Ο Χριστός δεν μεταμορφώνεται, αλλά μεταμορφώνει, αυτή είναι η εμπειρική ερμηνεία του Αγίου Ευαγγελίου. Μεταμορφώνομαι στην μυστική θεολογία σημαίνει, ότι παίρνω κάποια προσθήκη που δεν είχα ποτέ. Προάγομαι, αναβαθμίζομαι, προβιβάζομαι, αλλοιώνομαι. Είναι δηλ. βλασφημία να λέμε, ότι ο Χριστός μεταμορφώθηκε, ότι δηλ. προσέλαβε κάτι που δεν είχε!
Ο Χριστός μεταμορφώνει τον Πέτρο, τον Ιάκωβο και τον Ιωάννη εν ώρας προσευχής, για να μας δείξει, ότι από όλες τις αρετές, η μεγαλύτερη είναι η προσευχή με την έννοια, ότι όλες οι αρετές βοηθούν να πλησιάσουμε και να γνωρίσουμε τον Θεό, αλλά μόνο η αρετή της προσευχής, ενώνει με το Θεό.
Γι' αυτό οι Πατέρες της Εκκλησίας λένε, ότι τα μεγάλα μυστήρια τελεσιουργούνται εν ώρα προσευχής και η ώρα της θέας του Ακτίστου Φωτός γίνεται εν ώρα καθαράς - συγκεντρωμένης προσευχής και όχι άλλης ώρας. Προσευχήθηκε ο Χριστός στο Θεό Πατήρ, να δώσει τέτοια Χάρη Αγίου Πνεύματος στους 3 Μαθητές Του, ώστε να Τον δουν με τη μορφή του Ακτίστου Φωτός!
Το αποτέλεσμα ήταν, οι 3 Μαθητές του Χριστού, από τη στιγμή εκείνοι να είναι θεωμένοι και να κατέβουν από το Θαβώρ με πλήρης ταπείνωση και σε κατάσταση θεώσεως.
Η μεταμόρφωση έγινε μέρα - μεσημέρι, ο καιρός ήταν αίθριος και ο Χριστός έλαμψε τόσο πολύ, που οι Μαθητές δεν έβλεπαν τον ήλιο. Τόσο πολύ υπερείχε ο φωτισμός του Χριστού!
Η μεταμόρφωση στο Όρος Θαβώρ, έγινε 40 μέρες πριν την Σταύρωση του Χριστού. Θα έπρεπε λογικά η Εκκλησία μας, να γιορτάζει την Μεταμόρφωση του Σωτήρος στις 13 Φεβρουαρίου (ο Χριστός Σταυρώθηκε στις 23 Μαρτίου του 33 μ.Χ), αλλά επειδή το Πάσχα είναι κινητή εορτή, για πρακτικούς λόγους η Εκκλησία μας την γιορτάζει 40 μέρες, πριν την ύψωση του Τιμίου Σταυρού, δηλ. στις 6 Αυγούστου.
Οι μαθητές του Χριστού την δεύτερη εμπειρία Ακτίστου Φωτός, την είχαν κατά την Πεντηκοστή, με την μορφή πυρίνων γλωσσών
Γέροντας Εφραίμ της Σκήτης του Αγίου Ανδρέα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου