ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΕΞΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ ΜΑΣ!

Τρίτη, 11 Αυγούστου 2015

Γιατὶ ὁ ἄνθρωπος φεύγει ἀπὸ τὸν Θεό;


Κανένας, ποτέ, δέν ἀπομακρύνθηκε ἀπό τόν Θεό ἐπειδή θέλησε νά γίνει καλύτερος!
Κανένας, ποτέ, δέν ἔφυγε ἀπό τήν ἐκκλησία, ἐπειδή δυσκολευόταν νά κατανοήσει τό πιστεύω της!
Μέ ἄλλα λόγια, ὁ ἄνθρωπος ποτέ δέν ξεκόβει ἀπό τήν ἐκκλησία καί ἀπό τόν Θεό γιά κάποια λογική αἰτία· γιά κάτι τό καλύτερο, τό πνευματικότερο, τό ἁγιώτερο.
Τότε, γιατί φεύγει; γιατί ξεκόβει; γιατί ἀπομακρύνεται; Ἁπλά γιατί ὁ νόμος τοῦ Θεοῦ τόν «στενεύει». Καί ἔτσι προτιμάει κάτι «ἄλλο»!

Ὁ Χριστός στήν παραβολή τοῦ μεγάλου Δείπνου ἀναφέρει τρεῖς αἰτίες, τρεῖς λόγους πού κάνουν τόν ἄνθρωπο νά γυρίζει τήν πλάτη του στόν Θεό: τόν ἐγωισμό, τά ἐγκόσμια, τό sex.
Στήν παραβολή τοῦ μεγάλου Δείπνου:
• ὁ πρῶτος προσκεκλημένος ἀρνήθηκε τήν πρόσκληση τοῦ Ἄρχοντα γιά τό Βασιλικό Δεῖπνο, γιατί, λέει, εἶχε ἀγοράσει χωράφι·
• ὁ δεύτερος, γιατί ἤθελε νά δοκιμάσει τά πέντε ζευγάρια βόδια· καί
• ὁ τρίτος, ἐπειδή παντρεύτηκε.

Σέ πρώτη ματιά, ἄν τά ἰδεῖ κανείς αὐτά (τίς δικαιολογίες) δέν βρίσκει σ᾽ αὐτές κάτι τό μεμπτό. Τότε γιατί ὁ Κύριος εἶπε: «κανένας ἀπό αὐτούς δέν θά γευθῆ τό Δεῖπνο μου» (Λουκᾶ 14, 24); Ποῦ ἦταν τό λάθος τους; Σέ τί ἔσφαλαν; Ἁπλούστατα ἔκαμαν λάθος ἀξιολόγηση· λάθος ἱεράρχηση· λάθος ἐκτίμηση. Ἔδωσαν προτεραιότητα σέ ὑλικά καί δευτερεύοντα· καί ὄχι στήν βασιλεία τοῦ Θεοῦ καί στήν σωτηρία τῆς ψυχῆς τους.
* * *

Ἡ πρώτη αἰτία, πού ὁδηγεῖ τήν ψυχή μακριά ἀπό τόν Θεό εἶναι ἡ ὑπερηφάνεια. Ὅταν τό ἐγώ τοῦ ἀνθρώπου γεμίζει ἀπό αὐτάρκεια καί αὐταρέσκεια καί πιστεύει ὅτι τά ξέρει ὅλα· καί ὅτι δέν ἔχει ἀνάγκη διδασκαλίας ἀπό κανένα· οὔτε ἀπό τόν Θεό! Ἡ ὑπερηφάνεια συνήθως εἶναι ἕνα φαινόμενο πού παρατηρεῖται ἀνάμεσα σέ ἀνθρώπους, πού ἡ λίγη γνώση πού ἀπέκτησαν, μπαίνει σέ ἄδειο κεφάλι, καί ἐνεργεῖ ὅπως τό κρασί σέ ἄδειο στομάχι!

Δεύτερη αἰτία εἶναι τά ἐγκόσμια-τά ὑλικά. Ἡ ψυχή ἀπορροφᾶται τόσο πολύ μέ τίς δραστηριότητες, τίς ἡδονές, τήν προσωρινή ἀσφάλεια... πού ὁ Θεός θεωρεῖται πιά σάν μιά περιττή, παραπανίσια, εὐλάβεια. Ἡ ζωή τέτοιων ἀνθρώπων καταντάει τόσο ἐξωστρεφής πού ἡ πνευματική ζωή (ἡ ζωή τοῦ ἔσω ἀνθρώπου) πιά ἀφανίζεται καί οὐσιαστικά ἐκμηδενίζεται! Σ᾽ αὐτήν τήν κατηγορία ἀνήκουν οἱ πολιτικοί· οἱ κοινωνικά ἀναρριχώμενοι (ἐκεῖνοι πού κυνηγᾶνε τά ἀξιώματα)· καί φεύγουν ἀπό τήν ἐκκλησία γιατί τάχα μέ τόν σταυρό δέν μπορεῖς νά πᾶς μπροστά.

Καί τρίτη αἰτία εἶναι ἡ σάρκα· τό sex· ὅταν ἡ αἰσθησιακή ἐμπειρία ἔχει προβάδισμα ἔναντι τοῦ πνεύματος. Τότε ἡ θυσία γίνεται ὅλο καί πιό ἐνοχλητική· καί τό σῶμα καταντάει ἀντικείμενο λατρείας. Καί ἡ ἄσχημη ζωή ὁδηγεῖ σέ ἄρνηση τοῦ Θεοῦ.

Ὅμως τό κακό δέν σταματάει ἐδῶ! Συνεχίζεται!

Καί ἔρχεται τό ἑπόμενο βῆμα...

Γιά νά δικαιολογήσει τήν ἀπομάκρυνσή του ἀπό τόν Θεό, ὁ ἄνθρωπος, στρέφεται ἐναντίον τῆς διδασκαλίας τῆς ἐκκλησίας! 
Θά τόν ἀκούσεις νά λέει: Ἐγώ δέν πιστεύω στήν ἐξομολόγηση! Καί θέλει νά πεῖ: Ναί, τό παραδέχομαι ζῶ στήν ἁμαρτία, μά ἐπειδή δέν θέλω νά τήν διακόψω, θά καλύψω τήν ἐνοχή μου μέ ἕνα λογικοφανές κάλυμμα πολεμώντας τό φάρμακο! 

Καί ὅταν εἰρωνεύεται ἐκείνους πού πιστεύουν στήν ὕπαρξη τῆς κόλασης καί τούς χαρακτηρίζει ἠλίθιους, στήν πραγματικότητα εἶναι σάν νά λέει: 
γνωρίζω πολύ καλά πώς ὅ,τι σπείρω θά θερίσω· καί ἐπειδή θερίζω γιά τόν ἑαυτό μου κακό, κλῆρος μου θά εἶναι ἡ κόλαση. Μά, ἡ σκέψη αὐτή, ἐπειδή μέ τρομάζει, ὁ μόνος τρόπος γιά νά ἔχω «ἥσυχη» τήν συνείδησή μου εἶναι νά ἀρνηθῶ τήν ὕπαρξή της (τῆς κόλασης)!
Γι᾽ αὐτό, ἀδελφοί:
Ἄς προσέχωμε:
Ἐκεῖνος πού δέν ἔχει τό θάρρος νά ἰδεῖ τήν πραγματικότητα - τίς ἀληθινές αἰτίες πού τόν ἀπομακρύνουν ἀπό τόν Θεό - θά καταφεύγει συνεχῶς στό καμουφλάρισμά τους καί στήν δικαίωσή του!

Ἄς μή ξεχνᾶμε:
• Ἡ μόνη διαφορά ἀνάμεσα σέ ἕνα ὀρθολογιστή καθηγητή πανεπιστημίου καί ἕνα πνευματικά καθυστερημένο, εἶναι ὅτι, ἀπό τόν πρῶτο θά ἀκούσεις πιό «παράλογες» δικαιολογίες!

Fulton Sheen (Καθηγητής Ψυχολογίας)

4 σχόλια:

Mikis Zezas είπε...

O Fulton Sheen δεν είναι ψυχολόγος είναι καθολικός ιερέας με εκπαίδευση στη φιλοσοφία https://en.wikipedia.org/wiki/Fulton_J._Sheen

Δεν ξέρω αν είναι σωστά η λάθος αυτά που λέει. Είναι λάθος όμως να είναι καθολικός ιερέας και όχι καθηγητής ψυχολογίας και να τον συστήνετε στο κοινό ως τέτοιο

Με εκτίμηση

Παναγιώτης Θεοφάνους

π. Γεώργιος είπε...

Ναι η αλήθεια είναι πως είναι φοβερό λάθος να μένει ο ορθόδοξος λαός ανενημέρωτος για τέτοια συγκλονιστικά θέματα

Mikis Zezas είπε...

Αγαπητέ π. Γεώργιε,

Διαβάζω, ενημερώνομαι και ωφελούμε από τον μπλοκ σας "Προσκηνητής" για πάνω από 4 χρόνια. Ξέρω ότι πολλά άρθρα τα δανείζεστε από άλλα μπλοκ και μπορεί να σας διέφυγε η πιο πάνω διευκρίνηση. Ή γενικά μπορεί να μην αρμόζει σε ορθόδοξα μπλοκ να δανείζονται άρθρα από ρωμαιοκαθολικά και παποκαισαρικά σάιτ εφόσον για τα ίδια έχουμε βιβλιογραφία από του δικούς μας Πατέρες της Εκκλησίας. Χωρίς να θέλω να μειώσω το έργο ή τις επιλογές σας προχώρησα στην πιο πάνω παρατήρηση όχι μόνο στο μπλοκ σας αλλά και στην πηγή σας.
Αυτό το έκανα γιατί στα παιδικά μας χρόνια στα σχολεία και τα κατηχητικά μάθαμε ότι δεν χωρεί ούτε μια σταγόνα ψέμα στην αλήθεια. Εδώ πρόκειται είτε περί λάθους που δεν προσέξατε, όποτε και το διορθώνετε άμεσα, ευχαριστώντας μάλιστα για την παρατήρηση, είτε πρόκειται περί σκόπιμης παραπληροφόρησης γιατί προφανώς δεν θα ταίριαζε σε ορθόδοξο μπλοκ να αναρτάται αρθρογραφία παποκαισαρική, όσο σωστά και αν τα λέει ο Fulton. Παρόλα αυτά αντί να με παραπέμψετε στον Καθηγητή Ψυχολογίας υποδεικνύοντας μου το λάθος των γραφομένων μου, ή αντίθετα να με ευχαριστήσετε για την διευκρίνηση/παρατήρηση διορθώνοντας τον τίτλο του εν λόγω κυρίου ως ιερέα αρχιεπισκόπου του ρωμαιοκαθολικισμού, με μεγάλη μου έκπληξη νομίζω ότι διακρίνω μια δόση ειρωνείας στο σχόλιο σας ή μου φαίνεται;

Όπως και να χει στην πρώτη μου επαφή μαζί σας σας έγραψα "Με εκτίμηση" και δυστυχώς εσείς μου απαντήσατε ειρωνικά διακωμωδώντας και υποβαθμίζοντας αυτό που σας ανακοίνωσα. Η αντίδραση αυτή ίσως να δικαιολογείται από το ότι δεν υπάρχει και τόση αντοχή στη κριτική και στον διάλογο σε κουλτούρες εκτός του ελληνισμού, άλλως πως δεν μπορώ να το δικαιολογήσω.

Χαιρετισμούς από την Κύπρο*

Παναγιώτης

(*όπου ο παποκαισαρισμός πολεμήθηκε και δεν ήκμασε παρά τους Φράγκους, Ενετούς και Λατίνους κατακτητές)

π. Γεώργιος είπε...

Ναι,Παναγιώτη ήμουν ολίγον τι ειρωνικός.Συνήθως δεν απαντάω σε τέτοιου είδους σχόλια αλλά σε σάς απάντησα επειδή ήταν επώνυμο.Δεν ξέρω εαν θα σας απογοητεύσω αλλά όπως ακούω με ευχαρίστηση την 9η του Μπετόβεν ή διαβάζω τον Χέμινγουαιη και τον Ντίκενς το ίδιο μου άρεσε και το συγκεκριμένο άρθρο.Θα δεχόμουν την παρατήρησή σας εαν θα μου βρίσκατε ένα σημείο στο άρθρο με το οποίο να διαφωνείτε.Σας ζητώ λοιπόν συγνώμη αλλά έχω μπουχτίσει από τέτοιου είδους πααρτηρήσεις που θεωρούν μιαρό κάθετί μη ορθόδοξο.Και εμείς στην Κερκυρα είχαμε λατινοκρατία αλλά ευτυχώς Ορθόδοξοι είμαστε και δόξα τω Θεώ έχω υπέροχες σχέσεις με τους πάμπολλους Καθολικούς φίλους μου και συμπολίτες μου