Π-Ρ-Ο-Σ-Ο-Χ-Η ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ Α'ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ("ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ", σ. 103)
Ξεφυλλίζοντας το βιβλίο Ιστορίας της Α' γυμνασίου έπεσα πάνω σε αυτά τα δύο αποσπάσματα σχετικά με τον Μέγα Αλέξανδρο. Δείτε τώρα πώς βρίσκεται στο βιβλίο η λανθάνουσα προπαγάνδα της γνωστής ατζέντας και ενσταλάζεται στην ψυχή των παιδιών από μικρή ηλικία.
Ξεφυλλίζοντας το βιβλίο Ιστορίας της Α' γυμνασίου έπεσα πάνω σε αυτά τα δύο αποσπάσματα σχετικά με τον Μέγα Αλέξανδρο. Δείτε τώρα πώς βρίσκεται στο βιβλίο η λανθάνουσα προπαγάνδα της γνωστής ατζέντας και ενσταλάζεται στην ψυχή των παιδιών από μικρή ηλικία.
Μαθαίνουμε λοιπόν δύο πολύ "ενδιαφέροντα" πράγματα:
1) Ο Αλέξανδρος Γ' ο Μακεδών ονομάστηκε "Μέγας", όχι επειδή ήταν ένας από τους μεγαλύτερους στρατηλάτες όλων των εποχών, αν όχι ο μεγαλύτερος.
1) Ο Αλέξανδρος Γ' ο Μακεδών ονομάστηκε "Μέγας", όχι επειδή ήταν ένας από τους μεγαλύτερους στρατηλάτες όλων των εποχών, αν όχι ο μεγαλύτερος.
Όχι επειδή όντας παιδαρέλι 20 ετών πήρε στις πλάτες του το μακεδονικό κράτος, έγινε επικεφαλής του στρατού και πήγε καροτσάκι τους Πέρσες ως την Ινδία με υποτριπλάσιο στρατό.
Όχι επειδή ήταν στρατηγική ιδιοφυία και δεν έχασε ούτε μια μάχη, ούτε καν έναν ανταρτοπόλεμο και λύγισε τους πάντες στο διάβα του και κυρίως την πανίσχυρη περσική αυτοκρατορία.
Όχι επειδή την εκστρατεία του ακολούθησε πλήθος επιστημόνων που επέκτειναν τα όρια της Γνώσης και της Επιστήμης.
Όχι επειδή έφερε το ελληνικό φως ως τα βάθη της Ανατολής, ως την ενδοχώρα της Ινδίας και τις παρυφές της Κίνας.
Όχι επειδή εξαιτίας του αναδύθηκε η "Ελληνιστική Εποχή", στην οποία διαδόθηκε ο ελληνικός πολιτισμός, τα Γράμματα, οι Τέχνες στα πέρατα του κόσμου και ο ελληνισμός έφτασε στο πνευματικό ζενίθ του.
Όχι επειδή το "Έλληνας" ήταν πια κι ένας τίτλος τιμής και υπερηφάνειας.
Όχι επειδή τον προσκύνησαν οι "μεγάλοι" της Ιστορίας όπως ο Ιούλιος Καίσαρας. Όχι επειδή αποτέλεσε έμπνευση για άλλους μεγάλους στρατηλάτες όπως ο Αννίβας ο Καρχηδόνιος και ο Μέγας Ναπολέων.
Το ότι επέτρεψε μεικτούς γάμους [και παντρεύτηκε και ο ίδιος "βάρβαρες"] και διατήρησε πολλά τοπικά - περσικά στοιχεία σε σύνθεση με ελληνικά στη διοίκηση είναι γεγονός, αλλά ακόμα και ο τελευταίος θυρωρός γνωρίζει ότι αυτά δεν γίνονται από αγάπη για τον ντόπιο πληθυσμό αλλά επειδή είναι το "στανταράκι" όταν θες να διοικήσεις τέτοιες αχανείς αυτοκρατορίες με πανσπερμία φυλών, θρησκειών, ηθών και αντιλήψεων, ειρηνικά και χωρίς προβλήματα εξεγέρσεων και φυλετικών διαμαχών. Κι αυτός είναι ο λόγος που επέτρεψε την ελεύθερη πίστη σε όλες τις θρησκείες και καθιέρωσε ένα και μοναδικό νόμισμα - το ελληνικό - σε όλη την αυτοκρατορία.
2) Ότι η ενοποίηση της αυτοκρατορίας περνούσε μέσα από την ανταλλαγή των προϊόντων, φυτικών και ζωικών ναι ναι ναι οκ ναι σωστα κλπ και τσουπππ! Πετάνε κι ένα "κυρίως ανταλλαγές ανθρώπων". Ουδέν σχόλιον εδώ.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι αξίες με τις οποίες πορεύτηκε ο Μέγας Αλέξανδρος:
Κατά τον Ευριπίδη, "Βαρβάρων δ` Ἕλληνας ἄρχειν εἰκός, άλλ’ ού βαρβάρους μῆτερ, Ἑλλήνων τό μέν γάρ δοῦλον, οἱ δ’ ἐλεύθεροι" (Ιφιγένεια εν Αυλίδι, στ. 1400). Ο Ευριπίδης προσδιορίζει επακριβώς στους στίχους αυτούς θεμελιώδη διαφορά μεταξύ των βαρβάρων και των Ελλήνων. Ταυτόχρονα, διατυπώνει ίσως για πρώτη φορά ότι το κυρίαρχο στοιχείο της ελληνικότητας είναι η "ελευθερία", την οποία στερούνται οι ασιάτες: πολιτική, κοινωνική, θρησκευτική.
Κατά τον δάσκαλο του Μ. Αλεξάνδρου, τον Αριστοτέλη, "Οἱ βάρβαροι δουλικώτεροι τά ἥθη φύσει τῶν Ἑλλήνων" (Πολιτικά Ι,1.5, 1252b7). Εξ αυτού ορμώμενος, προέτρεπε τον μεγάλο στρατηλάτη να είναι ηγεμών για τους Έλληνες, δεσπότης για τους ασιάτες, αφού είναι "από τη φύση τους δουλικότεροι και ταπεινοί, προορισμένοι σε ανελεύθερο βίο".
Ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν σκληρός αλλά δίκαιος με όλους, αναμειγνύοντας ελληνικά και ανατολίτικα διοικητικά και πολιτιστικά στοιχεία με σκοπό όχι να φτιάξει ένα κοινωνικό χωνευτήρι, έναν αχταρμά, αλλά να βρει ο καθένας τη "θέση" του. Βέβαια η προπαγάνδα ανθίζει, ζει και βασιλεύει στα ελληνικά σχολεία και βιβλία. Ένα έθνος που έχει χάσει τον προσανατολισμό του και την ταυτότητά του και βαδίζει πια σε επικίνδυνες, αριστερόστροφες woke ατραπούς.
Ανδρέας Κασάπογλου
7 σχόλια:
Το βιβλίο δεν λέει κάτι λάθος ή κάτι αντίθετο με αυτά που γράφει ο συγγραφέας. Πολύ σωστά τα γράφει το βιβλίο, και πολύ κατάλληλα για το ηλικιακό επίπεδο στο οποίο απευθυνεται. Μην παρερμηνεύετε τα πάντα και μην βλέπετε παντού φαντάσματα. Κοιτάξτε μέσα σας, εκεί βρίσκονται τα φαντάσματα που κυνηγάτε, όχι γύρω σας, ούτε στα σχολικά βιβλία.
Ένας δάσκαλος
(ο όποιος αγαπάει και τον Χριστό, και την πατρίδα του, και την ιστορία του, και έχει επενδύσει πολλά χρόνια σπουδών για αυτά τα θεματα)
Αχ Ελλάδα,αλίμονό σου!
Πάτερ, ὅταν κάποιος θέλει νὰ βρεῖ λάθη, βρίσκει. Κάνετε μία παρερμηνεῖα τοῦ βιβλίου, κρίνοντας μεμονωμένα αποσπάσματα. Ἐπίσης αὐτὰ τὰ ἀποσπάσματα τὰ ἑρμηνεύεται κατὰ τὸ δοκοῦν. Ἂν δὲν ἔχετε, νὰ σᾶς δανείσω τὰ δύο βιβλία τοῦ Πλούταρχου, τὸ ἕνα ἐκ τῶν Βίων Παραλλήλων-Μέγας Ἀλέξανδρος-Ιούλιος Καίσαρας, τὸ δεύτερο τό· Περὶ τῆςἈλεξάνδρου Τύχης ὴ Ἀρετῆς. Θὰ ἤθελα νὰ τὰ διαβάσετε ἐνδελεχῶς καὶ μετὰ νὰ μοῦ πεῖτε ἂν τὸ σχολικὸ βιβλίο τῆς Ἱστορίας, λέει κάτι διαφορετικό, σὲ συμπυκνωμένη μορφή,. Βουτσινᾶς Ἠλίας Κοινωνιολόγος-Φιλόλογος
Πραγματικά θα ήθελα.Μήπως κυκλοφορούν στο διαδύκτιο;
Το αξιοσημείωτο με το βιβλίο Ιστορίας της Α' Γυμνασίου, είναι ότι ο ΜΕΓΑΣ Αλέξανδρος, δεν ονομάζεται καν ΜΕΓΑΣ... Υπάρχει άλλος τρόπος να υποτιμηθει περισσότερο, μια ιδιοφυΐα, απο τους ίδιους τους ομοεθνεις του;
Και όμως ο Πάτερ είναι σωστός, εμείς δεν διδαχθήκαμε στα νιάτα μας τέτοια πράγματα. Θα σου πουν τα παιδιά : Δάσκαλε αντιρατσιστής και Στρατηλάτης γίνεται ? Πήγε μέχρι τις Ινδίες ο Αλέξανδρος και χιλιάδες σκότωσε ..μάλλον επειδή ήταν ρατσιστές :-)) Η επεκτατική πολιτική είναι βίος αντίθετος με τον ρατσισμό. Αμυντική πολιτική ναι να το δεχτούμε.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι να δεις τον Μέγα Αλέξανδρο.
Ένας είναι σίγουρα ο τρόπος που τον έβλεπε ο Άγιος (Αββάς) Σισώης, ιδιαίτερα μετά την επίσκεψη στον τάφο του Μεγάλου Αλεξάνδρου:
Ἐκεῖ ὁ ἅγιος συνειδητοποίησε βαθύτατα τὴν ματαιότητα τῆς γήινης δόξας καὶ τῆς βασιλικῆς ἐξουσίας καὶ θρήνησε γιὰ τὴν κοινὴ μοίρα τῶν ἀνθρώπων, τὸν θάνατο. Τότε φιλοσόφησε γιὰ τὸν θάνατο καὶ τὴν ζωή, τὰ προσωρινὰ καὶ τὰ αἰώνια. [...] Στὴν ἀπεικόνιση τοῦ ἐπεισοδίου βλέπουμε δύο δόξες: τὴν γήινη δόξα τοῦ ἀνθρώπου ποὺ ἔγινε ταυτόχρονα Μεγάλος Βασιλιὰς (τῆς Περσίας), Φαραὼ τῆς Αἰγύπτου καὶ Βασιλιὰς τῶν Ἰνδιῶν - ἀλλὰ μαράθηκε καταλήγοντας σ᾿ ἕνα τάφο - καὶ τὴν οὐράνια δόξα τοῦ ἁγίου, ποὺ εἶναι γεμάτη φῶς καὶ μένει στοὺς αἰῶνες".
(πηγή)
Άλλος τρόπος είναι η περιγραφή του Αρτέμη από τους Terror X Crew στο τραγούδι του "ΑΛΕ ΙΣΚΑΝΤΑΡ" που μπορείτε να ακούσετε στο Youtube. Στην περιγραφή του βίντεο υπάρχουν και οι στίχοι:
Ἔθεσε βάσεις γιά τή διάδοση τοῦ Εὐαγγελίου,
οἱ χῶρες πού δέν τόν εἶδαν, δέν εἶδαν τό φῶς τοῦ ἡλίου,
χάραξ' ὁδούς, πού πάνω τους, ἔθνη βαδίζουν ἀκόμα,
τί κί ἄν παρῆλθαν δυό χιλιάδες τριακόσια χρόνια.
Αὐτός ἐπίσης ὤθησε τήν ἑλληνική μας γλῶσσα,
ἀπ' τήν Ἐσχάτην Ἀλεξάνδρειαν ὡς τή νῆσο Σοκότρα,
καί ἀπ' τό Γιβραλτάρ ἕως τίς πεδιάδες τοῦ Παντζάμπ
Δημοσίευση σχολίου