Οι έξι σπουδαίοι αγιογράφοι εικονίζονται όρθιοι, με τα βλέμματα στραμμένα προς τον θεατή και τα σύνεργα της δουλειάς τους στα χέρια. Ο Θεοφάνης Στρελίτζας κρατάει μία εικόνα του Παντοκράτωρα, ο Ανδρέας Ρίτζος και ο Μιχαήλ Δαμασκηνός από μία εικόνα της Βρεφοκρατούσας Θεοτόκου, ο Άγγελος Ακοτάντος μία εικόνα του Αγίου Φανουρίου (είναι γνωστό, άλλωστε, ότι εκείνος καθιέρωσε τον εικονογραφικό τύπο του εν λόγω αγίου), ο Γεώργιος Κλώντζας ένα φάκελο με προσχέδια και ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος τα πινέλα του.
Πίσω τους εμφανίζονται σε δεύτερο πλάνο αγιογραφικά εργαστήρια με ημιτελείς πολυπρόσωπες συνθέσεις (η κοίμηση της Θεοτόκου του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου και η Προσκύνηση των Μάγων του Μιχαήλ Δαμασκηνού) και σχέδια τοιχογραφιών.
Ο καταξιωμένος ζωγράφος Παναγιώτης Μόσχος, που γεννήθηκε στη Μονεμβασιά της Πελοποννήσου αλλά έχει περάσει όλα τα χρόνια της εργασιακής του ζωής στην Κρήτη, όπου ζει με την οικογένειά του, επέλεξε να φιλοτεχνήσει όχι μόνο τα πορτρέτα έξι σημαντικών καλλιτεχνών που επηρέασαν και ανέδειξαν την περίφημη Κρητική Αγιογραφική Σχολή κατά την περίοδο της Ενετοκρατίας αλλά να δώσει και μια συνοπτική εικόνα του αγιογραφικού εργαστηρίου με παλέτες, πινέλα, σχέδια και ανθίβολα*.
(*Το ανθίβολο ήταν ζωγραφικό σχέδιο με διάτρητα περιγράμματα που χρησιμοποιούσαν οι Bυζαντινοί ζωγράφοι για να αποτυπώσουν το σχέδιο στην επιφάνεια που ήθελαν να ζωγραφίσουν. Eπάνω στο ανθίβολο έριχναν καρβουνόσκονη, η οποία περνούσε μέσα από τις τρύπες και έτσι αποτυπωνόταν το σχέδιο του Αγίου. Στη συνέχεια χάρασσαν το σχέδιο με ένα αιχμηρό εργαλείο ώστε να φαίνεται καλύτερα).
Στην πρώτη σειρά εικονίζονται: ο Θεοφάνης Στρελίντζας, ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (που, όπως είναι γνωστό, άρχισε τη μεγάλη καλλιτεχνική σταδιοδρομία του ζωγραφίζοντας εικόνες στον Χάνδακα) και ο Μιχαήλ Δαμασκηνός (έξι από τις σημαντικότερες εικόνες του οποίου εκτίθενται στο Μουσείο Χριστιανικής Τέχνης).
Πίσω τους εμφανίζονται σε δεύτερο πλάνο αγιογραφικά εργαστήρια με ημιτελείς πολυπρόσωπες συνθέσεις (η κοίμηση της Θεοτόκου του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου και η Προσκύνηση των Μάγων του Μιχαήλ Δαμασκηνού) και σχέδια τοιχογραφιών.
Ο καταξιωμένος ζωγράφος Παναγιώτης Μόσχος, που γεννήθηκε στη Μονεμβασιά της Πελοποννήσου αλλά έχει περάσει όλα τα χρόνια της εργασιακής του ζωής στην Κρήτη, όπου ζει με την οικογένειά του, επέλεξε να φιλοτεχνήσει όχι μόνο τα πορτρέτα έξι σημαντικών καλλιτεχνών που επηρέασαν και ανέδειξαν την περίφημη Κρητική Αγιογραφική Σχολή κατά την περίοδο της Ενετοκρατίας αλλά να δώσει και μια συνοπτική εικόνα του αγιογραφικού εργαστηρίου με παλέτες, πινέλα, σχέδια και ανθίβολα*.
(*Το ανθίβολο ήταν ζωγραφικό σχέδιο με διάτρητα περιγράμματα που χρησιμοποιούσαν οι Bυζαντινοί ζωγράφοι για να αποτυπώσουν το σχέδιο στην επιφάνεια που ήθελαν να ζωγραφίσουν. Eπάνω στο ανθίβολο έριχναν καρβουνόσκονη, η οποία περνούσε μέσα από τις τρύπες και έτσι αποτυπωνόταν το σχέδιο του Αγίου. Στη συνέχεια χάρασσαν το σχέδιο με ένα αιχμηρό εργαλείο ώστε να φαίνεται καλύτερα).
Στην πρώτη σειρά εικονίζονται: ο Θεοφάνης Στρελίντζας, ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (που, όπως είναι γνωστό, άρχισε τη μεγάλη καλλιτεχνική σταδιοδρομία του ζωγραφίζοντας εικόνες στον Χάνδακα) και ο Μιχαήλ Δαμασκηνός (έξι από τις σημαντικότερες εικόνες του οποίου εκτίθενται στο Μουσείο Χριστιανικής Τέχνης).
Στη δεύτερη σειρά εικονίζονται: ο Γεώργιος Κλώντζας, ο Ανδρέας Ρίτζος και ο Άγγελος Ακοτάντος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου