ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΕΞΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ ΜΑΣ!

Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2012

Όσες ευχές και να διαβάστηκαν, η λάρνακα του Αγίου Δημητρίου δεν άνοιξε εφέτος…


Σήμερα το απόγευμα, αναχώρησε αντίγραφο της Παναγίας Τριχερούσας από τον Άγιο Δημήτριο προς την Μητρόπολη Θεσσαλονίκης όπου ανήκει. Μετά την παράκληση προς την Παναγία ακολούθησε ο καθαγιασμός του Αγίου Μύρου από την λάρνακα του Αγίου. Την ώρα που ο Μητροπολίτης Άνθιμος διάβαζε ευχές και έκανε δεήσεις προς τον Άγιο, είδα με τα ίδια μου τα μάτια, όπως και όλος ο κόσμος την λάρνακα να ανοίγει μόνη της, να ξεχειλίζει από μύρο και να ευωδιάζει στο δευτερόλεπτο όλος ο ναός από το μύρο του Αγίου μας. Πραγματικά ήταν κάτι που δεν το είχα ξαναζήσει και για μια ακόμη φορά θαύμασα την δύναμη της πίστεως μας. Ο άγιος να είναι προστασία για όλους μας.
Το παραπάνω είναι από το Νοέμβριο 2011.
Σήμερα 4 Νοεμβρίου 2012 στον Άγιο Δημήτριο είχαμε πάλι τον ετήσιο καθαγιασμό Μύρου του Αγίου.
Με μια διαφορά.
Φέτος η λάρνακα όσες ευχές και να διαβάστηκαν, δεν άνοιξε.
Αναγκάστηκαν να την ανοίξουν με το χέρι και το μύρο ήταν σε λιγότερη ποσότητα από τις προηγούμενες χρονιές.
Υπάρχουν μαρτυρίες που λένε ότι παλαιότερα το Μύρο από την λάρνακα του Αγίου έφτανε μέχρι την παραλιακή. Πραγματικά ο κόσμος δεν προλάβαινε να το μαζεύει. Το 2011 ο Άγιος γέμισε περίπου μια κολυμπήθρα με το Άγιο Μύρο του.
Ευχαριστούμε τον αδερφό μας Σπύρο για την πληροφορία.

23 σχόλια:

Φράπις είπε...

Εκτός από τις αμαρτίες μας που είναι αλήθεια, υπάρχει και κάτι άλλο στην εκκλησία του Αγίου Δημητρίου. Αυτό είναι το μαγαζάκι που έχουν μέσα στον ναό, μπαίνοντας από την κυρίως είσοδο δεξιά.
Γενικώς, η εκκλησία σου δίνει την εντύπωση ενός εμπορικού μνημείου περισσότερο παρά ενός προσκυνήματος. Τι κι αν διαβάζεται εκείνην την ώρα στην Θεία Λειτουργία το τι είπε ο Χριστός όταν πήγε στον Ναό. Αυτό μοιάζει με φολκλορικό στοιχείο και με ιδεώδες τόσο δύσκολο που κανείς δεν είναι σε θέση να εφαρμόσει.

Αν δε φαίνεται η χριστιανοσύνη μας σε κάτι τόσο απλά και χοντροειδή που βλέπει ο καθένας, περιμένουμε να υπάρξει στα υπόλοιπα, τα σύνθετα, εκλεπτυσμένα και αφανή;

Απορώ και γι' αυτό το λίγο μύρο που έβγαλε!

π.Γεώργιος-Προσκυνητής είπε...

Είστε υπερβολικός.Όλα τα μεγάλα προσκυνήματα έχουν κάποιο μαγαζάκι.Δεν σας υποχρεώνει κανείς να αγοράσετε.Υπάρχουν όμως άλλοι που θέλουν να πάρουν κάποια ευλογία από το προσκύνημα που επισκέπτονται.Το ίδιο γίνεται και στην Ρωσία και στην Ρουμανία κ.α.Αυτό που δεν μου αρέσει είναι να γίνονται πωλήσεις την ώρα της Θειας Λειτουργίας(αν και δεν το έχω δει κάπου)

olgag είπε...

Εάν θέλουν πάτερ μου οι επισκέπτες/προσκυνητές να αγοράζουν τις ευλογίες του προοσκυνήματος (sic!), ας φροντίσουν οι υπεύθυνοι του ναού να φτιάξουν ένα χώρο εκτός αυτού όπου θα τις πωλούν. Η εκκλησία είναι χώρος λατρείας και όχι λαϊκή αγορά, κι επιτέλους σταματήστε να δικαιολογείται τα πάντα στο όνομα του αγίου χρήματος. Δόξα τω Θεώ, ο Άγιος δεν έχει ανάγκη από ευρώ και είμαι σίγουρη πως τα διάσπαρτα κυτία που βρίσκονται μέσα στο χώρο του προκαλούν δυσαρέσκεια και λύπη. Αφήστε που αν ο Χριστός έμπαινε ξανά ως άνθρωπος σε ναό (και μάλιστα σε αυτόν του Αγίου Δημητρίου) δεν θα έβγαζε τη ζώνη του αλλά ΑΚ47!!!

Την ευχή σας
όλγα

π.Γεώργιος-Προσκυνητής είπε...

Να σταματήσει αυτό το παραμύθι με τα κουτιά και με δεν ξερω τι άλλο.Επαναλαμβάνω ΕΑΝ θέλετε βάζετε.Εαν θέλετε αγοράζετε.Άλλοι βάζουν με ευχαρίστηση.Γιατί να τους το στερήσουμε.Το μαγαζάκι ΣΤΟΝ Αι-Δημήτρη δεν είναι μεσα στον ναό ακριβώς.Ειναι σε χωριστό μέρος.Τωρα εαν θελετε να βγαλουμε και την μεζούρα να μετρησουμε ας την βγάλουμε.Εγω προσωπικά ξέρω πολλούς (Έλληνες,Σερβους,Ρουμάνους και Ρώσους ) που απαιτούν να αγόρασουν κάτι μέσα από τον ναό.Αυτό πάντως που εγώ έχω προσέξει σε κάποια μοναστήρια και προσκυνήματα ειναι οι τσουχτερές τιμές.Απλησίαστα!

Φράπις είπε...

Μα, κακώς τα έχουν αυτά τα μαγαζάκια μέσα στην εκκλησία! Κακώς τα έχουν και οι Ρώσσοι, κακώς τα έχουν και οι Ρουμάνοι. Τι τα θέλουν μέσα στην εκκλησία; Ούτε την ώρα της Θ. Λειτουργίας ούτε ποτέ.

Αλλά ειδικά στον Άγιο Δημήτριο δε μιλάμε για έναν πάγκο, ή για ένα τραπεζάκι, μιλάμε για ένα ολόκληρο μαγαζί.
Αν δεν υπήρχαν αυτές οι πέντε-δέκα θεοσεβούμενες γιαγιάδες δεν ξέρω αν θα έβγαινε το μύρο. Ειλικρινά μιλώ. Και όταν εκλείψουν αυτές, δεν ξέρω καν αν θα βγαίνει μύρο. Μας αξίζει να μη βγαίνει καθόλου πλέον. Ας λένε όσες ευχές θέλουν, κι ας βάλουν και τους πιο επίσημους μπροστά-μπροστά (παραβιάζοντας άλλη μια οδηγία από τις Γραφές, αυτή τη φορά του Αποστόλου Παύλου) νομίζοντας ότι έτσι θα πείσουν τον Άγιο. Ε, λοιπόν, ο Άγιος δεν πείθεται, ούτε με τους επίσημους στόμφους των καταρτισμένων ψαλτών, ούτε με την παρουσία των επισήμων (λες και τον προστάζουν να κάνει το θαύμα χάρη στο αξίωμά τους!).
Παλιότερα ο Άγιος Δημήτριος ευωδίαζε κάθε μέρα. Με τα χρόνια έπαψε να ευωδιάζει κάθε μέρα και αυτό συνέβαινε μόνο στην γιορτή του. Μήπως του χρόνου δε θα ευωδιάσει καθόλου;

Αυτό που φοβάμαι είναι ότι με την στάση μας προκαλούμε την οργή του Θεού. Έχουμε βάλει την δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία μας και στις ακολουθίες, λες και ο Θεός νοιάζεται για τις στρόγγυλες σφραγίδες μας.

Εγώ το εξής μήνυμα παίρνω από αυτήν την στάση του Αγίου: ΑΛΑΞΤΕ ΤΩΡΑ ΟΛΟΙ ΣΑΣ. Και αν χαίρομαι για κάτι, είναι που ασχολήθηκε μαζί μας, γιατί ενώ είμαστε για φτύσιμο, δεν μας απέρριψε τελείως και μας έβγαλε λίγο μύρο.
Μόνο εγώ το καταλαβαίνω αυτό;

Ποιο έθνος, χριστιανικό-μη ορθόδοξο έχει τέτοια τιμή; Μήπως κι εκείνοι άνθρωποι δεν είναι, με μυαλό, και πολλοί από εκείνους με καλές προθέσεις; Αν σ' εκείνους συνέβαιναν όσα θαυμαστά συμβαίνουν σ' εμάς, μπορεί να βάζαν μυαλό. Εμείς όμως τίποτα.

π.Γεώργιος-Προσκυνητής είπε...

Τι να σου πω Φράπυ μου.Εαν πιστεύεις ότι κλείνοντας τα μαγαζάκια θα σωθούμε τότε να τα ανατινάξουμε όλα.Εγώ ένα ξέρω σε ότι έχει σχέση με τα οικονομικά της εκκλησίας γενικότερα.Όποιος είναι εκτός των πραγμάτων(μητροπόλεις,ενορίες,ενοριακές επιτροπές,φιλόπτωχα ταμεία,κατηχητικά κ.τ.λ.)δικάζει ,καταδικάζει και αφορίζει χωρίς να ξέρει.Έλα στην θέση όλων αυτών που προανέφερα,ζήσε την κατάσταση εκ των έσω και μέτα μίλα.

Φράπις είπε...

Κατ' αρχάς πάτερ Γεώργιε, δεν καταδίκασα κανέναν συγκεκριμένα, αλλά όλους μας.
Αν τώρα ήμουν ο μοναδικός άνθρωπος που έλεγε αυτό το πράγμα θα έκανα πίσω. Θα έλεγα πως φταίω εγώ και πως σφάλλει το μυαλό μου. Αν πάλι αυτά με εμπόδιζαν να πηγαίνω στην εκκλησία, θα έλεγα πως όλα τούτα είναι προφάσεις εν αμαρτίαις. Αν τέλος ήμουν καθολικός να πιστεύω ότι η εκκλησία συνοψίζεται στο ιερατείο, και πως εγώ είμαι απλώς ένας παρατηρητής μυστηρίων, τότε θα σιωπούσα γιατί δε θα μου έπεφτε λόγος.
Ωστόσο τίποτε από αυτά τα τρία δε συμβαίνει. Κανέναν δεν ξέρω που να πήγε στον Άγιο Δημήτριο και να καλοείδε το μαγαζάκι. Όλοι θυμήθηκαν συνειρμικά τον Χριστό στον Ναό. Στην εκκλησία δε με εμποδίζουν να πηγαίνω. Και καθολικός φυσικά δεν είμαι.

Όσον αφορά τα έξοδα μιας εκκλησίας ξέρω πως είναι πολλά. Τα ξέρω και εκ των έσω. Υπάρχουν όμως δύο πολύ σημαντικά "αλλά".
Το πρώτο αφορά στην συνεισφορά του κόσμου και το δεύτερο αφορά στα έξοδα που πρέπει να γίνουν.
Όσον αφορά το πρώτο, ο κόσμος θέλει να δώσει. Και αν για παράδειγμα στον Άγιο Δημήτριο, αντί για μαγαζί και σαράντα κουτιά, είχαν μόνο ένα, να είσαστε σίγουρος ότι θα είχε και περισσότερα έσοδα απ' όσα χρειάζονται.

Όσον αφορά το δεύτερο, τα περισσότερα έξοδα είναι για πράγματα που όχι μόνο δε χρειάζεται να γίνουν, αλλά τις περισσότερες φορές δεν πρέπει να γίνουν. Επιγραμματικά μόνο αναφέρω τα εξής:
1. Τα νέα τέμπλα. Έχει δημιουργηθεί μια μόδα για νέα, μεγαλύτερα και πιο περίτεχνα τέμπλα. Τζάμπα χρήματα. Και όχι μόνο τζάμπα, αλλά στεναχωριούνται οι άνθρωποι που είχαν δώσει από το υστέρημά τους στο χτίσιμο του ναού, όταν έκαναν το πρώτο τέμπλο, βλέποντάς το να αχρηστεύεται.
2. Νέες εικόνες στα τέμπλα. Οι παλιότερες θεωρούνται πασαλείμματα. Αδιαφορούν πάλι για εκείνους που είχαν συνδράμει οικονομικά στο να φτιαχτούν οι παλιές, καθώς και για τυχόν αφιερώματα.
3. Νέοι πολυέλαιοι. Τις περισσότερες φορές πιο ογκώδεις, αγιορείτικου τύπου. Πάλι το ίδιο πρόβλημα έχουμε.
4. Νέες μικροφωνικές εγκαταστάσεις. Άχρηστες τις περισσότερες φορές.
5. Νέες τοιχογραφίες. Επί πλέον, στο θέμα των τοιχογραφιών -μια και μιλάμε συχνά και για παράδοση- να αναφέρω το μεγάλο σφάλμα που ξεκινήσαν οι Παχωμαίοι στο θέμα του χρυσού. Χρυσό στην τοιχογραφία δεν υπήρχε. Υπήρχε χρυσό στο ψηφιδωτό, αλλά όχι στην τοιχογραφία. Πρωτοεμφανίστηκε στην Ελλάδα γύρω στα 1700, επί Τουρκοκρατίας, και πάλι λόγω επιρροών από την Δύση. Η δυνατότητα για χρυσό σε τοιχογραφία υπήρχε, ωστόσο, από το Βυζάντιο ξέραν πως είναι κιτς.
6. Χαλιά (της μόδας είναι αυτά που έχουν τους δικέφαλους αετούς) καθώς και νέες καρέκλες. Ο άνθρωπος όταν πηγαίνει στην εκκλησία δεν έχει σκοπό να κάτσει σε αναπαυτικές πολυθρόνες αλλά για να είναι -όσο μπορεί- όρθιος.
7. Άχρηστες προεκτάσεις στους ναούς.


Επειδή μιλώ εκ των έσω, έχω δει και τα δύο. Έχω δει δηλαδή άχρηστα έξοδα (όλα τα παραπάνω τα έχω δει πάρα πολλούς ναούς), που ενόχλησαν τόσο πολύ τον κόσμο ώστε σταμάτησε να δίνει ακόμα και στον δίσκο. Όχι από τσιγκουνιά, αλλά γιατί ενοχλήθηκε από τις εργασίες του ιερέα.
Από την άλλη, είδα μοναστήρι ολόκληρο να χτίζεται χωρίς κανένα κουτί, χωρίς καν να πουλάει το κερί. Στο κερί έγραφε "Το κερί προσφέρεται δωρεάν. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να αφήνετε χρήματα".
Πώς χτίστηκε το μοναστήρι; Ακριβώς επειδή εκτιμήθηκε αυτή η στάση του συγκεκριμένου γέροντα τόσο πολύ, που του αφήναν κρυφά χρήματα.

Μαχητής Θεσσαλονίκης είπε...

π. Γεώργιε
Έχετε εκτοπίσει τον πιστό λαό από τη διοίκηση της εκκλησίας.

Ο πιστός λαός είναι μόνον για να σας δίνει χρήματα. Δεν ρωτάτε ποτέ τη γνώμη του, δεν τον ρωτάτε ποτέ αν του αρέσει να ακούει στη διαπασών τον ψάλτη, αν του αρέσει να σας ακούει να μιλάτε τυπικά και βαρετά με τις ώρες
δεν τον ρωτάτε για τίποτε.
Ούτε καν για το ποιοι θα είναι στην επιτροπή (από τους λαϊκούς της ενορίας). Ακόμη και αυτούς ΕΣΕΙΣ τους αποφασίζετε -και συνήθως είναι άβουλα τσιράκια σας.

Είναι εξευτελισμός την ώρα της λειτουργίας να περνάει δίσκος.
Το ακούτε;;
Εξευτελισμός είναι να περνάει ο δίσκος και λίγο πριν την Θεία Κοινωνία που έχει πολύ κόσμο.
Αυτό λέγεται ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ και όχι εκκλησία.
Αυτό είναι η αλήθεια.
Και όταν κάνετε λάθος να μάθετε να ζητάτε συγνώμη. Δικαιολογίες υπάρχουν πάντα.

Πείτε μου π.Γεώργιε,
ΠΟΣΑ ΧΡΗΜΑΤΑ πήρατε από τη μέρα της χειροτονίας σας από λαδώματα (τα ονομάζετε "τυχερά").
Πόσα χρήματα πήρατε από βαπτίσεις, από γάμους, από μνημόσυνα και από κηδείες, ακόμη και από τρισάγια;
Τα υπολογίσατε;
Όλα αυτά θα σας βαραίνουν σαν αμαρτίες την ημέρα της Κρίσεως.


Τέλος, αν έχετε οικονομικά προβλήματα στην εκκλησία σας, δείξτε 1ος το καλό παράδειγμα, επιστρέψτε τα "τυχερά" που πήρατε παράνομα, και ενημερώστε για τα οικονομικά του ναού σας τους πιστούς για να συναποφασίζουν μαζί σας.

olgag είπε...

Δεν νομίζω πάτερ μου πως ο εκχυδαϊσμός των ναών είναι παραμύθι που ανακυκλώνουμε οι λαϊκοί. Τουναντίον, αρκετοί εξ ημών των λαϊκών τρέφουμε απεριόριστο σεβασμό προς το χώρο και το αποδεικνύουμε προσπαθώντας να μην ανακυκλώνουμε τις ατυχείς συμπεριφορές των ομοδόξων μας. Και δε νομίζω πως ο μοναχισμός έχει ανάγκη από πεντάστερα μοναστήρια παρά μονάχα από προσευχή. Επίσης, δε χρειάζεται να στερήσετε από κανέναν πιστό την αγορά οποιασδήποτε ευλογίας (είναι άσχημη ακόμη και ως έκφραση), όμως μπορείτε να μάθετε τον πιστό να ικανοποιεί τις ανάγκες του περί τέτοιου είδους αγορών σε ανάλογα καταστήματα. Ευρώ και πίστη μεσα στο χώρο της εκκλησίας είναι λέξεις ασύμβατες για τον Χριστό μας, έτσι τουλάχιστον μου έμαθαν οι κατηχήτριες σαν ήμουν κι εγώ παιδί...
Τα απαράδεκτα φαινόμενα οικονομικών συναλλαγών τα συναντά κανείς μονάχα σε ορθόδοξους χριστιανικούς ναούς -ιδιαίτερα σε προσκηνυματικούς-, όχι σε τζαμιά γιατί οι ιμάμηδες δαγκάνε, ούτε σε καθολικούς ναούς και σαφώς όχι σε συναγωγές -εκτός κι αν κάποιος θέλει να περιτμηθεί και δεύτερη φορά-.
Ακόμη και αν όλοι εμείς κρίνουμε άδικα και επιτρέπουμε του εαυτού μας να σκανδαλίζεται τόσο εύκολα από τη διάσπαρτη εμπορευματοποίηση της πίστης μας, δε νομίζω πως οι πράξεις των κληρικών (ομολογουμένως όχι στο σύνολό τους) βοηθούν για το αντίθετο. Αν μπορέσετε, λοιπόν, να αντιτάξετε ένα σοβαρό επιχείρημα ώστε να εξηγήσετε γιατί οι υπόλοιποι πιστοί ανά τον κόσμο έμαθαν να σέβονται τους τόπους λατρείας των θεών τους την ίδια στιγμή που εμείς οι ορθόδοξοι τους βεβηλώνουμε με τις πράξεις και τη συμπεριφορά μας, κι αν βέβαια καταφέρετε να δείξετε πως οι κληρικοί είστε αμέτοχοι σε αυτό το λυπηρό φαινόμενο, ειλικρινά θα σας ήμουν ευγνώμων ως εγγονή και ανιψιά κληρικών.

σας χαιρετώ
όλγα

Φράπις είπε...

Κάτσε ρε μαχητή! Από που κι ως που ξέρεις τον πατέρα Γεώργιο και ξέρεις πως έχει πάρει τυχερά; Έχω γνωρίσει ιερέα, ο οποίος όταν πήγαν να του δώσουν τυχερά, είπε "ο Κύριός μας όπου κι αν πήγαινε δεν έπαιρνε τίποτα". Και όχι μόνο έναν, αλλά πολλούς.

Πρέπει να ανακαλέσεις.

π.Γεώργιος-Προσκυνητής είπε...

ΦΡΑΠΙΣ
ΑΠΟ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ, ΜΟΥ ΤΟ ΕΦΤΑΣΕΣ ΣΤΗΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΤΩΝ ΝΑΩΝ.ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΣΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΩ ΕΓΩ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟ Ή ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟΥ.ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΣΤΡΑΒΑ.ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑΠΕΙΝΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΑΠΕΙΝΟΙ ΓΕΡΟΝΤΕΣ.ΠΡΟΣΥΠΟΓΡΑΦΩ ΟΤΙ ΛΕΣ.ΑΛΛΆ...ΑΛΛΑ ΑΦΟΥ ΑΓΑΠΑΣ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ ΠΗΓΑΙΝΕ ΟΠΟΥ ΣΕ ΑΝΑΠΑΥΕΙ!ΑΥΤΟ ΚΑΝΩ ΚΑΙ ΕΓΩ.ΑΠΟΦΕΥΓΩ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΠΟΥ ΜΕ ΑΠΩΘΟΥΝ.ΣΥΝΑΝΑΣΤΡΕΦΟΜΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΜΕ ΑΝΑΠΑΥΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΙΣΩ ΚΑΙ ΝΑ ΚΡΙΝΩ ΚΑΝΕΝΑΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΩΡΩ ΣΩΣΤΟ(ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΣΕΝΑ ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΛΑΘΟΣ).ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΓΟΥΣΤΑ ΟΛΩΝ.

π.Γεώργιος-Προσκυνητής είπε...

ΜΑΧΗΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Εξαιρετικό το σχόλιό σας.Εαν θέλετε να το επαναδιατυπώσετε και να το απευθύνεται προς την διοιήκηση της εκκλησίας εαν γνωρίζεται επακριβώς πρόσωπα και πράγματα.Εσεις απευθύνεστε σε εμένα προσωπικά χωρίς καν να ξέρετε όυτε το όνομά μου.
Αφου απευθύνεστε σε εμένα προσωπικά για τα ''τυχερά''μου να σας απαντήσω.Ειμαι εφημέριος στην ενορία Δουκάδων στην Κέρκυρα.Το χωριό έχει 350 μόνιμους κατοίκους οι περισσότεροι εκ των οποίων γέροι.Έχουμε και λέμε. 1 με 2 βαπτίσεις τον χρόνο.0 ΜΕ 2 γάμους τον χρόνο και περίπου 5 με 12 κηδείες τον χρόνο.Μνημόσυνα περίπου τρια τον μήνα κατα μέσον όρο.Χρήματα δεν έχω ζητήσει ποτέ μου Όταν όμως ο άλλος επιμένει να σου τα δώσει εγώ δεν μπορώ να αρνηθώ.Τώρα παρακαλώ υπολογίστε το αστρονομικό ποσό που θα προκύψει προσθέστε τα στον κουτσουρεμένο μισθό και σας εύχομαι τόσα να βγάζετε και εσείς για να θρέψετε τα παιδιά σας.
(Μην μου αρχίσετε κανένα παραμύθι για την μισθοδοσία των ιερέων από το κράτος.Η απάντηση της εκκλησίας είναι γνωστή)
Αλήθεια εσείς τι δουλειά κάνετε;

π.Γεώργιος-Προσκυνητής είπε...

1)Ναι βεβαια πολύ μεγάλο σεβασμό έχουν οι ετερόδοξοι και οι αλλόθρησκοι.Στους καθολικούς έχω δει μέσα στον ναό,μασκέ πάρτυ,διαφημιστικές πινακίδες,ροκ συναυλίες και άλλα,Οι προτεστάντες κλείνουν τους ναούς τους και τους κάνουν μπαρ.Οι μουσουλμάνοι φωνάζουν θάνατο στους αλλόθρησκους και στους Εβραίους πατάνε και κανέναν σταυρό άμα λάχει.Μεγάλος σεβασμός!
2)Σεβαστή η άποψή σας Σεβαστείτε όμως και αυτούς που θέλουν να αγοράσουν.Εγώ έχω δει ανθρώπους να δίνουν από το υστέρημά τους για να αγοράσουν μία εικόνα.Εσεις τι πρόβλημα έχετε;Σε τι σας ενοχλεί;
Αλήθεια πολύ ωραία το γράφετε.Κάποιοι σκανδαλίζονται πολύ εύκολα!!!

olgag είπε...

Πάτερ Γεώργιε, οι απαντήσεις σας είναι άσχετες με τα όσα σας έγραψα νωρίτερα. Μου απαντήσατε γενικόλογα και βεβιασμένα, πράγμα που δηλώνει πως δε διαβάσατε προσεκτικά το μήνυμά μου ή θεωρήσατε πως σας επιτέθηκα και άρα προσπαθήσατε να μου επιστρέψετε τα όμοια. Δεν έγραψα για το αν οι μουσουλμάνοι ή οι Εβραίοι σέβονται τους χριστιανούς αλλά για το ότι ο καθείς από αυτούς σέβεται τον Αλλάχ ή τον Γιαχβέ μέσα στο χώρο λατρείας τους.

Επίσης, το "κρίνουμε άδικα" και το "σκανδαλίζομαι" ήταν υποθετικά, ήθελα απλά να τονίσω πως ακόμη κι αν κάποιος πέσει στην αμαρτία να κρίνει ή να σκανδαλιστεί από την πράξη κάποιου άλλου, σίγουρα φταίει ο ίδιος όμως φταίει και εκείνος που τον προκάλεσε (δεν τα σκέφτηκα μόνη μου, τα έγραψαν νωρίτερα κάποιοι πατέρες της εκκλησίας).

Επειδή αντιλαμβάνομαι πως οι απόψεις μας τείνουν να ακουμπήσουν το κενό σύνολο, σας χαιρετώ και παρακαλώ μην μπείτε στον κόπο να δημοσιοποιήσετε το παρόν μήνυμα, απλά δεν έχει νόημα.-

την ευχή σας
όλγα

π.Γεώργιος-Προσκυνητής είπε...

Σας απάντησα ξεκάθαρα στην τελευταία παράγραφο σας.Είπατε ότι οι άλλοι σέβονται τους τόπους λατρεία τους και εμεις όχι.Σας απάντησα ξεκάθαρα.Τι δεν καταλάβατε από την απάντησή μου;
Σε τι δεν απάντησα;
Η Εκκλησια μας εδω και 2000 χρόνια έχει του κόσμου τα στραβά.Εγώ νομίζετε δεν τα βλέπω;Στενοχωριέμαι,υποφέρω ,κρίνω και κατακρίνω με τη γλώσσα και με το λογισμό.Έχω βαρεθεί όμως αυτή τη γκρίνια που ακούω απ'όταν ήμουν μικρό παιδί.«Οι χαραμοφάηδες οι παπάδες,οι δεσποτάδες με τις μερσεντές,οι ναοί με τα χρυσάφια,οι μίτρες οι διαμαντένιες,η πολυσταύρο που όλη την ημέρα κάνει σταυρούς,ο υποκριτής που πάει στην εκκλησία και είναι ο χειρότερος άνθρωπος,γιατί να πάω στην εκκλησία εγώ είμαι καλύτερος από αυτούς και άλλα πολλά»Τα ξέρω,με ενοχλούν,όταν μπορώ με διάκριση προσπαθώ να βοηθήσω,προσεύχομαι αλλά μέχρι εκεί!Εγώ πάω στον ναό για να καρφώσω το βλέμμα μου στην γλυκιά μορφή της Παναγιάς μας και να ζητήσω από το Θεό να μου δώσει δύναμη.Παντού σε όλους τους τομείς της ζωής μας κατηγορούμε ,σχολιάζουμε αλλά ποτέ δεν κάνουμε το πρώτο βήμα να αλλάξουμε ένα μέρος της ανθρωπότητας-ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ

Andrew είπε...

Απαραδεκτο αυτο που εγινε με τις προσκλησεις στην δοξολογια του Αγιου Δημητριου. "Την ευλογια δε την ήθελαν, ας φυγει απο αυτους"...

Φράπις είπε...

Επειδή έχει αρχίσει να δημιουργείται ένα κλίμα που δε μου αρέσει καθόλου, θέλω να παραθέσω και την άλλη άποψη, που θα αποσαφηνίσει λίγο τα πράγματα.
Κατ' αρχάς κάθε ποίμνιο είναι άξιο των ιερέων του. Κενόδοξοι εμείς; Κενόδοξοι και οι ιερείς μας. Χρηματιζόμαστε εμείς; Χρηματίζονται και οι ιερείς μας. Ερωτύλοι εμείς; Ερωτύλοι και οι ιερείς μας. Συμφεροντολόγοι εμείς; Συμφεροντολόγοι κι αυτοί. Κ.ο.κ.
Οι ιερείς δεν έρχονται από τον ουρανό ως αλεξιπτωτιστές. Είναι άνθρωποι σαν κι εμάς, είναι τα αδέρφια μας, τα ξαδέρφια μας, οι φίλοι κι οι κολλητοί μας. Μεγάλωσαν μαζί μας, επηρεαστήκαν από όλα όσα λέμε τόσα χρόνια και από όσα κάνουμε. Οπότε κι εμείς συνδράμουμε στην αλλοίωση του κλήρου. Δε χρειάζεται σε αυτό να γίνω πιο ξεκάθαρος.
Όσον αφορά τα σκάνδαλα που ακούγονται, ορίστε η λύση. Μαθαίνετε για έναν ανάξιο πως γίνεται ιερέας; Μαζέψτε ντοκουμέντα, πάντε στην χειροτονία του και ορθώστε ανάστημα, πείτε την λέξη "ανάξιος" και αντικρίστε όλα τα βλέμματα του κατεστημένου που τόσο μισείτε. Εξηγήστε γιατί είναι ανάξιος και ήδη καθαρίσατε τον κλήρο από ένα σκουπίδι. Το κάνουμε όμως αυτό; Ή μήπως είμαστε δειλοί, φυγόπονοι και κοιτάμε "τι θα πει ο κόσμος";

Σας ενοχλούν αυτά που κάνει ο ιερέας της ενορίας σας; Πάτε να του τα πείτε. Πάτε και δεύτερη φορά. Πιστεύετε ότι έχετε δίκιο και σας αγνόησε; Πάτε στον Δεσπότη. Δε σας ικανοποίησε ο Δεσπότης; Πάτε στην ιερά Σύνοδο.

Όσον αφορά την έλλειψη Χάριτος από τον τόπο μας τα τελευταία χρόνια, αυτή οφείλεται στην αμαρτία του καθενός μας. Όχι όλων μαζί ως σύνολο, του καθενός μας. Ένας Παΐσιος, ένας Πορφύριος αρκούσαν για να κατέβει ο Θεός και να τους ακούει. Δεν είχαν αυτοί κανένα ανθρώπινο στήριγμα, ούτε περιμέναν από την ιεραρχία να επέμβει για να κάνουν τα εκατομμύρια κόμπων που κάναν στην ζωή τους. Ο Εφραίμ πήγε στις ΗΠΑ, στην πιο μασωνοκρατούμενη ορθόδοξη εκκλησία και αυτό δεν τον εμπόδισε να συνεχίσει την πορεία του και να ανέβει κι άλλο πνευματικά.
Ούτε προσπάθησε ν' αλλάξει νοοτροπίες, ούτε τα έβαλε με κατεστημένα, ούτε άρχισε να φωνάζει.

Για την κατάντια μας φταίμε εμείς. ΟΛΟΙ! Αν αντί να σπαταλήσουμε 5 ώρες στο ίντερνετ, κάτσουμε δυο ώρες να κάνουμε μια παράκληση, ένα απόδειπνο και μερικά κομποσχοίνια, η πρόοδος θα υπάρξει και θα είναι πολύ καλύτερη.

Ανώνυμος είπε...

Προσωπικά, χαίρομαι όταν υπάρχει έκθεση και μπορώ εγώ ή κάποιος άλλος να αγοράσει ένα σταυρό, μια εικόνα, ένα βιβλίο που μπορεί να αλλάξει τη ζωή κάποιου ανθρώπου. Είναι το μόνο ευλογημένο εμπόριο και πιστεύω πως κακώς ύπάρχει αυτή η κατάκριση. Για να δημιουργηθεί αλλού το μαγαζάκι ενδεχομένως να είναι χρήσιμο. Αλλά και που υπάρχει δεν με ενοχλεί. Τα βιβλία που πωλούνται στο ναό είναι για την ιστορία του Αγίου Δημητρίου κ.τ.λ. και μερικά για τον π. Παΐσιο. Σκεφτείτε τί ωφέλεια ψυχική μπορεί να προκύψει για κάποιο αναγνώστη. Δεν είναι εμπόριο. Προσωπικά, πιστεύω πως ένας ιερέας που έχει ποιμαντικές ανησυχίες μπορεί να κάνει θαυμάσια δουλειά με αυτές τις εκθέσεις. Υπάρχουν θαυμάσια βιβλία και υπάρχουν άνθρωποι που έχουν σωθεί από την ανάγνωση τέτοιων βιβλίων. Τώρα ειδικά για τον Αη Δημήτρη, τον επισκέπτονται καθημερινά τόσα πούλμαν που αυτά τα τραπέζια πραγματικά διευκολύνουν. Ο κόσμος έρχεται βιαστικός, πολύς κόσμος ταυτόχρονα, θέλει να εξυπηρετηθεί. Και για σκέψου τον Ρώσο, που κάνει ολόκληρο ταξίδι και θέλει να πάρει μια ευλογία πίσω στην πατρίδα του. Πού να δημιουργηθεί η έκθεση; Στην Πλατεία αδύνατον. Στη μεριά που βλέπει στην Αγίου Δημητρίου δεν υπάρχει χώρος. Μόνο στη δεξιά μεριά θα μπορούσε να γίνει κάτι, εκεί που είναι οι τουαλέτες και εκεί δεν ξέρω αν είναι δυνατόν. Είναι αυλή αλλά έχει και κάτι αρχαία, ενδεχομένως να μην επιτρέπεται απ' την αρχαιολογία. \
Ένας Θεσσαλονικεύς.

Ανώνυμος είπε...

Θεωρω αδικο τον τροπο με τον οποιο απευθυνοντε ορισμενοι εν Χριστω αδελφοι στον π Γεωργιο.
Εφοσον συμφωνουμε πως υπαρχουν καποια κακως κειμενα, ας σκεφτουμε ο καθενας απο την μερια του πως μπορει να βοηθησει. Ας μην ξεχναμε πως μας ενωνει η αγαπη για τον Χριστο και την εκκλησια Του, δεν ειναι αυτοι και εμεις.
Ο Αγιος Δημητριος ας μας σκεπασει ολους.

Gk είπε...

Θα συμφωνήσω με τον προλαλήσαντα. Ποτέ μου επίσης δεν ενοχλήθηκα από οποιαδήποτε έκθεση υπάρχει σε οποιοδήποτε ναό. Έχει συμβεί μάλιστα μπροστά μου, σε ναό που δεν υπήρχε κάτι ανάλογο, να διαμαρτυρηθούν προσκυνητές γιατί δεν είχαν να πάρουν κάτι για ευλογία, ένα σταυρουδάκι, μία εικονίτσα των αγίων ή ό,τι άλλο ποθεί μια ευλαβής ψυχή. Όταν έχουμε μέσα μας ειρήνη και αγάπη δε μας απασχολούν άλλα πράγματα. Οι μέλισσες κοιτούν μόνο τα άνθη κι αδιαφορούν για οτιδήποτε "άσχημο". Βλέπω ό,τι θέλω να δω και ακούω αυτά που θέλω ν΄ακούσω. Και το κυριότερο, κανείς δεν ξέρει τι θα έκανε ο Χριστός αν ήταν εδώ. Δεν είναι δυνατόν τις δικές μας αδυναμίες να τις ντύνουμε με υποθέσεις και σενάρια. Ούτε μπορούμε να γνωρίζουμε γιατί δεν άνοιξε φέτος η λάρνακα του Αγίου. Ξέρουμε όμως ότι ο Άγιος Δημήτριος είναι παρών και ολοζώντανος με καθημερινά θαύματα.

Πάτερ Γεώργιε την ευχή σας και καλή δύναμη στο έργο σας.

Έχουμε βαρεθεί να ακούμε κατηγορίες για μη "ικανούς ιερείς". Επιτέλους , ας γίνουν οι κατήγοροι ιερείς , αν είναι περισσότεροι άξιοι και είναι σε θέση να γίνουν σύμφωνα με τους ιερείς κανόνες.

Μια Θεσσαλονικιά

Andrew είπε...

Αγαπητοί αδελφοί, βλέπετε το δένδρο και χάνετε το δάσος. Αν νομίζετε ότι ο Άγιος έδωσε σημείο φέτος εξαιτίας του μαγαζιού με τις ευλογίες είστε βαθιά νυχτωμένοι. Οι λόγοι είναι πάμπολλοι και μας βαρύνουν όλους! Η παιδαγωγική τιμωρία που θα βρει το (πρώην) Χριστιανικό έθνος μας δεν είναι μακριά.

Ανώνυμος είπε...

Min krinete kanena anthropoan eisaste xristianoi. Ola ginonte eis gnosis THeou!

Στυλιανός είπε...

Ορέ παιδιά τον φάγατε τον άνθρωπο ηρεμήστε. Και εγώ πηγαίνω εκει που αναπαύομαι, δυστυχώς δεν μπορούμε να ικανοποιηθούμε όλοι.
Προσωπικά εμένα δεν μου αρέσει στις εκκλησίες ο έντονος φωτισμός, και η μόδα τα τελευταία χρόνια που επικρατεί η αφαίρεση των στασιδιών!