ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΕΞΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ ΜΑΣ!

Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2023

Μοναδική βυζαντινή επιγραφή ψαλμών στην Κοινή Ελληνική ανακαλύφθηκε στην έρημο της Ιουδαίας



 Η πρώτη οργανωμένη ανασκαφή στα ερείπια του οχυρού της Υρκανίας ρίχνει φως στη ζωή μιας μικρής βυζαντινής μοναστικής κοινότητας του 5ου αιώνα.

  Μια σπάνια επιγραφή που παραφράζει εδάφιο του Ψαλμού 86 στην Ελληνιστική Κοινή, δηλαδή στα ελληνικά της Καινής Διαθήκης, αποκαλύφθηκε από μια ομάδα αρχαιολόγων του Εβραϊκού Πανεπιστημίου που εργάζεται στο οχυρό της Υρκανίας, ένα οικοδόμημα της εποχής του Δεύτερου Ναού (σ.σ στην εβραϊκή ιστορία διήρκεσε μεταξύ 516 π.Χ. και 70 μ.Χ.), που βρίσκεται στην κορυφή ενός λόφου ύψους 200 μετρών στην έρημο της Ιουδαίας, περίπου 17 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Ιερουσαλήμ.

 Η Υρκανία ήταν ένα αρχαίο φρούριο που χτίστηκε από τον ηγεμόνα της Ασμοναϊκής δυναστείας Ιωάννη Υρκανό ή τον γιο του Αλέξανδρο Ιανναίο τον 2ο ή τον 1ο αιώνα π.Χ. Αργότερα ανοικοδομήθηκε και διευρύνθηκε από τον Ηρώδη τον Μέγα.

Η επιγραφή είναι ζωγραφισμένη με κόκκινο χρώμα και εντοπίστηκε κάτω από έναν σταυρό, στην πλευρά μιας μεγάλης πέτρας του κτιρίου.

Το εδάφιο στην Κοινή Ελληνική έχει ως εξής:

«Κλῖνον, Κύριε, τὸ ὠτίον σου· ἐπάκουσόν μου,διότι πτωχὸς καὶ πένης εἶμαι ἐγὼ. Φύλαξον τὴν ψυχήν μου, διότι εἶμαι ὅσιος·σύ, Θεὲ μου, σῶσον τὸν δοῦλόν σου τὸν ἐλπίζοντα ἐπὶ σέ»,

(σ.σ Στρέψε, Κύριε, το αυτί σου· εισάκουσέ με, επειδή εγώ είμαι φτωχός και πένητας. Φύλαξε την ψυχή μου, επειδή είμαι όσιος· εσύ, Θεέ μου, σώσε τον δούλο σου, που ελπίζει σε σένα).


Η επιγραφή αναφέρει: «Φύλαξε με Ιησού Χριστέ επειδή είμαι φτωχός και πένητας».

Στον πρωτότυπο εβραϊκό ψαλμό, που είναι γνωστός ως «Προσευχή του Δαβίδ», το πρώτο τμήμα έχει ως εξής: «Άκουσε με, Κύριε, και απάντησέ μου».
Περισσότερα στο anaskafi.blogspot

Δεν υπάρχουν σχόλια: