Μια που δημιουργήθηκε θέμα για την ενδυμασία στην Εκκλησία και δεν θα έπρεπε καν να γίνονται τέτοια ρεπορτάζ μπροστά στο χάος προβλημάτων που μας μαστίζει, έχω να πω ότι στην Εκκλησία δεν έχουμε μόνο δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις.
Για να μην σας πω ότι όταν είμαστε του Χριστού δεν ασχολούμαστε με ατομικά δικαιώματα, αλλά όλα σβήνουν μεσα στο πέλαγος του Χριστού, γιατί όλοι είμαστε με ένα δικαίωμα στο χέρι πια και οι πολλοί δεν δέχεστε τέτοιο φως.
Λοιπόν, αφού σε κάποιους χώρους υπάρχει προκαθορισμένο dress code και όλοι το γνωρίζουν καλά αυτό και ορισμένοι είναι διατεταγμένοι να επιτηρούν την τάξη στον ναό, δεν υπάρχει θέμα να γίνεται θέμα.
Δεν μιλαω για αυτόκλητους τηρητες της τάξης. Τέτοιοι περίεργοι υπαρχουν πολλοί. Εννοω τους μοναχούς στις μονές και τους κληρικούς στις ενορίες. Έχουν υποχρεωση να επιτρέπουν και να απαγορεύουν. Αυτό είναι το καθήκον τους.Πολλές φορές οι ιερείς κάνουμε τον βλακα και δεν παρατηρούμε, όχι από ανθρωπαρέσκεια ή δειλία, αλλά γιατί προσπαθούμε να δείξουμε κατανόηση σε κάποιες περιπτώσεις, λχ την ηλικία, την ανωριμότητα ή όταν έρχεται καποιος/ α από την δουλειά του και οφείλει να είναι ντυμένος κάπως. Αυτό όμως δεν είναι κανόνας, είναι απλή ανθρώπινη κατανόηση.
Τώρα όσον αφορά αυτούς που προβάλουν το επιχείρημα ότι οι νέοι θα φύγουν από την Εκκλησία αν τους παρατηρήσεις, μπορείτε να μάθετε ότι η Εκκλησία λειτουργεί με απόλυτη ελευθερία και δεν έχει ανάγκη να λειτουργεί με όρους μάνατζμεντ και κολακείας . Το κάνουν πολλοι μοδέρνοι αλλά είναι για την δική τους επιβεβαίωση και προβολή. Οι θύρες της Εκκλησίας είναι είσοδοι και έξοδοι. Ελεύθερα μπαινεις, ελευθερα βγαίνεις. Αν υποχωρούσε η Εκκλησία σε κάποια πράγματα, έστω στα ψιλά και ασήμαντα δεν θα επιβίωνε ως ιστορική κοινότητα ανθρώπων. Όλοι είναι στα χέρια του Θεού και όλοι κρινόμαστε. Κανένας δεν πάει χαμένος αν δεν το επιτρέψει Εκείνος.
Τώρα όσον αφορά την ανοιχτή προσκλήση του μακαριστού Χριστόδουλου , βολεύει πολλές καταστάσεις, αλλά δεν καλύπτει την τάση για προκλητικότητα ορισμένων. Ο νοών νοειτω. Γιατί μετά από αυτό πολλά μυαλά φούσκωσαν με αέρα.
1 σχόλιο:
Αυτή είναι η κατήχηση που έχει ξεχάσει η διοικούσα εκκλησία , η μαχόμενη όμως δεν την απεμπολεί :
4. Θεμελίωση Κώδικα Ενδυμασίας
Στην εκκλησία υπάρχει κώδικας ενδυμασίας , προετοιμαζόμαστε για ανάβαση προς τον Ουρανό και πρέπει να έχουμε την ανάλογη και κατάλληλη στολή . Όπως ένας δύτης, αν δεν έχει την κατάλληλη στολή και περιβολή , δεν μπορεί να καταδυθεί στον βυθό , έτσι και οι χριστιανοί για να αναδυθούν προς την ανώτερη και ανώδυνη ηδονή της Χάριτος και της Χαράς του Θεού ,
χρειάζονται την κατάλληλη και πρέπουσα στολή και περιβολή συν τοις άλλοις.
Οι Πρωτόπλαστοι Αδάμ και Εύα , όταν πλάστηκαν από τον Θεό , ήταν γυμνοί από τα ρούχα που ξέρουμε , περιβάλλονταν όμως από Θεϊκή Δόξα , από Θεϊκά Ενδύματα γι αυτό και δεν αισχύνονταν.
Οι πρωτόπλαστοι είχαν θεοῢφαντη στολή και ενδύματα παρόμοια με αυτά που έχει ο Κύριος Ιησούς Χριστός μετά την Ανάσταση Του.
Εξ αιτίας της παράβασης έχασαν την Θεϊκή Δόξα και το Θεϊκό Ένδυμα και ο Θεός τους έδωσε υποδεέστερα ενδύματα από δέρματα ζώων μέχρι τον καιρό που θα έρθει στην ένδοξη Δευτέρα Παρουσία Του για να δώσει πάλι τον Παράδεισο και την θεοῢφαντη στολή στους ανθρώπους.
Για το λόγο αυτό ότι ρούχο ή κόσμημα και να φορέσουμε είναι υποδεέστερο των μελλόντων θεϊκών και οπότε δεν πρέπει να δίνεται πολύ σημασία στην ένδυση διότι αυτό είναι αιτία πολλών πνευματικών πτώσεων.
Ο τρόπος ενδυμασίας των χριστιανών ανθρώπων , αντρών γυναικών και παιδιών , ειδικά κατά την συμμετοχή τους στα Μυστήρια , είναι σοφό και πρέπον να ακολουθεί το πρότυπο του Χριστού και της Παναγίας όπως φαίνεται στην εικονογραφία.
Δηλαδή με κάλυψη όλου του σώματος , χωρίς επίδειξη των λεπτομερειών του, με απλά και ταπεινά ενδύματα και χωρίς μασκαρέματα , βαφές ή αντρική αμφίεση οι γυναίκες και χωρίς ξυρισμένα πρόσωπα οι άντρες.
Το κάλυμμα στην κεφαλή των γυναικών είναι αναπόσπαστο μέρος της θεοῢφαντης στολής της Εύας όπως επαναλαμβάνεται και τυπώνεται στην εικονογραφία και από την Κυρία Θεοτόκο, μαρτυρείται δε και αναλύεται η χρησιμότητα και η ωφέλειά του από τον Απόστολο Παύλο, τον άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο και πολλούς Πατέρες και Μητέρες της εκκλησίας.
https://akegr.blogspot.com/
Δημοσίευση σχολίου