ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 25η Νοεμβρίου 2024
Ο θάνατος είναι το φοβερότερο γεγονός στον άνθρωπο, το μόνο σίγουρο και όπως είπε ένας φιλόσοφος, ο άνθρωπος γεννιέται για να πεθάνει, η πορεία του προς το θάνατο αρχίζει από την ώρα που έρχεται στον κόσμο! Μελετώντας την ιστορία, από το απώτερο παρελθόν ως τα σήμερα, διαπιστώνουμε ότι ο θάνατος ήταν και είναι ο μόνιμος φόβος, ο οποίος καθορίζει την όλη στάση του ανθρώπου μπροστά στη ζωή. Η φρίκη του θανάτου είναι αυτή που ορίζει και αυτή την πορεία της ανθρωπότητας, αφού λ.χ. ο πόλεμος, η κύρια αιτία, που οδηγεί στον πρόωρο θάνατο, θεωρήθηκε ως «πατήρ πάντων», από τον αρχαίο Έλληνα φιλόσοφο Ηράκλειτο (544-484 π. Χ.).
Μελετώντας ακόμα τις πανάρχαιες παραδόσεις και τις θρησκευτικές δοξασίες όλων των λαών, βλέπουμε την αγωνία του ανθρώπου, σε όλες τις εποχές, να νικήσει το θάνατο, να τον υπερβεί, με πίστεις σε μια μεταθανάτια αθανασία. Ακόμα, με δικές του εμπνεύσεως θρησκευτικές τελετουργίες, πάσχιζε να εξασφαλίσει αυτήν την ομιχλώδη μεταθανάτια αθανασία, όπως λ.χ. τα διάφορα «μυστήρια» και κύρια τα φημισμένα «Ελευσίνια Μυστήρια» στην Αρχαία Ελλάδα, όπου ο μυούμενος υποβάλλονταν σε «καθάρσεις», με σκοπό να ενωθεί με το «θείον» και να εξασφαλίσει έτσι την μεταθανάτια αθανασία.
Σύμφωνα με τις πηγές, αυτές οι πρακτικές, οι οποίες ενείχαν συχνά και την απάτη, συνεχίστηκαν και στους σκοτεινούς μεσαιωνικούς χρόνους. Φτάνει να αναφέρουμε την «πώληση» της «αθανασίας» και του «παραδείσου» από την αιρετική παπική «εκκλησία», με τα «συγχωροχάρτια» και τα «περισσεύματα των αξιομισθιών των Αγίων»!
Αλλά και στους νεώτερους και σύγχρονους καιρούς ο άνθρωπος, αποκομμένος από την πίστη στο Θεό και την ελπίδα της μετά θάνατον ζωής, φοβάται τον θάνατο και αποζητά εναγωνίως την αθανασία, όχι πλέον σε θρησκευτικές πίστεις, αλλά στις δικές του δυνατότητες, στην «θεά» επιστήμη!
Πριν από λίγο καιρό αναρτήθηκε στο διαδίκτυο ένα πολύ διαφωτιστικό άρθρο, με τίτλο: «Οι μεγιστάνες της Silicon Valley κατέκτησαν τον κόσμο και τώρα αναζητούν την αθανασία»[1], αποκαλυπτικό μιας ακόμη δαιμονικής αλαζονείας του σύγχρονου αποστατημένου ανθρώπου, να γίνει «θεός», χωρίς το Θεό, με την δική του «παντοδυναμία»!
Το δημοσίευμα αρχίζει με την γενική παρατήρηση: «Εξελιγμένα φάρμακα, θεραπείες, ακόμη και παρανοϊκές ιδέες, όπως η μετάγγιση αίματος από νέους ανθρώπους, είναι η αρχή μέχρι τον τελικό σκοπό: την μεταφορά της συνείδησης σε άλλο σώμα. Οι κολοσσοί του διαδικτύου και της τεχνολογίας αφού κατέκτησαν τον κόσμο, αποκτώντας μια αμύθητη περιουσία και έναν πρωτοφανή έλεγχο δεδομένων, πλέον επιχειρούν να αποκτήσουν και το “άγιο δισκοπότηρο” της ανθρωπότητας, την αθανασία»[2].
Και αποκαλύπτει το φοβερό, ότι ο άνθρωπος μπορεί να κατακτήσει την αθανασία, όχι απλά μέσω της τεχνολογίας, αλλά ταυτιζόμενος ο ίδιος με την τεχνολογία: «Η Neuralink, μια από τις εταιρείες του Έλον Μάσκ, έλαβε πριν από μερικές ημέρες την άδεια των αμερικανικών υγειονομικών αρχών για να ξεκινήσει τις δοκιμές των εγκεφαλικών εμφυτευμάτων σε ανθρώπους. Σε πρώτη φάση, πρόκειται για εμφυτεύματα που θα επιτρέπουν στον ανθρώπινο εγκέφαλο να διασυνδέεται με υπολογιστές μέσω της σκέψης, γεγονός που εκτιμάται πως θα μπορούσε να βοηθήσει πολλούς ανθρώπους με αναπηρίες. Ωστόσο, όπως έχει ανακοινωθεί, επιδίωξη της εταιρείας είναι να αναπτύξει τσιπ που θα τοποθετούνται στον εγκέφαλο για να αποκτήσει μεγαλύτερη ισχύ. Ο ίδιος ο Έλον Μάσκ είχε δηλώσει σε σχετική εκδήλωση της εταιρείας, πριν από μερικά χρόνια, πως η νέα τεχνολογία θα μπορούσε να επιτρέψει στην ανθρωπότητα μια “συμβίωση με τη τεχνητή νοημοσύνη”. “Δυνητικά θα μπορούσες να “κατεβάσεις” όλες τις αναμνήσεις σου σε νέο (ανθρώπινο) σώμα ή σε ρομποτικό κορμί», έχει υποστηρίξει ο μεγιστάνας της τεχνολογίας”. Μάλιστα, “Εν μέρει, τέτοιου είδους σχέδια έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή. Εταιρεία στις ΗΠΑ συγκεντρώνει τις αναμνήσεις και τις εμπειρίες ενός ανθρώπου και στη συνέχεια, όταν αυτός πεθάνει, με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, τον επαναφέρει στη “ζωή” ψηφιακά”»[3]!
Οι μεγιστάνες του παγκόσμιου πλούτου άρχισαν να επενδύουν τεράστια ποσά στην έρευνα για την «κατάκτηση της αθανασίας», βλέποντας ότι η ζήτησή της «έχει πολύ ψωμί». «Η κούρσα στη Sillicon Valley για την αθανασία έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια και επενδύονται τεράστια κεφάλαια από πρόσωπα όπως ο Τζεφ Μπέζος (amazon), Λάρι Πέιτζ (Google), Λάρι Έλισον (Oracle), Πίτερ Θιέλ (Paypal, Palantir) κ.α.
Οι τεχνολογίες της υγείας, το βιοχάκιγνκ, εξελιγμένα φάρμακα, θεραπείες, ακόμη και παρανοϊκές ιδέες, όπως η μετάγγιση αίματος από νέους ανθρώπους, βρίσκονται στο επίκεντρο για την επιμήκυνση του χρόνου ζωής.
Πριν από μια δεκαετία, οι ιδρυτές της Google Λάρι Πέιτζ και Σεργκέι Μπριν επένδυσαν κεφάλαια σε μια “εταιρεία αντιγήρανσης”, την Calico, η οποία επικεντρώνεται στην έρευνα για την ανανέωση των κυττάρων και την καταπολέμηση των ασθενειών που σχετίζονται με τη γήρανση.
Ο ιδρυτής της Amazon, Τζεφ Μπέζος, το προηγούμενο διάστημα επένδυσε δισεκατομμύρια στην Altos Labs, μια εταιρεία βιοτεχνολογίας που ιδρύθηκε για την προώθηση της έρευνας στον τομέα της αναζήτησης της αθανασίας και της επιμήκυνσης της ανθρώπινης ζωής. Η εταιρεία έχει την υποστήριξη ορισμένων διακεκριμένων επιστημόνων και επιχειρηματιών της βιοτεχνολογίας. Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ο ιδρυτής του Facebook, συμμετέχει επίσης στην κούρσα για την κατάκτηση της “αθανασίας”. Το 2016, δημιούργησε το “Chan Zuckerberg Biohub”, ένα κέντρο έρευνας που ασχολείται με την καταπολέμηση ασθενειών και τη βελτίωση της ανθρώπινης υγείας.
Ο Σαμ Άλτμαν, ο Διευθύνων Σύμβουλος του OpenAI, που δημιούργησε το επαναστατικό σύστημα τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT, έχει επενδύσει 180 εκατομμύρια δολάρια στη Retro Biosciences, που επιδιώκει να παρατείνει τη διάρκεια ζωής του ανθρώπου τουλάχιστον κατά 10 χρόνια.
Ο Λάρι Έλισον, ο ιδρυτής της Oracle, το 2020, ανακοίνωσε τη δημιουργία της εταιρείας “Ellison Medical Foundation” με σκοπό να χρηματοδοτήσει επιστημονικές έρευνες που αφορούν την αντιγήρανση και την επιμήκυνση της ανθρώπινης ζωής.
Ο Πίτερ Θιέλ, συνιδρυτής των PayPal και Palantir, ένας από τους “ζηλωτές” της αναζήτησης του “φίλτρου” της αθανασίας, έχει επενδύσει σε διάφορες εταιρείες που ερευνούν την αντιγήρανση, όπως η Unity Biotechnology και η Alkahest.
Ο Μπίλ Γκέιτς και ο Πολ Άλεν, συνιδρυτές της Microsoft, έχουν “ρίξει” τεράστια κεφάλαια σε τεχνολογίες αντιγήρανσης.
Ο πρώτος μέσω της εταιρείας “Breakthrough Energy Ventures” και ο δεύτερος μέσω της εταιρείας “Allen Institute for Cell Science”, που προωθεί την επιστημονική έρευνα στον τομέα της κυτταρικής βιολογίας. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Coinbase, Μπράιαν Άρμστρονγκ, ίδρυσε τη NewLimit, μια εταιρεία που εστιάζει στην έρευνα φαρμάκων από παράγοντες επιγενετικού επαναπρογραμματισμού για να αποκατασταθεί η νεανική λειτουργία σε γηρασμένα κύτταρα»[4].
Και καταλήγει το αποκαλυπτικό δημοσίευμα: «Τα παραδείγματα είναι πολλά, ενώ η νέα “κούρσα” φαίνεται πως βρίσκεται ακόμα στα πρώτα της μέτρα. Οι τεχνολογίες αντιγήρανσης διαρκώς εξελίσσονται και οι επιστημονικές ανακαλύψεις είναι εντυπωσιακές στη γενετική, τον επαναπρογραμματισμό του ανοσοποιητικού συστήματος, τη δημιουργία νέων φαρμάκων κ.α. Η ανθρωπότητα έχει εισέλθει σε μια εποχή που οι έρευνες, αλλά και η φαντασία, “καλπάζουν” και συχνά αλληλοτροφοδοτούνται. Το μέλλον που ορισμένοι ονειρεύονται τρομάζει πολλούς στο παρόν, ενώ η τεχνολογία απογειώνεται θέτοντας ηθικά ζητήματα και υπαρξιακές αλλαγές στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης»[5]!
Ας δούμε όμως αυτή την σύγχρονη αλαζονεία με το πρίσμα της ορθόδοξης χριστιανικής μας πίστεως. Ο θάνατος δεν είναι σύμφυτος με την ανθρώπινη φύση, διότι ο άνθρωπος πλάστηκε από το Θεό δυνάμει αθάνατος, να φτάσει στην τελική του καταξίωση, που είναι η κατά χάριν θέωσή του, με την δική του ελεύθερη θέληση. Όμως δεν ακολούθησε αυτόν τον σωτήριο και μακάριο δρόμο, αλλά, με την παρότρυνση του διαβόλου, ακολούθησε την δόλια πορεία της «θεώσεως», χωρίς το Θεό, με τις δικές του δυνάμεις. Αγνόησαν οι Πρωτόπλαστοι την θεία εντολή «οὐ φάγεσθε ἀπ᾿ αὐτοῦ, οὐ δέ μή ἅψησθε αὐτοῦ, ἵνα μή ἀποθάνητε» (Γεν.3,3). Έφαγαν από τον απαγορευμένο καρπό του δένδρου και έγιναν θνητοί, οδηγούμενοι να καταλήξουν στη γη «ἐξ ἧς ἐλήφθησαν» (Γεν.3,19) και το χειρότερο «μετάγγισαν» την φθαρτότητα και το θάνατο και στους απογόνους τους, σε ολόκληρο το ανθρώπινο γένος.
Αλλά ο Θεός της αγάπης ποτέ δεν έπαψε να αγαπά το πλάσμα Του, τον άνθρωπο και γι’ αυτό έστειλε τον Υιό Του τον Μονογενή στον κόσμο, για να δώσει σ’ αυτόν ξανά τη δυνατότητα της σωτηρίας και της χαμένης αθανασίας. Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός είναι ο ίδιος «η ζωή» (Ιωάν.11,25) και γι’ αυτό μπορεί να δίνει ζωή στην «νεκρωμένη» από την αμαρτία ανθρωπότητα. Είναι ο Μόνος που δήλωσε: «Εγώ ήλθον ίνα ζωήν έχωσι και περισσόν έχωσιν, …εγώ ειμί η ανάστασις και η ζωή» (Ιωάν.10,10 και 11, 25). Το δε «περισσόν ζωής», «όπως ερμηνεύει ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, είναι η ζωή της αγιότητας, της κατά Χάριν υιοθεσίας του ανθρώπου από τον Θεό. Όσοι τηρούν τις εντολές του Θεού, ζουν κατά το θέλημά Του τον ενάρετο βίο, λαμβάνουν από Αυτόν και την Θεία Χάρη ως αναφαίρετο κτήμα τους· αποκτούν τα θεία κατηγορήματα, την αγάπη, τη σοφία, το άκτιστο φως, την κυριότητα, την αθανασία. Όλη αυτή η κατάσταση δεν είναι τίποτε άλλο παρά μία ζωή αγιότητας»[6].
Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός, με τον φυσίζωο θάνατό Του και την λαμπροφόρο και ζωηφόρο Ανάστασή Του, γενόμενος «πρωτότοκος των νεκρών», «ἀπαρχὴ τῶν κεκοιμημένων» (Α΄Κορ.15,20), , νίκησε το θάνατο και χάρισε σε κάθε ανθρώπινο πρόσωπο τη δυνατότητα της αθανασίας. Για τούτο την αγία νύχτα της Αναστάσεως ψάλλουμε θριαμβευτικά: «Θανάτου εορτάζομεν νέκρωσιν, Άδου την καθαίρεσιν»[7]!
Μετέχοντας ελεύθερα στο μυστήριο της σωτηρίας, το οποίο συντελείται στην Εκκλησία, δια της ορθής πίστεως, της αγίας ζωής και κυρίως της μετοχής μας στα Θεία Μυστήρια και ιδιαίτερα τη Θεία Ευχαριστία, συσσωματωνόμαστε στο τεθεωμένο Σώμα του Λυτρωτή μας Χριστού, ως οργανικά κύτταρά του και έτσι σωζόμαστε και γινόμαστε πραγματικά αθάνατοι, αφού κατά τον απόστολο Παύλο: «ὁ κολλώμενος τῷ Κυρίῳ ἓν πνεῦμά ἐστι» (Α΄Κορ.6,17). Γινόμαστε ένα σώμα με τον Χριστό και όπως ο Ίδιος έσωσε το Σώμα Του, σώζει και τα απειράριθμα κύτταρα που το αποτελούν, δηλαδή τα ανθρώπινα πρόσωπα, τα οποία με τη θέλησή τους συσσωματώνονται σε αυτό!
Αυτή η πίστη είναι η πλέον ελπιδοφόρα στην ανθρωπότητα, διότι και πάλι κατά τον απόστολο Παύλο: «Νυνὶ δὲ Χριστὸς ἐγήγερται ἐκ νεκρῶν, ἀπαρχὴ τῶν κεκοιμημένων ἐγένετο. ἐπειδὴ γὰρ δι᾿ ἀνθρώπου ὁ θάνατος, καὶ δι᾿ ἀνθρώπου ἀνάστασις νεκρῶν. ὥσπερ γὰρ ἐν τῷ ᾿Αδὰμ πάντες ἀποθνήσκουσιν, οὕτω καὶ ἐν τῷ Χριστῷ πάντες ζωοποιηθήσονται» (Α΄Κορ.15, 20-22)!
Ο άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς εξηγεί την μέγιστη θεία ευεργεσία της εν Χριστώ αθανασίας και συντρίβει την ανθρώπινη απιστία και αλαζονεία: «Το χειρότερο πράγμα για τούς ανθρώπους είναι ό θάνατος: το να γίνω λάσπη, να μεταβληθώ σε σκουλήκια, σε πηλό! Αξίζει τάχα να είναι κανείς άνθρωπος; Γιατί να σε αγαπήσω, Θεέ μου, αφού αύριο θα μεταβληθώ σε σκουλήκια και πηλό; Να, όμως, πού ό Κύριος Ιησούς Χριστός σε σώζει από τον θάνατο διά της Αναστάσεως Του, εξασφαλίζει την αιώνιο ζωή για την ψυχή σου και το σώμα, όταν εκείνο θα αναστηθεί λαμπερό και θα ενωθεί με την ψυχή. Γι’ αυτό και ό Κύριος Ιησούς έχει το δικαίωμα να αποκαλείται ό Μόνος Φιλάνθρωπος, ό μόνος από κατασκευής κόσμου μέχρι της Φοβέρας Κρίσεως. Μονάχα εκείνος πού νίκησε τον θάνατο είναι ό Μόνος Φιλάνθρωπος και όλα τα άλλα είναι άπλες φλυαρίες. Και οι κουλτούρες, οι πολιτισμοί, οι επιστήμες και οι τέχνες; – Τί αστεία πράγματα!»[8]!
Προφανώς ο αλαζόνας σύγχρονος άνθρωπος ίσως δια της επιστήμης να κατορθώσει να επιμηκύνει την ανθρώπινη ζωή και σε καμιά περίπτωση δεν θα μπορέσει να κατακτήσει την αθανασία, η οποία είναι αποκλειστικά δώρο της πηγής της ζωής, του Ζώντος Θεού. Αλλά έχουμε τη βεβαιότητα πως, είτε η επιμήκυνσή της, είτε η «αθανασία», δεν θα λύσουν το φοβερό υπαρξιακό ανθρώπινο πρόβλημα, την κενότητα από την όντως ζωή, που είναι η μετοχή του ανθρώπου στον Σωτήρα Χριστό.
Και καταλήγει το αποκαλυπτικό δημοσίευμα: «Τα παραδείγματα είναι πολλά, ενώ η νέα “κούρσα” φαίνεται πως βρίσκεται ακόμα στα πρώτα της μέτρα. Οι τεχνολογίες αντιγήρανσης διαρκώς εξελίσσονται και οι επιστημονικές ανακαλύψεις είναι εντυπωσιακές στη γενετική, τον επαναπρογραμματισμό του ανοσοποιητικού συστήματος, τη δημιουργία νέων φαρμάκων κ.α. Η ανθρωπότητα έχει εισέλθει σε μια εποχή που οι έρευνες, αλλά και η φαντασία, “καλπάζουν” και συχνά αλληλοτροφοδοτούνται. Το μέλλον που ορισμένοι ονειρεύονται τρομάζει πολλούς στο παρόν, ενώ η τεχνολογία απογειώνεται θέτοντας ηθικά ζητήματα και υπαρξιακές αλλαγές στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης»[5]!
Ας δούμε όμως αυτή την σύγχρονη αλαζονεία με το πρίσμα της ορθόδοξης χριστιανικής μας πίστεως. Ο θάνατος δεν είναι σύμφυτος με την ανθρώπινη φύση, διότι ο άνθρωπος πλάστηκε από το Θεό δυνάμει αθάνατος, να φτάσει στην τελική του καταξίωση, που είναι η κατά χάριν θέωσή του, με την δική του ελεύθερη θέληση. Όμως δεν ακολούθησε αυτόν τον σωτήριο και μακάριο δρόμο, αλλά, με την παρότρυνση του διαβόλου, ακολούθησε την δόλια πορεία της «θεώσεως», χωρίς το Θεό, με τις δικές του δυνάμεις. Αγνόησαν οι Πρωτόπλαστοι την θεία εντολή «οὐ φάγεσθε ἀπ᾿ αὐτοῦ, οὐ δέ μή ἅψησθε αὐτοῦ, ἵνα μή ἀποθάνητε» (Γεν.3,3). Έφαγαν από τον απαγορευμένο καρπό του δένδρου και έγιναν θνητοί, οδηγούμενοι να καταλήξουν στη γη «ἐξ ἧς ἐλήφθησαν» (Γεν.3,19) και το χειρότερο «μετάγγισαν» την φθαρτότητα και το θάνατο και στους απογόνους τους, σε ολόκληρο το ανθρώπινο γένος.
Αλλά ο Θεός της αγάπης ποτέ δεν έπαψε να αγαπά το πλάσμα Του, τον άνθρωπο και γι’ αυτό έστειλε τον Υιό Του τον Μονογενή στον κόσμο, για να δώσει σ’ αυτόν ξανά τη δυνατότητα της σωτηρίας και της χαμένης αθανασίας. Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός είναι ο ίδιος «η ζωή» (Ιωάν.11,25) και γι’ αυτό μπορεί να δίνει ζωή στην «νεκρωμένη» από την αμαρτία ανθρωπότητα. Είναι ο Μόνος που δήλωσε: «Εγώ ήλθον ίνα ζωήν έχωσι και περισσόν έχωσιν, …εγώ ειμί η ανάστασις και η ζωή» (Ιωάν.10,10 και 11, 25). Το δε «περισσόν ζωής», «όπως ερμηνεύει ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, είναι η ζωή της αγιότητας, της κατά Χάριν υιοθεσίας του ανθρώπου από τον Θεό. Όσοι τηρούν τις εντολές του Θεού, ζουν κατά το θέλημά Του τον ενάρετο βίο, λαμβάνουν από Αυτόν και την Θεία Χάρη ως αναφαίρετο κτήμα τους· αποκτούν τα θεία κατηγορήματα, την αγάπη, τη σοφία, το άκτιστο φως, την κυριότητα, την αθανασία. Όλη αυτή η κατάσταση δεν είναι τίποτε άλλο παρά μία ζωή αγιότητας»[6].
Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός, με τον φυσίζωο θάνατό Του και την λαμπροφόρο και ζωηφόρο Ανάστασή Του, γενόμενος «πρωτότοκος των νεκρών», «ἀπαρχὴ τῶν κεκοιμημένων» (Α΄Κορ.15,20), , νίκησε το θάνατο και χάρισε σε κάθε ανθρώπινο πρόσωπο τη δυνατότητα της αθανασίας. Για τούτο την αγία νύχτα της Αναστάσεως ψάλλουμε θριαμβευτικά: «Θανάτου εορτάζομεν νέκρωσιν, Άδου την καθαίρεσιν»[7]!
Μετέχοντας ελεύθερα στο μυστήριο της σωτηρίας, το οποίο συντελείται στην Εκκλησία, δια της ορθής πίστεως, της αγίας ζωής και κυρίως της μετοχής μας στα Θεία Μυστήρια και ιδιαίτερα τη Θεία Ευχαριστία, συσσωματωνόμαστε στο τεθεωμένο Σώμα του Λυτρωτή μας Χριστού, ως οργανικά κύτταρά του και έτσι σωζόμαστε και γινόμαστε πραγματικά αθάνατοι, αφού κατά τον απόστολο Παύλο: «ὁ κολλώμενος τῷ Κυρίῳ ἓν πνεῦμά ἐστι» (Α΄Κορ.6,17). Γινόμαστε ένα σώμα με τον Χριστό και όπως ο Ίδιος έσωσε το Σώμα Του, σώζει και τα απειράριθμα κύτταρα που το αποτελούν, δηλαδή τα ανθρώπινα πρόσωπα, τα οποία με τη θέλησή τους συσσωματώνονται σε αυτό!
Αυτή η πίστη είναι η πλέον ελπιδοφόρα στην ανθρωπότητα, διότι και πάλι κατά τον απόστολο Παύλο: «Νυνὶ δὲ Χριστὸς ἐγήγερται ἐκ νεκρῶν, ἀπαρχὴ τῶν κεκοιμημένων ἐγένετο. ἐπειδὴ γὰρ δι᾿ ἀνθρώπου ὁ θάνατος, καὶ δι᾿ ἀνθρώπου ἀνάστασις νεκρῶν. ὥσπερ γὰρ ἐν τῷ ᾿Αδὰμ πάντες ἀποθνήσκουσιν, οὕτω καὶ ἐν τῷ Χριστῷ πάντες ζωοποιηθήσονται» (Α΄Κορ.15, 20-22)!
Ο άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς εξηγεί την μέγιστη θεία ευεργεσία της εν Χριστώ αθανασίας και συντρίβει την ανθρώπινη απιστία και αλαζονεία: «Το χειρότερο πράγμα για τούς ανθρώπους είναι ό θάνατος: το να γίνω λάσπη, να μεταβληθώ σε σκουλήκια, σε πηλό! Αξίζει τάχα να είναι κανείς άνθρωπος; Γιατί να σε αγαπήσω, Θεέ μου, αφού αύριο θα μεταβληθώ σε σκουλήκια και πηλό; Να, όμως, πού ό Κύριος Ιησούς Χριστός σε σώζει από τον θάνατο διά της Αναστάσεως Του, εξασφαλίζει την αιώνιο ζωή για την ψυχή σου και το σώμα, όταν εκείνο θα αναστηθεί λαμπερό και θα ενωθεί με την ψυχή. Γι’ αυτό και ό Κύριος Ιησούς έχει το δικαίωμα να αποκαλείται ό Μόνος Φιλάνθρωπος, ό μόνος από κατασκευής κόσμου μέχρι της Φοβέρας Κρίσεως. Μονάχα εκείνος πού νίκησε τον θάνατο είναι ό Μόνος Φιλάνθρωπος και όλα τα άλλα είναι άπλες φλυαρίες. Και οι κουλτούρες, οι πολιτισμοί, οι επιστήμες και οι τέχνες; – Τί αστεία πράγματα!»[8]!
Προφανώς ο αλαζόνας σύγχρονος άνθρωπος ίσως δια της επιστήμης να κατορθώσει να επιμηκύνει την ανθρώπινη ζωή και σε καμιά περίπτωση δεν θα μπορέσει να κατακτήσει την αθανασία, η οποία είναι αποκλειστικά δώρο της πηγής της ζωής, του Ζώντος Θεού. Αλλά έχουμε τη βεβαιότητα πως, είτε η επιμήκυνσή της, είτε η «αθανασία», δεν θα λύσουν το φοβερό υπαρξιακό ανθρώπινο πρόβλημα, την κενότητα από την όντως ζωή, που είναι η μετοχή του ανθρώπου στον Σωτήρα Χριστό.
Όλοι αυτοί οι «μεγαλοπράγμονες» και «αιθεροβάμονες» «προφήτες» της «κατάκτησης της αθανασίας», σκέφτηκαν ότι δι’ αυτής, το μόνο που θα «κατορθώσουν» είναι η φρικτή και ανυπόφορη διαιώνιση του υπαρξιακού δράματος του ανθρώπου χωρίς το Θεό, χωρίς το στόχο της κατά χάριν θεώσεως; Αναλογίζονται πόσο ανιαρή θα είναι η τεχνητή «αθάνατη ζωή» χωρίς τα δώρα του Αγίου Πνεύματος, την «αγάπη, χαρά, ειρήνη, μακροθυμία, χρηστότης, αγαθωσύνη, πίστις, πραότης, εγκράτεια…» (Γαλ.5,22), των οποίων το κενό θα σπεύδει να καλύπτει ο διάβολος με τις δικές του σατανικές και ολέθριες ενέργειες; Έχουν αναλογιστεί τις αυτοκτονίες, την αυτοπαραίτηση από αυτή την «αθανασία», λόγω της ανιαρότητας; Έχουν σκεφτεί πως έτσι «μεταφέρουν» την κόλαση από τα καταχθόνια στα επίγεια;
Περαίνουμε την ανακοίνωσή μας με την παρατήρηση, ότι δεν είμαστε κατά της επιστήμης και όλων των επιτευγμάτων της, τα οποία υπηρετούν τις πραγματικές ανάγκες του ανθρώπου, διότι αυτή είναι από Θεού. Είμαστε όμως κατά της κακής της χρήσης, διότι, όπως είχε αποφανθεί ο Πλάτων, «πᾶσά τε ἐπιστήμη χωριζομένη δικαιοσύνης καὶ τῆς ἄλλης ἀρετῆς πανουργία, οὐ σοφία φαίνεται»[9].
Περαίνουμε την ανακοίνωσή μας με την παρατήρηση, ότι δεν είμαστε κατά της επιστήμης και όλων των επιτευγμάτων της, τα οποία υπηρετούν τις πραγματικές ανάγκες του ανθρώπου, διότι αυτή είναι από Θεού. Είμαστε όμως κατά της κακής της χρήσης, διότι, όπως είχε αποφανθεί ο Πλάτων, «πᾶσά τε ἐπιστήμη χωριζομένη δικαιοσύνης καὶ τῆς ἄλλης ἀρετῆς πανουργία, οὐ σοφία φαίνεται»[9].
Δυστυχώς η επιστήμη στις τραγικές ημέρες μας έχει τεθεί και για την καταστροφή του ανθρώπου, (όπλα μαζικής καταστροφής, βιολογικά όπλα, τεχνητές επιδημίες για την μείωση του παγκόσμιου πληθυσμού, ηλεκτρονικά συστήματα κατάλυσης της ανθρώπινης ελευθερίας, αποτελεσματικοί τρόποι εκτρώσεων, τεχνητές «αλλαγής φύλου», κλπ). Φρονούμε πως και η έρευνα για την «κατάκτηση της αθανασίας», είναι πέρα από μια ακόμα επικερδή «μπίζνα», από μια χίμαιρα, και μια ακόμη φοβερή όψη της σύγχρονης αποστασίας από απτό δείγμα της ανταρσίας προς το Θεό.
Οι φρούδες ελπίδες για την «κατάκτηση» και ως ένα σημείο πραγματοποίηση της θεματικής έστω επιμήκυνση της ζωής, είναι προφανώς σατανική έμπνευση, για να παρασυρθεί ο κόσμος στην «θεά» επιστήμη και να απομακρυνθεί από την μοναδική και πλέον ελπιδοφόρα πίστη στην εν Χριστώ Ιησού αθανασία. Η προώθηση των σύγχρονων επιτευγμάτων ως ανθρώπινη «παντοδυναμία» αμβλύνει και στο τέλος εξαφανίζει, από τον σύγχρονο αποπροσανατολισμένο άνθρωπο την πίστη στην πραγματική παντοδυναμία του Θεού και την πρόσδεσή του στις απατηλές επιστημονικές δυνατότητες, ως πανάκια!
Εμείς, όσοι θέλουμε να έχουμε εναποθέσει την ζωή μας στο Θεό, στην μόνη λυτρωτική δύναμη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, οφείλουμε να είμαστε σκεπτικιστές για όλα αυτά. Πάνω απ’ όλα να μην αποζητάμε την ελπίδα εκτός Αυτού. Η αθανασία και η αιώνια ζωή μας είναι ήδη προκαθορισμένη από τον μεγάλο Νικητή του θανάτου, τον Αναστημένο Χριστό και ομολογούμε, πρέπει να ομολογούμε, μαζί με τον απόστολο Παύλο τον νικητήριο παιάνα της κατάργησης του Άδου και του θανάτου: Δια της λαμπροφόρου Αναστάσεως του Λυτρωτή μας Χριστού, «κατεπόθη ὁ θάνατος εἰς νῖκος. ποῦ σου, θάνατε, τὸ κέντρον; ποῦ σου, ᾅδη, τὸ νῖκος; τὸ δὲ κέντρον τοῦ θανάτου ἡ ἁμαρτία, ἡ δὲ δύναμις τῆς ἁμαρτίας ὁ νόμος. τῷ δὲ Θεῷ χάρις τῷ διδόντι ἡμῖν τὸ νῖκος διὰ τοῦ Κυρίου ἡμῶν ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ. ῞Ωστε, ἀδελφοί μου ἀγαπητοί, ἑδραῖοι γίνεσθε, ἀμετακίνητοι, περισσεύοντες ἐν τῷ ἔργῳ τοῦ Κυρίου πάντοτε, εἰδότες ὅτι ὁ κόπος ὑμῶν οὐκ ἔστι κενὸς ἐν Κυρίῳ» (Α΄ Κορ.15, 55-58)!
Αυτή την χαρά και την ελπίδα πρέπει να τρέφουμε, ως συνειδητοί πιστοί, ότι ο οποιοσδήποτε κόπος μας για την οντολογική ένωση μαζί Του, δεν είναι κενή περιεχομένου και φρούδα ελπίδα, αλλά μια δυναμική πορεία προς την αιωνία ζωή!
Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και Παραθρησκειών
Παραπομπές
[1]https://primenews.press/oi-megistanes-tis-silicon-valley-katektisan-ton-kosmo-kai-tora-anazitoun-tin-athanasia
[2] Όπου ανωτέρω
[3] Όπου ανωτέρω
[4] Όπου ανωτέρω
[5] Όπου ανωτέρω
[6] https://www.pemptousia.gr/rimata_zois/anafereto-ktima/
[7] Κανόνας του Πάσχα
[8] https://www.dogma.gr/dialogos/agios-ioustinos-popovits-i-foveri-stigmi-tou-thanatou/145281/
[9] Πλάτων, Μενέξενος 247 a-c
πηγή
Οι φρούδες ελπίδες για την «κατάκτηση» και ως ένα σημείο πραγματοποίηση της θεματικής έστω επιμήκυνση της ζωής, είναι προφανώς σατανική έμπνευση, για να παρασυρθεί ο κόσμος στην «θεά» επιστήμη και να απομακρυνθεί από την μοναδική και πλέον ελπιδοφόρα πίστη στην εν Χριστώ Ιησού αθανασία. Η προώθηση των σύγχρονων επιτευγμάτων ως ανθρώπινη «παντοδυναμία» αμβλύνει και στο τέλος εξαφανίζει, από τον σύγχρονο αποπροσανατολισμένο άνθρωπο την πίστη στην πραγματική παντοδυναμία του Θεού και την πρόσδεσή του στις απατηλές επιστημονικές δυνατότητες, ως πανάκια!
Εμείς, όσοι θέλουμε να έχουμε εναποθέσει την ζωή μας στο Θεό, στην μόνη λυτρωτική δύναμη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, οφείλουμε να είμαστε σκεπτικιστές για όλα αυτά. Πάνω απ’ όλα να μην αποζητάμε την ελπίδα εκτός Αυτού. Η αθανασία και η αιώνια ζωή μας είναι ήδη προκαθορισμένη από τον μεγάλο Νικητή του θανάτου, τον Αναστημένο Χριστό και ομολογούμε, πρέπει να ομολογούμε, μαζί με τον απόστολο Παύλο τον νικητήριο παιάνα της κατάργησης του Άδου και του θανάτου: Δια της λαμπροφόρου Αναστάσεως του Λυτρωτή μας Χριστού, «κατεπόθη ὁ θάνατος εἰς νῖκος. ποῦ σου, θάνατε, τὸ κέντρον; ποῦ σου, ᾅδη, τὸ νῖκος; τὸ δὲ κέντρον τοῦ θανάτου ἡ ἁμαρτία, ἡ δὲ δύναμις τῆς ἁμαρτίας ὁ νόμος. τῷ δὲ Θεῷ χάρις τῷ διδόντι ἡμῖν τὸ νῖκος διὰ τοῦ Κυρίου ἡμῶν ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ. ῞Ωστε, ἀδελφοί μου ἀγαπητοί, ἑδραῖοι γίνεσθε, ἀμετακίνητοι, περισσεύοντες ἐν τῷ ἔργῳ τοῦ Κυρίου πάντοτε, εἰδότες ὅτι ὁ κόπος ὑμῶν οὐκ ἔστι κενὸς ἐν Κυρίῳ» (Α΄ Κορ.15, 55-58)!
Αυτή την χαρά και την ελπίδα πρέπει να τρέφουμε, ως συνειδητοί πιστοί, ότι ο οποιοσδήποτε κόπος μας για την οντολογική ένωση μαζί Του, δεν είναι κενή περιεχομένου και φρούδα ελπίδα, αλλά μια δυναμική πορεία προς την αιωνία ζωή!
Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και Παραθρησκειών
Παραπομπές
[1]https://primenews.press/oi-megistanes-tis-silicon-valley-katektisan-ton-kosmo-kai-tora-anazitoun-tin-athanasia
[2] Όπου ανωτέρω
[3] Όπου ανωτέρω
[4] Όπου ανωτέρω
[5] Όπου ανωτέρω
[6] https://www.pemptousia.gr/rimata_zois/anafereto-ktima/
[7] Κανόνας του Πάσχα
[8] https://www.dogma.gr/dialogos/agios-ioustinos-popovits-i-foveri-stigmi-tou-thanatou/145281/
[9] Πλάτων, Μενέξενος 247 a-c
πηγή
***Ψηφιακή αθανασία και τεχνητή νοημοσύνη: Καθόλου τυχαίες δηλώσεις από Θεσσαλονίκη για όσα έρχονται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου