ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΕΞΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ ΜΑΣ!

Παρασκευή 24 Μαρτίου 2023

"Τύμπανα παίζω"

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣ (1919-1998) :"Τύμπανα παίζω"



Τύμπανα παίζω στα κρυφά μονοπάτια,
τύμπανα παίζω στα δάση.

Περιφέρουν οι λαοί τη ρίζα μου,
περιφέρουν οι λαοί την καρδιά μου.
Οι δρόμοι ανοίγουν πληγές,
ανάβουν φωτιές στα σπίτια,
στα στρατόπεδα ανάβουνε φώτα.

Οι λύκοι ουρλιάζουν τις νύχτες
πανδαιμόνιο στους βράχους
μπήγουν τα νύχια στα μάτια τους,
η σιωπή παγώνει στα δέντρα.

Τύμπανα παίζω στα κρυφά μονοπάτια,
τύμπανα παίζω στα δάση.

Αφήνω την έρημο, το βαθύ μου ποτάμι,
κατεβαίνω σκάλες γυρτές στους δρόμους
κατεβαίνω εγώ ο ταπεινός ο δούλος σας
ανάμεσα στο λαό μου.

Στη φωτιά να ριχτεί αυτός που κουράστηκε
και θέλει μόνο την ακίνητη μάσκα
αυτός που δεν αλλάζει το βήμα,
το γέλιο, το ρυθμό,τη σιωπή στη νέα του πόλη.

Τύμπανα παίζω στα κρυφά μονοπάτια,
τύμπανα παίζω στα δάση.

Αφήνω τότε την έρημο, αφήνω τα άνθη.
Το επίπεδο έπεσε πάνω στο άλλο,
ζητάει το εκμαγείο, αγωνίζεται,
σε λίγο θα ανατιναχθεί.

Ποιος είναι για νέα σημαία;
Αφήνω τους αγρούς,
την γιορτή, τις καμπάνες.
Αφήνω την έρημο,
το βαθύ μου ποτάμι.

Τύμπανα παίζω στα κρυφά μονοπάτια,
τύμπανα παίζω στα δάση.

Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος
https://www.youtube.com/watch?v=q5tSkra2pB4

Πίνακας τού Johann Georg Christian Perlberg (1806-1884)-"Young Drummer in Missolunghi" .

Ο "νεαρός τυμπανιστής του Μεσολογγίου" (ή "Τα τύμπανα του πολέμου της ανεξαρτησίας"), από τον πίνακα τού Johann Georg Christian Perlberg, εικονίζεται τώρα μπροστά στην Ακρόπολη που έχει ζωφραφιστεί στο βάθος αριστερά, στην τοιχογραφία τού καλλιτέχνη "street artist SAME84"στο προαύλιο τού 13ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών στο Μετς.

1 σχόλιο:

Μαριάνθη Πλειώνη είπε...

Ευχαριστούμε πολύ Βενετία για την εξαιρετική ανάρτηση!!!Χρόνια Πολλά!