στὸ ὁποῖο ἀπεικονίζονται, ὁρατὲς ἢ ἀφανεῖς, οἱ διαδοχικὲς στιγμὲς τῆς ἱστορικῆς της διάρκειας.
Τὸ ἀρχαῖο μεγαλεῖο καὶ ἡ αἴγλη τῆς πόλης,οἱ χρόνοι τῆς ἱστορικῆς «σιωπῆς»
σὲ δύσκολους καιροὺς καὶ οἱ προσπάθειες –ἐπιτυχεῖς ἢ ἀνεπιτυχεῖς– ἀνάκτησης «δυνάμεων» στὸ πεδίο τοῦ ἐνδιαφέροντος τῶν ἀνθρώπων προσομοιάζουν
μὲ κάθε μεγάλη καὶ ἱστορικὴ πόλη τοῦ κόσμου.
Κάτι ποὺ ἴσως περνάει ἀπαρατήρητο στοὺς περισσότερους, ἢ ποὺ τουλάχιστον
δὲν σημειώνεται μὲ ἐμφαντικὸ τρόπο, εἶναι ἡ ἀκτινοβολία τῆς Ἀθήνας,
μὲ τὴν ἐπενέργεια τῆς θείας Χάριτος, ποὺ ἐκπέμπεται ἀπὸ τὴν ἁγιασμένη παρουσία
πολλῶν μορφῶν, ἀπὸ τὰ πρῶτα χριστιανικὰ χρόνια μέχρι καὶ τὶς μέρες μας.
Ἅγιος Μιχαὴλ Πακνανᾶς, καὶ τέλος ἁγιασμένες μορφὲς τῶν ἐσχάτων ἐτῶν, ὅπως ὁ Ἅγιος Νικόλαος Πλανᾶς καὶ ὁ Ἅγιος Πορφύριος ὁ Καυσοκαλυβίτης, συνθέτουν μία μικρὴ μόνο χορεία μορφῶν ποὺ ἁγίασαν στὴν πόλη τῆς Ἀθήνας ζώντας σὲ μία πόλη ποὺ ἐλάχιστοι τὴν θεωροῦν ὡς τόπο ἄσκησης καὶ ἀνάδειξης ἁγίων.
Μιχάλης Καπετανῆς
΄΄Πειραϊκή Εκκλησία΄΄Τεῦχος 307, Ὀκτώβριος 2018
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου