ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΕΞΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ ΜΑΣ!

Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2018

Ἡ ἱστορία γιά τό θαῦμα τῶν Ἁγίων Πέντε Φωτιστῶν

Αποτέλεσμα εικόνας για ΑΓΙΟΙ Απόστολοι της Βουλγαρίας''
Άγιοι Πέντε ονομάζονται οι πέντε μαθητές τών Αγίων Κυρίλλου καί Μεθοδίου, καί είναι:
 ο "Άγιος Κλήμης, ο Άγιος Ναούμ, ο Άγιος Αγγελάριος, ο Άγιος Γκόραζντ και ο Άγιος Σάββας. 
Έως σήμερα τά λείψανα του Αγίου Κλήμη φυλάσσονται στην Αχρίδα καί του Αγίου Ναούμ στο μοναστήρι του Αγίου Ναούμ. 

Μάς διηγείται ο κ. Πρνιάτοβιτς, ο πιο φημισμένος έμπορας του Σαράγιεβο: «Όταν ήμουν επίτροπος της παλαιάς εκκλησίας στο Σαράγιεβο αρρώστησα θανάσιμα από οστρακιά. "Η αρρώστια μου έφερε την οικογένειά μου σε απελπισία. Οι γιατροί στέκονταν γύρω μου μερόνυχτα. Ανέβαζα υψηλό πυρετό καί λιποθυμούσα. Όποτε συνερχόμουν λίγο, ήξερα ότι πεθαίνω. Σ’ αυτό το παραλήρημά μου παρουσιάστηκαν κάποιοι άνθρωποι. Μπορούσα να μετρήσω τρεις. Στάθηκαν μπροστά μου κι εγώ τους ρώτησα: 
“Ποιοι είστε εσείς;”
 Εκείνοι απάντησαν: “ Εμείς είμαστε οι Πέντε”.
Καί αμέσως μου είπαν: “Μή φοβάσαι, δε θα πεθάνεις!”. 
Μετά άπ’ αυτό, θεραπεύτηκα. Ο γιατρός μου ο δρ Καρααχμέντοβιτς μου ομολόγησε τότε:
 “Ή κατάστασή σου ήταν απελπιστική’ ο ίδιος ό Θεός σε ’σωσε”. 
Τότε άρχισα να ρωτώ ποιοι είναι οι πέντε. Κανένας δεν ήξερε να μου πει. Τελικά τό ’μαθα από έναν ιερέα. Μετά ο Πρνιάτοβιτς παρήγγειλλε στο Μπίτολιε μία μεγάλη εικόνα τών Αγίων Πέντε καί την έβαλε στο σπίτι του.
Από το βιβλίο του Αγ.Νικολάου Βελιμίροβιτς ''Εμμανουήλ''Εκδόσεις ΧΡΟΕΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: