ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΕΞΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ ΜΑΣ!

Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2016

Δε θα χαθώ πουθενά!

 Μνήμη Οσίου Συμεών του Νέου Θεολόγου (12 Οκτωβρίου)
Αποτέλεσμα εικόνας για sfantul simeon noul teolog
Έχουμε λόξα: δε μπορούμε να δούμε ευθεία τον εαυτό μας, μαζί και τίποτε άλλο πάνω στη γη. Έχουμε λόξα που δεν επιτρέπει ευθείες ματιές σε κανέναν και πουθενά. Λέει το ημερολόγιο: Oσίου Συμεών του Νέου Θεολόγου -που είδε τον Θεό. 
Ο Κύριος μορφή δεν είχε αλλ’ ήταν Φως, ήταν ζεστασιά, ήτανε χάδι. Κι απ’ την άλλη, τα δικά μας στραβά, μας φέρνουν στο αντίθετο, την παγωνιά. Καμιά ζεστασιά, κι όσο περνάει ο καιρός, τόσο την ξεχνάμε. Απ’ την άλλη, στατιστικά, αν ερωτηθεί ένας ενήλικας σε σχέση με τι πραγματικά του λείπει, μεγάλο ποσοστό θα θυμηθεί τη ζεστασιά της αγκαλιάς της μάνας.

Έτσι είναι ο Θεός. Με έπλασε, που θα πει ότι έχω μαζί Του φυσική σχέση. Με ξέρει καλύτερα απ’ τον καθένα. Κι έπειτα, γίνεται άνθρωπος, Ιησούς Χριστός, για να μιλήσει σε ‘μενα, που είμαι άνθρωπος: έχω δυο χέρια, έχω δυο πόδια, είμαι Πρόσωπο. 
Μου μιλάει ο Χριστός κι εγώ Τονε γνωρίζω, Τον βλέπω, Τον ζω, όχι στα λόγια αλλά στην πράξη. Είναι Φως ο Θεός και το Φως είναι Ζωή: χωρίς ήλιο τι ζει; Παγωνιά και θάνατος. Ο Δημιουργός γίνεται άνθρωπος, Ιησούς Χριστός. Εκεί που περπατώ εγώ, περπατά ο σαρκωμένος Θεός. Μιλάει στα μέσα μου και τα πάντα γίνονται Φως. Δεν είναι ένα υπέρτατο Ον που έρχεται και φεύγει, έχοντας μαγικές δυνάμεις αλλά κατοικεί μέσα μου κι εγώ κατοικώ σ’ Αυτόν. Μόνο μ’ Αυτόν μπορώ να ζήσω για πάντα. Από μόνος μου έχω ημερομηνία λήξης! Μόνος μου; Θάνατος και παγωνιά. Από πού θ’ αντλήσω ζωή; Οι μπαταρίες μου τελειώνουν. Έχω αρχή, μέση και τέλος.

 Μα εγώ θέλω να ζήσω για πάντα! Η φυσική μου κατάσταση είναι η ζεστασιά Του. Άλλωστε, Τον εμπιστεύομαι: δεν έχω να Του κρύψω τίποτε, Αυτός ξέρει τα πάντα για ‘μενα. Μου αποκαλύπτεται, μας αποκαλύπτεται. Η σχέση αυτή είναι ευθεία, δεν είναι λοξή. Κι έχει Φως! 
Λένε οι Ινδουιστές ότι θα χαθεί ο άνθρωπος στο άπειρο της Θεότητας, θα πάψει να υπάρχει -αυτό είναι η “Νιρβάνα”. Στους καιρούς που ζούμε, συμφέρει μια τέτοια θεωρία. Δεν έχει αξία το Πρόσωπο, είσαι αριθμός: γι’ αυτό και τόση αγάπη, ο σύγχρονος πολιτισμός, σε τέτοιες θεωρίες… Ο Χριστός όμως με αγαπάει τόσο, που με κάνει αθάνατο. Δε θα χαθώ πουθενά, θα ζήσω αιώνια, το Πρόσωπό μου έχει αξία και τ’ όνομά μου έχει απογραφεί στον ουρανό!

“Στο πρόσωπό Σου μαζί θα κατοικούν οι ευθείς.
Στην ευθύτητα μέσα της καρδιάς τους έχεις πάρει Μορφή,
κατοικούν με τη Μορφή Σου μέσα Σου, Χριστέ μου”
Όσιος Συμεών Νέος Θεολόγος, απ’ τους Ύμνους Θείων Ερώτων, ύμνος Α’

Ιάσων Ιερομ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: