ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΕΞΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ ΜΑΣ!

Τετάρτη 17 Αυγούστου 2011

Αλεξάντρου Τούντορ-Η ομολογία πίστεως ενός διαιτητή ποδοσφαίρου

Ο Αλεξάντρου Τούντορ είναι διαιτητής στο ρουμανικό πρωτάθλημα από το 1997 και διεθνής διαιτητής με το σήμα FIFA από το 2001.Είναι γνωστός για την αυστηρότητα του και τον μεγάλο αριθμό καρτών που δείχνει.Πίσω όμως από αυτήν την σκληρότητα κρύβεται ένας άνθρωπος σωστός και σοβαρός,αλλά κυρίως απαιτητικός από τον εαυτό του.Αυτή η απαιτητικότητά του πηγάζει από μία καθαρή και άγρυπνη χριστιανική συνείδηση.Είναι πολύ φειδωλός στις δηλώσεις του προς τα Μ.Μ.Ε.αλλά όταν μιλάει για τον Χριστό το πρόσωπό του φωτίζεται.
-Πριν σας γνωρίσω μου τράβηξε την προσοχή η δήλωση ενός παράγοντα ο οποίος είχε πει:«Είμαι ευτυχής που θα διαιτητεύσει ο Τούντορ επειδή είναι άνθρωπος του Θεού και δεν ανυσηχώ.
-Προτιμώ να μένω μακριά από τον τύπο και να ασχολούμαι πιο πολύ με τα πνευματικά.
-Ωστόσο ως δημόσιο πρόσωπο δεν μπορείτε να μένετε μακριά από τα Μ.Μ.Ε.
-Ναι,προσπαθώ να μείνω όσο πιο μακριά μπορώ και να αποφεύγω τις πολλές δημόσιες δηλώσεις οι οποίες μπορεί και να μην είναι απολύτως αληθινές.
-Τότε περνώντας σε πνευματικά θέματα θυμάμαι έναν γέροντα ο οποίος είπε:«Εγώ δεν καταλαβαίνω το ποδόσφαιρο,τόση ενέργεια....τόση προσπάθεια για να πιάσεις τη μπάλα και όταν την πιάνεις την κλωτσάς
-Ναι και εγώ δεν καταλαβαίνω τι γυρεύω στο ποδοσφαιρο αυτήν τη στιγμή,αλλά δεν έχω την ευλογία να αποτραβηχθώ.
-Από τον πνευματικό σας;
-Ναι
-Είναι καλά στο ποδοσφαιρο;
-Είναι καλά επειδή από την δική μου οπτική γωνία σου δείχνει έναν δρόμο προς τον Θεό.Με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζεις σε βοηθάει να ακολουθήσεις έναν συγκεκριμένο δρόμο
-Μπορεί δηλαδή το ποδόσφαιρο να σε φέρει κοντά στο Θεό;
-Οτιδήποτε μπορεί να σε φέρει κοντά στο Θεό,πόσο μάλλον το ποδόσφαιρο το οποίο είναι και δύσκολο.
-Κάποιος ρώτησε έναν ιεράρχη δικό μας εαν ο Θεός αγαπάει το ποδόσφαιρο και εκείνος απάντησε:«Πιστεύω ότι δεν Τον ενδιαφέρει κάτι τέτοιο.
-Εγώ πιστεύω ότι ο Θεός τους αγαπάει όλους,ανεξάρτητα εαν ασχολούνται με το ποδοσφαιρο ή όχι.
-Είπατε ότι το ποδόσφαιρο μπορεί να σ εφέρει κοντά στο Θεό επειδή είναι δύσκολο,συνεπώς ζητάει κάποια θυσία.Τι είναι το πιο δύσκολο στο ποδόσφαιρο ειδικά για ένα διαιτητή;
-Για μένα το πιο δύσκολο ήταν να αντέξω.Ν'αντέξω στο σύστημα με τον δικό μου τρόπο.Εμένα οι δικοί μου μου είχαν πει κάτι σκληρό:«Κοίτα μία τιμή έχεις.Εαν την χάσεις δεν θα μπορείς να την αγοράσεις για να την πάρεις πίσω!»Αυτό μου έμεινε χαραγμένο στον χαρακτήρα μου.
-Στο ποδόσφαιρο,όπως και σε άλλα αθλήματα τα αίματα ανάβουν τα πάθη βγαίνουν στην επιφάνεια.Πώς αυτό συμβιβάζεται με την πνευματική ζωή;
-Πνευματική ζωή...Σας είπα προς στιγμήν δεν έχω την ευλογία να εγκαταλείψω το ποδόσφαιρο.Με ρώτησε ένας γέροντας πόσα χρόνια έχω ακόμη στο ποδόσφαιρο.Μετά μου είπε:«Εαν δεν μπορείς να προσεύχεσαι τη στιγμή εκείνη,προσευχήσου μετά».
- Μπορείς να προσευχηθείς ενώ διαιτητεύεις;
-Πολύ δύσκολο.
-Δηλαδή μπορούν να είναι μαζί στον λαιμό η σφυρίχτρα και ο σταυρός;
-Μπορούν.Αλλά είναι δύσκολο να προσεύχεσαι την ώρα του παιχνιδιού.Ή πριν ή μετά το παιχνίδι
-Υποθέτω ότι υπάρχουν κι άλλοι οι οποίοι προσεύχονται την ώρα του παιχνιδιού.Δεν αναφέρομαι σε αυτούς που προσεύχονται στην κερκίδα αλλά σε αυτούς που βρίσκονται στον αγωνιστικό χώρο.Μπορεί να σκέφτεται κάποιος τον Θεό την ώρα που κυνηγάει την μπάλα;
-Πρόσφατα με ρώτησε ένας ποδοσφαιριστής:«Κύριε Τούντορ,μπορώ να προσευχομαι την ώρα του παιχνιδιού με την ευχή του Ιησού;»-«Αδελφέ,πήγαινε στον πνευματικό σου πρώτα για να πάρεις ευλογία»του είπα.Εγώ ούτε που το είχα σκεφτεί.Αλλά αυτός...Βλέπεις.Και ο Θεός τον βοήθησε με την έννοια ότι έβαλε πολλά αποφασιστικά γκολ για την ομάδα του.
....
-Θα μας πείτε κάποιες προσωπικές σας εμπειρίες οι οποίες ίσως βοηθήσουν κάποιους πνευματικά;
-Συνάντησα πολλούς πατέρες με αγία ζωή και είχα την χαρά να συνομιλήσω με τον γέροντα Ιουλιανό από την Σκήτη του Τιμίου Προδρόμου.Μου είπε:«Κοίτα εκεί στο ποδόσφαιρο να είσαι όλος μάτια και αυτιά.»Είχα την αίσθηση ότι αυτά τα λόγια έρχονται από ψηλά και ότι περνώντας μέσα από το στόμα του γέροντα,έφτασαν σ'εμένα κάνοντας στροφή ενενήντα μοιρών.Αυτά μου τα είπε πριν γίνουν οι συλλήψεις κάποιων προέδρων ποδοσφαιρικών ομάδων και κάποιων συναδέλφων μου.
-Σκέφτομαι αυτήν την πίεση από τις κερκίδες.Το γεγονός ότι χιλιάδες μάτια είναι στραμμένα πάνω στον διαιτητή.Πώς μεταδίδεται αυτό σ'εσάς ως πνευματική κατάσταση;
-Ένας μοναχός ο οποίος κάποτε ήτα ποδοσφαιριστής μου είπε:«Κύριε Τούντορ,ο πιο μεγάλος κριτής είναι ο Θεός»Αυτό για μένα ήταν αρκετό.Εμένα με φώτισε.Άφησέ τα όλα στα χέρια του Θεού.
-Για τους ανθρώπους του ποδοσφαίρου εμείς διαβάζουμε στον τύπο,ακούμε γι'αυτούς στην τηλεόραση.Συνεπώς τους βλέπουμε μέσα από τα μάτια των άλλων.Κάποιοι βρίσκονται πολύ κοντά στο Θεό.Ίσως να μας σκιτσάρετε κάποια πορτραίτα είτε λέγοντας το όνομα τους είτε όχι.
-Τέτοιο άνθρωποι είναι συνήθως διακριτικοί.Θυμαμαι έξι διαιτητές που πήγαν στο Άγιο όρος όχι για εκδρομή αλλά για πνευματικούς λόγους.Ξέρω ανθρώπους του ποδοσφαίρου που πιστεύουν βαθιά στο Θεό,αλλά δεν το δημοσιοποιούν.Είναι πολλοί.Τους ξέρει μόνο ο Θεός.
www.razbointrucuvant.ro/μετάφραση www.proskynitis.blogspot.com

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Παρακολουθώ εδώ και λίγο καιρό αυτή την όμορφη προσπάθεια του blog και ήθελα απλά να σας ευχαριστήσω.

Καλή συνέχεια!

π.Γεώργιος-Προσκυνητής είπε...

Κι εγώ σας ευχαριστώ!