ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΕΞΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ ΜΑΣ!

Παρασκευή 12 Απριλίου 2024

Όχι! Γι' αυτό είμαι Πατριάρχης. Για να σώσω το Έθνος μου...


  Μην με προτρέπετε να φύγω... Μάχαιρα θα περάσει τους δρόμους της Κων/πόλεως και των άλλων πόλεων των Χριστιανικών επαρχιών. Θέλετε να καταφύγω μεταμφιεσμένος σε ένα πλοίο ή να κλειστώ σε ένα σπίτι κάποιου ευεργετικού πρεσβευτού και να ακούω πως οι δήμιοι κατακρεουργούν, τον χηρεύσαντα λαόν. Όχι! Γι' αυτό είμαι Πατριάρχης. Για να σώσω το Έθνος μου... 
 Όχι για να εξολοθρευτεί εξαιτίας μου, δια χειρός των γενιτσάρων. Ο θάνατός μου θα ωφελήσει περισσότερο, παρά η ζωή μου. Οι ξένοι Χριστιανοί ηγεμόνες θα καταπλαγούν από τον άδικό θάνατό μου και δεν θα μείνουν αδιάφοροι, όταν η πίστη τους εξυβριστεί στο πρόσωπό μου. Οι Έλληνες, οι άνδρες της μάχης, θα πολεμήσουνε με μεγαλύτερη μανία. Και τούτο φέρει ως νίκη την νίκη. Είμαι βέβαιος γι' αυτό!

(Άγιος Γρηγόριος Ε' Πατριάρχης Κων/πόλεως ο Ιερομάρτυρας 1751 - 1821)

Δεν υπάρχουν σχόλια: