Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ενώ τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι κατοχυρωμένα, τόσο από το ελληνικό Σύνταγμα όσο και από το ευρωπαϊκό, δυστυχώς με διάφορες αφορμές και αιτιολογίες² αυτά υποσκελίζονται.
Έτσι στο σύγχρονο θέμα των νέων ταυτοτήτων οι πολίτες δεν εμπιστεύονται να συγκεντρωθούν και να δεσμευτούν οριστικά και αμετάκλητα τα προσωπικά τους δεδομένα, μέσω της σύγχρονης ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
Και ενώ στον Οδηγό του Πολίτη φαίνεται ότι η νέα ταυτότητα θα περιλαμβάνει τα στοιχεία της παλαιάς, όμως η δυνατότητα να προστεθούν σε αυτήν όλες οι προσωπικές πληροφορίες, που θα είναι ελέγξιμες από την όποια εξουσία, καθώς και το ερώτημα γιατί να υπάρχει τέτοια δυνατότητα, επιτείνει το αίσθημα ανασφάλειας, διότι το θέμα άπτεται της ελευθερίας και της ζωής τους.
Όσο καλές κι αν είναι οι προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας, όσο κι αν είναι σεβαστά τα επιχειρήματα που επικαλείται (η υποχρέωση της χώρας σύμφωνα τον Κανονισμό 2019/1157 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα πρωτόκολλα ασφαλείας τις μετακινήσεις, η απαλλαγή των θεωρήσεων, η διευκόλυνση «στην καθημερινότητα, στις συναλλαγές, στις μετακινήσεις, και στη ζωή στο σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον», ο εκσυγχρονισμός των προδιαγραφών του δελτίου ταυτότητας) δεν είναι δυνατόν να παραβλεφθεί το γεγονός ότι τα πολιτικά πράγματα μεταβάλλονται, όπως η ιστορία μαρτυρεί.
Ποια χρήση θα γίνει όλων αυτών των προσωπικών δεδομένων, αν ένα μη δημοκρατικό καθεστώς ενδεχομένως, αναλάβει κάποτε την εξουσία;
Το δε επιχείρημα περί ασφάλειας των νέων ταυτοτήτων καταρρίπτεται με την εξέλιξη των ηλεκτρονικών συστημάτων την οποία ουδείς δύναται να εμποδίσει.
Είναι προφανές ότι η όλη αντίδραση δεν αφορά στο δελτίο που θα περιέχει τα προσωπικά δεδομένα εκάστου και μάλιστα, για την εξυπηρέτησή του, αλλά στο γεγονός ότι έχει εξανεμιστεί η εμπιστοσύνη μεταξύ των ανθρώπων.
Κι αυτό, διότι ο άνθρωπος έδιωξε τον Θεό από τη ζωή του, οπότε θεωρεί ότι πλέον όλα του επιτρέπονται. Έτσι δεν υπάρχει ηθικός φραγμός στην κακή προαίρεση, η οποία πάντα θα εφευρίσκει τρόπους στυγνής εκμετάλλευσης του συνανθρώπου.
Με τις ανωτέρω διαπιστώσεις, πώς να εμπιστευθεί κανείς την απρόσωπη εξουσία ή εκείνους που θα εκτελούν υπηρεσιακές εντολές, χωρίς ηθικές αναστολές, εφόσον θα διαχειρίζονται ατομικές πληροφορίες, άγνωστων σε αυτούς προσώπων;
Η ανησυχία για έναν παγκόσμιο ψηφιακό ολοκληρωτισμό συνιστά έναν από τους βασικούς εφιάλτες του σύγχρονου ανθρώπου, γι’ αυτό και έχει δώσει τροφή σε πλήθος δυστοπικών ιστοριών στη λογοτεχνία και τον κινηματογράφο, με κεντρικές αναφορές στα διάσημα μυθιστορήματα του Άλντους Χάξλεϋ και του Τζωρτζ Όργουελ.
Όλα τα ανωτέρω μας αφορούν πρώτιστα ως πολίτες αυτού του τόπου, ανεξάρτητα από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις εκάστου.
Γι’ αυτό δεν είναι επιχείρημα από την πλευρά της Πολιτείας ότι στις νέες ταυτότητες δεν αναγράφονται θρησκευτικές πληροφορίες.
Το πρόβλημα ούτως ή άλλως υπάρχει, ενώ δεν είναι δυνατόν να εξασφαλιστεί ότι δεν θα προστεθούν στοιχεία που αφορούν στο θρήσκευμα, στην υγεία, και όλα τα ευαίσθητα προσωπικά θέματα.
Ως Έλληνες πολίτες ζητούμε ευθέως από την Ελληνική Κυβέρνηση να αναστείλει την απόφασή της για την έκδοση ηλεκτρονικών ταυτοτήτων, ασχέτως από τις υποδείξεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και να προσανατολιστεί σε άλλους τρόπους ελέγχου και πάταξης του εγκλήματος.
Επίσης να δώσει τη δυνατότητα σε όσους δεν επιθυμούν να παραλάβουν τις νέες ταυτότητες, να κρατήσουν τις παλιές. χωρίς να εμποδίζεται η εξυπηρέτησή τους στις διάφορες υπηρεσίες.
Περιμένουμε και ελπίζουμε.
Μετά τιμής
Ο ΠΑΓΚΡΗΤΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου