Τη νύχτα της 21ης προς 22α Αυγούστου εκοιμήθη ο γέροντας Συμεών μετά από σύντομη ασθένεια.Ηταν ένας από τους κοντινούς συνεργάτες του γέροντος Σοφρωνίου Σαχάρωφ κι ένας από τους γνωστούς πνευματικούς της μονής αυτής της Αγγλίας.
Ο π.Συμεών Bruscweiller ηταν ελβετικής καταγωγής και Προτεστάντης στο θρήσκευμα.Βαπτίστηκε Ορθόδοξος στα 30 του χρόνια και ήταν ο πιο ηλικιωμένος μοναχός της Μονης του Τιμίου Προδρόμου-Εσσεξ και πνευματικό τέκνο του γέροντος Σοφρωνίου,κτίτορος της Ιεράς Μονής.Ηταν ένας άνθρωπος και πνευματικός πατέρας ζεστός,ανοιχτός ,γεμάτος αγάπη ο οποίος προσπάθησε να φέρει τον άνθρωπο της ειδωλολατρικής Νέας Εποχής στην Ορθοδοξία κοινωνοντας το πνεύμα και τις διδαχές του Αγίου Σιλουανου του Αθωνίτου. Ας δούμε ένα απόσπασμα των λόγων του.
Σήμερα η απειλή έρχεται με διαφορετικό τρόπο ,δια της διεισδυσεως του κοσμικού πνεύματος στην εκκλησία.αυτό που λέμε εκκοσμικεύση.Δεν επιτιθενται με την βία ή το μαρτύριο αλλα προσπαθουν να διαφθείρουν τη σκέψη.Είναι μια ιδεολογία που εξαπλώνεται χωρίς να την βλέπουμε χωρίς να την αισθανόμαστε,αλλά που διεισδυει σε όλους.Αν εμείς δεχτούμε αυτην την ιδεολογία της εκκοσμικευσης.ίσως να μείνουμε χριστιανοί μόνο εξωτερικά,αλλά εσωτερικά δεν θα ειμαστε χριστιανοί ουτε στη ζωή μας όυτε στην πίστη μας.Γι αυτό πρέπει να διατηρησουμε με προσοχή το θησαυρό της Ορθόδοξης εκκλησίας μας.
Ο π.Συμεών Bruscweiller ηταν ελβετικής καταγωγής και Προτεστάντης στο θρήσκευμα.Βαπτίστηκε Ορθόδοξος στα 30 του χρόνια και ήταν ο πιο ηλικιωμένος μοναχός της Μονης του Τιμίου Προδρόμου-Εσσεξ και πνευματικό τέκνο του γέροντος Σοφρωνίου,κτίτορος της Ιεράς Μονής.Ηταν ένας άνθρωπος και πνευματικός πατέρας ζεστός,ανοιχτός ,γεμάτος αγάπη ο οποίος προσπάθησε να φέρει τον άνθρωπο της ειδωλολατρικής Νέας Εποχής στην Ορθοδοξία κοινωνοντας το πνεύμα και τις διδαχές του Αγίου Σιλουανου του Αθωνίτου. Ας δούμε ένα απόσπασμα των λόγων του.
Σήμερα η απειλή έρχεται με διαφορετικό τρόπο ,δια της διεισδυσεως του κοσμικού πνεύματος στην εκκλησία.αυτό που λέμε εκκοσμικεύση.Δεν επιτιθενται με την βία ή το μαρτύριο αλλα προσπαθουν να διαφθείρουν τη σκέψη.Είναι μια ιδεολογία που εξαπλώνεται χωρίς να την βλέπουμε χωρίς να την αισθανόμαστε,αλλά που διεισδυει σε όλους.Αν εμείς δεχτούμε αυτην την ιδεολογία της εκκοσμικευσης.ίσως να μείνουμε χριστιανοί μόνο εξωτερικά,αλλά εσωτερικά δεν θα ειμαστε χριστιανοί ουτε στη ζωή μας όυτε στην πίστη μας.Γι αυτό πρέπει να διατηρησουμε με προσοχή το θησαυρό της Ορθόδοξης εκκλησίας μας.
2 σχόλια:
Επιτρέψτε μου τις παρακάτω ερωτήσεις πάτερ,
πολλές φορές ακούμε τη λέξη εκκοσμίκευση, μια λέξη που την χρησιμοποιείται κατά κόρον από τους σκληροπυρηνικούς θα λέγαμε κύκλους της ορθόδοξης εκκλησίας (δεν εννοώ τους ασκητές, παρά κάποιες οργανωσιακές κινήσεις τυποποίησης της εκκλησιαστικής πίστης, που δρουν στα αστικά κέντρα)
-τί ακριβώς όμως σημαίνει εκκοσμίκευση; θα μπορούσατε με απλά λόγια να μας πείτε;
-επίσης, στην ορθόδοξη παράδοσή μας μπορούμε να πούμε ότι υπερισχύει η σκέψη ή το αίσθημα;
-θα μπορούσατε ακόμη να αναρτήσετε κάτι σχετικό με τη βούληση, τη συνείδηση και τον "αόρατο πόλεμο"
-μπορεί η σύγχρονη Εκκλησία να έχει λόγο αλήθειας πέρα από τα καθαρά θρησκευτικά θέματα και να απλωθεί σε καθαρά επιστημονικούς χώρους;
(κάτι ακόμη, δεν έχετε μέηλ;)
AΓΑΠΗΤΕ ΠΕΡΙΗΓΗΤΗ.EKKOΣMIKEYΣH
ΠΡΩΤΑ ΑΠ΄ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΟΥ ΧΤΙΖΕΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΘΕΟ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΗΘΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ.ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΙ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΥΛΙΚΑ.ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΚΑΤΑΠΙΝΕΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ,ΔΕΧΕΤΑΙ ΟΤΙ ΤΟΥΣ ΛΕΝΕ,ΧΕΙΡΟΚΡΟΤΕΙ ΟΤΙ ΒΛΕΠΕΙ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΟΤΙ ΤΟΥ ΒΑΖΟΥΝ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟΥ.ΦΩΝΑΖΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΠΑΤΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΛΛΑ ΧΑΜΟΓΕΛΟΥΝ ΣΥΝΟΜΩΤΙΚΑ ΟΤΑΝ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΥΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ ΤΙΣ ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥΣ.ΤΟΥΣ ΝΤΟΠΑΡΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΛΕΝΕ ΤΙΠΟΤΑ.ΑΛΛΑ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΒΙΒΛΙΑ ,ΤΑΙΝΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΕΝΑ ΘΕΟ ΨΕΥΤΙΚΟ,ΠΛΑΣΤΟ.ΤΟΥΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑΝ ΑΚΟΜΗ ΚΙ ΕΝΑΝ ΘΕΟ ΑΝΗΘΙΚΟ ΑΛΛΑ ΛΙΓΟ ΤΟΥΣ ΠΟΝΕΣΕ.ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΛΕΝΕ.ΑΛΛΑ ΑΝ ΤΟΥΣ ΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΙ ΠΙΣΤΕΟΥΝ,ΜΠΕΡΔΕΥΟΝΤΑΙ .ΠΙΣΤΕΟΥΝ ΕΙΤΕ ΕΤΣΙ ΑΟΡΙΣΤΑ ΣΤΟ ΘΕΟ ΕΙΤΕ ΣΤΟ ΧΡΙΣΤΟ ΠΟΥ ΙΣΩΣ ΕΙΝΑΙ ΘΕΟΣ.ΤΩΡΑ ΜΕΣ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΚΦΡΑΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΔΥΟ ΡΕΥΜΑΤΑ 1)ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΙΑΣ ΚΑΚΩΣ ΝΟΟΥΜΕΝΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΚΑΙ 2)ΝΟΜΙΚΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ ΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΚΑΙ ΜΟΝΟ.ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟ ΙΔΑΝΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΡΑΤΑΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ ΚΑΙ ΝΑ ΤΕΙΝΟΥΜΕ ΠΡΟΣ ΤΟ ΑΓΓΙΓΜΑ ΚΑΙ ΤΗ ΒΙΩΣΗ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΟΣΟ ΚΑΙ Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΣΕ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ geokonis@gmail.com
Δημοσίευση σχολίου