ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΕΞΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ ΜΑΣ!

Τρίτη 17 Απριλίου 2018

Ο Ρουμάνος σταθμάρχης που σταμάτησε το τρένο του Ν.Α.Τ.Ο.

 Olteanul-şef de gară care a oprit de două ori trenul NATO, la Pieleşti, şi i-a scos din minÅ£i pe americani: „Băsescu a zis că mă dă personal afară, dar eu n-am cedat”
Ο Φλορίν Πατρακιοϊου(64 ετών)διηγείται πως το 1999,την περίοδο του πολέμου στην Γιουγκοσλαβία,ένα τρένο του Ν.Α.Τ.Ο.με είκοσι βαγόνια γεμάτα με στρατιωτικό υλικό το οποίο κατευθυνόνταν σε μία στρατιωτική μονάδα στην Κραϊόβα.
«Ο συρμός σταμάτησε στον σταθμό Πιελέστι του νομού Ντόλζ,και από την στιγμή που δεν είχε τακτοποιημένα τα έγγραφα του-με την ιδιότητα του σταθμάρχη-τους σταμάτησα για τέσσερις ώρες»
 Ο Τραιάν Μπασέσκου(σ.σ.μετέπειτα πρόεδρος της Ρουμανίας),υπουργός μεταφορών τότε,θύμωσε πολύ με τα συμβάντα στο Ντόλζ.
 «Ο Μπασέσκου με απείλησε ότι εαν δεν επιτρέψω την διέλευση του τρένου με το στρατιωτικό υλικό,θα χάσω την δουλειά μου.Όλος ο κόσμος έλεγε ότι είμαι τρελός,αλλά δεν υποχώρησα στις πιέσεις.Το τρένο του Ν.Α.Τ.Ο.δεν έφυγε από τον σταθμό πριν διευθετήσει τα έγγραφά του.Είδα ξεκάθαρα ότι το στρατιωτικό υλικό δεν είχε εκτελωνιστεί.Τέσσερις ώρες έμειναν στον σταθμό Πιελέστι,και ήταν αγανακτισμένοι.Πολλοί πίστευαν ότι θα με σκοτώσουν αλλά εγώ δεν φοβήθηκα τίποτα.Έκανα το καθήκον μου και τήρησα τον νόμο.Με το χέρι στην καρδιά λέω ότι δεν λυπάμαι για τον τρόπο που ενήργησα την 3η Ιουνίου 1999«διηγήθηκε στην εφημερίδα ''Adevarul'',ο πρώην σταθμάρχης από το Πιελέστι

Σταμάτησε τους Αμερικάνους και στην επιστροφή

 Ο πρώην σταθμάρχης διηγείται ότι ένα μήνα ακριβώς μετά από το περιστατικό ο πόλεμος τελείωσε,ενώ οι Αμερικάνοι έπρεπε να περάσουν από τον ίδιο σταθμό.
Εκείνη την ημέρα είχε βάρδια ο Φλορίν Πατρακιοϊου.Αυτή την φορά ο συρμός με τα βαγόνια έμεινε στο σταθμό δύο εβδομάδες.Ο λόγος ήταν ο ίδιος:Δεν είχε τα έγγραφα τακτοποιημένα.
«Είπα στους Αμερικάνους ότι πρέπει να πληρώσουν  δασμούς 20.000 δολλαρίων και 37.000 λέϊ.Αρνήθηκαν κατηγορηματικά και εγώ τους είπα ξεκάθαρα:από εδώ δεν φεύγετε εαν δεν τακτοποίσετε τα χαρτιά σας.
 Το 1999 πρόδρος ήταν ο Εμίλ Κονσταντινέσκου,ο οποίος ήταν ακόμη πιο
θυμωμένος από τον Τραιάν Μπασέσκου που δεν άφησα για δεύτερη φορά το τρένο του Ν.Α.Τ.Ο.να φύγει από τον σταθμό Πιελέστι.Μέχρις ότου πληρώσουν όλο το ποσό δεν τους άφησα να φύγουν.Τα τηλέφωνα των ανωτέρων μου χτυπούσαν συνεχώς αλλά δεν είχαν τι να μου κάνουν.Ούτε οι απειλές θανάτου δεν με έκαμψαν.Εγώ είμαι δυνατός άνθρωπος,δεν υποχωρώ εύκολα.Αναγνωρίζω ότι φοβόμουν,όχι για μένα αλλά για την οικογένειά μου.Δεν ήξερα τι μπορούσε να συμβεί»είπε εν συνεχεία ο Φλορίν Πατρακιοϊου
  Επίσης διηγείται για την ανακριτική έρευνα που έγινε από τους ανωτέρους του,όμως στο τέλος αποδείχθηκε ότι έκανα την δουλειά μου.
Μάλιστα με αντάμειψαν με τρεις μισθούς.Ο Τραιάν Μπασέσκου μου είπε ότι θα έλθει προσωπικά στον σταθμό για να με διώξει.Δεν θυμάμαι ακριβώς την ημέρα που είχε πει ότι θα έλθει αλλά τον περίμενα στον σταθμό μέχρι στις εννέα το βράδυ.Μετά από τρεις μέρες έμαθα για την ανταμοιβή μου επειδή έκανα το καθήκον μου.
Το 2003 συναντήθηκα με τον Τραιάν Μπασέσκου όταν ήταν δήμαρχος Βουκουρεστίου.Πήγα κατευθείαν σε αυτόν και όταν έμαθε ποιός ήμουν άρχισε να γελάει.Μου είπε τότε:«Ξέρεις τι προβλήματα μου δημιούργησες;.Νόμιζα ότι είσαι τρελός για δέσιμο και ήθελα να σε διώξω.Έμαθα όμως ότι έκανες το καθήκον σου και πολίτες σαν εσένα τους έχει ανάγκη η χώρα».



Η ιστορία του πρώην σταθμάρχη από το Πιελέστι έγινε ταινία από τον σκηνοθέτη Κριστιάν Νεμέσκου.Έχει τίτλο «California Dreamin'»και παίζει ο ηθοποιός Armand Assante.Τον ρόλο του σταθμάρχη παίζει ο Ραζβάν Βασιλέσκου.
«Όταν τους διηγήθηκα την ιστορία έμειναν με το στόμα ανοιχτό.Μου είπαν ότι είχα μεγάλο θάρρος.Η ταινία θα μπορούσε να γίνει στο Πιελέστι,αλλά η απόφαση ήταν του σκηνοθέτη.Εγώ τους διηγήθηκα τα πάντα,ενώ η ταινία ήταν πολύ καλή.Μου άρεσε




Δεν υπάρχουν σχόλια: