Ελευθέριος Ανδρώνης
Η (ορθότατη) απόφαση του Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαου να αναιρέσει την άδεια λειτουργίας από το εκκλησάκι λόγω των «τερατουργημάτων» που είχε στο εσωτερικό του, ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από τις γνωστές στρατιές νεωτεριστών «Βησιγότθων» που λυσσάνε για να ξηλώσουν από την Ορθοδοξία οτιδήποτε τη συνέχει.
Είναι ακριβώς οι ίδιοι που αφρίζουν γιατί η εκκλησία δεν κάνει βαπτίσεις παιδιών με ομοφυλόφιλους κηδεμόνες. Είναι οι ίδιοι που γυρίζουν 360 μοίρες το κεφάλι όποτε ακούνε για παπά ή επίσκοπο που έστρεψε τα νώτα σε πολιτικό που ψήφισε το ελεεινό νομοσχέδιο.
Είναι ακριβώς οι ίδιοι που αφρίζουν γιατί η εκκλησία δεν κάνει βαπτίσεις παιδιών με ομοφυλόφιλους κηδεμόνες. Είναι οι ίδιοι που γυρίζουν 360 μοίρες το κεφάλι όποτε ακούνε για παπά ή επίσκοπο που έστρεψε τα νώτα σε πολιτικό που ψήφισε το ελεεινό νομοσχέδιο.
Είναι οι ίδιοι που θέλουν να κάνουν την Εκκλησία χειροκροτητή για κάθε πιθανή και απίθανη ανωμαλία. Είναι οι ίδιοι που υποστηρίζουν ότι αγάπη είναι να λες σε όλα ναι, και ότι η εκκλησία πρέπει να γίνει πολυκατάστημα όπου ο καθένας θα ψωνίζει επιβεβαίωση για τη διαστροφή του.
Eίναι οι ίδιοι που χειροκροτούν σατανιστικές τελετές με πεντάλφες στη Eurovision, αλλά ως «προοδευτικοί» θέλουν να έχουν λόγο να αλλάξουν τον διάκοσμο των εκκλησιών, γιατί «φτάνει πια με τα κολλημένα μυαλά των χριστιανών»...
Είναι οι ίδιοι που στήνουν κερκίδα για τις «διακόνισσες», για τις γυναίκες ιερείς, για την παραβίαση του άβατου του Αγίου Όρους, και για κάθε οικουμενιστικό πανηγυράκι που θέλει να κάνει την Ορθοδοξία ένα απνευμάτιστο «ξέπλυμα» των εθνών.
Είναι αυτοί που δεν θέλουν θρησκευτικά στη διδασκαλία, αλλά θέλουν να κάνουν τους δάσκαλους στα θρησκευτικά πράγματα. Και ας έχουν να πατήσουν στην εκκλησία από τη βάφτισή τους...
...Από το πρώτο θεμέλιο, μέχρι το τελευταίο κεραμίδι που θα μπει σε ένα ιερό ναό, όλα έχουν τη σημασία τους. Η βυζαντινή τεχνοτροπία έχει νόμους, έχει κανόνες και πολύ συγκεκριμένες αρχές. Κινείται αυστηρά στα πλαίσια μιας περιφρουρημένης αποκάλυψης και αλήθειας. Και ότι βγαίνει έξω από αυτά τα νοητά τείχη, παύει να πρεσβεύει την αλήθεια. Αντιπροσωπεύει μόνο τις φαντασιοπληξίες ενός ανθρώπινου νου.
Η αγιογραφία δεν απλά μια θρησκευτική διακόσμηση, αλλά ένα ιερό κήρυγμα για τους οφθαλμούς. Είναι το ευαγγέλιο των αγράμματων και των αδιάβαστων. Έχει αυστηρά σωτηριολογική έννοια και σκοπό, όπως και το οτιδήποτε άλλο αγγίζει τις 5 αισθήσεις του χριστιανού στην εκκλησία. Η οσμή του λιβανιού, οι βυζαντινοί Ήχοι των ψαλμών, το θυμιατό του ιερέα, η Θεία Κοινωνία, το αντίδωρο, ο άρτος, οι ευλαβικές μορφές των αγίων, τα πάντα συντελούν σε μια πνευματική πανδαισία για την ανάταση της ψυχής. Όχι συναισθηματική ανάταση, αλλά βιωματική μέσω της αποκάλυψης των αληθειών του Ευαγγελίου...
...Οι αγιογραφίες δεν είναι φτιαγμένες για να λαμβάνουν πρωταγωνιστική θέση στον χώρο της εκκλησίας. Δεν είναι σκοπός τους να «κερδίζουν την παράσταση», όπως κάνουν οι υπερφίαλες ζωγραφιές του Μυταρά, αλλά να συνεπικουρούν ταπεινά (τόσο – όσο) το σωτηριολογικό έργο της εκκλησίας.
Οι αγιογραφίες έχουν πάντοτε τάξη, και ως σύνολο προκαλούν ένα απερίσπαστο αίσθημα κατάνυξης. Δεν αποσπούν τον νου από τη δοξολογία, αλλά ίσα – ίσα τον βοηθούν να συγκεντρωθεί σε αυτή. Οι σουρεαλιστικές εικόνες του Μυταρά δημιουργούν μια ταραχώδη αίσθηση, μια συνεχή κίνηση, ένα χάος, σε «αρπάζουν» από τον γιακά για να τα προσέξεις, να δώσεις σημασία μόνο σε αυτά, να ξεχάσεις ότι μπήκες σε αυτόν τον ναό για να λατρέψεις τον Θεό...
Όποιος θέλει νεωτερισμούς στους ορθόδοξους ναούς να πάει να κάνει ένα ντουζ με κρύο νερό, να βάλει μετά και μια κρύα κομπρέσα στο κεφάλι και θα του περάσει...
2 σχόλια:
Ειλικρινά απορώ. Αυτόν τον άνθρωπο, πώς του επιτρέπουν να γράφει ακόμα; Ο Θεός να τον φυλάει.
Δεν εννοείται βέβαια τον κ.Ανδρώνη.10 θεολόγους να είχαμε σαν αυτόν τα πράγματα θα ήταν καλύτερα...
Δημοσίευση σχολίου