Αφού έμεινε κρεμασμένος στους τοίχους του Σχολείου 206 της Αγίας Πετρούπολης επί σχεδόν έναν αιώνα, τη δεκαετία του 1970 ο πίνακας παρουσίασε φθορά, όμως η αποκατάστασή του ξεκίνησε μόλις το 2013.
Οι ειδικοί συντηρητές της Εθνικής Ακαδημίας Τεχνών και Βιομηχανίας Στίγκλιτς της Αγίας Πετρούπολης δεν άργησαν να ανακαλύψουν τη «διπλή ταυτότητα» του έργου.Το πορτρέτο του τελευταίου τσάρου είχε καλυφθεί από ένα στρώμα υδατοδιαλυτού χρώματος.
«Αιφνιδιαστήκαμε πραγματικά... Συνήθως, ζωγραφίζουμε πάνω στο προηγούμενο έργο, καταστρέφοντας έτσι την εικόνα που προϋπήρχε εκεί. Εδώ, ο ζωγράφος τη διατήρησε, κρύβοντάς την κάτω από ένα στρώμα υδατοδιαλυτού χρώματος και ζωγράφισε στην άλλη πλευρά του καμβά. Φαίνεται ότι ήλπιζε να αποκαλυφθεί κάποια μέρα το πορτρέτο του Νικόλαου Β’», εξήγησε η Ρωσίδα συντηρήτρια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου