Και συνεχίζει: «Όταν ένας λαός δεν έχει ιστορία, δεν έχει και παράδοση μορφών, είτε γραπτών κειμένων, είτε εικαστικών έργων, είτε δημόσιων κτιρίων, είτε μουσικών κωδίκων. Όλος ο τουρκικός πολιτισμός, κατά τη μόνιμη εγκατάστασή του στα Βαλκάνια μετά την Άλωση της Πόλης, είναι δάνειος και, συχνά, αναφομοίωτος. Ένας λαός χωρίς ιστορία, νομαδικός, δεν έχει Έπος.» Για να καταλήξει μετά από μια ιστορική αναφορά στον τρόπο λειτουργίας της οθωμανικής αυτοκρατορίας σε μια φράση που ο ίδιος ο συγγραφέας ονομάζει «Ιστορικό δόγμα» : «Ένας λαός, όταν δεν έχει δικούς του θεσμούς και τέχνες, καταστρέφει όσους έχουν ή κλέβει και οικειοποιείται.»
Βέβαια δεν είναι μόνο ο κ. Γεωργουσόπουλος που γράφει τέτοιες πασίγνωστες αλήθειες για την Τουρκία. Η διαφορά είναι όμως πως για τους θιασώτες της «ελληνοτουρκικής φιλίας» και του «δόγματος» : «να τα βρούμε με τους Τούρκους» είναι πολύ δύσκολο να κατηγορήσουν ανθρώπους του πνεύματος σαν το Γεωργουσόπουλο με τις γνωστές πομφόλυγες για εθνικισμό, αντιτουρκισμό, ισλαμοφοβία κλπ. Η αυριανή επίσκεψη του Τούρκου Υπ. Εξ. Τσαβούσογλου στην Θράκη και μετά στην Αθήνα θα δείξει και αν η πολιτική τάξη της χώρας μπορεί να καταλάβει όσα γράφει σήμερα ο κ. Γεωργουσόπουλος.
Βέβαια δεν είναι μόνο ο κ. Γεωργουσόπουλος που γράφει τέτοιες πασίγνωστες αλήθειες για την Τουρκία. Η διαφορά είναι όμως πως για τους θιασώτες της «ελληνοτουρκικής φιλίας» και του «δόγματος» : «να τα βρούμε με τους Τούρκους» είναι πολύ δύσκολο να κατηγορήσουν ανθρώπους του πνεύματος σαν το Γεωργουσόπουλο με τις γνωστές πομφόλυγες για εθνικισμό, αντιτουρκισμό, ισλαμοφοβία κλπ. Η αυριανή επίσκεψη του Τούρκου Υπ. Εξ. Τσαβούσογλου στην Θράκη και μετά στην Αθήνα θα δείξει και αν η πολιτική τάξη της χώρας μπορεί να καταλάβει όσα γράφει σήμερα ο κ. Γεωργουσόπουλος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου