ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΕΞΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ ΜΑΣ!

Πέμπτη 7 Μαρτίου 2024

Γέρων Προκόπιος: «την Βασιλεία του Θεού να ζητάμε πρώτα»

                          

  Ποια είναι η Βασιλεία των Ουρανών; Είναι αδερφοί μου οι Αρχάγγελοι και οι Άγγελοι και οι Θρόνοι και οι Κυριότητες και οι Δυνάμεις του Θεού. Είναι κατ' αρχάς ο Τριαδικός μας Θεός τον οποίο υπηρετούν και δοξάζουν και υμνολογούν οι Αρχάγγελοι και οι Άγγελοι και όλες οι αόρατες, αυλές, ασώματες Δυνάμεις. Δεν τις βλέπουμε εμείς αυτές τις Δυνάμεις γιατί δεν έχουμε μάτια ψυχής ανοικτά, όπως λέγαμε και άλλοτε είμαστε τυφλοί στην ψυχή. Δεν έχουμε ψυχικούς οφθαλμούς ανοικτούς λόγω της ολιγοπιστίας μας, γι' αυτό και δεν βλέπουμε τις αόρατες, άυλες δυνάμεις. 

  Αυτές λοιπόν οι Δυνάμεις του Θεού και οι εν Χριστώ δεδοξασμένη Εκκλησία στον Ουρανό δηλ. όλοι οι Προφήτες και οι Άγιοι της πίστεώς μας με επικεφαλής την Παναγία Θεοτόκο, την Αγία Αγίων μείζονα την Παναγία μας, την δεδοξασμένη, την αμόλυντον, την πανάχραντον, την Βασίλισσα του Ουρανού και της γης η οποία κατέχει τα δευτερεία της Αγίας Τριάδος. Είναι μετά την Αγία Τριάδα δεύτερη Εκείνη. Πρώτη η Αγία Τριάς, δεύτερη η Παναγιά μας. Η Βασιλεία του Θεού είναι Αγία Τριάς και όλοι οι Άγιοι της πίστεως μας με επικεφαλής την Παναγία μας. Αυτήν την Βασιλεία του Θεού, λέει ο Θεός να ζητάμε πρώτα.

  Αδελφοί μου, οι περισσότεροι από εμάς δυστυχώς δεν ζητάμε πρώτα τη Βασιλεία του Θεού. Μόλις ξυπνάμε σκεφτόμαστε τι να φάνε τα παιδάκια μας, πως θα ζήσουνε, ποιο προγραμματισμό θα θέσουμε, τι θα κάνουμε σήμερα. Εδώ κάτω στη γη ξεχνάμε τελείως τον Ουρανό. Ξεχνάμε ότι από επάνω μας υπάρχει ο  Θείος παράγον. Γιατί να απελπίζεσαι; Γιατί να αυτοκτονείς; Αφού πάνω από εσένα είναι ο Ουράνιος Πατέρας και αφού τα νήματα της ζωής σου και της ζωής μου τα κινεί ο Ουρανός, ότι και να κάνουμε εμείς ο Θεός αδελφοί μου είναι Εκείνος ο οποίος μας οδηγεί πάντοτε στο δρόμο της χαράς, της ευτυχίας και της προόδου. “Τι έχεις που να μην το έχεις λάβει από Εμένα;” Από το Θεό, λέει στον καθένα.

  Γιατί δεν ζητάτε Βασιλεία των Ουρανών; Τι κρίμα. Ξεχνάμε το Θεό και μάλιστα στην εποχή μας που ο οιησμός, ο πανσεξουαλισμός, η ανωμαλία, η χρησιμοθηρία, η παγκοσμιοποίηση και όλα τα δεινά μας έχουνε βρει στην εποχή μας.

 Στρέψαμε τα νώτα μας προς στον Θεόν. Δε σκεφτόμαστε καθόλου τη Βασιλεία των Ουρανών. Αυτό που σκεφτόμαστε είναι πως θα τα οικονομήσουμε. Πως θα μπορέσουμε να τα βγάλουμε πέρα μόνοι μας. Μα είναι δυνατόν μόνος σου να τα βγάλεις πέρα; Να είδατε προχτές έριξε βροχή για ένα τέταρτο και κόντεψε να χαλάσει τα σύμπαντα. Ένα τέταρτο έβρεξε καταρρακτωδώς και κόντεψαν να καταστραφούν τα πάντα. Γιατί δε τα βλέπουμε αυτά; Γιατί δεν αναγνωρίζουμε την αδυναμία μας; Θέλουμε να είμαστε κυρίαρχοι, θέλουμε να είμαστε παντοδύναμοι. Του λέμε του Θεού “δε σε έχουμε ανάγκη, είμαστε εμείς Θεοί”. Τρομάρα να μην μας έρθει…

 Είναι λυπηρό αδελφοί μου να ξεχνάμε τη Βασιλεία του Θεού και ενώ ο Θεός φωνάζει και μας λέει “Ζητείτε πρώτον τη Βασιλεία του Θεού”. Λοιπόν τι κάνεις; Και τι κάνω; Γιατί κάνουμε αυτό το έγκλημα αδελφοί μου; Γιατί στρέφουμε τα νώτα μας προς τον Θεό και του λέμε “δε σε χαμπαρίζουμε, δεν θέλουμε να ασχοληθούμε μ' εσένα, φύγε από εμάς, Θεοί είμαστε εμείς” και διακηρύσσουμε ότι είμαστε άθεοι. Δεν υπάρχει λαός στη γη που να είναι άθεος αδερφοί μου, γιατί σε κάτι πιστεύουν, μα σε ένα ξύλο, μα στο φίδι, μα στη γάτα, μα στο είδωλον, ψεύτικος είναι αυτός ο Θεός, όμως στρέφεται η ψυχή του προς κάτι, κάποια ανώτερη δύναμη.

  Ο Χριστός μας εδίδαξε την ανώτερη δύναμη και απέδειξε με τα θαύματά Του, με την Αγίαν Ζωήν Του και με τον Σταυρικόν Του Θάνατον, επικύρωσε ότι Αυτός είναι ο Αληθινός θεός. Ο Τριαδικός Θεός προς τον οποίον πρέπει να στρέψουμε την ψυχή μας και να τον πιστέψουμε με όλη μας την καρδιά και Αυτός είναι ο Βασιλεύς των Βασιλευόντων και Κύριος των Κυριευόντων και Αυτού είναι η Βασιλεία των Ουρανών προς την οποίαν πρώτον πρέπει να επιζητούμε, να γίνουμε κληρονόμοι της Βασιλείας των Ουρανών.

 Αδερφέ μου και αδερφή μου εάν δεν έχεις αυτές τις σκέψεις εάν δεν ζητάς πρώτα τη Βασιλεία του Θεού πρέπει να πιστεύεις ότι είσαι ένας ζωντανός - νεκρός περιφερόμενος. Μπορεί να ανοιγοκλείνουν τα μάτια σου, μπορεί να χτυπάει η καρδιά σου, μπορεί να σου λένε οι γιατροί ότι είσαι ζωντανός, όμως για το Θεό είσαι νεκρός. Γιατί δεν επικοινωνείς μαζί Του. Γιατί δε ζητείς πρώτα τη βασιλεία των Ουρανών;

 Και αν πάρουμε αδελφοί μου την απόφαση να ζητούμε πρώτον τη Βασιλεία των Ουρανών για να την κληρονομήσουμε πρέπει να αγωνιστούμε. Πρέπει να χύσουμε ιδρώτα για να γίνουμε κληρονόμοι της Βασιλείας των Ουρανών. Και σήμερα μας το είπε στο Ευαγγέλιο (Λουκ. 16,13) τι πρέπει να κάνουμε. Καταρχάς λέει δεν πρέπει να έχετε δύο αφεντικά. Δεν μπορεί να έχετε δύο αφεντικά. Δεν μπορεί να λέτε πιστεύουμε στο Θεό, πιστεύουμε και στο σατανά. Κάνουμε τα έργα του Θεού, κάνουμε και τα έργα του σατανά. Όχι, ή τον έναν θα αγαπήσεις και τον άλλον θα μισήσεις. Πρέπει να αφοσιωθείς και να ακολουθήσεις τον Έναν Θεόν. Τον Θεόν του Φωτός και τον θεόν του σκότους να τον συντρίψεις. Για να γίνει όμως αυτό και πάλι Εγώ θα σε βοηθήσω. Ποιος; O Θεός. Αρκεί να μου το ζητήσεις. Eγώ θα στείλω το Πνεύμα το Αγίον, το οποίο θα είναι πάσας τας ημέρας της ζωής σου κοντά σου και θα βοηθεί όταν εσύ ζητάς την βοήθειά Του.

 Λέμε το Βασιλεύ Ουράνιε Παράκλητε, ίσως κάθε βράδυ αλλά ψελλίζουνε τα χείλια μας λέξεις, χωρίς να παίρνουμε χαμπάρι τι λέμε. Παπαγαλίζουμε εκεί τα λόγια χωρίς να συναισθανόμαστε μέσα μας τίποτα. 
Ξέρετε τί λέει ο Θεός για εμάς, όταν έτσι παρουσιαζόμαστε ενώπιόν Του και κάνουμε την προσευχή μας και ζητάμε τη βοήθειά Του, χωρίς να έχουμε αυτοσυγκεντρωθεί, χωρίς να έχουμε περισυλλογή "μέλλω σε εμέσαι" εμετός, "θέλω να σας ξεράσω" λέει ο Θεός. Γιατί αυτή τη στιγμή μου λέτε ότι παρίσταστε ενώπιον Μου προσευχόμενοι, δεν έχετε συγκεντρώσει τη σκέψη σας, το μυαλό σας, την καρδιά σας, τις επιθυμίες σας, τους πόθους σας και δεν ενώνεστε μαζί μου, τρέχει το μυαλό σας αλλού.

  Και μάλιστα τώρα που είμαστε εδώ στην Εκκλησία αδελφοί μου, πρώτος εγώ και μετά εσείς, είμαστε παρόντες κατά το σώμα αλλά απόντες κατά την ψυχή. Γιατί; Γιατί δε ζητούμε τη Βασιλεία του Θεού μ' όλη μας την καρδιά, γιατί δε πιστεύουμε ότι τώρα πάνω στην Άγια Τράπεζα είναι τεμαχισμένος ο ίδιος ο Θεός μας. Αυτό το Τίμιο Σώμα και αυτό το Πανάγιο Αίμα του Κυρίου. Δε το νιώθουμε. Δεν το ζούμε. Δεν είναι ζωή μας, το Γεγονός αυτό που είναι το Γεγονός των Γεγονότων και γι' αυτό το λόγο δεν πηγαίνουμε με λαχτάρα, με επιθυμία, με φλόγα πίστεως να κοινωνήσουμε κάθε Κυριακή των Αχράντων Μυστηρίων.

 Μα Γέροντά μου, θα μου πείτε είμαστε άξιοι να κοινωνάμε κάθε Κυριακή; Προσέξτε κάνουμε μεγάλο λάθος. Δεν κοινωνάμε γιατί είμαστε άξιοι. Κοινωνάμε για να γίνουμε άξιοι. Με τη βοήθεια τίνος; Του σατανά; Όχι. Αυτός θέλει την καταστροφή μας. Με τη βοήθεια Eκείνου που είναι στο Άγιο Δισκοπότηρο. Ζωντανός! Όχι ψεύτικος. Δεν είναι σύμβολα. Είναι ουσία. Κατ’ ουσίαν είναι το Σώμα του Κυρίου μας και κατ’ ουσίαν είναι το πανάσπιλον και πανάχραντον Αίμα του Χριστού μας. Έτσι πως μπορούμε να ζητάμε τη Βασιλεία των Ουρανών όταν είμαι χλιαρός, κοιμάμαι ολόρθος ενώ είμαι μες την Εκκλησία; Βλέπω από πάνω μου όλους τους Αγίους αγιογραφημένους, βλέπω πάνω στην Αγία Τράπεζα το Σώμα και το Αίμα του Χριστού μας και μέσα μου δεν αισθάνομαι την ανάγκη να ενωθώ με το Θεό μου, να ζητήσω πρώτα τη Βασιλεία του Θεού και έρχομαι κεραμίδι μέσα στην Εκκλησία και φεύγω από την Εκκλησία τούβλο.

 Γιατί αδελφοί μου τόση απομάκρυνση της ψυχής μας από τον Θεό και μας παρακαλεί και μας λέει παιδιά μου "ζητήστε πρώτον την Βασιλεία του Ουρανού και όλα τα άλλα θα έρθουν, από Εμένα εξαρτώνται τα πάντα, εγώ είμαι η πηγή της Ζωής και της Αθανασίας. Εγώ είμαι ο Ζωοδότης Κυριός σου και Θεός σου.
Λέει στην Αγία Γραφή ο Θεός “παιδί μου, δωσ' μου την καρδιά σου” (δός μοι σήν καρδίαν) και η καρδιά μου δυστυχώς είναι δοσμένη αλλού. Στην ύλη, στη σάρκα, στην ηδονή δυστυχώς, των χρημάτων, της δόξας, της παιδείας, των γνώσεων και όλων των άλλων ηδονών της παρούσης ζωής. Μιά ηδονή δεν αισθανόμαστε, την ένωση της ψυχής μας μετά του Νυμφίου Χριστού. Αυτή την ηδονή δε θέλουμε να την αισθανθούμε. Θέλουμε όλες τις ηδονές του κόσμου τούτου που είναι ψεύτικες. Πού είναι ο Ωνάσης, πού είναι ο Νιάρχος, που είναι όλοι εκείνοι οι πλούσιοι; Διελύθηκαν. Βρώμα, σκωλήκων και δυσωδίαν.

 Μας το υπόσχεται ο Θεός ότι “πάντα ταύτα προστεθήσεται υμίν”. Θα σας βγάλω από την οικονομική κρίση, θα σας δώσω ανάταση, θα γλιτώσω την Αιωνία Ελλάδα μας από την καταστροφή που θέλουν να την οδηγήσουν οι δήθεν ψεύτικοι και υποκριταί σύμμαχοι και προστάται της. Εγώ είμαι ο προστάτης, ο Θεός. Εγώ θα σε οδηγήσω στην ελευθερία την πνευματική. Εγώ θα σου δώσω τη Χαρά και την ευδαιμονία, αρκεί να έρθεις κοντά Μου. Αρκεί να ζητήσεις τη Βασιλεία των Ουρανών, αρκεί να αγωνιστείς και να πιστέψεις ότι έχεις ένα αφεντικό, Εμένα. Το Θεό. Όχι και τους δυο. Το σατανά κι Εμένα. Τότε με κοροϊδεύεις και "μέλλω σε εμέσαι" λέει, θα σε ξεράσω.

 Μέσα από την καρδιά μου, σας παρακαλώ αδελφοί μου να μου κάνετε υπακοή. Φροντίστε να είστε γνήσια και ζωντανά μέλη της Εκκλησίας. Φροντίστε να επιζητείτε πρώτα τη Βασιλεία του Θεού και να πιστεύετε ότι όλα τα άλλα υλικά αγαθά θα προστεθούν, γιατί ο Χριστός μας είναι ο Μέγας Τροφοδότης μας, δεν μας εγκαταλείπει ποτέ. Μας αγαπά και μας φροντίζει όταν εμείς Του λέμε ότι είμαστε δικοί Του και τον παρακαλούμε να ’ρθεί να ενθρονιστεί στην καρδία μας, την οποία ζητάει και τότε φωτιζόμαστε με τη Χάρη Εκείνου και θα προοδεύουμε και θα προκόπτουμε. Αμήν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: