ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΕΞΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ ΜΑΣ!

Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2022

"Ελλάδα!... Από κει που ξεκίνησαν όλα!..."

 Ο Άγιος Πορφύριος έλεγε.. Αντί να μάχεστε το σκοτάδι, ανοίξτε μια χαραμάδα για να μπει το φως..Αυτές τις μέρες η χώρα ολόκληρη έχει βυθιστεί στο πιο βαθύ σκοτάδι το οποίο συντηρείται ολημερίς από τα ΜΜΕ..Όμως κάπου, σε μια μικρή γωνιά του πλανήτη, κάποιοι άνθρωποι αλλιώς την ξέρουν την Ελλάδα.. Είναι η Ελλάδα, η χώρα από την οποία ξεκίνησαν όλα..! Είναι η χώρα του Φωτός..Αυτή την Ελλάδα θέλουμε πίσω..!! Δείτε την παρακάτω ανάρτηση του φίλου μου Γιώργου, και θα καταλάβετε τι εννοώ..!Είναι μια χαραμάδα για να μπει λίγο φως στην ζωή μας..!

...Μπαίνω στην αίθουσα εξέτασης για να κάνω ένα ακόμη υπερηχογράφημα. Έχω μπροστά μου έναν νέο Αφρικανό γύρω στα 20. Ξεκινώ την εξέταση, εδώ είναι τα ήπατα, πιο πέρα τα σπληνάντερα του λέω, εκείνος σιωπηλός. Για να σπάσω τον πάγο συχνά ρωτώ για την καταγωγή των ασθενών (οι πιο πολλοί εξάλλου δεν είναι Ελβετοί), έτσι κι αυτή τη φορά ρωτώ και μου λέει:
"Είμαι από τη Γκουινέ Μπισάου"
-Μισό του λέω, δεν το 'πιασα, τον ρωτώ πού βρίσκεται σε σχέση με κάτι πιο γνωστό, π.χ. την Καζαμπλάνκα με τον πιανίστα που έπαιζε το Αζ τάιμ γκόουζ μπάι ή κάτι τέτοιο, μου λέει εκείνος "νοτίως της Σενεγάλης" κι εγώ μ' ένα νεύμα του δίνω την εντύπωση πως την έχω πλέον τη Γκουινέ Μπισάου καρφιτσωμένη στο χάρτη.

Εκ των υστέρων έμαθα ότι η εν λόγω χώρα έχει 1,5 εκατομμύριο κατοίκους, ήταν παλιά αποικία της Πορτογαλίας, όχι όμως και τόσο παλιά καθώς ανεξαρτητοποιήθηκε περίπου τη χρονιά που γεννήθηκα -κι αυτό, ακόμα, δεν είναι τόσο παλιό όσο ακούγεται. Οι κάτοικοί της έχουν προσδόκιμο ζωής ως τα 50 χρόνια, ένα από τα χαμηλότερα παγκοσμίως.

Ερχόμαστε πάλι στην εξέτασή μας. Αυτός εδώ είναι ο δεξιός νεφρός, μια χαρά μου φαίνεται, φτου να μη τον βασκάνω.
"Πόσον καιρό είστε στην Ελβετία;" σπεύδω και τον ρωτώ, πριν καταλάβει ότι δεν ήξερα καν πού βρίσκεται η Σενεγάλη.
"Ήρθα πριν έξι μήνες" μου λέει εκείνος.
Σπάει ο πάγος, παίρνει θάρρος ο συμπαθής γκουινεομπισαγιώτης και με ρωτά κι εκείνος με τη σειρά του από πού είμαι. Με κατάλαβε πως είμαι από αλλού, καθώς την έχω την προφορά την τριπολιτσιώτικη ακόμα και στα γαλλικά και με παίρνει αμέσως χαμπάρι ο κόσμος.
"Από Ελλάδα" του λέω -κι ομολογώ πως εκείνη τη στιγμή σκέφτηκα ότι θα 'ταν καλύτερα να μην ξέρει κατά πού πέφτει η πατρίδα μου -έτσι θα ένιωθα λιγότερο άσχημα για την άγνοια που είχα για τη δική του πατρίδα.
Πριν καλά-καλά ολοκληρώσω τη σκέψη μου, ο Αφρικανός γουρλώνει τα μάτια και μου λέει: "Ελλάδα!... Από κει που ξεκίνησαν όλα!..."
...Κι έμεινε ο μαύρος ο ακτινολόγος με τον ηχοβολέα στο χέρι να τον κοιτάζει για κάμποση ώρα με θαυμασμό κι ευγνωμοσύνη.
Γ.Σ.
Λωζάννη, 13.10.2015
(Αληθινό περιστατικό , πασπαλισμένο με λίγα μυρωδικά.)
Φωτ.: η Γουινέα-Μπισάου (Guinée Bissau στα γαλλικά), νοτίως της Σενεγάλης, η χειρότερη χώρα του κόσμου για να μεγαλώσει ένα παιδί, σύμφωνα με έκθεση του ΟΗΕ. Δεν ξέρω πώς τα μετράνε αυτά οι σπουδαγμένοι στα μαθηματικά, πάντως το παιδί αυτό που είχα μπροστά μου, μπορεί να μεγάλωσε δύσκολα, όμως ξέρει να διακρίνει το Φως. Καλό ξημέρωμα αδέρφια.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

https://www.news.gr/ellada/article/2585815/sto-sintagma-i-aektzides-gia-ti-mera-mnimis-tis-genoktonias-ton-pontion.html

Πανό με τον Χριστό και να ''ξαναανθίσει το Βυζάντιο΄΄.