΕ, ΠΟΥ ΜΕΝΕΙΣ;
«Στραφεὶς δὲ ὁ ᾿Ιησοῦς καὶ θεασάμενος αὐτοὺς ἀκολουθοῦντας λέγει αὐτοῖς· τί ζητεῖτε; οἱ δὲ εἶπον αὐτῷ· ραββί· ὃ λέγεται ἑρμηνευόμενον διδάσκαλε· ποῦ μένεις; λέγει αὐτοῖς· ἔρχεσθε καὶ ἴδετε. ἦλθον οὖν καὶ εἶδον ποῦ μένει, καὶ παρ' αὐτῷ ἔμειναν τὴν ἡμέραν ἐκείνην· ὥρα ἦν ὡς δεκάτη. ἦν ᾿Ανδρέας ὁ ἀδελφὸς Σίμωνος Πέτρου εἷς ἐκ τῶν δύο τῶν ἀκουσάντων παρὰ ᾿Ιωάννου καὶ ἀκολουθησάντων αὐτῷ» (Ιωάν. 1, 38-41)
«Στράφηκε τότε ὁ Ἰησοῦς καί, ὅταν τούς εἶδε νά τόν ἀκολουθοῦν, τούς λέει: «Τί ζητᾶτε;» Ἐκεῖνοι τοῦ εἶπαν: «Ραββί – πού ὅταν ἑρμηνεύεται λέγεται Δάσκαλε – ποῦ μένεις;» Τούς λέει: «Ἐλᾶτε καί θά δεῖτε». Ἦρθαν, λοιπόν, καί εἶδαν ποῦ μένει, καί ἔμειναν κοντά του ἐκείνη τήν ἡμέρα. Ἡ ὥρα ἦταν περίπου τέσσερις τό ἀπόγευμα. Ἦταν ὁ Ἀνδρέας, ὁ ἀδελφός τοῦ Σίμωνα Πέτρου, ἕνας ἀπό τούς δύο πού ἄκουσαν ἀπό τὀν Ἰωάννη καί τόν ἀκολούθησαν».
«Πού μένεις;», θα μπορούσαμε να ρωτήσουμε τον Χριστό κι εμείς σήμερα. Η δική Του απάντηση προς εμάς θα ήταν και πάλι «Ελάτε και θα δείτε».
ΕΛΑ ΝΑ ΔΕΙΣ(Μνήμη Αγ.Αποστόλου Ανδρέα)
Ο Χριστός δεν προσπάθησε να προσελκύσει με λόγια τον Ανδρέα και τους άλλους αποστόλους. Τους είπε απλά: «Έρχεσθε και ίδετε». Τους κάλεσε να μείνουν κοντά του. Να τον γνωρίσουν στην πράξη. Προσφέρθηκε να τους δείξει τον τρόπο ζωής του. Να τους κάνει γνωστό τον εαυτό του.Επέτρεψε να συγχρωτισθούν μαζί του για μια μέρα. Η συντροφιά με τον Χριστό, έστω και για μία μέρα, ήταν αρκετή για να σαγηνεύσει και να ενθουσιάσει τον Ανδρέα, να του δώσει την απόλυτη βεβαιότητα ότι βρισκόταν μπροστά στον Μεσσία. Η συναναστροφή με τον Χριστό ήταν το καλύτερο κήρυγμα, ανώτερο μακράν από οποιονδήποτε άλλο πειστικό λόγο γι’ αυτόν.
Γι’ αυτό και ήρθε αυτοπροσώπως στη γη ο Χριστός.Για να μας εμφανίσει τον εαυτό του(Ιω. 14, 21).Να γνωρίσουμε τη δική του ζωή. Για να κάνουμε κι εμείς ό,τι έκανε και έζησε Εκείνος ως άνθρωπος. Και να μπορούμε ακολούθως να λέμε κι εμείς με τη σειρά μας στον καθένα:«Έρχου και ίδε». Έλα να δεις πώς είναι η ζωή με τον Χριστό. Μα εμείς συνήθως είμαστε μόνο λόγια. Λόγια κενά. Κάλπικες λίρες. Χωρίς αντίκρυσμα στην πράξη. Η ζωή μας είναι ασύμφωνη με τα λόγια μας. Γι’ αυτό και αυτά πέφτουν στο κενό. Δεν λένε τίποτε σε κανέναν.
Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2025
Ίσως η καλύτερη σειρά για το 1821.Με την λαίλαπα της ''Αλλαγής''χάθηκε για πάντα!!
ΙΣΩΣ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΕΙΡΑ ΓΙΑ ΤΟ 21
Το πατρικό σπίτι του Αγίου Φιλουμένου
Είναι ένα ταπεινό, παραδοσιακό κυπριακό σπίτι, χτισμένο με πέτρα και απλές γραμμές, όπως τα παλιά σπίτια των κυπριακών χωριών.
Τον Σοφιανό δεν τον χωρούσε ο χρόνος, δεν τον χωρούσε ούτε ο θρόνος!
Στέκει ακίνητος κι όμως ζωντανός, όπως το φως που πάλλεται χωρίς να κινείται. Το βλέμμα του δεν κοιτά, ευλογεί. Το χέρι του δεν αγγίζει, μα διαπερνά. Από τη σιωπή του αναδίνεται ειρήνη, από την ακινησία του ρέει ζωή. Και κάθε αυγή που γεννιέται, κάθε νύχτα που βαθαίνει, μοιάζει σαν να κατεβαίνει πάλι απ’ τα βουνά του χρόνου, όχι για να φανεί, αλλά για να θυμίσει. Για να θυμίσει πως ο Θεός δεν ξεχνά, κι ούτε οι ψυχές που Τον γνώρισαν.




.jpeg)


.jpeg)













.jpeg)









